Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:37

Oeei gave dekjes Madelein. ;) leuk tijdverdrijf.
Pas dus maar op met te veel klusjes doen.... hopelijk kun je vannacht wel weer slapen.

Utopie ook!!
:(:)

Ik het begin had ik veel moeite met Bietje lief vinden hoor, ik zie m nog zo mijn lieve merrie schoppen en bijten.
ik kon m toen wel wat aandoen. Weet dat het natuurlijk is, en heb er ook niks tegen gedaan (behalve schreeuwen dat ie op moest houden) maar het staat op mijn netvlies gegrift.
Nu vind ik m echt heel lief en ik heb machtig veel geduld met hem, maar dat is gegroeid.

Vandaag was het hier körner mais hackseln , mmmm in goed nederlands..... :o na ja het mais ging eraf met zo'n grote machine die spuugt.
Paarden stonden er vlak naast dus waren lichtelijk opgewonden. }>
Biet heeft een prachtige show weggegeven. <3
En onze Frederiksborger.... ;) stond erbij en keek erna, verbazend naar die opgewonden standjes met een blik in haar ogen van waar maken jullie je nu in godsnaam druk om.
Nadat ze heel alert geconstateerd had dat het ding echt niet dichterbij kwam.
Hoezo gave oorlogspaardjes? 8-)

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:55

Nou kan me dat helemaal voorstellen kao... Lijkt me ook echt heel erg om te zien. Dat vergeet je nooit meer
gelukkig houdt het je nu niet meer tegen om een band op te bouwen met je paardje.

Woon jij in Duitsland? Is dat in de grensstreek? Wij hebben een leuk huis gezien in de grensstreek bij Coevorden, maar heb geen idee hoe dat wettelijk is geregeld ( in nl. Blijven werken etc). Weet jij dat misschien?

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:12

Jep ik woon in Duitsland!
Bevalt ons zeeeeeeeeeeeeeeeeeer goed :D !
We wonen wel iets verder over de grens. Coevorden (waar ik dus altijd les heb enzo) is voor mij 3 kwartier rijden.
Kom maar op met vragen ik help je graag!
Mijn man werkt in Nederland, ik ben arbeidsongeschikt en permanent in Duitsland dus.
Tis allemaal goed te regelen hoor.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:05

Mdelein helaas heb jij het geluk op dit moment dus ook niet meezitten en neemt de pijn dus toch weer toe. Hopelijk krijg je dinsdag goed neuws bij de arts.
Een paard verliezen wil niemand, maar als het dan ook nog een keer op zo'n manier gebeurt en je hebt zo'n ukke puk op stal staan wordt het nog een stuk moeilijker. Wel super dat de kleine er helemaal bovenop is gekomen.
Met Utopie gaat het op dit moment goed. Ben vanochtend nog even op stal geweest en heb hem even een knuffel gegeven :D

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:53

@ kao, das handig om zo iemand te kennen :D! Tegen die tijd weet ik je te vinden!

@ Utopie: Gaat het al wat beter met de pijn?? Of nog steeds erg wisselend?

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:16

Met de pijn is het bij mij nog steeds wisselend. Het thuiszitten is ook echt niet mijn ding. Hoe gaat het nu met jouw Madelein?

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:59

Zo even een update van mijn kant:
Mijn gips is er net af gegaan! Eronder kwam een bruin-blauwe voet tevoorschijn die nu alweer flink opgezwollen is.
Is dus niet gebroken maar wel zwaar gekneusd, met zelfs nog mogelijkheid tot ingescheurde spieren en pezen.... Ben maar een beetje aan het rondwandelen in huis, voelt echt heel raar!
Hopelijk kan ik volgende week weer een beetje aan het werk.

Hoe is het met de rest?

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:03

In het kader van de leuke plaatjes: Zo ziet mn voet er nu uit... Is flink blauw geweest zo te zien!
Afbeelding

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:35

super dat je gips eraf is!! en lekker dik pootje :D
lekker rond dwarrelen door huis is wel goed voor het voetje :j

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:36

Haha ja maf hoor. Ben net voor het eerst naar de supermarkt geweest. Man kan niet meer stilzitten!! Morgen weer lekker zelf naar de paardjes, heerlijk zeg! Even mn kleine man weer lekker poetsen ( wel stevige schoenen aan ;))

Hoe is het met jou biertabje? Inmiddels gewend zonder gips?

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:03

Super Madelein dat je gips eraf is!! onderhand al bij je paardje geweest :D
Biertapje hoe gaat het met jouw???

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:12

ja 'loop' ook wat rond :)
alles is stijf, ik kan mijn voet net in 90gr krijgen, krijg die knie echt niet naar voren (zoals je bv op skies staat ;) )
zal wel heel lang duren, ondanks dat kan ik best redelijk lopen met krukken, mijn voet is enorm pijnlijk (en mijn enkel niet haha) je ziet aan de voorkant wel een verdikking waar de schroef overdwars loopt :o die voel ik soms even, maar het gaat eigenlijk wel redelijk goed :)

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:36

utopie schreef:
Super Madelein dat je gips eraf is!! onderhand al bij je paardje geweest :D
Biertapje hoe gaat het met jouw???


Nee! Wilde morgen gaan, maar ga morgen even naar mijn bijrijdpaardje toe. Even bijkletsen met de eigenaresse en even lekker poetsen. Dan ga ik donderdag lekker op mn gemakje naar Eduardus :D

@ biertabje. Jeetje! Super dat je alweer een beetje rond kan wandelen. Ik kan me heel erg goed voorstellen hoe stijf alles is. Ik heb er na 1,5 week al flink last van, laat staan als je er 3 maanden in zit... Pff... zwaar! Heb je fysiotherapie? Lijkt me niet onbelangrijk. Gatver, dat verhaal over die schroef! Iehl....
Ben blij voor je dat het goed gaat met je enkel! Nou meis, sterkte!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:55

ja elke dag fysio tot nu toe.. :j maar de fysio vindt dat mijn kuitbeen aan de bovenkant (bij de kom?) niet goed staat... dus nu moet mijn orthopeed er na kijken :o maar ik heb er nog geen last van, denk dat het wel wat meevaalt :o ik zie of voel niet dat het nu anders is dan mijn andere kuit (daarom ben ik ook vast geen fysio geworden :D )

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:07

pff elke dag! Arme jij!!! Nou ja is voor een goed zeggen ze dan ;)
Hoop voor je dat je kuitbeen toch goed staat... Daar zit je ook niet echt op te wachten....

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:36

revalidatie topic is ook oké!

Mooie dikke voet Madelein. Fijn dat het gips eraf is.
Onderschat de banden en pezen ook niet hoor.

Vandaag lekker kunnen poetsen en kletsen???

Biertabje alle dagen fysio. Heftig. Hopelijk is er toch niks ergs met de kuit.
Kun je nu wel naar je paard??
Hobbelend op krukken?

Bietje hier is net een jonge hond. Ik heb een jonge herder van 10 maand en die is qua gedrag in het zelfde stadium als Biet. :Z
Maar goed, hij is wel braaf, luisterd goed.
Wil enorm graag kroelen en das ook erg gezellig.

De paarden hier staan inmiddels op de paddocks. De wei is te nat, ze ruineren alles. De kans op beschadigingen is door het uitgleiden zo groot geworden dat ze 's winters op het zand en op het harde in de paddocks staan. (paddocks zijn nog groot genoeg voor beweging hoor zo'n 20 bij 15 mtr.).
Bietje denkt eenvoudig kan ik niet vol gas vooruit, dan de hoogte maar in..... }:0
Vier benen tegelijk, bokken, stijgeren. Met draai, zonder draai.
Wil er iemand nog een zeeeeeeer lenig circuspaard???

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:13

Dat is toch geen verkapte verkoopboodschap he kao??? Hihi je lenige odermusje. Heerlijk!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:12

Neuuuuh maar als iemand graag even vrolijk wil worden mag ie m wel effe lenen!
:7

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:03

hahahahahahaha lachen :D Hij mag wel even in mijn tuin spelen. Is vast beter als televisie ;) :=

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:53

Ik wil hem ook wel even lenen bij mij op de speelplaats. Is vast goed gezelschap en heb ik wat leuks te kijken. Zie nu alleen maar bomen, regen en een schommel zonder kinderen, omdat die allemaal op school zitten.
Zaterdag ga ik weer naar mijn paardje. Hem weer even lekker verwennen met wortels en zo. :D

Biertapje hopelijk is er niets met je kuit. Want na drie maanden wil je niet weer het gips in. Ik zal voor je duimen

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:08

Hallo dames ( en misschien ook wel heren? )

Ik kwam dit topic tegen via via. Ik heb ook een nakomeling van Odermus R genaamd Vuranja.
Een 8 jarige merrie van 1.64cm. Ik heb haar net een week, en daarvoor vaak proef gereden. :)
Ze was met haar vorige eigenaresse L springen + winst, en B dressuur + winst. :)
Afbeelding

Afbeelding

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:34

Welkom Sanne! ( naamgenoot :D)
Mooi dier zeg! Daar mag je trots op zijn!
Ik zie er wat minder Odermus in vergeleken met de andere paarden hier, weet je wat er verder in haar stamboom zit toevallig?

Even mbt het revalidatie topic, vol zelfmedelijden ;)
Ik heb net maar een afspraak met de fysio gemaakt voor morgen. Wilde vandaag naar mijn Eddie toe, maar gaat niet... :( Gisteren bij mijn bijrijdpaardje geweest, even lekker gepoetst en gekletst met de eigenaar. Ben een uurtje op de been geweest, bij terugkomst dik en weer harstikke blauw ( lijkt elke keer opnieuw blauw te worden, heel vaag!) en pijnlijk. Vanmorgen nog steeds dik, en een rondje supermarkt redde ik niet eens.... GRRRRRR Hopelijk kan de fysio me morgen goede tips geven, of het intapen oid. Dan kan ik ik in ieder geval iets doen, zonder het te overbelasten.
Zou maandag weer gaan werken, maar dat zie ik ook niet gebeuren op deze manier. Heb dan ook wel de goede baan natuurlijk... NOT!!

Hoe is het met utopie en biertabje??

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:36

Haar mama is Leda ( ik weet niet zeker of ik het nu goed zeg. :P ) Raak altijd in de war met al die namen. :')

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:39

En wie heeft Leda als papa? :D

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:40

Ik lig nu even in het ziekenhuis tot 4u, maar zal straks thuis eens even kijken! Nimmerdor zit sowieso aan de kant van Leda.