Nakomelingen Ampere?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:39

Dat herken i heeel erg jessica24. Voeger wilde ik overal wel opstappen, maar ook daar ben ik voorzichtiger in geworden. Ik wijt dat maar aan mijn leeftijd, ben nu net 40 en dan zie je veel meer gevaren ;-)
Wat jij zegt mbt het trailerladen heb ik zo ook in mijn hoofd. Maar het naar beneden de klep op stappen met de achterbenen wilde ze toen echt niet. Ik denk dat ze achteruit gaat tot ze geen steun meer voelt bij haar achterbenen. Maar ja..toch maar proberen..

Ik rij nu zo'n drie keer en longeer tussendoor zeker nog twee keer in de week om de ontspanning in de rug te houden vanwege haar eerdere blessure door het vallen. ben toch nog een beetje bang te veel te vragen maar het vertrouwen dat het nu goed zit wordt steeds groter gelukkig.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een serieuze les met haar gereden, en op een gegeven moment liep ze fantastisch, lekker los en licht in de hand. Dat heeft bij mij het knopje wel om gezet dat ik iets meer mag en kan vragen nu, hoewel ik nog steeds van mening ben dat ze nog jong is en we rustig aan kunnen doen. Heb je nog recente rijfoto's Jessica

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:17

Onze knappe vent :D :o
Afbeelding
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:23

Zo Lauraflexx..dat is inderdaad een knappe kerel zeg!! Jullie trainen hem ook volop?

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:54

Hey, wat leuk dat wat meer mensen zich gemeld hebben.

Ik ben niet echt actief op bokt, maar praten in dit topic is wel leuk!

Mooi paard lauraflexx.

Gaat het met iedereen goed?

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:57

Hee Merel, wat leuk dat je ook weer even kijkt! Hier gaat het goed met mijn paard. Na een rugblessure door een valpartij heb ik haar laten behandelen door Jannemarie Frowijn en nu loopt ze weer erg fijn. Ik rijd nu zo´n drie keer per week, en longeer nog een of twee keer. Daar doet ze het goed op. Vooral nog veel basis; lang, laag rond en haar alert maken op mijn hulpen.
Omdat mijn paard niet van de trailer achteruit wil lopen, heb ik afgelopen weekend een voorlader gekocht *\o/*
Nu kan ik ook weer met haar eens op pad naar ander terrein en komende winter met regelmaat naar de binnenbak. Ze is nog wel heel jong en niet uitgezwaard, dus doe rustig aan!

Hoe gaat het met jou en je paard?

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:03

Ha ha Ynekes, zo kan je het ook oplossen.
Zonder stress toch met de trailer op weg. Echt fijn.
Ben echt aan het aftellen naar volgende week donderdag.
Dan komt eindelijk de zadelmaker. Pf

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:08

We zijn nu rustig aan het opbouwen met Eros. Hij is namelijk niet goed ingereden en was dus bang geworden voor het zadel. We konden niet eens naast hem staan aan de linkerkant. We zijn nu zo'n 3 weken aan het oefenen met begeleiding en hij doet het echt super goed! We kunnen gewoon naast hem staan en opstappen zonder dat ie gaat lopen. Vandaag heb ik ook even gereden en hij was heel ontspannen en braaf! We gaan in de zomer lekker verder oefenen en dan misschien volgend jaar een keer op wedstrijd :o

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:43

Wat een slim idee Ynkes! Super dat je nu naar andere plekken kan.
Mooi dat het goed gaat!

Jessica, krijg je een nieuw zadel?

Wat vervelend LauraFlexx. Slim dat jullie idd met begeleiding 'opnieuw' zijn begonnen. Komt vast helemaal goed!

Met Elvis gaat het ook goed, volg nog een studie en die kost ook veel tijd. Dus we doen het lekker rustig aan. Maar gaat steeds beter. Af en toe een B dressuur proefje gereden. Dit gaat wisselend.. soms kan hij alles eng vinden en soms is die een held haha.

Hoe is jullie paard op ander terrein

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:57

Nee geen nieuw zadel Merel, dat is echt boven budget en denk ik ook niet handig omdat ze nog zo groeit en ontwikkeld.
Ik hoop op een goede 2e hands voor een mooie prijs.
Dus toi toi!
Zit namelijk ook midden in een opknapfase van onze boven verdieping.
Ja dat kost ook allemaal geld en tijd.
Maar het word wel ontzettend mooi.
En daar gaat het tenslotte om.

En wat fijn LauraFlex dat jullie Eros in alle rust zijn Vertrouwen terug geven.
Zo zie je maar hoe belangrijk die basis is.
Eigenlijk mag daar gewoon niets in mis gaan.

MaaikeNathan

Berichten: 83
Geregistreerd: 20-01-13
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:09

Ik ben de tweelingzus van LauraFlexx en Eros gaat met sprongen vooruit ! *\o/* Vandaag heeft Laura voor het eerst na mijn val met hem in de bak gereden en ook gedraafd... en wat was hij ontspannen en braaf !

Wat voor zadel zoek je Jessica ? Wij hebben nu een Thorowgood. Erg fijn zadel en de boom is verwisselbaar en nieuw zijn ze niet eens zo duur :)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:22

He t was best moeilijk om een niet al te dure goede voorlader te vinden, ze zijn er niet zo veel!
Maar gelukkig heb ik er één. Er uit lopen over de klep vindt mevrouw ook eng, dus springt ze er uit. Maar ze gaat er in ieder geval uit, haha
Mijn paard is een Ampére maal jazz, en ze reageert op nieuwe dingen (schapen, naar de wei lopen, plastic zakje, spons met water, een shetlander....) over het algemeen in eerste instantie heeeeel heftig. De tweede keer is de reactie dan veel minder heftig dus ik verwacht dat ze ook op nieuw terrein dingen eerst hééééél eng gaat vinden.
Ik heb een KN Allegro zadel. Opgevuld en en op maat aangepast door Tom van der Brink. Ik vind het een fijn zadel, maar zou op termijn nog wel iets meer zit willen hebben. Maar ja.. geld hé....
Leuk MaaikeNathan en Lauraflexx dat jullie zo mooi met hem bezig zijn. Met vertrouwen win je uiteindelijk alles.. Veel succes!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:23

MaaikeNathan schreef:
Wat voor zadel zoek je Jessica ? Wij hebben nu een Thorowgood. Erg fijn zadel en de boom is verwisselbaar en nieuw zijn ze niet eens zo duur :)



Ik zoek een zadel dat gewoon goed ligt en niet teveel wrong heeft.
Dat zit me alleen maar in de weg en dwingt me in een houding.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:51

@Jessica Dan zou een KN allegro best wat voor je kunnen zijn...

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:23

ynekes schreef:
@Jessica Dan zou een KN allegro best wat voor je kunnen zijn...


Die heeft ook nog teveel wrong.

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:39

Ja zadels zijn echt lastig.. Mijn Ampere heeft een hoge schoft, een springzadel is ook echt een ramp.
Niet dat die dat top kan maar met dressuurzadel zit het echt niet. Heb zelf een Anatomica.

Super dat gister goed ging met rijden Laura en Maaike!

Vervelend Ynekes. IS hij'/zij in omgang wel makkelijk dan?

Elvis moest op een twee paardstrailer, vond die maar niks. Uiteindelijk wel opgekregen, maar als dat schot opzij moet schrok die en liep die terug. Jullie tips?

Op onze eigen anderhalf loopt die zo op, wilde woensdag met een vriendin mee op concours, maar dat doen we maar niet. eerst even oefenen!

Vandaag ging het rijden goed. Zal binnenkort mam eens vragen om een stukje te filmen. Ben ook wel benieuwd naar jullie paarden met video beeld! :D

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:11

First Lady is echt een super lief en braaf paard in de omgang. Ze is ook niet overmatig schrikachtig of bang maar alles wat nieuw is, is de eerste keer heel spannend. De tweede keer is de heftigheid er dan af, gelukkig maar..
Ik denk dan ook dat op pad gaan naar ander terrein eerst heel spannend is maar ook weer snel zal wennen. Maar ik wil eerst het gevoel hebben dat ze goed aan de hulpen staat :P

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:12

Enne..filmpjes zijn natuurlijk wel leuk. Zal deze week eens kijken of we wat kunnen filmen.. Jullie ook?

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:57

Nou ik ben echt super blij!
Eindelijk heeft Gable een zadel wat fijn ligt en voor mij fijn is.
Het is een passier geworden met heel weinig wrong en mooi close contact.
Het was een hele zoektocht.
Niet alleen voor mijn merrie maar ook voor mijzelf.
Ik vond de verandering in mijn paard ook zo mooi.
Geen vluchtgedrag of onrust.
Kun je zien hoe belangrijk een fijn passend zadel is.
Dus we kunnen lekker aan de slag.

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:44

Wat een super nieuws zeg Jessica!

Alle nieuwe dingen zijn spannend, wil je ook op concours straks ynekes??

Filmpjes duren hier nog even.. Zit midden in een hertentamen week en heb vandaag even aan de longeerlijn gehad! Ging fijn

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:45

Fijn Jessica24, mooi om te horen dat je weer aan de slag kunt. Welk type passier is het ?
Veel succes, lekker rijden nu....

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:48

Wilde even een update van Eros geven :)
Hij doet het super goed op het moment! Beetje jammer van de hitte, paard heeft nu dus 'vakantie' :o Maar volgende week gaan we weer oefenen. Hij loopt al aardig ontspannen en gaat steeds soepeler lopen :D Zal kijken of ik een keer een filmpje kan maken en hier in kan zetten :)

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:58

Poeh ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor type het is.
Ga nu inderdaad lekker rijden.
Hier de afgelopen dagen wel vrij geweest met de hitte.
Het was geen doen zeg.

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:28


ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: Nakomelingen Ampere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:32

Helaas Lauraflexx..ik kan jouw filmpje niet bekijken via facebook, ik krijg melding dat ik geen toegang heb wanneer ik op jouw link klik ;-(

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:32