Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rubiquil nakomelingen

 
Profiel   

gandi schreef
We hebben nog niet echt goede foto's, maar misschien dat we die morgen wel even kunnen maken. Dan zal ik er een plaatsen.


Hier een paar foto's van onze 4-jarige Rubiquil-merrie. Eigenlijk vinden wij haar in het echt nog veeel mooier :D :


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 15:18 



 
Profiel   

Wauw ze heeft echt een prachtig koppie!! Ik ben benieuwd hoe ze zich verder onder het zadel gaat ontwikkelen.

Mijn Rubiquil jaarling doet het goed, ik ben nog steeds dolgelukkig met haar <3 Inmiddels een jaar en 5 maanden oud:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 15:24 



 
Profiel   

Dat is ook een mooie stoere jaarling! Je kunt vast niet wachten tot je wat met haar kunt doen? Wel geweldig dat je haar van jongsaf aan kunt zien opgroeien en opvoeden, dan heb je wel een streepje voor op mensen - zoals wij - die pas op vierjarige leeftijd een paard krijgen dat nog heel weinig in handen is geweest en overal nog aan moet wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 15:38 



 
Profiel   

gandi schreef
Dat is ook een mooie stoere jaarling! Je kunt vast niet wachten tot je wat met haar kunt doen? Wel geweldig dat je haar van jongsaf aan kunt zien opgroeien en opvoeden, dan heb je wel een streepje voor op mensen - zoals wij - die pas op vierjarige leeftijd een paard krijgen dat nog heel weinig in handen is geweest en overal nog aan moet wennen.


Je hebt echt een hele mooie merrie zeg :D Ook een typische Rubiquil hoofdje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 15:47 



 
Profiel   

Daan_Ordeal schreef
Wauw ze heeft echt een prachtig koppie!! Ik ben benieuwd hoe ze zich verder onder het zadel gaat ontwikkelen.

Mijn Rubiquil jaarling doet het goed, ik ben nog steeds dolgelukkig met haar <3 Inmiddels een jaar en 5 maanden oud:
[ img ]

[ img ]


Je hebt ook wel een mooie jaarling van Rubiquil :D Leuk om haar helemaal naar je hand te zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 15:48 



 
Profiel   

gandi schreef
gandi schreef
We hebben nog niet echt goede foto's, maar misschien dat we die morgen wel even kunnen maken. Dan zal ik er een plaatsen.


Hier een paar foto's van onze 4-jarige Rubiquil-merrie. Eigenlijk vinden wij haar in het echt nog veeel mooier :D :


[ img ]


[ img ]


[ img ]



prachtige merrie!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-10 16:51 



 
Profiel   

Wat leuk al die halfbroers en zussen!
Ook ik heb een mini-Rubje. Ragazzo S is een 7 jarige ruin uit Rubiquil x Whinny Jackson.
Hij heeft een super karakter, bomproof en erg sociaal. Net als veel rubiquil-nakomelingen kan hij je echt 'aankijken' met z'n mooie koppie. Momenteel starten we L2, maar hopen na de winter toch de M wel in te kunnen. Hij heeft veel aanleg voor het dressuurwerk, maar ik moet hem wel blijven stimuleren om te blijven lopen. Hij loopt op wedstrijd dan ook graag zijn proef ipv die van mij :P .

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7EPZDZH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RLLA8OZP.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 21:07 



 
Profiel   

wendy1986 schreef
Wat leuk al die halfbroers en zussen!
Ook ik heb een mini-Rubje. Ragazzo S is een 7 jarige ruin uit Rubiquil x Whinny Jackson.
Hij heeft een super karakter, bomproof en erg sociaal. Net als veel rubiquil-nakomelingen kan hij je echt 'aankijken' met z'n mooie koppie. Momenteel starten we L2, maar hopen na de winter toch de M wel in te kunnen. Hij heeft veel aanleg voor het dressuurwerk, maar ik moet hem wel blijven stimuleren om te blijven lopen. Hij loopt op wedstrijd dan ook graag zijn proef ipv die van mij :P .

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7EPZDZH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RLLA8OZP.jpg


Wat een mooie Rubi! Ach ook zo'n super mooi hoofd. Lijkt beetje op een hengst :D Mijn merrie lijkt af en toe ook wel op een hengst, maar ze blijft altijd zo braaf. Dat is zo leuk. Ik heb eens 2 weken niet kunnen rijden, ik mocht er direct opgaan, ze bleef braaf! Gewoon super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 21:10 



 
Profiel   

Hij is ook vrij lang hengst geweest en zo af en toe voelt 'ie zich ook nog wel zo := .
Ik ken dat idd, twee weken lang niet rijden en dan er op stappen en gewoon weer doorgaan waar je gebleven was.
Hij voelt ook altijd al gelijk ontspannen bij het instappen. Ik zou geen ander paardje meer willen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 21:16 



 
Profiel   

wendy1986 schreef
Hij is ook vrij lang hengst geweest en zo af en toe voelt 'ie zich ook nog wel zo := .
Ik ken dat idd, twee weken lang niet rijden en dan er op stappen en gewoon weer doorgaan waar je gebleven was.
Hij voelt ook altijd al gelijk ontspannen bij het instappen. Ik zou geen ander paardje meer willen hoor!


Hehe ja ;) Ja is zo leuk hé, ik zou ook geen ander paardje meer willen. We hebben zo'n super band. :D
Ben blij dat er maar steeds mensen bij komen met Rubi's :D Ze mogen gezien worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 21:21 



 
Profiel   

Zeker leuk dat steeds meer zich hier melden! :D Ik vind het zo leuk om Rubiquil nakomelingen te zien omdat ik natuurlijk heel nieuwsgierig ben hoe mijn jaarling wordt :D

Wendy heb jij je paard van bokker FlairS gekocht? De bloedlijnen van Ragazzo en mijn Orenda liggen heel dicht bij elkaar, zij is namelijk ook een Rubiquil uit Whinny Jackson merrie. Meer foto's van Orenda en haar moeder staan in mijn profiel. Ragazzo heeft trouwens ook echt een leuke uitstraling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-10 07:47 



 
Profiel   

@ Daan-Ordeal:
Ragazzo is idd eerst van FlairS geweest. Ik heb hem vanaf dat hij anderhalf was verzorgd en later ook gereden en sinds dit jaar is hij van mij. Maar hij staat nog steeds lekker bij FlairS op stal hoor! Bij de rest van z'n familie :j
De babyfoto's van jouw Orenda lijken heel erg op de foto's van hoe Ragaz eruit zag toen hij net ter wereld was! Vooral die waar ze zo lekker in het stro ligt! Dat wordt een erg leuk paardje als ze straks uitgegroeid is!

Het is zo leuk om te zien dat er bij al die nakomelingen toch overal wel iets van Rubiquil is door geërfd. Vooral bij de wat fijner gebouwde merrie's komt er een veulen uit dat sprekend op hem lijkt.
En iedereen die ik zo hoor is erg gelukkig met zijn of haar paardje!

Het enige waar Ragaz echt kwaad van wordt is al hij in de trailer moet. Erin gaat dan nog wel goed, maar zodra je begint te rijden blijft hij constant tegen de klep meppen. Wie van jullie heeft dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-10 09:13 



 
Profiel   

@Wendy1886, ik heb er geen last van. Ze heeft ook nog maar 2 keer op een trailer gezeten en zij blijft eigenlijk heel braaf. Ook voor er uit te komen, gaat ze heel voorzichtig achteruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-10 14:18 



 
Profiel   

Dan is het dus echt een "issue" van Ragaz. Gelukkig maar :P
Het blijft toch raar om te zien hoe zo'n paard wat normaal zo'n goedzak is, zich dan zo op kan blazen.

