I.P.S. Bon Bravour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:34

hoihoi,

heb vandaag mijn 2.5 jarige Bon Bravour x elite v Ro-lex opgehaald uit de opfok.
Hij was bloederiger dan ik dacht en echt heel fijn galopperen, draven zeer functioneel.

een mooi hoofd had als veulen al niet, maar hij heeft wel een sympathieke uitstraling vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:19

Wauw FF! Die is heel knap opgedroogd. En hij gaat alleen nog maar mooier worden!

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:53

Ik vind hem wel knap hoor FF

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:11

Zoontje van 4 jaar stapt Broer nu steeds voor me uit (Nathan zijn papa en mama erbij en houden vast hihi)
Afbeelding

Afbeelding

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:42

Gaaf paard FF!

Ik hoop dat die van mij ook zo braaf wordt/is witoto

Edit: typfout

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:48

Hoe gaat het met alle BB'tjes? Die van ons word grooot!! Die past nu al een full hoofdstel denk ik haha.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:54

Die van mij is gespeend en een stukje groter dan ik had gedacht. Wel nog net zo makkelijk.

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:47

Mijn jaarling loopt al tegen de 1.65

Claartje23

Berichten: 146
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: oosterhout NB

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:01

De Bon Bavour x florencio bij ons op stal is nu 2,5 en meet 1,74.

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:39

OMG
Haar moeder is 1.69, dat vind ik een mooie maat, maar dat gaat Iza voorbij. Haar moeder was 1.62 als twenter.
Iza is een vreselijk lief dier. Denk een blijvertje. Tijd vliegt, dit voorjaar mag ze al voor PROK en het jaar erop al naar de keuring

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:53

BB fokt iid groot. Heb op facebook een jaarlling voorbij zien komen van nu al 1.70!! Die van ons is ook groot maar ook wel wat ouderwets gebouwd. Haar moeder was een Havidoff x Jason en Jason is een gelderse? hengst volgens mij.. Zou ook groninger kunnen zijn. Het is een iets modernere versie maar je ziet zeker het oude bloed nog in haar terug. Daar houd ik van! hihi

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:29

Mijn merrie is echt heel erg klein en de BB x Donnerhall die vorig jaar op de hk liep was ook niet zo heel groot. Dus ik had eigenlijk min of meer verwacht dat die van mij ook klein zou blijven.

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:47

snissje schreef:
BB fokt iid groot. Heb op facebook een jaarlling voorbij zien komen van nu al 1.70!! Die van ons is ook groot maar ook wel wat ouderwets gebouwd. Haar moeder was een Havidoff x Jason en Jason is een gelderse? hengst volgens mij.. Zou ook groninger kunnen zijn. Het is een iets modernere versie maar je ziet zeker het oude bloed nog in haar terug. Daar houd ik van! hihi

De vader van Jason was een engels volbloed.
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/9990

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:55

mijne is ook niet erg luxe, maar idd wel erg groot.
top stappen, functioneel draven en extra galopperen
en lijkt erg koel in de kop

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:06

Die van mij is wel bloederig. Maar goed dat is zijn moeder ook. Die van mij groeit ook met de week. Al is die niet 'lomp' groot.

Edit : dit is m een maand geleden, hoop dat t filmpje t doet

View My Video

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:36

Geen hele voordelige foto. Ten eerste houd ik de camera scheef en ten tweede staat hij met zijn achterbenen op de rubberen matten en met zijn ene voorbeen niet. Maar het geeft een idee. Dit was de eerste keer in een eigen stal.
Afbeelding

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:24

View My Video

Als ie het doet, is dit mijn jaarling (die achter de shetten aanzit)
Mijne is ook behoorlijk zwaar maar wel lichtvoetig

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:00

Eindelijk weer eens foto's kunnen maken :) .

Dit is mijn BB bijna 2 jaar nu.

Afbeelding

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:05

Herkenbaar koppie, grappig is dat
Mooie donkere heb jij!

2 alweer
Ze gaan hier binnenkort het land in en dan in het najaar al wat in de hand met toiletteren etc
Ben al druk over de hengstenkeuze voor volgend jaar aan het nadenken :o
Stamboekopname, leuk weer

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:19

Ja, langzaamaan worden het echte paarden hè? :D

Deze blijft zeker deze zomer nog bij mij. Was van plan om haar ook wat op te knappen en ook eens vast wijs te maken wat longeren is, stiekem eens wat op de rug gooien (misschien wel even een zadeltje) enz. Gewoon langzaamaan laten kennismaken met het leven van een dressuurpaard /3 .

Vermoed dat dat zonder enig probleem zal gaan, want ze is zó makkelijk met alles. En vreselijk lief en mensgericht, echt knuffelpaardje. Bij mijn man kan ze geen kwaad doen :D .

Hoe is het karakter van die van jou? Hengstenkeuze...gelukkig heb je nog een jaar :D .

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:53

Mijne is een echte Dieni, het is precies haar moeder en oma, een aandachtsorgel, ik heb er een enorme klik mee. Punt van aandacht is dat ze lomp is. Ze loopt dag en nacht buiten dus ik voer haar in de wei, kilo veulenbrok, maar ik moet oppassen dat ze niet over me heen loopt, op tenen staat, tegen me aanbotst. Dat heeft ze niet van de rest van de familie. Maar ik weet ervaring, vooral met de ruinen en hengsten, dat ze dergelijk gedrag heel snel afleren als je er mee aan het werk gaat, longeren e.d.
Beetje opvoeding dus :D
Ze is verder erg makkelijk bij de hoefsmid en veearts, ik pluk haar zo uit de wei en ze gaat hardlopend de trailer op. Ik heb een even oude Charmeur die is wat scherper en moet ik als eerste pakken voor de auto van de veearts of hoefsmid er is. Doe ik eerst een andere dan kan ik haar niet meer krijgen haha. Maar ze zijn eigenlijk allebei erg meewerkend. Ik heb zin om met ze aan de slag te gaan

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:59

Oh, lomp is die van mij niet hoor, zeker niet. Maar ja, ze komt ook dagelijks in handen. Loopt wel altijd buiten, maar de afgelopen winter is dat veel op de tegels bij de stal geweest. Ze kunnen dan in/uit de stal enz. Ze loopt met haar oudere drachtige zus en die neemt de opvoeding van haar kleine zusje ook heel serieus :+ . Makkelijk hoor, hoef je ze zelf nauwelijks terecht te wijzen :D .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:08

Die van mij is inmiddels verkocht en staat in Duitsland. Op zich jammer, want ik had er echt een klik mee. Maar je kunt niet alles aanhouden.

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:35

Dat is het vervelende van fokken hè Anoeska, er móet soms wat weg helaas. Vind dat ook altijd
heel lastig hoor :( .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:03

Zeker, maar ik heb zijn halfzusje van Wynton ook nog. Ze stonden beiden te koop en voor de BB was gewoon meer belangstelling. Dus dan "moet" je wel.