Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 06:16

Op mijn werk staat een Odermus x Ramiro, wat een beest :+:. Springt M, heeft de Nederlandse gesprongen en heeft een héle goede manier van springen!

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:23

WAAAHH!! Kom ik net bij Edje, is zijn staart helemaal weggegeten! :(
Hij heeft nu alleen nog de staartwortel, met daarop haren van 5 cm.... Hij is te lelijk! :+ En ik was juist zo trots op zijn mooie volle zwart met lichtbruine staart... GRR!!

Verder was het wel erg leuk :P Heb weer even gespeeld met hem aan het halstertje. Meelopen, slootje over, stilstaan en weer doorlopen. Heb op een gegeven moment het halstertouw over zijn nek gegooid ( en ja als meneer een goede bui heeft dan kan ik dat soort dingen allemaal doen zonder dat ie doet alsof ik hem vermoord :D, was er vandaag niet van onder de indruk), en deed net alsof ik hem vasthad en meenam ( dus zeg maar mijn hand vlakbij het touw, en dan gaan lopen) wat denk je, die grapjas loopt gewoon mee :D! Heb mijn hand steeds een beetje verder weg gedaan, en na een halve minuut had ik een (bijna) 1,5 jarig paard met halster en touw over zijn nek geslagen achter me aan lopen! Hij vond het erg leuk, oortjes naar voren en super alert. Kon het hele weiland door met hem achter me aan, was echt zo grappig! Hij met zijn hoofd naar beneden, lekker relaxed achter me aan aan het wandelen. Als ik stopte kreeg ik een neus in mn nek haha!

Zijn mok is trouwens bijna helemaal weg. Jammer genoeg lijkt het nu of hij iets rain rot heeft op zijn achterhand. Nou ja ze gaan eind van de maand naar binnen, dus dan zal het allemaal wel weer wegtrekken.

Nou dit was wel een grote ego post :D!
Hoe is het met de andere draakjes? }>

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:50

dit draakje is heel braaf begrijp ik, maar aangezien ik een weekje in de US zit voor het werk heb ik geen eerstehands info.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:35

Goh wat een leuke foto's zijn er weer geplaatst. Leuk te zien dat de paardjes toch nog wel veel overeenkomsten hebben. Ook fijn dat alle paardjes wel lekker in hun vel zitten. Zou soms alleen wel prettig zijn als ze hun beentjes aan de grond hielden en hun ruiters gewoon lekker lieten zitten :o

Wat betreft de balkjes op de grond vindt Utopie dit ook helemaal geweldig werk. Ik dressuur dan wel met hem, maar balkjes werk doe ik regelmatig met hem. Juist om hem lekker fris in het hoofd te houden, maar met dit werk moet hij ook de aandacht bij mij houden. Moet wel zeggen dat ik de balken soms ook wel wat verhoog. De eerste bv op de grond de tweede ook en de derde dan iets van de grond. Utopie heeft er een hekel aan als hij een balk eraf gooit en zorg ervoor dat dit dan niet weer gebeurt. Hij gaat dan beter opletten, wat mij ook weer help in de dressuur.

Straks ga ik met Utopie naar de fysiotherapeut. Hij zit achter echt wel vast door het vastrollen in zijn stal. Hopelijk kan de fysio dit verhelpen. Verder kan ze dan gelijk even zijn schouder voor mij loswerken :o Heb ik daar straks ook weer lekker profijt van ;)

Verder eigenlijk weinig nieuws. Had nog een leuke foto, maar deze is te groot om op bokt te krijgen en ben niet zo handig dat ik hem kan verkleinen. Ach ja dat heb je als mensen niet meer naar school gaan.

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:26

Ook even een berichtje van mij...

Lorenz heeft voor de zoveelste keer geprobeerd zijn vliegbrevet te halen. Bietje heeft m er weer grandioos bij geholpen. Bietje is geslaagd in zijn poging, Lorenz helaas niet. |(

Nee serieus.
We hebben besloten ons blaagje, Biet is nu vier, een half jaar "stil" te zetten. In ieder geval geen ruiter meer op zijn rug.
Blijkbaar kan ie dat allemaal nog niet aan. Hij oogt ook nog puppy dus laat m dit alles maar eerst weer verwerken.