Kunnen jullie paarden ook zo showen als ze los in de bak/land lopen? Vooral als ze dan een ander paard langs zien gaan of spoken in de bosjes denken te zien. Dan komt het hoofd heel hoog op hun nek en lijken ze bijna te zweven in draf.
Het is dan net of ze weten dat ze mooi zijn en dat ze zich dan extra uitsloven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-10 14:54 



 
Profiel   

wendy1986 schreef
Dan is het dus echt een "issue" van Ragaz. Gelukkig maar :P
Het blijft toch raar om te zien hoe zo'n paard wat normaal zo'n goedzak is, zich dan zo op kan blazen.

Kunnen jullie paarden ook zo showen als ze los in de bak/land lopen? Vooral als ze dan een ander paard langs zien gaan of spoken in de bosjes denken te zien. Dan komt het hoofd heel hoog op hun nek en lijken ze bijna te zweven in draf.
Het is dan net of ze weten dat ze mooi zijn en dat ze zich dan extra uitsloven.


Ja hoor, de mijne kan ook zo showen als ze los is in de bak of in de weide. Dan doet ze haar staart omhoog om te tonen hoe fier ze is maar ook haar hoofd. :D Denk dat er zo'n foto in mijn profiel staat er van. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-10 15:46 



 
Profiel   

Wat een leuk topic ove Rubiquil zn nakomelinen.

Wat ik mij nu afvraag is het volgende ?

In veel Topics hier op Bokt lees ik dat het fokken met Rubiquil afgeraden word, veelal met de argumenten erbij dat hij niets aan de merrie verbetert of te kleine veulens geeft, ook de achterhand zou niet altijd moeten zijn van wat men wenst.

Nu ik hier zoveel nakomelingen voorbij zie komen vraag ik me af, velen van wie ik hier lees hebben ook zelf de Rubiquil nakomeling gefokt.

Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?

Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?

Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties van mensen die echt een nakomeling van Rubiquil op stal hebben staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 12:26 



 
Profiel   

Ik rijd twee Rubiquil dames, fijne beesjes :j

De eigenaar heeft voor Rubiquil gekozen omdat hij vooral makkelijke brave paarden wilde hebben voor zijn dochters.
De ene merrie is iets groter geworden dan haar moeder, de andere is net zo groot geworden als moeder.

Rubiquil is heel duidelijk terug te zien in een van de paarden, bij de andere zie je juist de moeder erg terug. Ik heb de indruk dat de moeder vaker een stempel drukt op de nakomelingen dan Rubiquil, ik zie heel veel verschillende paarden van hem komen.

Ik ben geen exterieur en gangen kenner, volgens mij zijn het allebei redelijk correcte paarden met drie goede gangen. Maar waar ik met name heel blij mee ben is hun karakter: braaf en leergierig.

Dit zijn de dames:
[ img ][ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 16:12 



 
Profiel   

Wij hebben onze 3.5-jarige Rubiquil merrie nu 3 weken op stal staan om zadelmak te maken en wat een leuk paard is het geworden!
We hebben haar zelf gefokt.
Comtesse: Onze nakomeling heeft een fijne achterhand, is zeker niet te klein (1.66m). Rubiquil heeft wel wat bij onze merrie verbeterd, onze merrie had een erg lange rug en hals. Deze nakomeling heeft op zich ook een lange rug, maar mooie hals en mooie ronde billen, nu al en ze is nog niet eens goed getraind ;)

Onze als veulen:
[ img ]

Als tweejarige:
[ img ]

en deze week, voor het eerst met zadel op :)
[ img ]

Ben heel benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen!

Gandi, mooie merrie! Ze kijkt alsof ze zelf ook weet dat ze mooi is haha ;)
Kelly_ann, dat zien eruit als 2 fijne paarden! :) Wat start je met ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 16:21 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om zoveel over andere Rubiquils te lezen. Wat erg opvalt, is dat iedereen zo enthousiast is over het karakter van hun paard. Ook die van ons is een schat! Wat ik niet direct herken in onze merrie is het enorm rustige karakter waarover zoveel gesproken wordt. Zoals al eerder gezegd, is die van ons best een pittige tante. Maar daarbij moet gezegd dat ik het idee heb dat ze ook weer snel went aan vreemde dingen, erg snel leert en ook veel vertrouwen heeft in mijn dochter (haar baasje).

