Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rubiquil nakomelingen

 
Profiel   

Het topic van mij komt in leven :D Super! Er zijn weer fijne nakomelingen van Rubiquil bijgekomen zie ik ;)

Wie gaat er met zijn Rubiquilmerrie naar de keuring? Ik ga volgend jaar met mijn Celoliet naar de stamboekkeuring in Heikant omdat dit toch wel het dichtsbijzijnde is voor mij (kom van België) :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 15:34 



 
Profiel   

Stephtj ik vind het ook wel leuk dat er weer wat leven in het topic zit! :D

Met Orenda wil ik zeker wel een keer naar de keurig maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik echt niet. Tijd zat nog!

Comtesse ik vind Duchess erg aansprekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 15:44 



 
Profiel   

Daan_Ordeal schreef
Stephtj ik vind het ook wel leuk dat er weer wat leven in het topic zit! :D

Met Orenda wil ik zeker wel een keer naar de keurig maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik echt niet. Tijd zat nog!

Comtesse ik vind Duchess erg aansprekend!


Ja je hebt nog tijd hé :D Maar ik wil het wel al eens proberen met haar, ze is er dan 4. Ze meet nu ook al 1m68 en krijgt een mooie bouw. Wil toch wel graag een predikaat behalen met haar ;) Is altijd fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 15:47 



 
Profiel   

Comtesse: mooie merrie hoor, Duchess! Ook een heel chique kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 15:54 



 
Profiel   

Er komen weer een aantal zeer mooie paardjes langs hoor dames!

Om even op de vragen van Comtesse te antwoorden:

- Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?
Mijn paard heeft ongeveer dezelfde bouw en maat als zijn moeder, maar net als bij Daan_Ordeal is het karakter 10x beter! Hij is heel rustig en vindt een hoop goed. En gelukkig laat hij zich, in tegenstelling tot z'n moeder, wel vangen in het land
- Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?
Hij heeft iets te korte pootjes voor zijn lijf, net te gedrongen. Mama is daarin sierlijker.
-Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?
Ik denk dat dit zeer verschillend is. Een halfzusje van Ragaz (ook van onze stal) komt ook uit een iets kleinere merrie, maar zij is wel de lucht in gegaan. Ragaz zelf is veel compacter, maar hierdoor ook kleiner. Het hangt volgens mij echt van de voorouders van BEIDE paarden af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 09:07 



 
Profiel   

Wat leuk dat er weer leven in dit topic zit!
Ben ook nog steeds zo wijs met mijn Rubi :D

Om even terug te komen op de vragen van Comtesse:

comtesse schreef
Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?

Rug, hals en karakter. Moeder was heel lief maar niet alltijd even makkelijk. Mijn Rubie is zeker geen doetje maar zo koel in haar hoofdje, heerlijk!
Ook is mijn merrie ranker gebouwd dan haar moeder wat zeker een verbeterpunt is. Achterhand is ook beter dan bij de moeder. In het algemeen heeft Rubie veel verbetert bij mijn merrie ten opzichte van de moeder.


Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?

Bij mijn merrie absoluut niet.

Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?

Ligt er in mijn ogen nog steeds aan met wat voor merrie je fokt. Wat ik van Rubiquil ken/zie vind ik hem niet klein fokken. De moeder was 1.68 en mijn merrie nu ook (5 jaar) terwijl ze echt een rot start heeft gehad wat absoluut voor groei achterstand had kunnen zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 15:16 



 
Profiel   

Vergeten te melden:

Wat komen er weer mooie afstammelingen langs zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 15:17 



 
Profiel   

Een Rubiquil topic, wat leuk :D

Ik rijd zelf een Rubiquil. (Rubiquil x Major de la Cour x Cadmus, Amor). Het is de Aventura uit mijn onderschrift en profiel. Is sinds februari van dit jaar zadelmak en ga begin nov voor het eerst L1 starten. Springen is zachtsgezegd nog niet zo'n succes. Tijd geleden met haar over de kop gegaan zowat en sindsdien vertrouw ik haar niet meer zo. Ze is nogal dom.

Wel een onwijs fijn paard, met heel fijn karakter! Doet alles voor je en is erg braaf.

Voor foto's zie profiel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 15:20 



 
Profiel   

Hee, het topic komt tot leven!

Antwoord op de vragen van comtesse:
Ik heb tot nu toe 2 rubi's zadelmak gemaakt; een ruin en een merrie, en de merrie rij ik nu nog steeds. De ruin komt uit een keurmerrie v. Pretendent en de merrie uit een stermerrie v. Zuidhorn.

- Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?
Uitstraling, ruimte in beweging, met name de stap.
- Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?
Weinig nadelen. De merrie is inderdaad iets kleiner uitgevallen dan de moeder. Draagkracht van achterbeen zou wel beter mogen bij beide paarden, maar dat hadden de moeders ook niet. Beide rubi's kunnen qua techniek redelijk goed springen, maar hebben te weinig lef.
-Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?
De ruin komt uit een merrie van 1.63 en is zelf 1.67 geworden, de merrie komt uit een merrie van 1.67 en is zelf maar 1.64 geworden, dus zeg het maar...

Qua karakter: het zijn beide sensibele en leergierige paarden, weinig problemen mee op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 15:49 



 
Profiel   

- Wat heeft Rubiquil volgens jullie nu bij jullie merrie verbeterd ?
Ik ken de merrie niet waar ze uit kom. Moeder was iig compleet springgefokt, maar echt springen lijkt de onze niet te kunnen
- Heeft hij nadelen gebracht tenaanzien van jullie merrie ?
Zelfde als hierboven
-Fokt hij nu echt zo klein als dat regelmatig gemeld wordt ?
Avi is ruim 1.70m en de merrie ik geloof 1.68m. Echt vergrotend kan ik dus niet zeggen.

Qua karakter: leergierig, onwijze binnvetter, braaf, bijna nergens bang voor. Buiten ook braaf, maar zodra er bijv. koeien of paarden gaan rennen draait ze door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 15:56 



 
Profiel   

O ja, vergeten: halslengte en halsrichting zijn ook duidelijk verbetert t.o.v. de merries bij 'mijn' rubi's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 16:00 



 
Profiel   

Ik kan niet echt zeggen wat Rubiquil verbetert heeft want ik heb de moeder niet gezien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 19:17 



 
Profiel   

Stephtj schreef
Het topic van mij komt in leven :D Super! Er zijn weer fijne nakomelingen van Rubiquil bijgekomen zie ik ;)

Wie gaat er met zijn Rubiquilmerrie naar de keuring? Ik ga volgend jaar met mijn Celoliet naar de stamboekkeuring in Heikant omdat dit toch wel het dichtsbijzijnde is voor mij (kom van België) :D

Waarom naar Heikant? Wij gaan altijd naar Vrouwenpolder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 07:31 



 
Profiel   

Hi Petra,

Keek net even op je profiel: wat een prachtige paarden heb jij gefokt zeg, en dan valt mijn oog onmiddellijk op Radetzky en Rachmaninoff! Gek, tot voor een paar maanden geleden had ik nog nooit van Rubiquil gehoord :o , en nu pik ik ze er zo uit omdat ik er helemaal gek van ben! Jammer dat (bij mij tenminste) niet alle plaatjes in je profiel het doen, was ook wel benieuwd naar Rachmaninoff als jaarling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 08:53 



 
Profiel   

petraaken schreef
Stephtj schreef
Het topic van mij komt in leven :D Super! Er zijn weer fijne nakomelingen van Rubiquil bijgekomen zie ik ;)

Wie gaat er met zijn Rubiquilmerrie naar de keuring? Ik ga volgend jaar met mijn Celoliet naar de stamboekkeuring in Heikant omdat dit toch wel het dichtsbijzijnde is voor mij (kom van België) :D

Waarom naar Heikant? Wij gaan altijd naar Vrouwenpolder.


Het is gewoon iets dichter voor ons. Kom van Blankenberge. Weet niet wanneer het in Vrouwenpolder keuring is? In Heikant zou het begin juni ergens zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 09:34 



 
Profiel   

de maandag in heikant, en dezelfde week de donderdag in vrouwenpolder

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 14:51 



 
Profiel   

Danku Maristj :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 20:15 



 
Profiel   

Tja !! dit is nu eens info uit de eerste hand!!!

Uit deze informatie hierboven over de hoogte maat maak ik dus op dat wat het KWPN meld over Rubiquil ook werkelijk klopt, daar melden ze dat hij vergrotend fokt.
+ 2.05

Verder lees ik hier dat het wel allemaal paarden zijn die goed te rijden zijn !!

Het type paard wat hij doorgeeft daar heb ikzelf het mooiste voorbeeld van lopen, de moeder speelt ook hier een grote rol, maar bij ons lijkt het eerste veulen van Rubiquil erg veel op dr moeder, maar de tweede heeft weer zeer veel van Rubiquil.

Het eerste veulen is wat zwaarder en kort beniger dan de tweede deze heeft lange benen en is vrij luxe van bouw en type.

De door ons gebruikte merrie had een wat lange en strakke rug, ook hier heeft Rubiquil positief een verbetering gegeven bij de veulens.

Maar 1 ding kunnen ze beiden goed,,, en dat is bewegen !!!

Ik hoop op nog meer info, zodat de mensen die interesse hebben om met Rubiquil te gaan fokken hier wat ervarings info kunnen ophalen.

Nu lees ik nog te vaak steeds terug kerende oneliners met negatieve klanken, en als je dan vraagt die te onder bouwen dan is het vaak van" horen zeggen " !!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-10 21:46 



 
Profiel   

Ik vind het ook erg leuk om ervaringen uit eerste hand te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 11:26 



 
Profiel   

Wat het rijden betreft kan ik maar van eentje spreken uit die ik zelf rijd. De andere 2 heb ik nooit zelf gereden. Koele rubiquils hebben ook zo hun nadeeltjes. Zo hoef ik bij die van mij nooit bang te zijn dat ze ik ineens ergens halweg de bak of de ring ga zitten omdat ze van schrikt. Nee zij kijkt en kijkt en kijkt en is niet vooruit te branden. :+ Het is dan net alsof je op hulpen zit te geven aan een betonmuur. Kortom op vreemd terrein is alles interessanter dan je ruiter en baas. _O- Op het moment zelf zit je je wel dood te ergeren maar achteraf is het eigenlijk best grappig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 12:43 



 
Profiel   

die van die 'betonmuur' ken ik ook ja! :)) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 13:25 



 
Profiel   

wendy1986 schreef
die van die 'betonmuur' ken ik ook ja! :)) :D


Die van mij is eigenlijk gene betonmuur. Als ik erop rij en ze is bang gaat ze meestal haar poep intrekken :D En iets voorruit schieten, maar niet vluchten ofzo. En als ik haar aan de hand heb en ze is bang blijft ze gewoon staan ;) Dan moet ik voor lopen en loopt ze achter me aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 13:34 



 
Profiel   

ja,grappig om te lezen, we zijn mijn Rubiquil x Jazz nu zadelmak aan het maken en als er iets eng is dan blijft hij als een standbeeld staan en krijg je er geen beweging meer in,en dan even later loopt hij weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 17:04 



 
Profiel   

De onze vertrouwd heel erg op de mens, maar dat is denk meer omdat ze met de fles is grootgebracht. Dus als ik zeg dat iets niet eng is gaat ze gewoon.
Enige wanneer ze niet braaf is, is als er paarden of koeien gaan rennen. Dan wordt ze helemaal gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 17:07 



 
Profiel   

Die van mij is ook wel erg op de mens vertrouwd. Het is ook zo'n knuffelkont
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-10 17:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen