Rubiquil nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:59

Sterkte!

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:03

Bedankt

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:00

eike schreef:
ja zoveel Rubiquils die dat karaktertrekje hebben...heel lastig bij het invlechten want ze wil steeds alle aandacht rond haar hoofd altijd knuffelen

Die van mij is vooral lastig tijdens het invlechten, aangezien ze vaak een aandachtstoornis heeft *oh weer een plusje! Ooooh, nog één!* :roll: :Y)


karlijn1985 schreef:
Dames ik wil jullie even bijpraten:

Vanmiddag is m'n vriendje naar de eeuwige groene weides vertrokken. |(
Het ging echt niet meer..

Alles een beetje oké met jou meid? :(:)

Mo0wtjee

Berichten: 803
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:09

Sterkte Karlijn :(:) :(:)

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:39

hier weer een egotrip zondag had ik eigenlijk geen wedstrijd, maar mijn vriendin kon niet rijden omdat ze veel rugpijn had en ze vroeg of ik niet in haar plaats wilde. Zaterdagavond beslist.....dus zondag de L6 en voor de eerste keer de M3 gereden ik dacht waarom niet kan ik bekijken of ik de 6j nationaal start of niet...en hoewel ze weer een echt draakje was |( met het losrijden wel beide proeven gewonnen <3 .
En dat met haar 5,5j ben trots op haar...toch denk ik geen 6j te starten ze is op wedstrijd nog steeds zo gespannen en ik zou eerst meer willen werken aan de ontspanning ik heb nog een kleine 2 maandjes ...dan moet ik echt beslissen.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:09

Oooohlaaaaa, niiice Eike! Proficiat! :oo Doen waar jij je het beste bij voelt, niemand kan die beslissing voor jou nemen (buiten advies geven).

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:06

besloten om de 6j niet te starten de wissels gaan ondertussen heel goed ik kan er al bijna drie op de lange baan rijden in de ontspanning ze leert zo snel.....maar ik zou ze om goed de 6j te kunnen starten nog meer op het achterbeen moeten kunnen rijden dus nog meer druk....en net dat punt is nog te moeilijk voor haar.
Dus nemen we regionale mee kan ze verder op normale manier ontwikkelen en zo hoef ik niet te vrezen dat ik ze te snel opbrandt.
Vandaag haar meegenomen naar de Da voor een volledige check up en geslaagd buiten een paar mini dingen en hij raadde ook aan om er eens een osteo naar te laten kijken...om er echt zeker van te zijn

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:21

zondag een demo gegeven met het Bwp dressuurkader waar ik inzit op Flander Horse Expo in gent en Jebe liep redelijk ontspannen want deze winter heeftz e het al heel moeilijk daarmee gehad, Waarschijnlijk omdat ze het wat moeilijker krijgt omdat de oefenen wat moeilijker worden, hoewel ze daar zo snel mee weg is irriteert haar toch iets wat ze niet goed kan verwerken. hier een link naar het filmpje ben best wel trots op haar mijn 1ste dressuurgericht eigen fokproduct, zelf zadelmak gemaakt en ingereden tot waar we nu staan en ze moet nog 6 worden
https://www.youtube.com/watch?v=u8glTTfGX-A

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:21

eike schreef:
zondag een demo gegeven met het Bwp dressuurkader waar ik inzit op Flander Horse Expo in gent en Jebe liep redelijk ontspannen want deze winter heeftz e het al heel moeilijk daarmee gehad, Waarschijnlijk omdat ze het wat moeilijker krijgt omdat de oefenen wat moeilijker worden, hoewel ze daar zo snel mee weg is irriteert haar toch iets wat ze niet goed kan verwerken. hier een link naar het filmpje ben best wel trots op haar mijn 1ste dressuurgericht eigen fokproduct, zelf zadelmak gemaakt en ingereden tot waar we nu staan en ze moet nog 6 worden
https://www.youtube.com/watch?v=u8glTTfGX-A

In één woord, WAUW! :9

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:24

dank je

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:30

Ik ben altijd al een enorme fan geweest van je knollie :)

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:38

grappig ik wilde ze eerst verkopen omdat ze zo mini was...bewegen heeft ze altijd gekunnen en ze is ook super lief ...dus toen ze drie werd ik op zoek naar een dressuurpaard...elk paard dat ik tegenkwam was onbetaalbaar en er was geen ene die kon lopen zoals Jebe.
Omdat ik niet meteen iets naar mijn zin vond, haar toch maar zadelmak gemaakt...man wat was ze smal ik dacht dat ze ging breken als ik ermee ging rijden, er was ook niet meteen een klik, ze zat zo vol vuur en was zo smal dat ik mijn evenwicht er echt niet op vond. Maar aan de kant zei iedereen dat ze wel bij me paste ...en toen ik er eens een ander op liet rijden...bokte die haar eraf....en gelukkig ze is gebleven en nu zijn we echte maatjes :-)

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:50

hallo, ik rijd sinds 2 maand deze zeer lieve merrie van Rubiquil:

Afbeelding

Afbeelding

Ze is qua gedrag erg lief en aanhankelijk.
Onder het rijden is ze leergierig en gaat ze voor je door het vuur...

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:15

rubiquils zijn top :-) geniet er maar van

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:00

Ja dat doe ik iedere keer weer, we gaan met sprongen vooruit en hebben zelfs al in gedachten om misschien van het zomer onze eerste B wedstrijd te gaan starten! :)

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:22

Super ik hoor je verslagje dan graag

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:10

@ eike : Al een geluk dat je ze gehouden hebt! :)) Het is echt qua bouw ed helemaal mijn type :9

@ Shirley : Welkom! Wat een knap vosje! Zeker verslag uitbrengen van jullie wedstrijden!

---

Ik ben afgelopen zondag sinds lang (door mijn val) terug op wedstrijd gegaan. Het was echt super tof om terug in die flatterende witte rijbroek rond te paraderen :Y) Het rijden was naar mijn gevoel echt super, maar helaas vond de jury dit niet. Achteraf van verschillende mensen wel gehoord dat mijn proef ondergewaardeerd was en dat het er echt goed uit zag, maar ach. Ik hou me vast aan mijn gevoel en niet aan dat van de jury. Het was wel een half uur al uitgelopen, dus ik zat 1u30 op mijn paard, hiermee was mijn been wel niet tevreden.... Blijkbaar zag ik op het einde ook héél bleek :+ Hup naar aanstaande zondag! *D

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:26

ach die jury's ...soms krijg je er geen kop of staart aan idd vasthouden aan je gevoel en fijn dat je weer vertrokken bent!

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:32

het is hier weer erg stil, raar en de Rubiquils die ik ken hier in Belgie doen het zo goed.
Ik ben dan uiteindelijk met Jebe toch de 6j Nationaal gestart en na een moeilijke eerste start was ik zaterdag tussen de echte profs mooi 7de met een score van 74.8% en ik heb nog veel ruimte voor verbetering. Tom Francks was 2de in mijn reeks ook met een Rubiquil nakomeling.
Zondag hebben we dan de landelijke jonge paarden gereden (SBB competitie) en daar wonnen we de 6j met een megascore zowel voor als namiddag beide proeven gewonnen, bij de 5j heeft ook een Rubiquil nakomeling beide proeven gewonnen ze hebben toch kwaliteit zowel voor amateur als voor de prof.
Zo blij met mijn Vosje

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:52

T'is alleen heel erg spijtig dat er voor zover ik weet maar een zoon van hem nog in de dekdienst zit. Als Avanti nog dekt tenminste bij het SBS. Zoals het er nu uit ziet gaat Rubiquil dezelfde weg op als Roemer indertijd. Veel goede merries en amper zonen die in de dekdienst terecht zijn gekomen.

Wat eigenlijk meer dan zonde is. Rubiquil heeft in mijn ogen meer kwaliteiten dan Jazz en veel van zijn zonen die zo gegeerd zijn. Hij wordt nog steeds niet gewardeerd.

FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:22

ik weet eigenlijk niet of die G (heette hij niet Gerco ofzo, volgens mij heet hij voor het NRPS Romanus oid) nog is aangeleverd bij het verrichtingsonderzoek, anders komt er uit die hoek nog eentje. En is Charon niet in ieder geval ook AES gekeurd?

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:32

eike schreef:
het is hier weer erg stil, raar en de Rubiquils die ik ken hier in Belgie doen het zo goed.
Ik ben dan uiteindelijk met Jebe toch de 6j Nationaal gestart en na een moeilijke eerste start was ik zaterdag tussen de echte profs mooi 7de met een score van 74.8% en ik heb nog veel ruimte voor verbetering. Tom Francks was 2de in mijn reeks ook met een Rubiquil nakomeling.
Zondag hebben we dan de landelijke jonge paarden gereden (SBB competitie) en daar wonnen we de 6j met een megascore zowel voor als namiddag beide proeven gewonnen, bij de 5j heeft ook een Rubiquil nakomeling beide proeven gewonnen ze hebben toch kwaliteit zowel voor amateur als voor de prof.
Zo blij met mijn Vosje

Proficiat! :D

Ik ben ook wel goed op dreef, 2x eerste geworden bij de laatste wedstrijden - enkel de allerlaatste stond mevrouw héél hengstig (er liep dan ook nog een hengst rond blijkbaar }:0 ) en 5e geëindigd. Hebben jullie toevallig tips om hiermee om te gaan? Hoe ik ze dan toch nog wel aan mijn been kan krijgen als ze zo enorm hengstig staat?

Ach, nog één wedstrijd te gaan en dan het provinciaal. Momenteel wel tweede in het klassement, ben ik blij om. Zeker omdat ik van dit seizoen niets verwacht had......


Qua dekkingen ed ben ik helaas niet zoveel op de hoogte.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:27

FloortjeM schreef:
ik weet eigenlijk niet of die G (heette hij niet Gerco ofzo, volgens mij heet hij voor het NRPS Romanus oid) nog is aangeleverd bij het verrichtingsonderzoek, anders komt er uit die hoek nog eentje. En is Charon niet in ieder geval ook AES gekeurd?

Romanus heeft 1 of 2 onderdelen van het onderzoek gedaan maar niet afgerond.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:29

zwieke schreef:
eike schreef:
het is hier weer erg stil, raar en de Rubiquils die ik ken hier in Belgie doen het zo goed.
Ik ben dan uiteindelijk met Jebe toch de 6j Nationaal gestart en na een moeilijke eerste start was ik zaterdag tussen de echte profs mooi 7de met een score van 74.8% en ik heb nog veel ruimte voor verbetering. Tom Francks was 2de in mijn reeks ook met een Rubiquil nakomeling.
Zondag hebben we dan de landelijke jonge paarden gereden (SBB competitie) en daar wonnen we de 6j met een megascore zowel voor als namiddag beide proeven gewonnen, bij de 5j heeft ook een Rubiquil nakomeling beide proeven gewonnen ze hebben toch kwaliteit zowel voor amateur als voor de prof.
Zo blij met mijn Vosje

Proficiat! :D

Ik ben ook wel goed op dreef, 2x eerste geworden bij de laatste wedstrijden - enkel de allerlaatste stond mevrouw héél hengstig (er liep dan ook nog een hengst rond blijkbaar }:0 ) en 5e geëindigd. Hebben jullie toevallig tips om hiermee om te gaan? Hoe ik ze dan toch nog wel aan mijn been kan krijgen als ze zo enorm hengstig staat?

Ach, nog één wedstrijd te gaan en dan het provinciaal. Momenteel wel tweede in het klassement, ben ik blij om. Zeker omdat ik van dit seizoen niets verwacht had......


Qua dekkingen ed ben ik helaas niet zoveel op de hoogte.


Ik heb ook een merrie die aan je been plakt als ze erg hengstig is (niet de rubiquil) en bij haar werkt de aanpak van streng zijn wel. Al lukt dat de ene keer beter dan de andere keer. Als er een hengst op het terrein is raad ik aan om daar flink uit de buurt te blijven met zo'n merrie.

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:42

helaas die van mij is net andersom mag ik dan niet teveel been aan geven en ze ontspant zich dan ook minder, heb er met de andere merrie's ook niet zo heel veel last van dus geen idee wat helpt. Heb sommige mensen al horen zeggen dat ze wat bijgeven regumate zou ook helpen maar nogal prijzig