Wynton nakomelingen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:14

Leuke Wyntonnetjes allemaal!!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:08

Goedemorgen,

As zondag gaan we een clinic rijden bij SP van J.eff H.eystek, ben heel erg benieuwd hoe dat gaat met dr. Is de eerste keer dat we samen echt op pad gaan. Donderdag avond hebben we nog een trailer laad sessie gepland :') Dus hopelijk staat ze er zondag zonder al te veel moeite op.
Het rijden zelf gaat alleen ff but -O- Merrie is hengstig en dan is ze echt lastig. Hopelijk is het voor zondag over zodat we wel een fijn rondje kunnen rijden.

Ik ben een echte merrie liefhebber, maar die hengstigheid mogen ze van mij skippen :Y)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:07

Hallo... *\o/*

Ik heb gisteren een clinic gereden van J.eff H.eijstek. Het was de eerste keer dat we weg gegaan zijn. Al wel eens wezen lessen/rijden op ander terrein, maar nu netjes ingevlochten nette kleertjes aan enzo. Dus beetje wedstrijd gevoel nagebootst. Ze was echt super braaf. Echt geen stap verkeerd gezet en heb haar nog niet zo fijn kunnen rijden als dat ik gisteren voor elkaar kreeg.
We kregen fijne tips, waar we thuis weer mee aan de slag kunnen. Trailer laden ging ook top. Lijntje erachter en in 1x er in, nog geen minuut en ze stond erop *\o/*
Wat kan je dan trots zijn :')

Hier onder een paar stills uit een filmpje voor het idee.

Hier moest ze een pasje opzij op de volte.

Afbeelding


Pasje wijken voor het rechterbeen.

Afbeelding

Met dit beeld ben ik erg blij. Hals is meer op lengte en ze blijft los in dr lijf.

Afbeelding

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:41

Leuk Odenxia!! :D

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:33

Oh man je wilt niet weten hoe ik heb zitten genieten :D

Zondag ons debuut in de Buh ~~}>

Ben erg benieuwd :))

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:19

Ziet er goed uit!!!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:05

Fijn beeld odenxia, hoe was je wedstrijd gegaan?

Onze wynton gaat heerlijk, ondertussen thuis al beetje schriktraining aan het doen tijdens het rijden en afgelopen week te voet naar buurman geweest om daar een keer te rijden. Ze doet het allemaal ontzettend fijn en braaf en leert elke keer weer bij

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:00

Wedstrijd ging voor mn gevoel goed. Mijn doel was 2 proeven uitrijden en dat is gelukt :')

Ik ging dood van de zenuwen met losrijden en vlak voor mn eerste proef. In de proef ging ik veels te hard rijden waardoor ik wel de snelste tijd neerzetten denk ik :j Haha..

Tweede proef ging gelukkig meer beheerst en bleef ik zelf rijden doordat ik geen zenuwen meer had.

Over het algemeen was ik heel erg tevreden. Jury had erg laag gepunt vond ik zelf voor een B proef maar goed, daar lig ik niet zo wakker van. Ons doel heb ik behaald door 2 proeven uit te rijden zonder grote fouten. Nu lekker km maken en veel proeven rijden, zodat we volgende keer gewoon met winst thuis komen.

Over 2 weken hebben we de volgende wedstrijd erop staan.


Fijn dat die van jouw het goed gaat doen Haike. Is het de bedoeling dat je ook gaat starten?

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:09

Fijn Odenxia dat je je doel hebt behaald!Nu lekker kilometers maken dus!

De bedoeling is inderdaad ook te gaan starten uiteindelijk. Moet komende winter eerst ibop lopen en misschien keer jonge paarden wedstrijd start om ervaring op te doen. Ergens in de zomer zullen we dan L1 gaan starten denk ik maar geen haast nog mee.
Wat fotootjes van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:46

Leuk dier zeg. Wel totaal ander type paard als de mijne.

Jonge paarden competities zijn altijd zo leuk. Voor wat dat betreft vind ik het jammer dat mijne al 7 is.

Ibop is ook erg leuk, ga je hem zelf voorstellen?

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:54

Is wel flinke merrie, lijkt echt sprekend op moeders.
Ibop ga ik niet zelf doen, hebben maar 1 kans en dan liever iemand met meer ervaring en naam. Nu ook voorlopig keur en prok dus hangt ook iets teveel van af voor de fokkerij.
Verder ga ik haar wel trainen en op den duur starten. Volgende week voor eerste keer lessen bij ruiter die haar gaat starten op ibop, kan ze meteen oefenen op vreemde locatie.

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:04

Zo ik zal ook weet eens wat posten hier. Leuke verschillende wynton's komen er voorbij. Mijn 4,5 jarige heeft lekker een tijd vakantie gehad en nu weer volop asn het trainen en aankomende zondag onze eerste wedstrijd. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Hij is soms een beetje bang maar wil wel heel graag voor me werken. Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:30

Duidelijk verhaal Haike.Het is dus ook de bedoeling dat jullie met haar gaan fokken?

Leuke vos Poesnoes. Is wel een grote of lijkt dat zo?

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:23

Hij is heel groot. Zeker wel 1.77

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:53

Wow ja dat is wel een kasteel :-) Dan is de mijne maar een pownie in vergelijking :')

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:52

Haike wat een mooie merrie. Lekker breed al.

Poesnoes jeetje wat een lange benen.

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:46

Nou vandaag mijn wedstrijd debuut had. Wat was hij super braaf. Had niet een X een moment van dit gaat niet goed. Wel vond hij het allemaal erg spannend en had daar in mij proef last van en werd erg terughoudend en mensen in een hokje heel spannend. 2de proef ging dat allemaal veel beter maar toen was het muntje op. Ondanks dat toch 195 en 193 punten gereden in het L1 dus super tof. Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:52

Gefeliciteerd met jullie debuut. Super netjes gedaan toch!
Nu lekker KM maken en dan gaat vanzelf het enge er vanaf.

Ik heb helaas mn wedstrijd af moeten zeggen. Zaterdag stond ze ineens met koliek. DA geweest pijnstiller en darmverslaper erin en daar knapte ze gelukkig van op. Gisteren dus een extra vrije dag gegeven om bij te komen. Vanavond maar weer een rustig rondje rijden.

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:54

Ow jeetje odenxia. Wat vervelend van haar koliek. Is ze nu weer helemaal in orde?

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:28

Jaaa ze is gelukkig weer helemaal de oude hoor.

Zaterdag hebben we weer wedstrijd en zondag een clinic van D.inja v.an L.ieren. Ben benieuwd hoe ze het doet :-)

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:19

Wat fijn dat ze weer de oude is. Hoe was je wedstrijd gegaan?

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:44

Goedemorgen,

Ooooww ik ben zo trots op mn kleine vriendinnetje. Ze heeft echt fantastisch gelopen. Twee keer oranje lint met 204.5 en 203 punten. Jury gaf erg lovend commentaar, dus ik zit op mn roze wolk <3 <3 <3

Zondag clinic gereden. Heb fijn gereden maar heb niet echt heel veel fijne tips gekregen. Vond ik wat jammer. Merkte dat ze na 2 van zulke dagen aardig moe was. Vanavond dus maar even lekker aan de longe de spiertjes los gooien en morgen een welverdiende vrije dag.

Heb 1 foto van het losrijden van zaterdag, jammer genoeg een beetje wazig maar wel een fijn beeld.

Zondag tijdens de clinic zijn er wel foto`s gemaak door een fotograaf, dus ben heel benieuwd of daar wat leuks tussen zit.

Afbeelding

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:32

@odenxia Gefeliciteerd!!! Wat een leuk paard!! <33


Met endoury en mij gaat het echt geweldig!! *\o/* Maar hij is toch echt veranderd van dressuur paard naar spring en cross paard <3 :))
we hebben 27 augustus onze eerste wedstrijd gehad en ook onze eerste winstpunt behaald!!!! Hij vond het nog wel wat spannend maar voor de eerste keer ben ik super trots op m'n kleine ventje!!!
De 30ste hebben we weer een wedstrijd gepland, dit keer in een binnenbak en dit zal voor ons de eerste keer zijn dat we in een binnenbak rijden dus ik ben benieuwd!! =3

Ook hebben we tussendoor niet stil gezeten maar zijn we 2x naar crossles geweest en staat ons record met springen op 1.15 m !!! 20 november hebben we ons eerste oefenparcours :)) Gelukkig vind hij het springen net zo leuk als ik! *\%/*

Voor degene die niet weten wie Endoury is: Nou dit knappe koppie is Mister Endoury <3 <3
Afbeelding

Onze laatste crossles was echt een onwijs groot succes!!! Waar hij de eerste les niet alles durfde, sprong hij nu echt letterlijk ALLES!!!! En was hij zelfs de braafste uit de groep +:)+
Afbeelding

En onze eerste wedstrijd <3 foto is gemaakt tijdens het losrijden en het andere paard is Doc (ook van ons <33) met mijn zus.
Afbeelding

En nog wat foto's in een linkje =3
Ons record van 1, 15 m!! En hij sprong het met gemak <333

Nog een van de laaste crossles :D

Onze allereerste keer een afsprong gesprongen!! :))

En een greppeltje <3 Ik dacht echt dat ie die niet zou springen, maar hij sprong hem!! En hoe <3 !!!

Dit was tijdens de eerste crossles, hij wilde eerst niet de waterbak in, maar uiteindelijk ging hij er met gemak doorheen!

<3 <3 <3 Maar t blijft natuurlijk wel een beetje dressuurpaard :D

en dan was er nog de hindernis die wij niet moesten springen, maar Endoury vond van wel XD :))

Maar ondanks alles hebben we zijn ware aard toch maar omarmd.....
}:) }:) }:) }:) (Eerste keer dat ik ooit iets geschoren heb bij een paard XD

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:30

Gaaf beest Eddie. Duidelijk een heel veelzijdig paard :j

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:30

Goedemorgen,

Gisteren weer op wedstrijd geweest en weer super tevreden.

Met losrijden liep ze er heel erg fijn aan in de buitenbaan. Voor de eerste proef naar de binnenbaan en daar voelde ze zich ineens heel alleen dus werd het brullen en het lopen wat hectisch. Ik kon er niet zo goed aan zitten, ze krulde zich van voren helemaal op en kreeg haar niet meer op lengte. Jammer!

Daarna weer even naar de buitenbaan en de rust er weer ingebracht.

Tweede proef ging duidelijk beter, meer rust en kon er gelukkig weer aan zitten.

De punten waren netjes: 1e proef 186.5 en de 2e proef 197.5, dus weer 3 winst erbij. *\o/*

De B gaan we nu laten voor wat het is en na mn vakantie zullen we lekker naar de L1 overgaan. :j