Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:53

Ze is al zadelmak, super super braaf! Is werkelijk nergens van onder de indruk. Je zou bijna niet denken dat ze nog maar 3,5 jaar oud is. Ze heeft inderdaad geen voorpluk, heel zielig sprieten plukje! Ze is nu nog wat schraal want is pas net aan de bak en mevrouw is aardig aan de maat (1.70 al!!) maar je ziet dat ze een heel mooi typ is/gaat worden! Het is overigens ook een enorme knuffelkont en verschrikkelijk slim!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:02

Haha, ik ken het, op dressuurwedstrijd heb ik meer elastiek dan voorpluk :P.

1,70m is inderdaad flink nu al! De mijne haalt dat nu ook wel, maar daar zijn nog wel wat cm's bijgekomen de laatste twee jaar. Ze is ook nog heel lang overbouwd geweest, maar dat is nu gelukkig ook wel weg.

De mijne is geen knuffelkont maar er zit absoluut geen kwaad bloed in, en ze wil altijd werken.

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:38

Die van jou is wel mooi wit al! Welke kleur is ze geboren?!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:46

Bruin. Ze krijgt wel steeds meer stipjes, dus ik hoop dat er nog wel een beetje kleur in blijft. Nu valt het nog niet zo op als ze modderpoten heeft, maar als ze echt wit is, kan dat natuurlijk niet meer :P.

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:48

Haha dat is inderdaad een voordeel! Foob is echt nog super donker, ben benieuwd wat voor toverbal dat wordt! :)

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:20

Wat een joekels zeg, 1.70! Kom ik aan met m'n pony van 1.55...
Foby lijkt wel zo'n beetje dezelfde kleur te hebben als mijn dame. Ik hoop ook dat ze deze kleur nog een tijdje houdt, vooral in de zomer vind ik haar prachtig zo!
Ik heb Snooki eind september weer opgehaald, heerlijk om je eigen paard weer thuis te hebben. Er zit nog wel wat werk in, maar dat kan natuurlijk ook niet anders, ze is daar nog geen twee maanden echt bereden. Beetje werk vind ik ook helemaal niet erg, belangrijkste was dat ik zelf op kon stappen. En dat ging prima! Heb eerst een paar keer in de bak gereden en ben daarna lekker het bos in gegaan. Dat doen we nu minstens een keer per week. En god, wat is dat dier braaf zeg! Ben nu vijf keer het bos in geweest en ze loopt makkelijker overal langs en tussendoor dan haar maatje van bijna 20. Ze kijkt bijna nergens naar en als ze iets en vindt laat ze zich redelijk makkelijk overtuigen om er toch lang te gaan.

Snooki is trouwens wel een echte knuffelkont, en zit geen greintje kwaad in.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:51

Top dat ze zo braaf is! De mijne is buiten alleen geen grote held, maar in een groep is ze doodbraaf en kijkt ze nergens naar. Ze hangt sowieso wel erg aan andere paarden, zolang er maar andere paarden zijn vindt ze alles best.

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:52

Leuk om te horen dat ze zo braaf is! Die van mij is ook werkelijk nergens van onder de indruk haha! Even een andere vraag, hoe komen jullie aan jullie whitesnakes? Via Reinie?

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:42

Vandaag voor het eerst alleen het bos in geweest. Ze vond het wat spannend, maar was super braaf.
Ik heb Snooki gekocht bij een kleinschalige fokker. Hij verkocht haar omdat ze te klein is gebleven. Was totaal niet op zoek naar zoiets, maar haar koppie op de foto's sprak me zo aan dat ik toch ben gaan kijken, en ik was gelijk verkocht.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:53

Ik weet niet wie Reinie is, de mijne stond op marktplaats, was van een dressuurruiter die haar maar heel kort heeft gehad, voor de 'handel'.

CharlyBrown

Berichten: 1262
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:04

Reinie, is de fokker van Whitesnake. Whitesnake en Cavalier staan bij hem op stal...

Althans, dat was zo ongeveer een jaar of drie geleden... toen ben ik daar langs geweest...

zie hier de website:
http://www.tewis.nl/nl/

CharlyBrown

Berichten: 1262
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:08

cavalier, staat er uiteraard ondertussen niet meer :D

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:36

Cavalier niet meer nee haha! Nee Reinie is de fokker van Whitesnake, ik heb Foob direct bij hem gekocht :)

Chelliexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:03

Wat leuk! Ze lijken echt allemaal op elkaar.. bij ons ook bijna geen voorpluk. Super slim, gek op knuffelen en niet bang.. hoe ging bij jullie het zadelmak maken? Ik heb nog bijna een halfjaar om er over na te denken.. maar benieuwd hoe ze reageerden..?

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:44

Die van mij heeft inderdaad echt geen voorpluk... Ook dol op knuffelen en aandacht! Wel een echt merrie hoor! Zadelmak is prima verlopen! Ik heb haar gekocht toen ze net zadelmak was (10 x opgezeten) maar verder kan ik al prima in de rondte sturen, kijkt nergens van op.. Wel merk ik dat ik consequent moet zijn bij haar. Verder zet ze geen stap verkeerd, niet bokken of andere geintjes dus dat is perfect!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:48

Bokken of steigeren zit er hier ook niet in. Ik heb haar zelf niet zadelmak gemaakt, ze was net ik geloof een week of 12 onder het zadel toen ik haar kocht.

Chelliexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:09

Dat je consequent moet zijn geloof ik graag, Mijn dame is wel behoorlijk brutaal en als je haar te veel ruimte geeft loopt ze je wel omver. Zo kwam ze in het begin, los in de bak in volle galop recht op mij af, niet gemeen bedoelt maar niet erg handig !lomperd!...

Ik heb bij ons al wel wat bokken gezien bij bijvoorbeeld een singeltje om, Ben dus ook benieuwd wat ze verder zal gaan doen, of ze eenmaal gewend aan het zadel het prima vind dat je erop stapt of dat ze weer 5 rondjes achter elkaar een gat in de lucht springt. ;)

Steigeren heb ik haar nog niet zien doen, en met bijvoorbeeld op de trailer zetten is ze gewoon super braaf gaat wel stok stijf staan van ik wil niet, maar dat is dan ook alles, geen wegspringen, steigeren, bokken, schoppen of ook maar wat anders geks.

Ben erg blij met haar. Nu nog even geduld hebben

Demitjuhh
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:11

Ik verzorg een 2,5 jarige merrie van whitesnake, Is nu al 1,76 :o Heel lief en aanhankelijk

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:55

Mijn Whitesnake doet het maar fijn.

Hierbij een filmpje van 15 maart, een oefencrossje.

Daarvoor heeft ze afgelopen maand twee B springparcoursjes foutloos gelopen :)
Merrietje is nu 7 jaar en denk ca. 1.62m.


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:40

Wauw, wat een cool filmpje! Stoer hoor. De mijne heeft, in de maand dat ze bij een springruiter stond, ook wel eens op een oefencrossterrein gelopen, deed ze erg braaf. Zelf waag ik me er niet aan.

Wij gaan binnenkort rustig aan L1 starten. Thuis springen gaat ook weer erg fijn.

Chelliexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:29

Mooi, stoer filmpje!
Ik hoop ook dat Gaia (Giselle Fox) het springen net zo leuk gaat vinden en uiteindelijk ook zo braaf door het water durft! Op dit moment denk ik dat ze erg veelzijdig word, ze heeft vooral een extreem mooie stap.

Momenteel zijn wij druk bezig met het zadelmak maken / beleren. Midden/eind maart ben ik voor de eerste keer (aan de longe) op haar gaan zitten waar ze super braaf op reageerde. bij de 4e keer hebben wij een stukje draf geprobeerd en de dag daarna weer. Ook dit ging erg simpel.

Helaas ben ik daarna van een ander paard gevallen (Een gevalletje van niet opletten, dit paard is zo braaf) waardoor ik een dikke 2 weken niets heb kunnen doen.

Toen ik er vervolgens (na 2,5 week) weer opstapte leek er niets aan de hand, tot ik ging aandraven, alle machtig, wat kan dat paard bokken. *Gelukkig* heb ik nog nooit eerder op een paard gezeten dat dat zo flink kan. Hoofd tussen de benen en met een bolle rug met 4 benen tegelijkertijd de lucht in springen. Op een of andere bijzondere manier vloog ik uit het zadel en kwam ik ook weer in het zadel terecht. Ik ben dus blijven zitten!!! *\o/* 12 april 2014

De week daarna had ik wel een beetje last van zenuw buikpijntjes, maar was ze verder weer braaf, af een toe een bokje/schopje op mijn been. maar dat vind ik niet zo erg.

Een maand verder (vandaag) doet ze het echt super leuk!
Ze is heerlijk braaf (lekker los in de bak rijden), al erg goed stuurbaar, Beenhulpen (met ondersteuning van mijn stem en een klein zweepje) begint ze steeds beter te begrijpen.

Wat ik wel heel bijzonder vind is dat ze zo ligt in de hand is zolang ik gewoon de teugel op maat hou en niet mee ga in rukjes van haar aan de teugel, gaat ze uit zich zelf nageeflijk lopen. (Dit geld nog niet voor de galop, deze vind ze nog behoorlijk moeilijk) Maar ik had persoonlijk verwacht dat dit veel langer zou duren en andere paarden die ik rij hebben vaak meer hulp nodig doormiddel van een paar kleine ophoudingen bijv.

Kort samengevat, wat een heerlijk paard met genoeg pit!! Ik ben helemaal weg van haar!

Afbeelding

Afbeelding

In de onderste foto (maart 2014) heeft ze haar wintervacht nog maar ik vind het gewoon een leuke foto om met jullie te delen!
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:24

Mooi! Hoe groot is ze nu?

Die goede stap heeft de mijne ook, helaas is daar in een dressuurproef nooit meer iets van te bekennen :( .

Chelliexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:23

Ze is nu 165/166 geen reus dus maar wel een mooie maat denk ik zo.

Ooh wel jammer dat je die stap niet terug ziet in de ring.

Dit is een filmpje van gister, ze deed het gister echt zo goed (soms misschien iets te diep) en we zijn voor het eerst in de buitenbak geweest. Helaas is daar alleen het uitstappen van gefilmd.

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:31

Leuk paard!! Die van mij kan ook ontzettend stappen, als ik er naast loop (heb zelf aardige benen 1.81m) houd ik haar amper bij.

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:22

Hier zijn we inmiddels ook weer op de goede weg. Wel even een dipje gehad. Kon merken dat Snooki niet lekker in haar vel zat dus vorige week maar bloed af laten nemen. Ze blijkt een magnesiumtekort te hebben, dus ik hoop dat het met het bijvoeren van magnesium weer beter gaat.
Afgelopen vrijdag een PTV training (TREC) met haar gedaan en dat ging eigenlijk beter dan ik had gedacht, dus helemaal trots. Alleen een beetje jammer dat ze daarna niet meer de trailer in wilde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding