Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:36

Ik denk dat je daar gelijk in hebt Elise. Al hadden ze volgens mij wel een aanbieding op het diepvriessperma misschien dat er nog mensen zijn die met hem hebben gedekt.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:28

Er zullen er nog een paar bijkomen. Maar er zijn toch wel meer jonge Houston's? Ik heb in 2014 mijn merrie laten dekken, ik weet dat Houston elk jaar nog wel nakomelingen kreeg tot aan zijn dood en nu nog diepvries.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:55

Misschien een paar..maar ik verwacht er niet veel van. Het is natuurlijk ook "oud" bloed en ook niet enorm populair.

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:12

Ik heb er nog heel even aan gedacht om mijn andere merrie met Houston te dekken. Maar heb het niet gedaan omdat ik ze niet vond passen

AM_Horses

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:50

Leuk een topic van Houston!

Sinds kort heb ik een kleinkind van hem. Het is een jaarling van Formidable x Houston.
Afbeelding

Zijn moeder is niet van mezelf, maar ken ik wel heel goed. Ondertussen is ze 21 jaar en heeft het sport predicaat. Super lieve merrie en niet te merken dat ze op leeftijd is.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8275
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:53

Hey, leven in t topic.
Heb ook mn Houston nog, is inmiddels 9. Op zich wel braaf, maar niet simpel .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:59

Heey AM horse

Leuk dat is gina haar halfbroer en gina haar moeder leuk om te zien dat ze er nog zo goed uitziet. Wij zouden haar bijna ook kopen toen we gina als veulen kochten.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:36

Leuk om weer eens foto's te zien GU, ze ziet er goed uit.

En mooie merrie AM, die ziet er niet uit als 21 inderdaad. Leuk veulen ook, denk ik wel een goede match de langgelijnde Formidable op een Houston.

Getup

Berichten: 8275
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:49

Denk dat Houston veel goeds kan brengen. Doet t qua fok goed, ziet m veel als mv. Die moderne hengsten hebben bijna allemaal n merrie met goed achterbeen nodig.

Dank je, Elisa :-)

AM_Horses

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:05

Ik denk ook id dat Houston veel goeds heeft gebracht in de fokkerij.

Leuk paardje2013. Hoe doet Gina het?
Ouramie doet het echt super goed, zo af en toe hobbelen ze er nog op, Beetje stappen en klein drafje.

Ik ben heel erg blij met de jaarling . Super gebouwd voor wat we nu kunnen zien, en kan lekker lopen met veel swung.

Nog een foto van zijn mama:

Afbeelding

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:44

Wat lijken sommige vosjes op elkaar zeg! En erg op hun vader qua uiterlijk.

Er werd mij meteen verteld; een Houston? Oh dat wordt geen makkelijke.
Nou, mijn 2 jarige is ontzettend makkelijk en potverdorie slim. Nooit gemeen! Wel heel zelfverzekerd.
Maar ik wist al kort na haar geboorte; dit is geen paardje voor een opfok en ik weet ook dat ik straks wel wat met haar moet gaan doen anders walst ze over je heen, ze moet uitgedaagd worden, niets wat ik niet aankan iig.
Onlangs heeft ze een half jaar bij kennissen gestaan, daar deed ze het zo goed! En ze is echt enorm gegroeid!

Dit was met haar BFF uit logeren, een recente foto staat een bladzijde terug:

Afbeelding
Afbeelding


Ik vraag me wel af wat men precies bedoelt met Houston's zijn niet makkelijk?!

Getup

Berichten: 8275
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:27

Ze zijn nogal....eigenwijs; ze pikken niet zomaar alles. Wat dus niet zegt, dat ze geen goed karakter hebben !

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:00

Mee eens GU, denk dat hij inderdaad heel goed bij een bepaald soort modern paard van tegenwoordig zou passen. {Vivaldi bloed oid}
Jammer dat zo'n hengst alleen bij veel mensen uit the picture is, en idd zal zijn reputatie ook wel meespelen..maar volgens mij zijn ze voornamelijk brutaal maar wel eerlijk.

Mooie mama is dat hoor AM horses, wat zit daar verder achter qua afstamming?

Ik ben een beetje bevooroordeeld maar heb ooit een Belisar x Ulster gehad, en dat dier kon lopen! echt fenomenaal..ook met enorm veel kracht en schwung. Maar goed, ik zie dus graag nog steeds de combi van dat bloed in een paard.

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:07

Als ik mij niet vergis zit er achter Ouramie Armstrong.

AM horse Met Gina gaat het super we mogen nu al M2 starten. Maar doe momenteel even rustig aan ze is ook nog maar net 6 geworden.
Maar ben erg blij met haar.

Karma wat een prachtig paard heb je.


Wat het karakter betreft denk ik inderdaad dat ze wat brutaal zijn maar ook erg werkwillig ik vind persoonlijk het karakter niet vervelend.

AM_Horses

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:30

Ouramie is id een Houston x Armstrong x Folio

Leuk een belisar x Ulster. Ik ben echt super blij met deze jaarling. En id heel veel swung en sterk achter been.
Wat zo grappig was :+ toen ik mensen vertelde dat ik hem had gekocht en schimmel was, waren Een gelijk negatief. Tot ze hem zagen _O- wauw wat is hij knap kreeg ik te horen.

Paardje2013 leuk dat Gina het zo goed doet. Ze is id jong genoeg om even rustig aan te doen!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:45

Mijn Houston heeft zich goed laten zien in het springen nadat ik haar verkocht heb. Nu staat ze in China en doet daar goed mee in de 1.30 parcoursen.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:20

Er is niks mis met een mooie schimmel, ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien AM. Mooie bloed ook achter zijn moeder, degelijk.

Paardje, dat is idd snel al op 6 jarige leeftijd..maar als het zo makkelijk gaat.

Wat grappig Lante, dat verwacht je dan weer minder snel een Houston in het springen.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:04

Ik ben wel fan van schimmels hoor! Is dat niet bijzonder uit een vos-merrie?
Mama ziet er ook nog heeeeel goed uit AM!

Ik heb juist gekozen voor oud bloed, de vader van mijn merrie heeft veel oud Groninger en KWPN bloed.
Ik heb de moeder van Karma verkocht maar ik zie weinig terug van het grove Groninger-bloed.
Aan mama's kant zat Anglo-Arabier en dat zie je terug in Karma.

Enige dat ik er niet uit heb gekregen is de kortere rug, voor de rest denk ik dat Karma ontzettend mooi uitgroeit. (Zegt elke fokker van zijn fokproducten natuurlijk O:) )

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:12

Er zijn er wel meer die goed springen (sprongen). Had ook een Florencio x Houston die Z sprong.

Demi was ook Z springen met haar 1.58 m. Vanwege haar snelheid, wendbaarheid en enorme vermogen zelfs grote concoursen gewonnen in het Z. Afbeelding

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:09

Karma schreef:
Ik vraag me wel af wat men precies bedoelt met Houston's zijn niet makkelijk?!

Ze hebben vaak een apart karakter. Er zijn wel brave, maar de meesten hebben een gebruiksaanwijzing, laten zich niet dwingen ze en haken vaak af als je teveel aan hun gevoel komt.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:00

Mijn ruin was gewoon niet te rijden, daar was echt iets niet goed mee. Ronduit onberekenbaar.

Mijn merrie was 1 uit duizenden. Daar wil ik er wel 10 van. Een vechter en vreselijk slim, nieuwsgierig en dapper.
Ik mis haar heel erg.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:05

Ik heb één gevaarlijke gehad, dat was regelmatig echt een rodeopaard. Je ging er dan hoe dan ook af. Maar wel braaf op buitenrit..

De anderen waren toppaarden, maar wel met bepaalde eigenaardigheden. Maar dat maakte ze ook weer leuk.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:16

Deze was ook zichzelf tot last.
Heb hem een keer trillend en zwetend achterin zijn box zien staan omdat er een plastic zak lag.
Ook een keer druipend van het zweet omdat de narcissen naast de longeerbak heen en weer waaide. Gewoon echt niet goed in zijn hoofd :n

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:57

Dat klinkt echt niet goed Sizzle, had je die zelfgefokt?

Wat leuk Lante, ja Belisar zelf kon ook goed springen weet ik nog..Houston zelf had matige spring cijfers.

Die Belisar die ik had was ook "een aparte" voornamelijk in de omgang, onder het zadel top.
Maar bij Houston zit er ook nog Pion in natuurlijk en Abgar stond ook niet bekend om makkelijke karaktertjes..

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:10

Ja, de moeder was behoorlijk bom-proef en weinig bloederig, ik had gedacht dat het wel zou passen, maar blijkbaar toch een verkeerde match met uniform bloed.
Mijn Junior daarentegen is wel heel stoer (ook niet een makkelijk paard, maar wel eerlijk, en werkwillig).

De Houston uit mijn onderschrift was echt onverschrokken. Die zou rustig bij een bostijger op de koffie gaan.