Als ik m aan de hand werk doet ie vreselijk zijn best. Is goed geconcentreerd en is cooperatief.
Dus gaan we ons daar eerst op richten, dan blijft het werken tenminste positief.
Vind Bietje ook leuk.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:14

wel een goed besluit denk ik Kao :j je ziet vaak dat paarden het nog niet helemaal kunnen verwerken. Mijn 4jarige heeft ook de hele winter zowat stil gestaan (omdat ik ook niet kon rijden met het weer :P ) maar heeft hem echt goed gedaan :j net of ie 'gebroken' was... maar daarna ben ik er alsnog afgevallen :o met alle gevolgen van dien ;(

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:46

Verstandige beslissing kao! Alhoewel hij met 4 jaar toch licht werk aan zou moeten kunnen... Zoals je het altijd verteld zijn jullie erg rustig met hem geweest toch? Ik hoop voor jullie dat het wegzetten helpt, en dat hij daarna wel het koppie de goede kant op kan zetten.

Mijn beestje staat sinds vrijdag weer binnen. Wel weer een heerlijk idee hoor! Hoef ik niet meer steeds medelijden met hem te hebben als het weer eens giet van de regen... :D

@ biertabje, jeetje een val met gevolgen dus? Hoop maar dat het niet al te ernstig is!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:58

Ja paard was 'gebroken' , maar ik letterlijk :( viel niet raar hoor, gewoon op mijn voeten, gevolg was wel een enkel uit de kom, gehele vork in de enkel kapot en verbrijzeld.onderkant kuit en scheenbeen kapot. 4 uur durende operatie ondergaan, meer metaal dan bot in mijn enkel
3 maand gips (zit nu op 2 :oo ) en jaar revalidatie staat ervoor

had beter op mijn kont kunnen vallen :P

denk wel dat het voor elk paard anders is. die van mij was begin dit jaar echt nog lang niet wat het moest zijn.... terwijl de Crosley(geeskeP) een jaar jonger... al bijna verder is dan die van mij :) en Crosley is ook nog eens groot en slap en die van klein en breed :D

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:25

pff... klinkt lekker... Dus nu al 2 mnd thuis zitten. Bah!! Gelukkig is het 'maar' je enkel en niet je nek of rug, maar ja dat maakt de ellende nu ook niet minder! Sterkte ermee!

Ja is voor ieder paard inderdaad anders. Denk dat wegzetten nooit kwaad kan, alleen bij de een merk je effect en bij de ander niet...
Formaat en bouw zegt dus blijkbaar ook niet alles haha!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:21

Och Biertabje das echt niet fijn..... denk je dat het goed is al je op de voeten terecht komt na een val. Niet dus.... :(:)

Ik blijf met Bietje licht werk doen hoor. Aan de hand werken is echt wel trainen. Maar dat pakt ie fijn op, is ie stukken minder nerveus. Maar vooral beter geconcentreerd.

Ach wat maakt het uit, dan is ie 5 als ie bereden gaat worden. Is voor ons niet zo'n thema.
Proberen het beste voor het paard te bedenken.

Al baal ik er soms wel van hoor.... inmiddels staan hier 9 paarden en er is er niet een, echt niet eentje waar ik nu op zou kunnen rijden.
:D

Zal wel een reden voor zijn gaan we vanuit.

Madelein, lekker paardjes binnen.
Grijns. wij hebben medelijden als het regent, maar echt als ze kiezen kunnen staan ze gerust in de plemp.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:41

dat is wel lekker kao, dat je in ieder geval aan het werk kan blijven met hem, dan maar op een andere manier! Misschien krijgt ie zo ook meer vertrouwen in jullie.
Wel jammer dat je niet kunt rijden idd, maar goed dat je om het paard denkt!

Haha ja ik heb een droog weer paard. Staat altijd heel zielig te kijken als het regent. Hij krijgt ook snel last ervan, nu rainrot, eerder flinke mok.
Al heb ik hem nooit kunnen laten kiezen door bv een inloopstal, misschien zou ie dan toch voor buiten kiezen :D

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:57

Hoi allemaal, weer heel wat bij te lezen...

@ Utopie: hoe is het nu met 'm? nog steeds helemaal de goede kant op? De balkjes wat verhogen doe ik inderdaag ook, ook vaak om-en-om; 1 rechts wat hoger, 2de links wat hoger, 3de weer rechts etc, dat stimuleert ook om mooi in het midden recht over de balken te gaan.
De mijne heeft er ook zo'n hekel aan om er een af te gooien, als ze met vrijspringen een balk eraf tikt, volgt er een gigantische bok en neemt ze de volgende sprongen het zekere voor het onderzekere (1,5 keer de hoogte :-) ) wel een fijne eigenschap als we nog eens aan een parcours toe gaan komen.

@ Kao; jammer dat het niet zo makkelijk gaat, maar wel goede beslissing denk ik. Mijn Odermus is een echte laatbloeier, komt ook een beetje omdat de fokker er tot ze 4,5 was niks mee heeft gedaan, maar ook beetje paardje eigen. Ik vond het dus niet zo erg dat ze nog niks kon toen ze bij ons kwam. Ze was toen 4,5. Ze hadden er geloof ik wel eens op gezeten, maar letterlijk niet meer dan dat; wegstappen kende ze bijv. al niet.
Maar goed, toen ze met 4,5 bij ons kwam kon ze nog niet eens netjes voetjes geven, vast staan etc etc, echt alleen in de wei gelopen met moeder en 2 zussen (ze zag er ook uit alsof ze 2 was haha)
Voordat we echt aan inrijden toe waren was ze bijna 5. Omdat ze 'al' 5 was heb ik 'r een half jaar doorgereden, maar merkte toen dat ze eigenlijk wel aan pauze toe was en meer moeite kreeg in d'r koppie. Daar kwam toen de vorst van afgelopen winter bij, haar problemen met laden die het niet mogelijk maakte om alleen naar de binnenbak te gaan, 7 hechtingen in d'r been in december en extra dingen op mijn werk waardoor met 2 paarden elke keer naar de binnenbak toch niet had gekunt en heb ik al met al besloten om d'r de winter helemaal met rust te laten qua rijden.
Ook al zou ze het met 5 volgens de boekjes best aangekund hebben om het jaar door te rijden, ik ben blij dat ik het gedaan heb; in april stapte ik op een blijer, meewerkender en rustiger paard dan ik in oktober mee gestopt was.
Ik ben ook altijd geneigd om de grote slungels rustiger op te starten, maar zo zie je maar aan mijn 1.62 m, stabiele 'pony' dat het ook tussen de oortjes allemaal moet passen.

En je zoon is natuurlijk ook 'pas' 16, wat je beschrijft over wat Bietje uithaalt en hoe snel ie is klinkt precies als mijn dametje. Ik kan er nu goed mee uit de voeten, maar was ook een stuk minde rmakkelijk gegeaan toen ik 16 was, ook al had ik toen al een paar jonkies (pony's en paard) onder me gehad.

Super dat Cross het zo lekker doet! +:)+
en gaat het met je enkel wel de goede kant op Biertapje????

@ madelein, nu met dit weer eigenlijk wel jammer dat ie weer binnen staat of niet? Maar ja, dat weet je ook niet van te voren, voor hetzelfde geld stond ie tot over z'n kogels in het water nu buiten ;-)

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:59

Wat heerlijk dat Crosley het zo goed doet zeg! Goed nieuws!

Ik vind het wel weer een fijn idee dat hij binnen staat. Al had hij van mij wat meer buiten mogen komen in de winter. Maar ja... Het is niet anders!
Heb vandaag nog even wat plaatjes geschoten, zie [ITP] Kleine paardjes worden groot! Eduardus bijna 1,5 jaar!
Nu hopen dat hij deze winter een beetje de lucht in schiet. 1.50m is toch wel echt aan de kleine kant! :o

michelle1986
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:35

Ik heb ook een nakomeling van Odermus (x Wolfgang). Een 4 jarige ruin met een super karakter!
Zadelmak maken was geen probleem en sinds ik hem gekocht heb, heb ik geen problemen met hem gehad. Super paard met een goede instelling. Op mijn site staan foto's.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:41

ik kijk net voor het eerst sinds lange tijd even dit topic na en meteen een nieuwe odermus! ;-)
Leuk paard Michelle!
heb ik hem niet toevallig laatst op sporthorses voorbij zien komen???

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:56

Hey Michelle dat paard van jou lijkt sprekend op mijn eduardus! :D zelfde bles en type. Grappig toch hoeveel ik herken in andere paarden. Mooi dier!!

Edit: edje is afgelopen week weer onder handen genomen door de smid. Wat een verschil met begin van het jaar! Hij was super braaf, niet angstig en alles was binnen 10 min gedaan. Wat eenmooie beloning voor al die dagen oefenen!!

michelle1986
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:56

In principe heb ik hem gekocht voor de verkoop maar als hij langer blijft vind ik dat helemaal niet erg. ;) Met rijden is hij er altijd 100% bij, hij werkt graag. Deze winter train ik hem door om volgend jaar voorjaar M te starten.

michelle1986
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:57

[quote="madelein"]Hey Michelle dat paard van jou lijkt sprekend op mijn eduardus! :D zelfde bles en type. Grappig toch hoeveel ik herken in andere paarden. Mooi dier!!


Dank je wel! Hij lijkt er inderdaad erg op!

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:55

Hoi allemaal. Het is al enige tijd geleden dat ik heb gereageerd. Dit komt helaas doordat ik zelf in de lappenmand zit. Heb een auto ongeluk gehad en ben hier niet geheel ongeschonden uit gekomen. Ik mag de komende drie maanden niet paardrijden of werken ;( ;( . Ben ook goed chagerijnig, omdat ik niets aan het ongeval heb kunnen doen.

Met Utopie gaat het uitstekend. Hij wordt op dit moment door iemand anders getraind en pakt het werk super op. Ook in de wei gaat het tot nu toe goed.

Moet nu weer gaan liggen rusten en hoop dat ik binnenkort weer vaker een reactie kan plaatsen. Computer wil helaas nog moeilijk doordat ik nog last heb van een hersenschudding. ;(

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:56

Jeetje! Wat is er precies gebeurt?
Heb je naast je hersenschudding nog verwondingen?
Doe maar lekker rustig aan, als je te snel weer aan de gang gaat na een hersenschudding kan je blijvende pijnen houden!
Kan me wel voorstellen dat je enorm baalt dat je nu niks met Utopie kan doen. Helemaal nu het net weer goed gaat.... Komt straks wel weer!

Sterkte, en beterschap!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:08

Jeee, Utopie wat kl*te voor je... -O-
dat wordt je dan maar even ' aangedaan' door iemand anders z'n schuld?!
Ik hoop dat je snel weer op knapt.
Balen natuurlijk dat je net Utopie weer aan de beterende hand hebt en nu dit.... maar belangrijkste om zelf ook weer helemaal op te knappen nu, doe maar rustig aan met je hersenschudding...

je hebt dus gelukkig wel iemand die (de zorg + trainen van) Utopie even van je kan overnemen?
fijn dat het met hem goed gaat....
sterkte en beterschap voor jou!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:28

Ohh jee Utopie een auto ongeval das echt vreselijk.
Doe het heel rustig aan en zorg dat je helemaal beter wordt.
Ik zelf krijg altijd kriebels. Ben namelijk chronisch behinderd na een autoongeval.

Gelukkig heb je voor je paard iemand gevonden die m blijft verzorgen en rijden.
nogmaals veel sterkte!!!

Madelein ga zo even Eduardus bekijken hoor in je topic.

Michelle hoi, ook een Odermus... volgend jaar in de M whow!! Geef een klein beetje aan de mijne.... ;)

Bietje is vorige week door een osteopaat doorgelicht en nu geef ik m homeopatische globuli's.
Hij moet echt eerst wat volwassener worden voordat ie weer onder het zadel aan het werk kan.
Aan de hand ga ik wel met hem verder.
Daar wordt ie evenwichtiger van en dat kan hij ook aan.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:28

Grr....
Ik zit met mijn onderbeen in het gips... Is vanmiddag een van de paarden op gesprongen op de stal waar mijn bijrijdpaard staat. Een grote gelderse merrie... AUW! Ze schrok van een stel kinderen, en sprong opzij, maar daar stond ik met mijn rijlaarsjes aan...
Foto's laten maken en ze twijfelen of het gebroken is. Moet een week goed rust hebben en dan volgende week nog een foto en de pijn beoordelen.

Het is hier een beetje de ziekenboeg aan het worden zo!
Hoe is het jou biertabje?

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:26

He Gatver Madelein das ook niet fijn!
Sterkte meis en ook jij.... doe het rustig aan.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:31

Haha thanks!
Wat zijn trouwens globuli's? Wat doet dat?