Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 10 [ 234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Whitesnake (v. Cavalier)

 
Profiel   

en dat was nog voor het zwemmen! moet je na gaan.. nu zit hij nog beter in zijn bespiering.. pfff... :)

muisjes, zijn kalmerende middelen... tranqui-gel, maar dan in kleine korreltjes die lijken op vruchtenhagel.. geen idee waarom het dus meisjes heet.. haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 12:55 



 
Profiel   

Ze lijken idd allemaal erg op elkaar. :j

Charlybrown Ik vind die van jou nog zo mooi donker :) Hoe oud is hij eigenlijk?

Veerledec Ja, ik ga haar zelf zadelmak maken samen met m'n vriendin en echt het inrijden onder begeleiding van mijn instructrice(al moet ik die nog wel even vragen :') )

Die van mij stond gister in de bak naast de pony's om te wennen is ze gaan rollen bij het draad daar haar achterbeen open gehaald en toen alle draden kapot gemaakt en dat binnen 5 minuten dat ze in de bak stond. Maar het makkelijke van haar is wel dat je haar zo kan pakken en mee nemen kunt naar dat stal dat was ik met de pony's wel anders gewend :') Die grapjas heeft ook al der luikje naar buiten gesloopt omdat ze ging rollen in der stal.. Sjappie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 16:27 



 
Profiel   

jaaa, ik vind dat ook zo mooi! Hoop dat hij lang zo blijft... Hij wordt officieel in juni 5 jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 16:30 



 
Profiel   

haha, die lompigheid herken ik wel van Chef.. die is soms zo onbeholpen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 16:30 



 
Profiel   

Nou en of ik dat herken, de bijnaam van de mijne is Scarface, wat die allemaal uitspookt weet ik niet maar oppervlakkige (stoot)wondjes heeft ze bijna altijd wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 17:07 



 
Profiel   

hahaha wat hebben ze toch veel gemeen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-12 18:02 



 
Profiel   

Ik zie dat deze topic niet heel recent is, maar wil toch even reageren.
Wij hebben sinds 1,5 jaar een Whitesnake - bruinschimmel - merrie.
We hebben haar zelf beleerd onder het zadel, is inmiddels net 5 jaar een super, super braaf.
Ze is wat aan de luie kant, maar is wel goed voorwaarts te rijden.
Mijn dochter is net gestart met wedstrijden rijden met haar.
Ook kan ze geweldig springen en lijkt qua uiterlijk op haar vader!
Op de foto's is ze nog wat pony achtig, maar is inmiddels al wat gespierder en meer paard.
Is nu ongeveer 1.63m

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-12 14:03 



 
Profiel   

Leuke merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-12 20:11 



 
Profiel   

Leuke foto's!
Mijn Whitesnake loopt inmiddels leuk foutloze BB crossjes en de parcoursjes gaan ook echt heel fijn en vooral heel makkelijk :D. Na m'n afstuderen ga ik gauw een startpas aanvragen en officieel starten.

Hierbij nog een filmpje van een van de laatste crosstrainingen, ze was deze dag alleen wat lastig in de aanleuning, gelukkig is dat niet zo erg met crossles :P


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 07:32 



 
Profiel   

Dat soms wat lastig zijn in de aanleunig herken ik wel.
Het heeft bij de onze ook vrij lang geduurt voor ze het bit goed wilde aannemen.
Wat een geweldig crossterrein trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 08:12 



 
Profiel   

Wat leuk om te zie dat jullie Whitesnakes het zo lekker doen!!

Erg grappig dat ze allemaal zo braaf zijn.... Vraag me toch af wat er mis is gegaan met mijn Chef. Hij is geweldig, maar alles behalve braaf! :)

Helaas gaat het met mijn Whitesnake Chefje niet zo goed, hij loopt na 8 maanden revalideren nog steeds niet goed. Hij was gerevalideerd van de geïrriteerd spieraanhechting (na 1 maand stappen, 1 maand boksrust en 5 weken zwemtherapie) toen mocht ik weer gaan opbouwen, maar na ruim een maand liep hij weer niet rad. Na een aantal onderzoeken blijkt er ook nog een probleem in zijn knie te zitten. Helaas is een knie een ingewikkeld en essentieel ding. En het baart ons zorgen dat na al die tijd revalideren, hij eigenlijk steeds slechter gaat lopen vanuit zijn knie. Zijn knie is 3 weken geleden ingespoten, over een week gaan we terug naar de kliniek. Hij moet dan flink verbeterd zijn, anders is het afgelopen... Helaas heb ik er geen goed gevoel bij ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 10:15 



 
Profiel   

Erna 71, wat een leuk beestje! Ik herken veel in het kleurtje, het hoofdje en de kont :P. Ze is denk ik wel iets kleiner dan veel Whitesnakes hier?

Hesterv, wauw wat doet ie dat braaf zeg. Vol vertrouwen, geen twijfel en zo te zien veel vermogen! Ik spring momenteel ook 'met het hoofd omhoog', omdat we anders het effect neus tussen de knieën krijgen, en dan komt nog al het gewicht op de voorhand. Maar zo dapper als de jouwe is de mijne nog niet. Nu heeft ze ook nog niks gezien, ik ben nog niet echt met haar weg gegaan.

CharlyBrown, wat balen zeg. Heftige revalidatie, ik duim voor je dat het beter zal gaan! In wat is Chef niet braaf dan, ben wel nieuwsgierig :)?

Overigens ben ik wel benieuwd, zijn die van jullie ook nogal gevoelig/aanstellerig? Ze heeft nu twee keer iets gehad, 1x een hoefzweer, meteen zwaar kreupel maar na 2 dagen was het ook helemaal over. En de 2e keer haal ik haar op 3 benen van stal, echt niet willen/kunnen lopen, zag eruit alsof ze rijp voor de slacht was. En de volgende dag niks meer aan de hand, geen hoefzweer, alleen nog wat stijf in de schouder. Waarschijnlijk heeft ze verkeerd gerold of zo, maar ze liep er dramatisch bij en de volgende dag was het over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 10:25 



 
Profiel   

veerledec, ja dat denk ik ook. Ze is nu zo rond de 1.63m

charlybrown, heel veel sterkte ermee. En ik wordt inderdaad nu ook wel nieuwschierig waarin die van jou niet braaf is.

hesterv, die van jou is inderdaad wel heel zelfstandig en braaf. Die van ons is zeker braaf maar is ook een beetje een aansteller.
Wanneer ze het even rustig kan bekijken is het goed, dan gaat ze overal langs en over. Maar ze heeft wel de overtuiging van de ruiter nodig.
In de omgang vindt ze alles best en kun je het kleinste kind haar bij wijze van spreken laten poetsen, tutten of er op laten rijden. Ze zal dan zeker geen pas verkeerd zetten.


veerledec, wat betreft het blessureleed mag ik gelukkig niet klagen. Ze heeft tot nu toe twee keer wat gehad waarvan ze makkelijk een hele tijd last van zou kunnen hebben. Gelukkig bleek ze toen geen aansteller of kleinzerig, en was het eigenlijk zo over.

Toch leuk om te lezen dat de meeste veel overeenkomsten hebben. De vader vererft duidelijk een aantal karakter en uiterlijke kenmerken.
En ook het gedeelte van het of te diep of tegen de hand willen lopen...... Blijkbaar is er tussenin moeilijker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 12:23 



 
Profiel   

Dat laatste kan ik zeker bevestigen, ligt denk ik ook wel aan de bouw. De mijne heeft een behoorlijk lange hals die heel makkelijk opkrult, maar dan loopt ze inderdaad te diep en op de voorhand. Ik merk wel dat we daar de laatste tijd goede vooruitgang in boeken, nu ik er meer mee bezig ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 12:39 



 
Profiel   

haha, inderdaad dat gaat bij ons net zo.
We zijn nu meer aan het trainen in het opgericht lopen en het gaat steeds beter en stabieler. Alleen met het springen is het nog wat moeilijk, dit vindt ze geweldig om te doen en daardoor is het moeilijker om haar tussen de hindernissen "rond" te houden. Ze gaat dan snel te diep en op de voorhand of tegen de hand, maar blijft gelukkig ook dan wel goed bestuurbaar en controleerbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 12:50 



 
Profiel   

Chef is een paard die barst van de energie en daarnaast heeft hij een erg ondeugend karakter...

Hij is niet gemeen, maar erg speels en jong.. en altijd vol energie en razendsnel... en daarbij ook nog een éénkennige onder het zadel...
En hij is ook vrij snel beledigd, zo belandde bijrijder kandidaat 1 de 2e keer heel hard is het zand... konden we meteen door naar de 1e hulp. Bijrijder kandidaat 2 gooide Chef de 2e keer tegen het schot van de bak. Toen heb ik de zoektocht naar een bijrijder maar even in de wacht gezet.

met buitenrijden kan hij ook zo ondeugend zijn... aan de ene kant kon ik heel snel alleen met hem naar buiten. Maar bij elk 'eng' object, wilde hij terug sprinten naar stal. Ik heb dat wel prima op kunnen lossen, maar 1 keer wilde hij op de heen weg wel door de plas en op de terug weg niet... Helaas was er geen andere weg naar huis dan door de plas.. Ruim een half uur later, net voor het donker, waren we door de plas...Moesten we in een galopje naar stal, voordat het echt pikdonker was...

haha! het is er echt 1 met karakter, heel leuk.. maar niet altijd even praktisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 13:55 



 
Profiel   

Erna: Die van mij heeft er van kleurtje en bouw ook echt veel van :)
Charliebrown: Balen. :(:) Duimen dat het goed komt!
Hester: Mooi rondje! Ziet er al best ontspannen uit.
Die van mij kan zich ook zo lekker aanstellen. Nadat ze bij de hoefsmid was geweest( alleen voor was gedaan want ze trapte, ondanks een dubbele kalmeringsrotzooi van de smid en toen durfde de smid niet meer en ging der meteen vandoor… dus straks eerst maar een andere hoefsmid zoeken) liep ze meteen een week onregelmatig. En als der een klein steentje in der hoef zit doet ze meteen alsof ze niet meer kan lopen en wil dat het liefst gedragen worden. :')
Ze is ook best onnozel soms. Dan rolt ze bijvoorbeeld naast het draad van het land en scheurt dan al het draad kapot.. Ook heeft ze overal kleine plekjes zitten en ik weet niet hoe ze der aankomt.
Die van mij is wel enorm veranderd. Toen ze bij mij kwam was ze nog wat kort in haar lichaam maar langzaam aan wordt wat langer en is ze wat meer in verhouding. En ze is iets lichter geworden.
Ik zal vanavond misschien nog wel even een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 18:22 



 
Profiel   

Ben benieuwd idapaulien. Die van mij is ook al een stuk 'volwassener' geworden in het uiterlijk het afgelopen jaar.

Die plekjes herken ik ook heel erg :D. Volgens mij was die conclusie eerder in het topic ook al eens getrokken, dat ze niet zo voorzichtig met zichzelf zijn :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 18:26 



 
Profiel   

Nu ik nog eens naar de foto kijk vind ik Danoon wel erg op die van Erna lijken kwa bouw.
Ik sta hier wel op de grondwal dus ze lijkt iets kleiner dan ze is ;)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=1#!/photo.php?fbid=386616651397222&set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=3&theater
En haar knappe ezeloortjes <3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=1#!/photo.php?fbid=386615978063956&set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=3&theater
En met haar vriendjes
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=1#!/photo.php?fbid=386616224730598&set=a.336574786401409.79510.100001466700846&type=3&theater

Zijn die van jullie ook zo sociaal naar andere paarden toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 21:03 



 
Profiel   

Ja enorm! Het is een merrie maar ze heeft nog nooit gepiept of zuur gedaan. Altijd met de oortjes naar voren richting andere paarden.

Ik kan je fotos helaas niet zien, maar dat kan er ook aan liggen dat ik via mn telefoon bok nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 21:21 



 
Profiel   

veerledec schreef
Ja enorm! Het is een merrie maar ze heeft nog nooit gepiept of zuur gedaan. Altijd met de oortjes naar voren richting andere paarden.

Ik kan je fotos helaas niet zien, maar dat kan er ook aan liggen dat ik via mn telefoon bok nu.


Die van mij ook. Ik heb een gigantische dominante merrie op stal staan er daar gaat ze heel goed mee om en die ouwe poown van me daar is ze ook heel lief voor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 21:35 



 
Profiel   

idapaulien, helaas kan ik je facebook-foto's niet zien, maar als ik je vorige foto's bekijk lijken ze inderdaad heel veel op elkaar. Ook qua hoofd en uitstraling.

Die van ons is niet heel erg sociaal. Er lopen er bij mij 8 bij elkaar in de wei en ze heeft 1 of 2 vriendjes, de rest moet uit de buurt blijven en dat maakt ze ook duidelijk kenbaar.
Tijdens het rijden en op wedstrijd kan ze heel boos kijken wanneer anderen dicht in de buurt komen. Gelukkig blijft het daarbij en zal ze nooit slaan of wat anders doen naar een ander paard.

Het valt me wel op dat ze tijdens het rijden samen met andere paarden heel nuchter blijft.
Een ander paard (of meerdere) kunnen de gekste capriolen uithalen, weg springen, rodeo enz, het maakt haar allemaal niets uit ze reageert daar totaal niet op en heeft ook niet de neiging om eens leuk mee te gaan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 08:04 



 
Profiel   

Nog één poging :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door idapaulien op 20-06-12 08:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 08:43 



 
Profiel   

Die van mij ook niet, ze is sowieso wel een stuk braver als er ook andere paarden in de bak zijn. Hoe drukker hoe beter. Als ik alleen in de bak rijd, dan is soms ineens ieder schaduwplekje eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 08:44 



 
Profiel   

Hij doet het niet... :')

Edit: Hij doet ut *\o/*


Laatst bijgewerkt door idapaulien op 20-06-12 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 10 [ 234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen