Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Odermus R

 
Profiel   

hoi allemaal!
Hier weer even een snelle update ( zit in de nachtdienst, dus mag zo weer aan de bak...:() vanuit de ziekenboeg.
Helaas kon er meer op de lijst. Edje heeft drukplekken opgelopen van het verband. Ben erg voorzichtig geweest met verbinden, en heb het om de dag vervangen ( soms zelfs elke dag als ik dacht dat het niet meer goed zat), maar dit heeft helaas niet geholpen.
Gevolg: 1 gigantisch dikke knie en onderbeen, flink overvulde pezen en veel pijn... Zit nu ook een flinke wond op zijn haakbeen. Heb weer een kleine foto update gemaakt, van de wond, dikke been en drukplek.
https://picasaweb.google.com/sannemadel ... vember2011
De wond aan de voorkant van het been ziet er gelukkig heel goed uit! De onderkant groeit al mooi dicht, en tot nu toe geen wildvlees. Ben druk aan het smeren om dit te voorkomen, dus hopelijk helpt het :D
Nou tot snel weer!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-11 21:59 



 
Profiel   

Nou madelein hopelijk gaat het herstel voorspoedig. Hoe houdt hij zichzelf. Is hij een beetje braaf met de verzorging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-11 23:29 



 
Profiel   

utopie schreef
Nou madelein hopelijk gaat het herstel voorspoedig. Hoe houdt hij zichzelf. Is hij een beetje braaf met de verzorging?

Hij krijgt 2x daags een schepje vetranqil. Daarmee is het te doen. Al gaat hij nog wel uit zijn dak als de rest van de paarden binnen of buiten gezet worden... Maar ja, is niet zo gek.
Met de verzorging is hij super braaf. Hij vertrouwd me gelukkig volledig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-11 02:21 



 
Profiel   

jeetje joh, het zit je niet mee. Drukplekken ook nog eens erbij, daar ben je niet blij mee.

Hier gaat het allemaal erg lekker. Ukkie heeft dinsdag voor het eerst L2 gelopen, en daar was ik tevreden over. Helaas moest ik wat eerder dan verwacht de ring in (bleek ineens nr 2 ipv 3 te zijn), waardoor we wat foutjes kregen, maar ze was iig superbraaf (dat is niet altijd zo geweest). Jury was erg royaal met de punten, 194 was IMO wel erg veel. Zaterdag een rondje oefenspringen en dan zondag weer dressuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-11 11:15 



 
Profiel   

Nee daar was ik inderdaad niet blij mee... Helemaal omdat ik ( als verpleegkundige ook nog...) er extra goed op heb gelet. Maar ja dat maakt dus niks uit.
Het gaat elke dag een beetje beter. Mijn smeersels lijken te werken, want de wond groeit heel mooi dicht, en er is nog geen wildvlees te zien! De drukplek is nog open, en pijnlijk. Maar geneest ook goed. Op de wondjes op zijn achterbenen komt alweer haar. Gaat de goede kant op!!
Alleen de pees achterop het pijpbeen is nog niet fris. Zitten allemaal hobbels en bobbels op, en is duidelijk nog pijnlijk. Ik smeer het nu elke dag in met een bepaalde gel speciaal voor beschadigde pezen. Hopelijk helpt dat! Komende tijd nog maar heel rustig aan doen. We hebben hem sinds gister wel een paar uur buiten. Kan ie even zijn benen strekken en rollen. Mocht eigenlijk niet van de DA, maar ja als hij in zijn uitloopje staat te stuiteren, te springen en te draaien lijkt me ook niet echt goed. Dus hij mag weer een beetje zichzelf zijn ;)

Wat goed dat Uk zo lekker gelopen heeft! Vind het netjes hoor, helemaal als je nog niet verwacht te moeten rijden! Dat is toch rot beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-11 18:15 



 
Profiel   

Hallo allemaal ! Hoe is het bij jullie ?
Gister heeft mijn odermusje een "leuke" streek uitgehaald. Ikk ben er voor het eerst afgevallen, nou ja zeg maar afgeschoten ! In galop gaf ze zo'n enorme bok, dat ik zo over haar hoofd heen vloog en op mijn buik de buitenbak mocht bekijken. Lang leve de winter !!!!!!
Ik denk dat het door het weer komt. Een jaar geleden is mijn dochter van 11 toen zo enorm gelanceerd op precies dezelfde manier. Ik denk dat ik haar maar even helemaal van de bix afhaal. Ze krijgt nu een handje, maar mevrouw heeft wel heel veel praatjes. Net nog tijdens het freestylen, echt als een debiel, helemaal uit haar stekker. Heeft iemand van jullie ook hier last van ?????
Even freestylen voor het rijden is ook geen optie want dan wordt ze dus nog heter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 15:53 



 
Profiel   

auw, vivace, dat klinkt niet fijn. Zelf niks aan over gehouden hoop ik?
die van mij zijn ook allebei fris met dit weer, ook omdat ze zich in de wei volgens mij niet echt uitleven met dit rotweer/ mindere bodem. Ze lopen hier ook niet zo lang in de wei als in de zomer, maar wel tussen de 4 en 8 uur (beetje afhankelijk van weer, bodem en planning per dag), dat maakt ook wel een verschil tussen fris zijn of ontploffen denk (hoop...) ik.
Vooral m'n heethoofd odermusje om on-topic te blijven :) (en dan doe ik m'n ogen maar even dicht als ze d'r idiote 2 minuten heeft en alles omploegt...) Dat en zelf nog wat alerter dan normaal zijn op gekke uitspattingen van haar (en consequent corrigeren en belonen) maakt het allemaal wel goed te hebben.
Heb je wel de mogelijkheid haar uit te laten kuren zonder dat je er zelf meteen blauwe plekken van krijgt? niet te veel voeren en heel consequent zijn in wanneer ze uit mag kuren en wanneer ze moet luisteren (als jullie haar vast hebben of erop zitten). Meer kun je denk ik niet doen.
Zal duimen dat het bij een beetje fris blijft maar geen lanceren meer :(:)

o, ja, dat laatste wat je zegt geldt voor de mijne ook; longeren of uit laten kuren voor het rijden? slecht idee, wordt ze alleen maar drukker van. Dus ik kies altijd tussen 2 opties; of ze mag los (weiland, buitenbak etc) en dan doet ze maar gek als ze wil (en die kan ontzettend gek doen...), of ik zit er aan vast (aan halster lopen, longeren, rijden etc) en dan wil ik geen enkele pas gekkigheid, want als het knopje eenmaal om is wordt ze alleen maar heter en heter.
En, nee, natuurlijk lukt dat niet altijd en heb ik ook wel eens blauwe plekken opgelopen (lanceren ook al eens ondervonden; inderdaad auw!), maar hoe consequenter ik met haar ben hierin, hoe makkelijker ik de stuitermomenten kan voorkomen of ombuigen.
En als ze niet hebben kunnen uitkuren of erg druk is, soms even aanpassen aan haar gemoedstoestand; terwijl we nog oefenen met verkeersmak maken ga ik net op die ene dag dat het hard waait en ze op stal al druk is en de buurman de akkers omploegt niet toch perse naar buiten. Compromis: ok, we doen die dag niet iets wat voor haar op een rustige dag al een uitdaging is (verkeer/ vreemd terrein opzoeken), maar dan wil ik in de bak wel even een half uur goede training met echte gehoorzaamheid. En als de omstandigheden de dag erna beter zijn, doen we dan de voor-haar-moeilijkere training van buiten.
Misschien moet je zo nu ook voor compromissen zorgen die voor haar eerlijk zijn in de verwachtingen, zonder dat je alles goed hoeft te vinden.

Ach, vertel je vast niks nieuws ;) maar je bent dus niet de enige, misschien helpt dat iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-12 17:05 



 
Profiel   

Ik had even gezocht op Odermus R nakomelingen en kwam alleen dit al oude topic tegen, maar wilde het toch even proberen nieuw leven in te blazen omdat ik toch wel benieuwd ben naar andere nakomelingen van deze hengst. Sinds bijna een maand ben ik in bezit van een Odermus R (x Indoctro x Zandigo), een 7 jarige vos van 1.67m hoog, vandaar :) het is een super lief dier die nog wel eens onzeker kan zijn en daardoor soms schrikkerig als hij niet goed overzicht heeft (oftewel het wel kan horen maar niet kan zien), maar bij doortastend zijn (gewoon door blijven rijden of als je ernaast loopt gewoon door blijven lopen) dan is er niets aan de hand! Ben in elk geval erg blij met hem en we groeien samen elke dag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-14 09:50 



 
Profiel   

Leuk Myour!!
Ik heb ook een Odermus ( x murano) van inmiddels alweer 5 jaar oud. Ook hij is super lief en gek op aandacht en knuffels. Hij is enorm sensibel, ook met rijden. Hij heeft snel spanning, wat met name in de dressuur wel eens lastig is. Met springen heeft hij dat minder, al weigert hij soms 1x als de hindernis er raar uitziet in zijn ogen. Ook cross ik met hem, ons sgw debuut staat in de planning voor begin juli

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-14 10:43 



 
Profiel   

Ik heb ook een nakomeling van Odermus R x Burggraaf x Ramiro.
Een 8 jarige merrie van 156, ze is te klein gebleven maar heeft wel de gangen en bouw van een paard.
Het is echt een eenkennig paard, je kan er niet gemakkelijk mee wegrijden. Voor de rest is ze wel heel aanhankelijk en een echte kroelerd. Ze is heel dominant, dit heb ik nu redelijk onder controle aan de hand. Hier zijn ook een aantal problemen uitgegroeid zoals trailerladen.
Onder het zadel heeft ze ook een dominante kant en die is vooral terug te zien op wedstrijden.
Met rijden is ze koppig maar heeft ook heel veel looplust.

Ik herken wel wat puntjes wat jullie opnoemen in mijn merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-14 14:16 



 
Profiel   

Leuk madelein je sgw debuut in juli! Heerlijk veelzijdig paard dus.

Eindelijk wat meer leven erikavermeer hihi, klinkt als een pittig dametje! Wat rijd je met haar?

Ik heb van de week voor t eerst de bakbodem van dichtbij gezien :P een mannetje was aan de buitenwand van de binnenbak bezig en maakte steeds plots geluid, met hand veranderen schrok ie daarvan en sprong naar rechts weg en ik ging rechtdoor, oeps! Niet bezeerd gelukkig haha flapdrol, hij stond 5 meter verder stil. T is met rijden verder n heerlijk paard met voldoende dosis looplust, hij probeert echt met je mee te denken. En stalgenoot heeft op m gereden en was er helemaal weg van haha, altijd leuk om te horen! Zij gaat m op zaterdag rijden. Mn instructrice heeft er gisteren op gereden en zei ook nog dat ze m heel fijn vindt <3 wilde eerst in t nieuwe jaar gaan starten maar hij gaat zo hard vooruit dat ik denk ik met t indoor seizoen ga beginnen. Was mn instructrice t ook mee eens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-14 14:27 



 
Profiel   

Haha ja een dametje met gebruiksaanwijzing die ik nog steeds moet ontdekken en als je denkt dat je der ken dan komt ze weer met een nieuwe streek! Wel uitdagend!
Ik rijd er nu M mee, maar door haar koppigheid gaat dit niet heel soepel...
hahah herkenbaar! Je moet zoo goed op blijven letten, als ik eventjes zit te dromen dan vindt ze wel iets waardoor ik heel snel weer alert ben.

Ja als ze er klaar voor is gewoon lekker gaan starten! Je merkt vanzelf wel hoe het uitpakt :) altijd leuk om te horen als mensen je paard fijn vinden rijden! Dan heb je der zelf ook goed voor elkaar!
Bij die van mij zou je dat niet zo snel horen, ze is zo eenkennig dat ze de eerste 3 keer gaat uitproberen en dan vooral bit beet houden en doen alsof ze een giraf is. Terwijl ze best fijn kan lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-14 15:39 



 
Profiel   

Hallo iedereen! Hier ook een Odermus (x Elcaro) van 8 jaar. Herken er ook wat in: dominant en pittig karakter. Vooral in de winter soms een hele uitdaging. Ik schiet dan regelmatig eens door de piste met de nodige bokkensprongen bij, soms eens afgewisseld met een poging tot steigeren. Wel heel braaf in de omgang, maar ook een eigen willetje. Stapmolen bv is haar vriend niet, als ze erin moet kan ze plots niet meer rechtuit lopen en begint nogal te zwalpen en zigzaggen.

Springt goed en vooral heel graag. Mijn lesgever heeft haar al eens uitgeprobeerd op het crossterein en dat ging heel goed. (binnenkort is het mijn beurt, even hout vasthouden dat het even goed gaat), maar ik rijd eigenlijk vooral dressuur alhoewel ik nu toch wat vaker zou beginnen springen voor de afwisseling, want dat heeft ze zeker nodig! Ze heeft 3 correcte gangen, maar is geen bewegingswonder alhoewel ze toch nogal wat kan showen aan de longe als ze even het zot in haar kopke krijgt :) Heeft wel schwung in haar lijf.

In de zomer is ze veel gemakkelijker om te rijden dan in de winter, omdat ze dan elke dag buiten gaat (in de winter jammer genoeg niet mogelijk bij ons op stal). Ook geen paard waar iedereen zomaar mee wegrijdt, want als ze kan profiteren, zal ze dat zeker doen :p idd paarden met een handleiding :p

Ze is ongeveer 1m64 en schimmel (is nog vrij donker voor haar leeftijd vind ik).

Ze heeft met momenten veel schrik van mannen. Moet ooit eens hard aangepakt geweest zijn door een man vermoeden we en dat is ze dus nog niet vergeten. Zeker als mijn lesgever/hoefsmid zijn schort aan heeft, moet hij er niet aan denken om haar te stal te halen. Zal niet slaan, maar laat zich gwn niet vangen.

Altijd leuk om ervaringen van andere Odermusbezitters te horen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-14 22:43 



 
Profiel   

vivace_ schreef
Hallo allemaal ! Hoe is het bij jullie ?
Gister heeft mijn odermusje een "leuke" streek uitgehaald. Ikk ben er voor het eerst afgevallen, nou ja zeg maar afgeschoten ! In galop gaf ze zo'n enorme bok, dat ik zo over haar hoofd heen vloog en op mijn buik de buitenbak mocht bekijken. Lang leve de winter !!!!!!
Ik denk dat het door het weer komt. Een jaar geleden is mijn dochter van 11 toen zo enorm gelanceerd op precies dezelfde manier. Ik denk dat ik haar maar even helemaal van de bix afhaal. Ze krijgt nu een handje, maar mevrouw heeft wel heel veel praatjes. Net nog tijdens het freestylen, echt als een debiel, helemaal uit haar stekker. Heeft iemand van jullie ook hier last van ?????
Even freestylen voor het rijden is ook geen optie want dan wordt ze dus nog heter.



Herken ik helemaal!! Bij mij helpt het dan wel om haar eens even te longeren of los te laten op buitenpiste. Kan dan ook enorm ontploffen en aanzetten, maar eens het ergste eruit is, valt het wel mee om te rijden. (Soms zijn er wel dagen dat ik ze gelongeerd heb voor het rijden en dat ze dan nog op springen staat eens ik erop kruip). Dit is eigenlijk enkel in de winter. In de zomer minder problemen, maar is wel altijd wakker ;) Wat ik ook doe als ik bv niet kan longeren of de buitenpiste ligt te slecht, dan stap ik haar eerst wat aan de hand, kruip erop, zet haar meteen aan het werk dus veel tempowisselingen en figuren dat ze geen tijd krijgt om na te denken, wnt dan beginnen de problemen, en dan enkele toeren goed door galloperen en dan kan ik echt beginnen rijden :) zo heb ik deze winter overleefd, hoop dat de zomer nog lang mag duren dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-14 23:09 



 
Profiel   

Het bokken herken ik totaal niet. Hij wil wel eens uit vrolijkheid bokken, maar ben er nog nooit af gevallen, hij bokt ook niet gemeen of zo.

Zijn afkeer tegen mannen lees ik hier ook terug, bijzonder!

Zijn die van jullie ook zo enorm werkwillig? En denken ze ook zo mee tijdens het werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 09:05 



 
Profiel   

leuk dat dit topic weer live is. Heel herkenbaar, ik zal straks uitgebreider reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 09:06 



 
Profiel   

madelein schreef
Het bokken herken ik totaal niet. Hij wil wel eens uit vrolijkheid bokken, maar ben er nog nooit af gevallen, hij bokt ook niet gemeen of zo.

Zijn afkeer tegen mannen lees ik hier ook terug, bijzonder!

Zijn die van jullie ook zo enorm werkwillig? En denken ze ook zo mee tijdens het werk?



Ik ben er al meerdere keren afgedonderd jammer genoeg :p niet altijd echt haar schuld, maar wel al 2 keer (in de bijna 3 jaar dat ik haar heb) meegemaakt dat ze echt begon te bokken om me er af te hebben. Niet zo leuk dus, maar dat komt dus eigenlijk enkel in de winter voor… En dan nog een paar keer dat het wat meer onschuldig was of zelf mijn eigen schuld :+

Ze is wel werkwillig ja, heeft soms dagen dat ze wat overtuigingskracht nodig heeft (merrie zeker?) en je moet haar ook meteen duidelijk maken dat ze moet werken, maar eens ze aan het werk is, bolt ze wel goed (heeft soms nog wat rare trekjes, maar eigenlijk veel beter dan vroeger, toen ging ze veel sneller in protest en dat doet ze nu niet (veel) meer). Als het tijd is om te springen is ze er altijd klaar voor! Denkt enorm mee, ziet zelf goed haar afstanden en gaat zelden stoppen.

Zijn er hier nog odermusjes die het niet voor mannen hebben dan? Het is echt niet elke dag, krijgt het soms in haar hoofd. Laatst was het wel heel erg: ik kwam toe en mevrouw en haar weidegenoot (ook een merrie) stonden nog op de wei, omdat ze zich niet had laten vangen (door een man). Hij zei me dat hij er gwn wat heeft achter gestapt (dus zeker niet opgejaagd of zo) en dan maar had opgegeven, omdat ze altijd maar meer en meer begon te lopen. Toen ik haar ging halen was ze van kop tot teen bezweet (wel al grotendeels opgedroogd). Nu ja geen probleem, ik weet dat ze het soms in haar krijgt dat ze niet wil binnenkomen. Ik maak haar klaar voor de les en begin in te rijden. Dan komt mn lesgever (een andere man) binnen en plots wil ze niet meer in zijn buurt komen. Zelf als hij op zijn stoel zat en met zijn armen bewoog stond ze al heel de andere kant op. Toen heb ik er echt mijn werk aan gehad om haar te kalmeren (was volgens mij ook wel aan het overdrijven wnt daar is ze heel goed in). Uiteindelijk toch nog een hele goede les gehad, maar ze bleef hem echt met 1 oog in de gaten houden. De dag erna was er dan niks meer aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 09:34 



 
Profiel   

O dat klinkt niet bekend. Zodra ik met ed aan de gang ga is hij er 100% bij en enorm werkwillig. Hij vind het heerlijk om hard te werken.
Het bokken doet ed echt alleen uit enthousiasme. In de crosstrainingen bijvoorbeeld, als ik dan mag aanrijden dan komen er eerst een paar bokken :)

Ja ed heeft het niet zo op mannen. Als hij ze kent is het geen probleem, maar onbekende en vooral grote mannen moet hij niks van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 09:43 



 
Profiel   

Oh dat mannen herken ik gelukkig niet! Bij mijn merrie ligt het aan haar dag en mijn dag, als ik chagrijnig ben dan kan ik er maar beter niet op gaan zitten. Ze is daarvoor erg gevoelig!
Bokken doet ze zelde, wel omdraaien en willen vluchten als er een blaadje wegwaait! Haha ze kan ook goed overdrijven ;)
Maar als we eenmaal door haar overdreven gedrag heengereden zijn dan is ze werkwillig maar je moet alsnog alert blijven!

Zijn die van jullie ook zo gevoelig op jullie emoties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 10:12 



 
Profiel   

Die van mij durft echt wel protestbokken geven, alhoewel het al veel beter is dan vroeger. Komt eigenlijk niet zo heel vaak meer voor. Vroeger bokte ze altijd naar mijn zweep, dat doet ze nu eigenlijk nog maar heel zelden. Tja op hun 8 jaar mag het verstand wel beginnen komen zeker :) maar soms ook gwn wat vreugdebokjes. Ze is in het rijden soms een echte merrie, dat bedoel ik vooral, nogal snel op haar teentjes getrapt dus :) Andere paarden moeten dan niet te dicht komen want ze zou dan al eens durven smijten. Ook op haar stal is ze heel dominant, zeker als het voedertijd is.

De jouwe is een ruin als ik het goed versta? Dat dominante is precies toch iets dat vaak trg komt? En ik las hier ook iets over aanleg voor stalgebreken? Dat zie ik bij haar niet echt. Alleen als ze veel op stal staat, verveelt ze zich en durft al eens bokken en steigeren op stal, maar niet echt een ondeugd in die zin dat ze luchtzuigt of weeft oid.

Het is wel zo eens je haar aan het werk hebt dat ze echt wel haar best doet, dus daar kan ik niet over klagen. En iedereen heeft al een keer een slechte dag ;) Eens ze iets doorheeft, gaat het heel gemakkelijk (maar dat betekent ook dat ze snel slechte manieren oppakt). Heel consequent zijn, is de boodschap met mijn odermus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 10:29 



 
Profiel   

erikavermeer schreef
Oh dat mannen herken ik gelukkig niet! Bij mijn merrie ligt het aan haar dag en mijn dag, als ik chagrijnig ben dan kan ik er maar beter niet op gaan zitten. Ze is daarvoor erg gevoelig!
Bokken doet ze zelde, wel omdraaien en willen vluchten als er een blaadje wegwaait! Haha ze kan ook goed overdrijven ;)
Maar als we eenmaal door haar overdreven gedrag heengereden zijn dan is ze werkwillig maar je moet alsnog alert blijven!

Zijn die van jullie ook zo gevoelig op jullie emoties?



Heel herkenbaar voor die van mij! Tjah, merries he :p
Of iemand die zijn borstel te hard in de poetsbak gooit terwijl ik aan het rijden ben, dan staan we gegarandeerd aan de andere kant! :D Echt eerst heel hard wegcrossen om pas later te beseffen dat ze voor niks wegliep! Zelfs voor de stomste dingen! Als ze zichzelf ziet in de spiegel in de piste vliegt ze er ook soms vandoor. Maar bij haar heb ik soms de indruk dat dat vooral pretjes zijn om er even onderuit te muizen en dus teken dat ze niet genoeg aan het werk is. Maar ook hier komt dat meestal enkel in de winter voor. Dat loopt ze over van de energie!

idd! als ik mij opjaag, dan zij ook en dan is het soms beter dat ik stop met rijden die dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 10:36 



 
Profiel   

@ erikavermeer: lijkt me best lastig die eenkennigheid. Dat alert blijven herken ik wel, is voornamelijk in het begin nog wel eens nodig. Eenmaal goed naar voren gereden en aan het werk dan houdt ie z'n aandacht bij 't werk gelukkig.

@ Toulouse: grappig dat er veel dominante tussen zitten, mijne is juist erg onderdanig. Toen ik bij 'm ging kijken was ie kort daarvoor nog in de wei gegrepen door z'n broer met 'n hoop schrammen en kale plekjes tot gevolg. Hij bijt ook nauwelijks van zich af :(:) echt 'n doedeltje dus.
Schrik van mannen herken ik hier ook niet. Lijkt me best apart!
Wel leuk zeg ook al zo'n veelzijdige Odermus :) mijne heeft ook geen stalgebreken trouwens.

@ madelein: mijne heeft tot nu toe ook niet gebokt. Hij kan af en toe wel eens kijken en wat eng vinden maar er zit geen kwaad in. Werkwilligheid herken ik dan weer wel, hij doet echt altijd z'n best en probeert altijd mee te denken. Super fijn :j

@ Lielle: ik heb denk ik nog op horse event een sgw clinic bij jou gereden, leuk!


Leuk dat er wat leven zo in komt hier :) met Cadiz gaat het heel goed hier, een stalgenoot rijdt 'm op zaterdag en gisteren even meegekeken en wat foto's gemaakt. Hij deed 't zo goed! En zij rijdt er erg netjes op, beter dan ik :P vanavond ga ik er zelf op en heb ik gevraagd of ze me even kan helpen. Heb dinsdagavond weer les. Zal later wel even wat foto's plaatsen, ben ook wel benieuwd naar beeldmateriaal van jullie Odermusjes, en of ze wat van elkaar weg hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 10:51 



 
Profiel   

Het dominante wat jullie noemen herken ik niet zo. De gevoeligheid weer wel. Ik heb hem met 1.5 jaar uit de opfok gehaald omdat hij stond te verpieteren. Sindsdien staat hij waar hij nu ook nog staat. Het is een enorm sensibel paard, die ook op z'n rust is gesteld. Aan de andere kant is het een super sociaal paard, die je eigenlijk met iedereen samen kan zetten. Ideaal!
Wij zijn afgelopen december ons kindje verloren na 19 wk zwangerschap, daar was ik helemaal kapot van. Hij heeft me er echt doorheen getrokken. Nu ik me beter voel merk ik dat hij ook veel vrolijker is, dus lijkt idd wel of hij mijn emoties aantrekt.
Omgekeerd is het ook zo trouwens. Als hij pijn heeft of niet lekker in z'n vel zit voel ik dat ook heel sterk. Dat maakt de band tussen ons zo sterk denk ik.

Wat ed trouwens ook heel sterk heeft is een dun lijntje qua spanning. Als ik hem oneerlijk behandel, of hij gaat over de zeik ergens om dan is het okk gelijk goed mis. Dat was in het begin wel even wennen. Gelukkig kennen we elkaar door en door inmiddels en komt dat eigenlijk nooit meer voor. Maar het is geen paardje die je dingen af kan dwingen. Je moet hem met respect behandelen.

Ik heb net een lekkere galoptraining gedaan op het land, even kijken waar z'n conditie staat. Over 2 weken ons sgw debuut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 12:05 



 
Profiel   

Myour schreef
@ Toulouse: grappig dat er veel dominante tussen zitten, mijne is juist erg onderdanig. Toen ik bij 'm ging kijken was ie kort daarvoor nog in de wei gegrepen door z'n broer met 'n hoop schrammen en kale plekjes tot gevolg. Hij bijt ook nauwelijks van zich af :(:) echt 'n doedeltje dus.
Schrik van mannen herken ik hier ook niet. Lijkt me best apart!
Wel leuk zeg ook al zo'n veelzijdige Odermus :) mijne heeft ook geen stalgebreken trouwens.

Leuk dat er wat leven zo in komt hier :) met Cadiz gaat het heel goed hier, een stalgenoot rijdt 'm op zaterdag en gisteren even meegekeken en wat foto's gemaakt. Hij deed 't zo goed! En zij rijdt er erg netjes op, beter dan ik :P vanavond ga ik er zelf op en heb ik gevraagd of ze me even kan helpen. Heb dinsdagavond weer les. Zal later wel even wat foto's plaatsen, ben ook wel benieuwd naar beeldmateriaal van jullie Odermusjes, en of ze wat van elkaar weg hebben.


Dat zouden ze bij die van mij niet moeten doen! haha :p Ik vind haar wel dominanter geworden over de jaren. Ik denk ook dat dat komt omdat ze zich beter in haar vel voelt dan op onze eerste stal (tevens plaats waar ik haar gekocht heb). Ze gaat het echter ook wel opnemen voor haar vriendinnetjes! Ze heeft eigenlijk altijd maar 1 paard waar ze echt goed mee overeenkomt en de rest verdraagt ze of heeft ze geen problemen mee. Er is echter 1 paard (een ruin, maar pas deze winter gecastreerd) waar ze echt een hekel aan heeft en het is wederzijds :D en het is me al opgevallen dat ze het niet zo voor vossen heeft… (die ruin is dus ook vos).

Wat ben jij van plan met je paard Myour? dressuur, springen, ...

Ik zou graag ook een foto plaatsen maar ben hier niet zo heel handig mee :/ ik zie ook graag andere halfbroertjes of zusjes van die van mij! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 12:40 



 
Profiel   

madelein schreef
Het dominante wat jullie noemen herken ik niet zo. De gevoeligheid weer wel. Ik heb hem met 1.5 jaar uit de opfok gehaald omdat hij stond te verpieteren. Sindsdien staat hij waar hij nu ook nog staat. Het is een enorm sensibel paard, die ook op z'n rust is gesteld. Aan de andere kant is het een super sociaal paard, die je eigenlijk met iedereen samen kan zetten. Ideaal!
Wij zijn afgelopen december ons kindje verloren na 19 wk zwangerschap, daar was ik helemaal kapot van. Hij heeft me er echt doorheen getrokken. Nu ik me beter voel merk ik dat hij ook veel vrolijker is, dus lijkt idd wel of hij mijn emoties aantrekt.
Omgekeerd is het ook zo trouwens. Als hij pijn heeft of niet lekker in z'n vel zit voel ik dat ook heel sterk. Dat maakt de band tussen ons zo sterk denk ik.

Wat ed trouwens ook heel sterk heeft is een dun lijntje qua spanning. Als ik hem oneerlijk behandel, of hij gaat over de zeik ergens om dan is het okk gelijk goed mis. Dat was in het begin wel even wennen. Gelukkig kennen we elkaar door en door inmiddels en komt dat eigenlijk nooit meer voor. Maar het is geen paardje die je dingen af kan dwingen. Je moet hem met respect behandelen.

Ik heb net een lekkere galoptraining gedaan op het land, even kijken waar z'n conditie staat. Over 2 weken ons sgw debuut!


Heel spijtig dat je zoiets hebt meegemaakt!! veel sterkte!! gelukkig dat je steun vond in je knolletje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-14 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen