Rubiquil nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 20:57

Noppert schreef:
Ook hier een trotse Rubiquil eigenaresse. Wij hebben een 5-jarige Rubiquil x Rohdiamant merrie, super paard. Hier [HK] K.U.T. nr 4, met HNST hebben wij veel plezier!!! staan wat foto's. onze dochter is op Arola naar haar eindexamengala geweest, ze verblikte of verbloosde niet, echt zo cool in haar koppie.
Vreselijk aanhankelijk paard, ze kan de hele dag knuffelen, maar ook super intelligent!


Hele leuke merrie hoor Noppert :D Je herkent ook het deukje in haar neus van Rubiquil :D

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:01

Ja, leuk he, dat deukje, op wedstrijd haal je ze er ook zo uit :D

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 12:22

Noppert schreef:
Ja, leuk he, dat deukje, op wedstrijd haal je ze er ook zo uit :D


Ja hé, echt leuk :D Vind ik wel nog mooi :o

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:43

rowo schreef:
@ Astor: super chique beest heb je onder je kont! Wees er maar blij mee :D


Dankjewel! Ik ben ook heel erg blij met haar! Kan niet wachten om haar te starten op wedstrijd!

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:52

Astor schreef:
rowo schreef:
@ Astor: super chique beest heb je onder je kont! Wees er maar blij mee :D


Dankjewel! Ik ben ook heel erg blij met haar! Kan niet wachten om haar te starten op wedstrijd!


Ze zal vele hartjes sneller doen slaan hoor :D :o Ze is echt een pracht van een paard <3

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:03

Alvast succes op de wedstrijden Astor! Gaat vast lukken..

Ik heb dit weekend weer wedstrijd gehad met mijn rubiquil Wylonia. We hadden 62%. Nog een winstpuntje te gaan en dan zijn we Z2 startgerechtigd!

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:06

livvy schreef:
Alvast succes op de wedstrijden Astor! Gaat vast lukken..

Ik heb dit weekend weer wedstrijd gehad met mijn rubiquil Wylonia. We hadden 62%. Nog een winstpuntje te gaan en dan zijn we Z2 startgerechtigd!


Wat super Livvy :D

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:21

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd. Graag ontopic blijven

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:47

Zijn jullie Rubiquils ook wat gevoelig op de longen? Mijne doet af en toe een kuchje..

flirma

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Oisterwijk

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:55

Heb bij de onze nog niks gehoord, maar dat kan misschien nog komen met dit vreselijke weer!

sSanne
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Borkel & Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:49

Ook ik heb een Rubiquil, Rubin's Macho.

Gekocht toen hij 4mnd was, is nu 3jaar maar helaas nog niet zo groot, mat in september 163, (merrie was 172cm, Rubiquil 167cm en ik ben 178cm dus mag wel een grotere hebben).

Rubin is ongeveel sinds midden september onder het zadel. Ik heb hem in laten rijden omdat ik niet de mogelijk had dat thuis te doen. Hij had geen problemen met het zadel of iets dergelijks wel had hij moeite om voorwaards te blijven onder het zadel. Dit gaat nu al een stuk beter, hoewel het toch een groot verschil is tegen over de merrie die ik eerst had.

Laatst had ik ongeveer 2 weken geen tijd voor hem gehad ivm tentamens etc. hierdoor had hij weinig beweging gehad (wel weidegang). Ik heb hem toen 3 dagen gelongeerd om weer wat te te wennen en ben er toen zo weer gewoon op gestapt. Hij was in het begin wel wat vlugger maar voor de rest hartstikke braaf.

Wat ik wel merk bijv. als ik Rubin naar de wei breng dat hij de neiging heeft om mij mee naar de wei te nemen ipv ik hem. Ben, de man waar ik les van heb en hem heeft ingereden, lost dit bij de meeste paarden toch wel op, (op een nette en eerlijke manier) maar Rubin is een beetje een geval appart. Het is gewoon een grote eigenwijze kleuter.
Ook hapt hij in alles wat hij tegen komt, dit krijgen we hem ook niet volledig af geleerd.

@ Livvy, de mijne is (klopt op hout) tot nu toe niet gevoelig op de longen gebleken.

Hoe groot zijn jullie Rubiquil's? En zijn ze nog veel gegroeid na hun 3e?

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:07

Mijn merrie is 1m68 groot en 3 jaar. Nog niets gemerkt aan haar longen. Dus geen kuchje. Ze had wel toen ik haar kocht een beetje last van een lopende neus... Maar sinds ik haar heb is ze niet meer ziek geweest. :D

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:43

Mijn merrie is 1,68 en nu 5 jaar (in januari 2011 wordt ze 6). Ook hier geen last van haar longen, ze kucht niet en is ook bijna nooit verkouden.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:24

sSanne, die van ons heeft totaal geen moeite met voorwaarts te blijven haha :D Grappig hoe ze ook weer zoveel kunnen verschillen he.

Vandaag voor de 4e keer op Choc gezeten. Voor de 2e keer gereden en voor de 2e keer gedraafd aan de longe!! Daarna ook nog even vrij gestapt en geoefend met sturen. Echt super leuk, ze doet het zoooo braaf, nog geen stap verkeer gezet! :)

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 18:40

Careano schreef:
sSanne, die van ons heeft totaal geen moeite met voorwaarts te blijven haha :D Grappig hoe ze ook weer zoveel kunnen verschillen he.

Vandaag voor de 4e keer op Choc gezeten. Voor de 2e keer gereden en voor de 2e keer gedraafd aan de longe!! Daarna ook nog even vrij gestapt en geoefend met sturen. Echt super leuk, ze doet het zoooo braaf, nog geen stap verkeer gezet! :)


Die van mij had in het begin wat last met voorwaarts te blijven. Ze liep graag zo op haar gemaksjes maar ze was dan ook nog niet zo lang onder het zadel. Nu loopt ze al beter voorwaarts! :D

inactief
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-10-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:54

Hier nog 1! Mijne is ook goed aan de maat moeder is rond de 1.68 Rubiquil zit ook rond die grootte en de'n Bari (Barea Bo Rens ;)) zal nu zo'n 1.77 meten! Ze moet nog wel flink uitzwaren maar tov een jaar geleden is het al een heeel verschil! Flinke nek erop, soms lijkt het wel een hengstennek ;)

Zij is inderdaad ook heel koel in haar hoofd, afgelopen zomer, dus met 4 jaar want ze is van maart 2006, trouwde de dochter van mijn trainer en zijn we met een groep te paard naar het gemeentehuis en nadien naar de kerk gereden over de grote weg, ze was echt superbraaf!
Af en toe kan ze wel eens wat drukker doen maar bokken heeft ze tot nu toe iig niet gedaan. Gelukkig want als ik haar in de wei wel eens bezig zie ben ik er blij dat ik er dan niet op zit ;)

Voor foto's zie even mijn profiel, zijn wel al wat oude fotos..
Moet onderhand nog eens nieuwe fotos maken.

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 22:28

1Steffi schreef:
Hier nog 1! Mijne is ook goed aan de maat moeder is rond de 1.68 Rubiquil zit ook rond die grootte en de'n Bari (Barea Bo Rens ;)) zal nu zo'n 1.77 meten! Ze moet nog wel flink uitzwaren maar tov een jaar geleden is het al een heeel verschil! Flinke nek erop, soms lijkt het wel een hengstennek ;)

Zij is inderdaad ook heel koel in haar hoofd, afgelopen zomer, dus met 4 jaar want ze is van maart 2006, trouwde de dochter van mijn trainer en zijn we met een groep te paard naar het gemeentehuis en nadien naar de kerk gereden over de grote weg, ze was echt superbraaf!
Af en toe kan ze wel eens wat drukker doen maar bokken heeft ze tot nu toe iig niet gedaan. Gelukkig want als ik haar in de wei wel eens bezig zie ben ik er blij dat ik er dan niet op zit ;)

Voor foto's zie even mijn profiel, zijn wel al wat oude fotos..
Moet onderhand nog eens nieuwe fotos maken.


Wauw je Rubi is wel heel flink aan de maat :o :D Het is ook een hele mooie merrie :D Mijne heeft ook wel een flinke nek hoor, als ze die eens opzet :D

flirma

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Oisterwijk

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:01

wat een ontzettend knap en groot paard zeg, ik hoop dat onze rubiquil ook zo mooi word!

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:48

Gisteren is mijn zoontje voor het eerst (onderling) gestart bij een officiele jury met onze rubiquil-kleinzoon covey.
Met opzadelen was hij wel wat druk, maar onder het zadel ging het lekker.
Hier het resultaat(qualiteit is wat minder,is gefilmp met een fotocamera)

http://www.youtube.com/watch?v=yQJHdqspvvg

Ze zijn 2e geworden van de 18 deelnemers met 206 punten

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:17

Wat ziet dat er netjes uit zeg. Hoe oud is je zoontje?
Vind dat hij hem erg netjes rijdt hoor! :) Mag je trots op zijn.
Die kan wel officieel gaan starten!

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:28

Careano schreef:
Wat ziet dat er netjes uit zeg. Hoe oud is je zoontje?
Vind dat hij hem erg netjes rijdt hoor! :) Mag je trots op zijn.
Die kan wel officieel gaan starten!



dank je wel.
we zijn zeker trots op hem.
hij is net 12 jaar.

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 13:22

nijland schreef:
Careano schreef:
Wat ziet dat er netjes uit zeg. Hoe oud is je zoontje?
Vind dat hij hem erg netjes rijdt hoor! :) Mag je trots op zijn.
Die kan wel officieel gaan starten!



dank je wel.
we zijn zeker trots op hem.
hij is net 12 jaar.


Je mag er zeker trots op zijn! ;) Ziet er erg fijn uit :D

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:57

Hier meld zich nog een trotse Rubi-kind eigenaar :D
Mijn ruin is nu inmiddels 5 jaar. (ik heb hem gekocht toen hij net 4 was)
Wat een heerlijk paard is dit. Een eesteklas knuffelkont. En zo makkelijk in de omgang, maar ook onder het zadel. Schrikt nergens van!! Super braaf op buitenritten. Onder het zadel wil hij nog wat flegmatiek zijn, maar daar komt steeds meer verbetering in.

Rubiquil heeft bij Tigo (Actie Go) zeker geen maat doorgegeven. Z`n moeder is 1.72 en Tigo is ong. 1.64.
Maar voor mij een prima maat. Hij hoeft dan ook zeker niet meer de hoogte in.

Wat mijn opvalt bij Rubiquil nakomelingen is dat ze zo weinig overeenkomsten hebben. Hij fokt hele verschillende types. Wel hebben veel nakomelingen dat mooie deukje in het voorhoofd.

Ik zal proberen een foto te plaatsen.... (maar ik beloof niet dat me dat gaat lukken :P )

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:03

Afbeelding

Ik geloof dat het zo moet lukken...

Maristj
Berichten: 453
Geregistreerd: 22-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:30

loeske87 schreef:
Afbeelding

Ik geloof dat het zo moet lukken...



wat een knap paard heb je daar :)