Rubiquil nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 07:52

petraaken dat is rot pff ik had meer geluk hoewel ik met veel twijfels zat mijn oudere merrie ook 18 terug laten dekken nogal laat beslist was 7jaar geleden dat ZE een veulen had gehad. Hengstig laten spuiten, ZE kwam heel mooi en van de eerste keer prijs als,alles goed verloopt laat ik ZE volgend ook terug dekken.in ieder geval veel succes met je merrie dat je volgend jaar een,pracht van een veulen hebt

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:27

Balen Petra! Hoop dat ze nu wel goed hengstig wordt.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:43

eike schreef:
petraaken dat is rot pff ik had meer geluk hoewel ik met veel twijfels zat mijn oudere merrie ook 18 terug laten dekken nogal laat beslist was 7jaar geleden dat ZE een veulen had gehad. Hengstig laten spuiten, ZE kwam heel mooi en van de eerste keer prijs als,alles goed verloopt laat ik ZE volgend ook terug dekken.in ieder geval veel succes met je merrie dat je volgend jaar een,pracht van een veulen hebt

Bij een dochter van die merrie die we zo'n 12 jaar geleden hebben laten dekken werd die ook niet drachtig na hengstig spuiten. 3 weken later weer laten dekken na normale hengstigheid en het was dan ook direct bingo.

Ik vermoed dat het wisselvallige weer er voor tussen zit dat ze gewoon niet goed hengstig wordt op de normale cyclus. Een paar dagen heet weer om dan ineens weer 10 graden kouder te zijn en veel wind. Op het Ki station staat er ook een merrie waarbij de hengstigheid maar niet opschiet.

Zaterdagmorgen terug controle.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:36

Hopelijk krijg je ze drachtig Petra!

Hier slechter nieuws, ik ben 4 weken terug van mijn Pony gevallen bij het springen. Ik zit met een complex kniebreuk, dit jaar nog rijden ziet er niet goudkleurig uit :( Die dag had ik wel met mijn Rubiquil merrie los gewonnen. Ik heb haar nu bij mijn lesgeefster gezet en zij neemt ze ook mee op wedstrijd in de L2. Ze hebben in twee wedstrijden toch telkens een mooie tweede plaats behaald! Dus ik ben fier! Maar ik baal wel hoor :=

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:38

volgende maandag weten we of de merrie drachtig is. :=

Jeetje Zwieke dat is inderdaad enorm balen.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:42

Spannend!!

En nog dom gevallen ook.... Op mijn voeten terecht gekomen en mijn knie gedraaid. Daar lag ik ineens op de grond te krijsen en te vloeken van de pijn...

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:29

Zwieke: wat naar, beterschap!!
Spannend Petra! Duimen dus voor jullie!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:40

NOu niet drachtig dus. Zou 6 jaar nu echt zoveel uitmaken voor een merrie die voorheen altijd direct drachtig werd bij goed sperma? Ze is nu 18. Misschien dat we het nog 1 keer proberen dit jaar maar dan wil ik wel zeker weten of dat sperma in de rietjes nog goed is.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:08

oliebol dat is balen zeg! Hoeveel keer is ze nu geïnsemineerd? Zou het nog wel een keer proberen joh, echt zonde!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:56

2x al. Volgens mijn vader zat er zelfs nu nog een beter en mooier ei dan de vorige keer. Baal er echt van.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:37

Kan me voorstellen dat je er van baalt! Hoop echt voor je dat het nog lukt!!

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:35

Wij hebben het vorig jaar ook geprobeerd met Rubiquil, lukte ook niet en hebben toen maar voor een andere hengst gekozen. Merrie heeft ieder jaar een veulen gehad (waaronder 3 x Rubiquil), is overigens ook 18 jaar en bij de andere hengst "pakte" het eigenlijk direct.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:20

Balen Petra :( :(:)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:26

Noppert schreef:
Wij hebben het vorig jaar ook geprobeerd met Rubiquil, lukte ook niet en hebben toen maar voor een andere hengst gekozen. Merrie heeft ieder jaar een veulen gehad (waaronder 3 x Rubiquil), is overigens ook 18 jaar en bij de andere hengst "pakte" het eigenlijk direct.

hmm, zou het sperma niet goed meer zijn?

We gaan toch nog voor een derde poging en anders is het voor volgend jaar met vers sperma van een andere hengst.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:31

Ik duim voor je! :)

Hier even een ego-postje; Mijn merrie heeft zich tot nu toe geplaatst voor het Nationaal LRV - nog 2 wedstrijden te gaan :) Spannend!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:27

Ik duim ook voor je Petraaken, wanneer wordt ze weer geïnsemineerd?

zwieke wat gaaf!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:32

deze week nog. misschien vandaag al of morgen. zal afhangen van hoe het ei is.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:33

Spannend, 3x is scheepsrecht toch?!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:38

Nou daar hoop ik echt op nu. Het is ook zonde om die overige 3 rietjes niet te gebruiken.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:15

Topic even omhoog.
Vind dit topic net en rij zelf een fantastische 14 jarige Rubiquill x Jurriaan bij.
Toevallig net een topic aangemaakt.
Twister is een erg knuffelige merrie in omgang. Het liefst staat ze hele dagen te tutten. Met rijden wil ze altijd werken en kan erg heet worden. We rijden geen wedstrijden maar lekker recreatief.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:11

Nou, geen rechtstreekse Rubiquil meer voor ons. Merrie niet drachtig. Volgend jaar opnieuw proberen maar dan wel met vers sperma van een andere hengst. Schijnbaar is met diepvries werken voor een oudere merrie niet goed. ER werd ons aangeraden om voortaan met die merrie met vers sperma te werken. Pech jaar is het geworden hoor.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:43

Wat onwijs jammer! Ik was juist wel heel benieuwd of er weer zo'n prachtexemplaar uit die combinatie zou komen. Echt balen voor jullie..

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:55

Oh, wat balen Petra! :(

Ik zit hier nog steeds thuis, mag nog alijd niet op mijn been steunen.Volgende week opnieuw naar het ziekenhuis, hopelijk mag ik dan stilaan terug beginnen lopen. Het is dan 10 weken op krukken pikkelen, meer als genoeg lijkt mij :+

Mijn Rubiquil merrie doet het wel super goed dit seizoen. Ze heeft met mijn lesgever steeds top 3 gelopen en is hierbij geselecteerd voor het provinciaal en nationaal LRV tornooi. Ik ben een fiere eigenaar! Vorige wedstrijd ook leuke complimenten gekregen over haar, altijd leuk natuurlijk :) Ooh, ik kijk er zo naar uit om zelf terug er gewoon al even op te zitten.... Ik mis het enorm. Het echte rijden zal pas voor volgend jaar zijn.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:57

Net in wat profielen gekeken en wat een herkenbare koppies zeg!

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 01:30

Simone: leuk welkom! Heb je een link naar het topic? Ik ben nieuwsgierig :D

Petra: ontzettend balen zeg! Erg jammer!

Zwieke: rot dat je nog steeds niets mag, gelukkig kun je wel trots zijn op je paard! Wat onwijs leuk die complimenten.
Volgend jaar kun jij weer rond rijden in de top :-)


Mijn Rubiquil is al 3 maanden net niet regelmatig. Rust gehad, osteopaat behandeling. Nu toch maar naar de kliniek. Durf hem niet zadelmak te maken nu. Dus eerst kijken wat er is en dan kijken we weer verder.

Gelukkig is hij wel ontzettend lief, braaf en nieuwsgierig, dus zelfs een rondje wandelen of z'n wei uitmesten is gezellig met hem erbij <3