Helaas ken ik de moeder van onze merrie (nog) niet, wij hebben haar niet bij de fokker gekocht, maar in elk geval zijn wat uiterlijk betreft de pluspunten van onze Rubiquil absoluut haar mooie ronde achterhand (net als jouw Rubiquil, Careano!), haar geweldige hals en natuurlijk uitdrukkingsvolle hoofd. Verder is het een mooi compact stoer dier. En dat alles terwijl ze nog helemaal ongetraind is.

Wat minder in onze ogen zijn de stap en de galop... De stap is gauw wat kort, zeker als ze wat gespannen is, en de galop is wel heel gemakkelijk, maar niet echt "gedragen". Geen idee of dit zich verbetert als ze onder het zadel komt, maar dat zullen we zien. Dat galopje herken ik wel bij andere Rubiquils die ik tot nu toe gezien heb, dus wellicht een aandachtspunt m.b.t. de merrie die je wilt gebruiken om een Rubiquil veulen te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 16:49 



 
Profiel   

Ik herken ook het enorm rustige karakter nog niet in onze merrie hoor gandi. Die van ons is best een heethoofd, maar als ze eenmaal ergens aan gewend is vindt ze het ook niet meer eng, dat is wel fijn! En inderdaad vertrouwen heeft ze wel snel. Denk dat het wel een pittige tante wordt met rijden.

Galloperen heeft de onze nog niet veel gedaan haha, maar de draf en stap zien er erg goed uit. Denk zeker dat dat met training nog wel wat beter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 17:07 



 
Profiel   

Rustig is ook niet helemaal het goede woord denk ik. De dames hier zijn allebei voorwaarts en gevoelig, de ene is wat snel gespannen en de ander een tikkie brutaal. Maar allebei luisteren ze heel goed, leren ze enorm snel, zijn gevoelig en vlug. Op buitenrit of vreemd terrein gaan ze overal langs. Nog nooit hebben ze rare bokkesprongen gemaakt en het buurmeisje hobbelt er ook zo mee weg ;-)

Careano, ze lopen nu L1 en doen het super... tot nu toe alle proefjes 1 of 2 winstpunten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 17:38 



 
Profiel   

[quote="Careano"]Wij hebben onze 3.5-jarige Rubiquil merrie nu 3 weken op stal staan om zadelmak te maken en wat een leuk paard is het geworden!
We hebben haar zelf gefokt.
Comtesse: Onze nakomeling heeft een fijne achterhand, is zeker niet te klein (1.66m). Rubiquil heeft wel wat bij onze merrie verbeterd, onze merrie had een erg lange rug en hals. Deze nakomeling heeft op zich ook een lange rug, maar mooie hals en mooie ronde billen, nu al en ze is nog niet eens goed getraind ;)



Wat leuk omdit te lezen !!

Wij hebben uit een Ferro x Zebulon merrie 2 x een Rubiquil veulen gefokt

Deze veulens zijn geheel verschillend van type geworden maar toch zijn ze zeer herkenbaar als Rubiquil nakomeling.

Wat ons is opgevallen is dat als het veulen erg op de merrie lijkt Rubiquil toch wel wat verbeter puntjes heeft gegeven.

