Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:41

Ik ben op zoek naar nakomelingen van de hengst Sheraton (Indoctro x Calypso II x Grannus). De laatste tijd kom ik er wel steeds meer tegen op concours, maar hier op bokt (helaas) nog maar weinig.

Wie heeft er een nakomeling van Sheraton? En hoe is zijn karakter, zijn bewegingen, springen etc?

Ik heb zelf een super fijne nakomeling van hem. Een 5,5 jarige merrie uit de Rike-stam. Het is een Sheraton x Nimmerdor x Akteur x Ladykiller uit een goeie moederlijn. De merrie in nu drachtig van Van Gogh, dus spannend.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:48

wij hebben een sheraton staan!
het is een grote zwarte ruin,we hebben hem nu 3 weken en is m springen,op concour word hij in de ring nog wat druk maar dat gaat telkens beter,paard was bij zijn vorige eigenaar met een te scherp bit gereden en dat kon hij niet zo goed hebben,met gevolg dat hij alleen maar stuiterde,het stuiteren is er helemaal af,lijkt een heel goed paard te worden,en een erg lief paard in omgang,hij heeft alleen een trailer probleem,hij wil niet smal staan,dat is wel lastig.
heb je met jou merrie ook wedstrijden gereden?
spannend dat ze drachtig is wanneer is ze uitgerekend?

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:51

Mijn merrie is qua karakter echt geweldig. Mega lief op stal en wil graag werken :j Ze is alleen wel 1.75, erg groot dus. Hopelijk stopt ze met groeien.

Ze springt erg fijn op concours. Ze heeft B gelopen en 1x L, maar daar was ze nog niet aan toe. Laatste keer was eind oktober. Ze doet alles voor je en is makkelijk te rijden.
Ze is ook ster en heeft de IBOP gehaald, nu nog voorlopig keur zien te krijgen.

14 april is ze uitgerekend. Ik zal dan wel ff foto's plaatsen. Hopelijk wordt het net zo'n fijne als der mams :D

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:55

175...jeetje wel veel merrie haha.
je hebt haar zelf gefokt/

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:58


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:06

De vierjarige AES-hengst (nu 5) uit mijn profiel is een Sheraton x Lester x Goodwill. Ontzettend veel vermogen en een paard met heel veel massa. Ik rij er zelf al even niet meer op hoor, hengsten rijden kunnen andere mensen veel beter dan ik ;).

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 15:43

Mijne heeft ook vrij veel massa en ik moet zeggen dat ik ook vooral sheraton's zie die dat veel hebben. Daarnaast lijken ze eigenlijk allemaal een erg fijn karakter te hebben.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van de hengst (VDL) Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 16:33

Afgelopen weekend een Sheraton nakomeling Overijssels kampioen in de Z. De week ervoor won in Bathmen een (andere) Sheraton nakomeling de Mondial Food Cup... Ze komen dus wel steeds meer in het nieuws :)

Ikkx
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:43

Mijn 5,5 jarige zwarte Sheraton X Glennridge X Purioso ruin is een vreselijke schat in de omgang en leek bomproof en fijn onder het zadel het eerste halve jaar. Is hij in principe wel, maar is snel beledigd. Ik vraag wat meer oprichting en hij moet wat meer gaan dragen op de achterhand wat hij erg moeilijk vindt (is wat overbouwd)dus wil hij wel protesteren. Sindsdien knarst hij ook nog af en toe.

Helaas is hij niet groter dan 1,64 m. Misschien is hij wat hoger nu omdat hij minder overbouwd lijkt de laatste maanden.

Enkele maanden geleden heb ik hetzelfde topic geplaatst waar erg weinig op gereageerd is. Grappig.

tamara1984
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:35

Ik zie dat dit al een ouder topic is maar wilde toch graag reageren.

Ik heb een 13 jarige merrie van Sheraton. Sheraton x Goodwill x Equador
Ze is een super veelzijdige paard. Ik rijd er voornamelijk buitenritten mee maar dressuurmatig kan ze ook erg leuk lopen. Vorige week hebben we haar los laten springen. Dat was een feest! Ze ging uit zichzelf op de hindernis aan en hield steeds veel ruimte over.
Als ze mag werken is ze helemaal happy maar verder is het niet echt een knuffel paard zal ik maar zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding