Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 10 [ 234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

 
Profiel   

Mooi beestje! Wel een ander typje dan de mijne.

Het gaat hier allemaal z'n gangetje, ik heb het even een paar maandjes rustig aan gedaan en hoop in maart L2 te gaan starten. Springen gaat ook fijner, we moeten wat meer tempo maken en dat vindt ze lastig, vooral in de bochten, dus daar trainen we hard op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 08:56 



 
Profiel   

Mijn whitesnake is sinds november '14 van eigenaar gewisseld. Ik wou graag meer SGW's rijden maar daar was ze het niet helemaal mee eens. We maakten het elkaar alleen maar moeilijk. Nu mag ze weer lekker opnieuw beginnen en wordt er met haar dressuur gereden en een sprongetje gedaan. Ik vind het ontzettend jammer maar na vier jaar proberen toch besloten om niet verder met haar te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-15 09:24 



 
Profiel   

Wat jammer dat dit topic al even stil ligt, ik hoop dat ik het nieuw leven in mag blazen!

Ik ben zelf nu 3 jaar de eigenaar van mijn Whitesnake nakomeling. Super blij met haar. Ben benieuwd hoe andere eigenaren het karakter van hun Whitesnake omschrijven.

De mijne is heel nuchter, voor de duivel niet bang zeg maar. Kan heel goed dressuur lopen, maar ook in de SGW praktisch altijd foutloos. Ze heeft alleen wat moeite met haar snelheid, tempo in galop is niet heel hoog (voor de SGW dan). Karakter is heel fijn, wil altijd werken en is heel lief.

Foto's staan in mijn profiel, mocht iemand nieuwsgierig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 09:13 



 
Profiel   

Zo, knappe schimmel hoor!

Mijn merrie is ook erg nuchter, en nergens bang voor, zolang er andere paarden in de buurt zijn. In haar eentje is het een ander verhaal. Maar dat wijt ik ook aan haar jeugdjaren, van wat ik heb begrepen is dat allemaal niet heel netjes gegaan.

Ik ben de afgelopen drie jaar twee keer zwanger geweest, dus rijden staat op een laag pitje. We hebben nog wel M1 met winst gereden vorig jaar. Daarna heb ik haar laten dekken, zodat we tegelijkertijd zwangerschapsverlof hadden. Eind mei is ze bevallen van een heel mooi hengstje van Alexandro P.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door veerledec op 08-10-18 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 09:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Zou van de mijne misschien ook wel ooit een veulentje willen, maar vind de sport nu nog belangrijker.

De mijne is juist wat dapperder in haar eentje. Met andere paarden (met name als die niet zo dapper zijn), dan durft zij ook niet meer haha. Ze hangt ook helemaal niet aan andere paarden met buitenrijden bijvoorbeeld. Kan rustig een hele andere kant op rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 09:48 



 
Profiel   

Oh het maakt de mijne niet uit of een ander paard flipt of niet. Als ie maar in de buurt is. Na een kwartiertje/half uurtje kan ik ook wel op kop rijden, zolang er niks engs gebeurt. In het begin moet ik dat niet proberen.

Mijn merrie is overigens ook erg werkwillig, maar in de omgang ook wel heel erg lomp. Onder het zadel niet gelukkig. Ze galoppeert ook niet heel vlot, en maakt kleine galoppasjes. In dubbels en zo hebben we altijd problemen.

Ik heb nog wat foto's toegevoegd aan mijn vorige post, met ook het veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 09:56 



 
Profiel   

Knap veulen! En de merrie ook trouwens!!

Ik wil van de winter wat meer gaan springen, komt er niet van met de dressuur en het SGW seizoen. Ik vind het zelf alleen al snel hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 10:07 



 
Profiel   

Merrie is wat 'lomp' qua uiterlijk, die van jou is een stukje fijner volgens mij. Ik ben wel blij verrast met het veulen, dat is best een chique ding!

Springen heb ik alleen 'thuis' gedaan. Ben wel eens gaan oefenspringen maar zodra ze wat gespannen wordt springt ze als een plank en daar worden we beide niet blij van. En ik heb te weinig tijd om daar veel mee te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 10:12 



 
Profiel   

De jouwe lijkt inderdaad wat robuuster gebouwd. De mijne is inderdaad fijntjes gebouwd, is ook best aan de maat (1.75). Ik had nog nooit van Whitesnake gehoord toen ik haar kocht, vond het een fijn paard, ben later pas wat meer gaan kijken wat de andere nakomelingen doen.

Met springen is ze heel fijn, springt altijd en maakt het wel passend. Vind ik fijn, want ben met mijn vorige paard wel wat vertrouwen kwijt geraakt. Als ze het spannend vindt, komt ze meestal terug in tempo, maar blijft wel springen. Krijg je een beetje van die twijfel sprongen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 10 [ 234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen