Gonetta fan de rivelhof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wisanda2003

Berichten: 393
Geregistreerd: 22-04-08

Gonetta fan de rivelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 11:01

Ik ben opzoek naar mensen die de merrie Gonetta fan de Rivelhof kennen of meer informatie over haar of de fokker hebben.
Zij is volgens het stamboekpapier de moeder van mijn merrie.
Ik heb het KFPS al benadert, maar zij kunnen mij niet meer informatie geven dan dat deze merrie inderdaad bij hun geregistreerd staat en 100% fries is.
Mijn merrie is een kruising en daarom niet geregistreerd bij het Friese stamboek.
Omdat ik uit mijn merrie graag een veulen zou willen fokken, zou ik graag het percentage friesbloed van haar willen weten. Misschien is er ook nog wel een andere mogelijk om daar achter te komen en heeft iemand hier meer informatie over. Dr. van Hearlingen doet dit helaas niet meer.

Alvast bedankt!

Isabelle_H
Berichten: 77
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:23

De moeder van jouw merrie is een stermerrie geboren in 1994 en niet geregistreerd als overleden (Misschien is ze wel overleden, maar dit is dan niet doorgegeven aan het KFPS) Ze is geboren in Wijk en Aalburg. In 1999, 2000, 2001, 2002, 2003 en 2005 heeft zij een fries veulen gekregen bij een eigenaar in Arum. In 2008 heeft zij een fries veulen gekregen bij een nieuwe eigenaar in Weidum, daarna is zij verkocht naar het buitenland. (Wanneer en waarheen heb ik geen idee van, want dit staat nergens geregistreerd)

De vraag is dus, hoe oud is jouw merrie? Want dan kun je misschien kijken bij welke eigenaar zij is gedekt door de "niet-friese" hengst.