Onze als veulen:
[ img ]
als tweejarige:

[ img ]

als drie jarige

[ img ]

Hierboven onze nu 3.5 jarige rubiquilals recente foto's zal ik zsm laten zien, wij gaan haar deze maand uit de opfok halen en dan ook zadelmak laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 21:45 



 
Profiel   

ik word wel blij van dit topic hoor. onze rubi-nakomeling wordt eind juli verwacht.... *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-10 22:37 



 
Profiel   

Leuk hoor, al die Rubiquils! :D

Comtesse, om even op jouw vragen terug te komen (voor zo ver dat gaat met een jaarling):

Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?
Vooralsnog lijkt ze een meer opgerichte en langere hals te hebben dan haar moeder. Acherhand vind ik ook moooi gevormd. Galop ziet er fijn en makkelijk uit, die is denk ik wel beter dan die van haar moeder. Maar bovenal het karakter, ze heeft tot nu toe een geweldig karakter. Ontzettend lief en aanhankelijk! Haar moeder is veel heter en heel snel van slag, daar lijkt zij veel minder last van te hebben.

Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?
Haar voorvoeten, met name haar rechter voorhoefje is niet zo mooi, te stijl. Hoefsmid krijgt dit wel al steeds beter. Overigens is de beenstand wel goed! Verder kan ik niet echt iets noemen, is natuurlijk ook nog wel even afwachten.

Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?
Orenda is nu bijna 1,5 jaar en is nu rond de 1.53m op de schoft. Haar moeder is 1.58m, ik verwacht zeker wel dat ze haar een paar cm voorbij gaat (ondanks dat ze toch ook nog 12,5% arabisch bloed heeft).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-10 11:33 



 
Profiel   

Daan_Ordeal schreef
Leuk hoor, al die Rubiquils! :D

Comtesse, om even op jouw vragen terug te komen (voor zo ver dat gaat met een jaarling):

Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?
Vooralsnog lijkt ze een meer opgerichte en langere hals te hebben dan haar moeder. Acherhand vind ik ook moooi gevormd. Galop ziet er fijn en makkelijk uit, die is denk ik wel beter dan die van haar moeder. Maar bovenal het karakter, ze heeft tot nu toe een geweldig karakter. Ontzettend lief en aanhankelijk! Haar moeder is veel heter en heel snel van slag, daar lijkt zij veel minder last van te hebben.

Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?
Haar voorvoeten, met name haar rechter voorhoefje is niet zo mooi, te stijl. Hoefsmid krijgt dit wel al steeds beter. Overigens is de beenstand wel goed! Verder kan ik niet echt iets noemen, is natuurlijk ook nog wel even afwachten.

Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?
Orenda is nu bijna 1,5 jaar en is nu rond de 1.53m op de schoft. Haar moeder is 1.58m, ik verwacht zeker wel dat ze haar een paar cm voorbij gaat (ondanks dat ze toch ook nog 12,5% arabisch bloed heeft).



Hoi Daan,

Onze Ferro merrie is 1.72 en klassiek gebouwd, iets lang en wat strak in de rug, hals wat diep uit de borst verder correct op de benen en een wat korte stap maar de draf en galop zijn goed.
Haar karakter is sensiebel en snel, de merrie moet met veel respect behandelt worden en gaat als ze de kans krijgt het gevecht met je aan.



Comtese onze oudste heeft de uitstraling van haar moeder toch heeft ze een wat kortere rug tevens ook wat dieper als haar moeder,
De hals aanzet is nog steeds wat diep maar minder dan haar moeder.

Ze is wat zwaar in het bot, niet echt hoog benig, maar alles is goed in proporties, de dis in de neus is er niet maar toch zie er duidelijk een Rubiquil in.

Ze meet op dit ogenblik ongeveer 1.68 maar gaat de richting van dr moeder zeker op. kortom voor ons zeer goed.

De stap heb ik nog niet goed kunnen zien maar de draf en galop zijn aansprekend en geven hoop voor de toekomst.

Ik heb op een gegeven ogenblik een fok advies gekregen van Dhr Romviel, deze rade mij Rubiquil aan en ik heb zonder twijfel zijn advies gevolgt.

Want het voor ons belangrijkste is toch wel het karakter, Comtesse is een zeer werkwillig en vriendelijk paard met een goud karakter.
Erg op de mensen gericht en heel rustig in de omgang.

Haar 1 jaar jongere zus heeft veel meer van dr pa, ik zal een foto bij voegen van Duchess

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-10 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen