Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rubiquil nakomelingen

 
Profiel   

Normaal heeft ze het niet zo erg, ze plakt wel iets aan het been, maar zondag was het gewoon écht er over. Als ik mijn benen er van af gehouden zou hebben, had ik mijn proef achterwaarts kunnen doen :Y)

Ik had het helaas zelf niet door dat er een hengst rondliep, het was dat er nog mensen aan het klagen waren dat mijn frank viel (na mijn proef :) ).

Regumate gaf ik vroeger aan mijn ander paard, maar dat is inderdaad kostelijk... En vooral, omdat ze het meestal niet zooooo erg heeft, vind ik het dom om bij te geven. Maar mocht ze toch nog eens zo heftig reageren, zoek ik toch een oplossing hoe ik dit beter kan oplossen. Want pfff, ze heeft mij serieus laten werken....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-15 14:34 



 
Profiel   

Dat het nu zo erg is zal te maken hebben met de eerste of tweede hengstigheid in het voorjaar. Dat is dan vaak iets heftiger dan de rest van de zomer. Zeker als ze in de winter niet hengstig worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-15 14:40 



 
Profiel   

Gisteren liep ze toch al weer beter! :) Morgen les, dan ga ik het mijn lesgeefster ook eens vragen hoe ik het eventueel kan oplossen in de toekomst. Want dit gaat sowieso nog voorkomen... Of ik het nu leuk vind of niet :Y) Na zondag sta ik toch blijkbaar 1e in het klassement van de indoors - toch iets positiefs := Nog één wedstrijd te gaan en daarna provinciaal. Ach, ik ga gewoon opnieuw zonder verwachtingen, want zoals al eerder bleek, het kan altijd mis gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-15 14:09 



 
Profiel   

Hoe vlot het met de Rubiquil'ekes? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 12:17 



 
Profiel   

Met die van mij gaat het goed :) Maar helaas nog steeds vakantie voor haar. Vorig jaar door drukte rondom verhuizing, bouw van ons huis, aanleg van bak + uitloop + stal geen tijd gehad om te rijden en nu kan ik nog steeds niet rijden omdat er verkeerd zand voor mijn bak is geleverd waardoor het veel te zwaar is om te kunnen rijden :( De leverancier blijft echter voet bij stuk houden dat ze wel goed zand hebben geleverd ondanks dat uit onderzoek van NOC NSF / Kiwa is gebleken dat het niet aan de certificaatnorm voldoet... Advocaat gaat er nu mee aan de slag...

Hoe gaat het met die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 12:28 



 
Profiel   

Mijn rubi woont tegenwoordig in Singapore. Ik heb haar kunnen verkopen aan een van de twee beste ruiters van het land (zij komt ook voor het land uit op grote evenementen, maar het niveau daar ligt veel lager) en ze woont daar als een prinses, met een eigen masseur, het zonnetje op haar vacht en iemand die haar de hele dag knuffelt en aandacht geeft. Ik heb het er echt heel erg moeilijk mee gehad (veel meer dan ik dacht), maar nu ik haar zo op foto's zie en de liefde hoor waarmee haar nieuwe baasje over haar spreekt, kan ik niet anders dan blij zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 12:37 



 
Profiel   

Oh wat zonde Floortje maar wel begrijpelijk. Whoopy vind ik een van de mooiste nakomelingen van Rubiquil die ik ooit heb gezien. Echt een prachtig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 12:52 



 
Profiel   

idd vanaf ik de eerste keer Whoopy zag lopen begon ik al te dromen en was ik zo blij dat ik toen ook een Rubiquil had lopen ze was toen nog maar een jaarling.
Ik heb de laatste 3 maanden ook allemaal wat kleine probleemjes gehad ze worden stilletjes aan opgelost en eindelijk voelt Jebe zich terug goed in haar velletje en de prestaties liegen er niet om ben zo blij!
Daan wat vervelend zeg, hopelijk wordt je in je gelijk gesteld wat een miseri

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 14:39 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
deze zijn van in april dit jaar waar ik de Sbb jonge paarden in Broechem gewonnen bij de 6j


[ img ]
deze is op training bij Philippe Jorissen we werken nu hard aan de ontspanning en haar beter over de rug te laten lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 15:15 



 
Profiel   

Echt een beauty!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 15:44 



 
Profiel   

Daan_O schreef
Echt een beauty!!


<3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 16:47 



 
Profiel   

tnx voor de lieve woorden over mijn guppy. Ik vind die van jou ook echt prachtig, Eike, dat gaat n hele fijne worden, of niet?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 17:53 



 
Profiel   

wel we hopen van wel ik ben maar amateur ruiterke, maar mijn trainers zien er heel veel in en ik moet altijd maar bijleren ;-) we zitten wel mooi op schema ze is nu zes en ze maakt haar wissels al heel goed de zijgangen enzo gaan ook heel goed. ze begint heel mooi te verzamelen en netjes te dragen dat vindt ze nog wel wat moeilijk om dan ook goed in balans te blijven zeker met zo een klungel er bovenop. Maar we gaan ervoor en we zullen wel zien waar we eindigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-15 19:07 



 
Profiel   

Whoopy en Jebe vind ik echt zo'n pracht beestjes! Helemaal mijn type! :9

Wat balen van je piste Daan!! -O-

Ik begrijp je keuze Floortje, maar zal niet gemakkelijk zijn :(:) Maar het is alvast een beetje troost dat ze echt als een prinsesje behandeld wordt!

Eike, ga je dan ook naar het Nationaal? Laat eventueel maar weten wanneer je rijdt, dan kom ik kijken! :))


Ik heb een maand terug dan het provinciaal indoor gereden, waar ik tweede ben geworden. Ik had echt een super proef gereden, had helaas een kleine fout gemaakt in het wijken, maar verder knalde ze echt. Wel heb ik het criterium gewonnen, dus heb ik in totaal mijn punten voor de L2 binnen. Helaas is Lady na het provinciaal mank gevallen. Nadat ik ze een klein twee weken rust had gegeven, was ik opnieuw lichtjes begonnen aan de longe en had er een paar keer opgezeten en losgewerkt. De week erna stond ze ineens zo mank als wat en een dik linker voorbeen! Veearts er bij, die zei dat ze spierbevangen stond.... Ik voelde mij schuldig, maar ik had zo iets "eigenlijk kan dit totaal niet"... Na een week was het nog niet beter en liep ze rechtsachter ook mank. Uiteindelijk een andere veearts laten komen, die zei dat ze iets aan haar schouderblad vanvoor had, waarschijnlijk dom gedaan in de weide en zichzelf zo belast. Het feit dat ze vanachter ook mankte kwam doordat ze de pijn vanvoor wou opvangen. Een cortisone spuit gekregen en elke dag 20 minuten haar been afspuiten met koud water. Sinds deze week is het gelukkig weer véél beter en loopt ze terug vrolijk rond in de weide. Ik ga haar morgen denk ik opnieuw beginnen aan de longe, rustig aan. Ikzelf ben ook terug geopereerd aan mijn been, al dat metaal er uit, dus tegen dat ik opnieuw kan rijden is zij terug in conditie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-15 09:34 



 
Profiel   

Ach zwieke komen we allemaal tegen ...tegen ons gevoel ingaan gelukkig is deze met goede afloop.
Tof dat je het criterium gewonnen hebt weer een stapje hogerop proficiat!
Idd ik ga rijden op het nationaal heb er zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-15 13:44 



 
Profiel   

Hallo allemaal.
Zag hele gave Rubiquils voorbij komen <3

Heb niet het hele topic gelezen. :o

Als het een beetje meezit ben ik voor het einde van de maand ook de trotse bezitter van een Rubiquil.

Heb vorig jaar een dekking gewonnen van Rubiquil op de hengstenshowdag van het Nrps.

Mijn Fs Delamanga x Opan x Glendale loopt nu tegen het einde van de dracht.

In mijn topic (die ik waarschijnlijk op de verkeerde plek heb geplaatst) staan foto's van de merrie. Wat denken jullie over deze combinatie? [KS] Vorderingen Grease-Strona drachtig van Rubiquil.

Wat zijn jullie ervaringen met jullie Rubiquils? Denk aan karakter en exterieur?
Alvast super bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 08:47 



 
Profiel   

Oooh tof eldango! Spannend! :D Ik ga je topic volgen! :)) Ben benieuwd!

Qua karakter kan ik alleen spreken over Lady zelf, maar als ik in het algemeen spreek over Rubiquil zijn veel mensen het eens dat ze een super karakter hebben - nuchter en meewerkend.

De veearts zei overlaatst "Amai die is zo braaf voor een vosse merrie te zijn!", zeg ik "Het is een Rubiquil he! :Y) " - "Nou, dat verklaart héél veel" zegt'ie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 08:58 



 
Profiel   

zwieke schreef
Oooh tof eldango! Spannend! :D Ik ga je topic volgen! :)) Ben benieuwd!

Qua karakter kan ik alleen spreken over Lady zelf, maar als ik in het algemeen spreek over Rubiquil zijn veel mensen het eens dat ze een super karakter hebben - nuchter en meewerkend.

De veearts zei overlaatst "Amai die is zo braaf voor een vosse merrie te zijn!", zeg ik "Het is een Rubiquil he! :Y) " - "Nou, dat verklaart héél veel" zegt'ie :+


Nogal spannend..

De moeder heeft een zeer apart karakter. Loopt ze los en hoort ze een speld vallen staat ze in een ongekend snel tempo er zo vlug mogelijk vandaan, maar heb je haar vast dan is ze totaal de rust zelve. Denk dat karakter van de kleine geen probleem gaat geven.

Mijn merrie is niet zo heel groot en vrij iel gebouwd, hopelijk brengt Rubiquil maat en wat meer body. Heb haar expres niet zadelmak gemaakt omdat ze er zo jeugdig uitzag. Die dekking kwam dus mooi uit.

:):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 09:15 



 
Profiel   

Wat gaaf Eldango, geluksvogel :D

Ik heb mijn Rubiquil merrie zelf gefokt uit een merrie met ook een nogal bijzonder karakter. Orenda is de grootste knuffelkont die je je maar kan voorstellen, echt een heel lief paard. In het werk (voor zover ze aan het werk is geweest tot nu toe :+ ) kan ze wat eigenwijs zijn maar ze is absoluut niet zo heet en sensibel als haar moeder. Rubiquil heeft zeker zijn stempel gezet wat betreft karakter. En ook qua maat want Orenda is een flink stukje groter dan haar moeder, ondanks dat ze 1e veulen was en nog 12,5% arabisch bloed heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 09:22 



 
Profiel   

Nu moet ik wel zeggen dat Lady héél nuchter kan zijn, maar tegelijk een enorme zenuwpees/dramkop >;) Merries hè :roll: :+ Maar bij het rijden is ze heel nuchter en leergierig.


http://www.bokt.nl/wiki/Rubiquil


Laatst bijgewerkt door zwieke op 17-06-15 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 09:27 



 
Profiel   

Dit is trouwens de moeder qua papier. https://imageshack.us/i/pd1rd85bp
<3

Voor een gewonnen dekking een best mooie combinatie. :o
Zou zelf Rubiquil uit hebben kunnen kiezen als ik zo het afstammelingenraport zie. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 09:43 



 
Profiel   

Leuk Eldango, in die van mij zit ook Glendale, om precies te zijn Rubiquil x Rohdiamant x Glendale :D
Ik had er graag weer zo eentje gehad, maar het diepvries sperma van Rubiquil pakte vorig jaar niet en toen hebben we voor Sorento gekozen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik heel blij ben met mijn Rubiquil, ik kan er echt alles mee, ze loopt momenteel Z1 dressuur, ik spring en cross er mee (recreatief) en ze gaat zonder problemen mee naar het bos, echt een heerlijk en eerlijk paard!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 10:49 



 
Profiel   

Noppert schreef
Leuk Eldango, in die van mij zit ook Glendale, om precies te zijn Rubiquil x Rohdiamant x Glendale :D
Ik had er graag weer zo eentje gehad, maar het diepvries sperma van Rubiquil pakte vorig jaar niet en toen hebben we voor Sorento gekozen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik heel blij ben met mijn Rubiquil, ik kan er echt alles mee, ze loopt momenteel Z1 dressuur, ik spring en cross er mee (recreatief) en ze gaat zonder problemen mee naar het bos, echt een heerlijk en eerlijk paard!!


Eerste keer pakte het ook niet maar wij waren wat aan de late kant. De 2 de keer heeft ze ruim 1,5 week gestaan. En was wel drachtig al liet de scan het niet zien.. Maar ze werd niet hengstig dus ging er wel vanuit.
Hexagon wilde dat Dirkx in Weert de dekking deed,zou niet mijn keuze zijn geweest. Maar gelukkig viel het goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 11:02 



 
Profiel   

Die van ons is bij Van B ommel geweest, maar wij waren ook heel laat, dus durfde het niet aan om nog een keer te proberen, dierenarts adviseerde ook om voor vers te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 11:18 



 
Profiel   

Noppert schreef
Die van ons is bij Van B ommel geweest, maar wij waren ook heel laat, dus durfde het niet aan om nog een keer te proberen, dierenarts adviseerde ook om voor vers te gaan.


Hij was er zeker van dat ze de keer erop drachtig zou zijn.
De eerste keer was het ei al weg.
Ze is eigenlijk maar een hengstigheid gedekt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 61 [ 1504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen