Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:51

jeetje, het zit niet mee in de ziekenboeg zeg
hoop dat het met jullie alle 3 heel snel weer de goede kant op gaat!

@kao als je zo lekker met bietje bezig kan blijven wordt ie alleen maar makkelijker van.
misschien pakt ie het rijden dan straks ook weer wat beter op. Komt vast goed, hij is nog zo jong. En de een is 'tussen' de oren ook langer kleuter dan de ander, geeft toch niet.
(Vraag me trouwens ook af wat globuli's zijn...)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:25

ha gatsie, jullie moet mij niet achteraan gaan :o ;)

sterkte utopie en madelein!!!

ik zit nog steeds in het gips :o volgende week gaan ze beoordelen of het er eindelijk eens af mag (na 3 maand wordt het ook wel eens tijd dacht ik zo :( )
naja en daarna weer opnieuw leren lopen :o ik vind het best wel eng :o

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:48

Biertabje al 3 maanden???? pffff das echt heftig zeg.
En dan opnieuw leren lopen is ook niet niks. Die spieren zijn natuurlijk enorm teruggelopen en moeten weer opgebouwd worden.
:(:)
Succes joh!

Globuli's zijn gewoon korreltjes. Homeopatisch.
Je kunt ze oplossen in water, maar ook zo in bv. een appel geven.
Afhankelijk van de werking ervan.

Bietje was vandaag bij de smid weer een voorbeeld paardje. Tis ook echt een lekker ding hoor.
Onvoorspelbaar ja dat wel. En inderdaad nog zo baby. Maar zijn inborst is zooooooo lief. <3
Hij kijkt je dan met die puppieoogjes aan, "heb ik dat niet braaf gedaan?". Heel goed een half uurtje bij de smid stil gestaan. Voor hem een wereldprestatie.
Waar ie ook de hemel voor wordt ingeprezen.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:55

Biertabje schreef:
ha gatsie, jullie moet mij niet achteraan gaan :o ;)

sterkte utopie en madelein!!!

ik zit nog steeds in het gips :o volgende week gaan ze beoordelen of het er eindelijk eens af mag (na 3 maand wordt het ook wel eens tijd dacht ik zo :( )
naja en daarna weer opnieuw leren lopen :o ik vind het best wel eng :o


Pff zeg... Zit er pas 2 dagen in en word al gek! Gelukkig hoef ik niet zo lang! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.
Ja dat revalideren gaat tijd kosten... Als het goed is gaat het heel geleidelijk en onder goede begeleiding, dus dan wordt je er als het ware op voorbereid. Zal wel moeilijk zijn af en toe... Maar probeer het doel voor ogen te houden.

@ kao: Ooooh korrels hahaha! Ja die ken ik wel :D Dacht dat het iets heel spannends was ;)
Braaf paard zeg, zo lang stilstaan! ZIjn jullie nog lekker bezig op de grond??

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:27

Grijns klinkt wel grappig... zijn jullie nog bezig op de grond....
Jaaaaaahaaaaaa. En vooral op de grond. Daar moet ie met vier beentje op blijven.

Aangezien wij overgestapt zijn op barokke paarden wordt ik nu ook geschoolt in de klassieke rijkunst. Na ja in eerste instantie dus aan de hand.
Vind ik echt superleuk en blijkbaar heb ik er meer feeling voor dan voor het rijden dus wordt Bietje eerst aan de hand opgeleid.
Hij heeft er lol in en ikke ook dus goede combi.
We zijn inmiddels al bezig met de zijgangen, en ook een prachtige schouderbinnenwaarts kan meneertje al lopen.
Zo ontwikkelt ie in ieder geval spiertjes en kan Lorenz straks hiermee verder als Bietje wat ouder in zijn koppie is.

Madelein jij ook sterkte met je gips hoor.... ook twee dagen is al een ramp.
Hopelijk ben je er met een weekje vanaf. Ik duim voor je.

:(:)

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:00

Hahaha ja he? Was niet rot bedoeld hoor ;)

Oh wat leuk nieuws kao! Een odermus in de klassieke rijkunst :D Lijkt me echt super! Binnenkort fotoshoot toevallig? ;) Lijkt me een goede basis voor straks onder het zadel. Hij leert dan ook te luisteren en is bekend met het feit dat mensen af en toe wat van hem vragen. Misschien dat het hem wat rustiger en veiliger gevoel geeft met rijden straks.
Veel plezier!

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:54

Nou mensen, de muren komen hier op me af, dus probeer toch weer even op de computer te gaan. Heb een ongeluk gehad op de autoweg. Reed zelf op de rechterbaan en een vrachtwagen wilde invoegen van de linker- naar de rechterbaan, maar had mij hierbij over het hoofd gezien. Hij heeft mij achter aangetikt en ik ben om zijn vrachtwagen getolt. Heb zijn vrachtwagen meermalen geraakt en uiteindelijk tot stilstand gekomen tegen de vangrail. Mijn auto is total loss, helaas |(

Goh maar zo te lezen wordt het wel echt een ziekenboeg hier. Biertabje in het gips, Madelein in het gips en ik moet van de artsen ook in ieder geval de komende drie maanden erg rustig aan doen. Mag niet werken en al helemaal niet paardrijden. Daarna is het allemaal nog afwachten. Heb in ieder geval een hersenschudding, een vermoeden tot een wipless en beschadigd ruggenmerg. Het laatste moet met rust overgaan. Vandaar ook de lange tijd dat ik niets mag doen.

De muren komen echter thuis al echt op mij af. Ben zaterdag even bij Utopie geweest en mijn kereltje stond lekker in de wei. Hij begreep er niets van dat zijn baasje alleen maar een lekker appeltje bracht, maar hij hier helemaal niet voor aan het werk hoefde :D. Was wel lekker even kijken hoe het met hem was, heb naderhand wel de hele middag liggen slapen :Z .

Ach moeten we maar lekker op het forum elkaar gezelschap houden :D

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:20

Pff wat een verhaal utopie! Een nachtmerrie... Zo te lezen heb je nog geluk gehad met de verwondingen die je nu hebt... Wil er niet een denken wat er gebeurd had kunnen zijn...
Dat maakt het nu niet minder irritant. Lijkt me erg pijnlijk al die toestanden, met name die ruggemergbeschadiging. Heb je veel last van je nek/ rug? Ben je op zo'n plank afgevoerd naar het zh?
Haha zie het hoofd van je paard al voor me: Huh?! :D

Ja inderdaad. Vandaag komt er een vriendinnetje van me langs, dus dat is wel gezellig. Verder heb ik net gebeld voor de controle afspraak in het ZH, dat kan pas volgende week dinsdag... Had gehoopt op vrijdag!!! Is bijna een week langer... bah.. Nou ja rust krijgt het pootje in ieder geval nu.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:24

Haha madelein, ja dan is het dus nog langer rust houden dan je eigenlijk wilde. Heb de komende tijd ook veel afspraken staan op het ziekenhuis. Ik ben na het ongeluk niet naar het ziekenhuis gebracht, maar ben door een collega naar huis gebracht. Had namelijk op dat moment helemaal geen pijn. Thuis kreeg ik veel lichamelijke klachten en ben ik 's avonds alsnog opgenomen in het ziekenhuis.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:30

Oh jeetje zeg. Dat lijkt me ook een eng idee, dat je dan thuis ineens veel pijn krijgt. Sterkte de komende week in het ziekenhuis. Hoop dat je goede berichten krijgt!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:35

hoihoi

ik wel aan het werk (klaag niet hoor! ben blij dat ik hier gezond zit!) maar dus ff snel tussendoor om jullie nog even een hart onder de riem te steken *\o/* :(:) *\o/*

Utopie, kan me voorstellen dat het zwaar is, maar gelukkig is het niet nog erger....
ik heb volgens mij van 'jouw' ongeluk gehoord hier, ergens net daarvoor (1 of 2 dagen?) hadden wij in de file gestaan achter een vergelijkbaar ongeluk met vrachtwagen en auto waarbij een vrouw overleden was, en toen ik deze hoorde dacht ik nog; gelukkig is dit beter afgelopen....
Veel sterkte met herstellen.

@ Biertapje; kan me voorstellen dat je het revalideren spannend vind... maar betekent in ieder geval dat je weer op de stijgende lijn zit, toch?!
Hoop dat je been weer helemala de oude wordt....

jammer dat je zo lang moet wachten madelein.... hoop dat het in ieder geval mee valt!

Mooi dat het met bietje zo goed gaat! Ik weet zeker dat jullie hier met rijden later ook voordeel van zullen hebben.

Mijn Odermus monstertje gaat uit logeren..... het trailerladen blijft echt een probleem.
Heb al heel wat jonge paarden in handen gehad, maar dit nog nooit meegemaakt :-(
Ze heeft een 'kl*te' ervaring met de trailer gehad toen ze van de fokker naar ons toe kwam (en daarvoor nooit goede ervaringen gehad), en ik kom er zelf niet genoeg doorheen om vertrouwen erin te hebben dat we veilig op pad kunnen.
Dus madam gaat naar het Balingehof. Zie er erg tegenop om 'r weg te brengen, maar levert uiteindelijk vast veel op.....

edit: zie jullie laatste berichten nu: succes in het ziekenhuis Utopie!

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:40

Bedankt GeeskeP,

zo heb gelijk gestemd hoor!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:01

Geeske ik heb ook gestemd.
Keek naar de foto van Cros en ja hoor.... weer die odermus oogjes. Geweldig lieve blik!
Top.

Jolo ik ben een keer op de balingehof geweest. Lijkt me een supergoede plek om je paard heen te brengen.
Het gaat vast lukken om het trailerladen goed onder de knie te krijgen.
Wanneer gaat ze erheen??

Utopie doe het alsjeblieft voorzichtig aan!!!!
Ik heb 22 jaar geleden een auto ongeval gehad waar ik, wat ze een nu een Whiplash noemen, aan heb overgehouden.
Toen kenden ze dat fenomeen nog niet. Daarom ben ik er mee door gewandeld.
Heel kort daarna ben ik van de trap afgekukelt met minder leuke gevolgen.

Daarom ben ik nu nog altijd gehandicapt en moet met de gevolgen van toen leren leven.
Als ik toen rust had genomen waren de restverschijnselen waarschijnlijk minder geweest.

Joh we gaan gewoon hier het topic volkletsen. Leuke afleiding voor jullie allen in de ziekenboeg.
:(:)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:17

ik heb ook gestemd Geeske :)

dat klinkt ook niet fijn Kao :o

nou ik hoop dat ik mijn laatste nachtje in ga met gips :D

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:19

Biertabje ik duim loeihard voor je!!!
gips heeft er nu wel lang genoeg omheen gezeten.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:50

Succes vandaag biertabje!

Dat Odermus-hoofd van Crosley is onweerstaanbaar natuurlijk :-)
ik wilde ook stemmen, maar bij jouw foto krijg ik die groene ' stembalk' niet in beeld (als ik een ander paard aanklik soms wel en soms ook niet)???

Ja, ik ben ook al eens bij het Balingehof geweest en ze zijn bij ons geweest om de merrie en het trailerprobleem te bekijken.
Conclusie was toen dat het inderdaad niet met een dagje oefenen en mij tips te geven op te lossen is en ze raadden aan om haar 2 weken daarheen te brengen. Dus dat gaat nu gebeuren.
o, ja, ze gaat trouwens aankomende maandag al.....

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:07

succes vandaag biertabje!!!!

@Jolo, Jeetje das snel! Hoop dat je er goede resultaten mee behaald. Ik heb ook veel goede berichten gehoord daarvandaan, dus komt vast goed!

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:07

Ben nu wel gewoon thuis hoor, heb een nachtje in het ziekenhuis gelegen. Heb vandaag veel pijn, maar wil nu wel even lekker afleiding hebben en zit daarom even op bokt! :D
Van veel mensen hoor ik dat ik rustig aan moet doen, omdat je er anders veel aan kunt overhouden. Moet wel zeggen dat ik dan denk "ja, zal ik doen", maar als het erop aankomt dat het erg moeilijk is. :o Wil zo graag meer doen, dan dat ik eigenlijk kan volhouden.

Wel leuk te lezen hoe het met de anderen gaat. Hopelijk is het gips er nu af Biertapje en is alles goed. Zal voor je duimen ;) Zal eens proberen een foto van utopie en mij te plaatsen van het laatste concour dat we hebben gereden. Heb ik nu mooi de tijd voor. De foto is te groot, dus zal eens proberen hem kleiner te maken. Moet tenslotte toch iets doen :D

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:23

hahaha ja leuk he die verveling... Ik ben begonnen aan een foto album van ons trouwen. Die zou ik al een paar maanden geleden maken voor mijn schoonouders, maar steeds geen tijd. Tja die smoes kan ik nu niet gebruiken ;)
Heb inmiddels wel een handige manier gevonden om eten en drinken naar de bank te krijgen. Wordt steeds handiger :D

Houd je maar rustig Utopie! Die pijn is er niet voor niets... Al snap ik je volkomen. Ik kan ook niet stilzitten...

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:30

Afbeelding

Afbeelding

Joepie, eindelijk lukt het om een foto te plaatsen. Niet kijken naar mijn chagerijnige gezicht, maar dit zijn Utopie en ik tijdens de almelose ruiterdagen dit jaar. Hij zit hier nog niet weer volledig in zijn spieren, maar we waren op de goede weg. De dag dat de foto's zijn genomen waren we eerste geworden in het M2. Helaas is hij kort daarna weer voor langere tijd geblesseerd geraakt. |( Nu wordt hij weer opgepakt, dus hopelijk kan hij volgend jaar weer meedoen :D
Laatst bijgewerkt door utopie op 26-10-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:39

wauw!!! wat een mooi dier zeg!
Heb je hem aan huis?

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:40

oh nee sorry, dit was concours schreef je :Z lekker sloom van mij :D

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:41

haha, heb er net nog een foto bij geplaatst. Dit is tijdens het concour in almelo/ almelose ruiterdagen. Heb hem ergens anders staan.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:49

mooi hoor! Gaaf beest!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:00

Zeer gaaf Utopie... spam maar gerust een heleboel foto's....kan geen kwaad. ;)
almelose ruiterdagen, daar zijn wij ook al eens geweest.
(fam. woont in Nijverdal).

Madelein aan het foto's uitzoeken grijns.... dat is een leuk tijdverdrijf.

Ik heb vandaag mijn schriftelijke cursus homeopathie binnen gekregen dus ik ga me eens verder verdiepen.
(is ook een bijzonder leuk tijdverdrijf :D )