Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickael

Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:23

Alweer een poosje geleden dat ik iets post, maar Jeremy is eindelijk thuis. Wat een paard is dat geworden, 2.5 jaar oud, hengst en zo nuchter met nieuwe dingen leren. Vandaag voor het eerst peeskappen en deken omgedaan en hij vond alles best, manen gedaan en al zijn rastas uit zijn staart geborsteld. Hier wat fotos, nu klaar maken voor de hengstenkeuring.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:59

Wat is hij knap zeg Mickael! Stoer! Veel succes :)

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 07:45

Wat een leukerd!
Heel veel suc6 op de HK

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:11

Mooi dier.
Veel succes op de hengstenkeuring met Jeremy.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:36

Hé zie Jeremy op fb te koop staan, hopelijk kan je een fijne plek voor hem vinden.
Jammer dat je hem niet uitbrengt op de HK.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:19

Ik meld mij ook! Ik heb het merrieveulen van Vulina gekocht, die hier al eens is voorgesteld.

Afbeelding

Nu het topic even doorspitten. Ben wel benieuwd naar jullie charmeurtjes!

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:46

Hoi,

Mijn charmeurtje is sinds dinsdag naar de peuterklas om zadelmak te maken en door te rijden.
Daar zijn ze alvast heel positief over hem; "goede beweger, heel wijs, meedenkend, bloedkikker en heel lief en natuurlijk een heel mooi paardje" enig nadeel hij is maar 1m60 nu en is wel 3.5j.. Maar verder een perfect paardje. Hopelijk blijft het zo als er effectief mee gereden wordt! en hopelijk groeit ie nog een 4 a 5cm :)

Afbeelding
Afbeelding[/url]

Afbeelding

veldstok

Berichten: 22
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:52

Hierbij een foto van mijn inmiddels 4 jarige Charmeur Hidde
Afbeelding

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:52

Gaaf dier zeg!
Ook groot,of lijkt dat maar zo?

veldstok

Berichten: 22
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:44

Hidde is bijna 1.80.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:14

Zo groot had ik niet verwacht, ziet er goed en correct gebouwd uit. Als je 1.73 had gezegd had ik je ook geloofd

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

zo even een tijd niet meer op bokt geweest sorry hiervoor, Hierbij een foto van Gently
Afbeelding
5 jaar precies en 1.70 hoog

xrowieee
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie dat er al geruime tijd niets in dit onderwerp is verschenen, maar ik ben erg benieuwd naar het karakter van verschillende nakomelingen van Charmeur.

Zelf heb ik een 4-jarige ruin vanuit de elite sport merrie Vessika (Lancet x Hurricane). Hij meet nu 1,63 meter en ik denk dat hij nog iets groeit.
Ik hoor mensen wel eens zeggen: 'Oh, dat is een Charmeur'. Mijn draak heeft een uitgesproken karakter. Lief, houdt van aandacht, maar ook brutaal en vrij. Hij is héél erg slim, gevoelig en dus ook sensibel en vlug. Hij heeft een heel fijn mondje, zit heerlijk en heeft (volgens meerderen) veel talent.

Anoniem

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:21

Leuk paard!

Mijn merrie is ook 4 met veulen aan de voet
Ze is erg mensgericht maar wel stuk vlugger en sensibeler dan haar moeder was, vooral met nieuwe dingen. Ze blijft wel meewerken

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:06

Hier een charmeur ruin net 6 jaar en 179.5 is een flinke puber geweest maar werkt nu super nu de ergste streken achter de rug zijn. Leert snel. heeft een heel lief karakter. houd van spelen en hoe. Wordt door elke jury vermeld paard met flink potentie. Haha we gaan het zien in de toekomst

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:29

Hoe gaat het met de charmeur paarden.

Ik ben erg blij met die van mij echt een heerlijk paard om te rijden. We mogen nu M2 starten.


Afbeelding

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:31

Amai poosje geleden.
Mijn Charmeur (4j en 1m62) heel goed, ontzettend slimme kerel, sensibel, heel snel! Als ie schrikt sta ik zonder ik het besef ineens aan de andere kant van de piste! :') Heel kijkerig en wat een bangeschijter. Heel fijn in de mond en fijn aan de hulpen enkel in de stap wat terughoudend. Kan soms ook wel voor heel kleine dingen flippen en dan komt ie gelijk in een paniekbubbel en als die daar uit is, is het zo weer over. Super speciaal! Want in die paniekbui is het best creepy en kan je niets anders doen dan wachten tot het voorbij gaat. Zijn er nog charmeurs die dat hebben?

Heb er ook eens een meerdaagse wedstrijd mee gedaan waar we wel veel geleerd hebben, deed altijd heel speciaal met opstappen (lees rug bol zetten en soms eens een rodeo) is er door die wedstrijd wel al wat uit. Nu thuis kent hij eigenlijk al de kunstjes voor 5jarige proeven enkel ontbreekt de kracht. Het is gelijk sinds ie zadelmak is dat zijn bewegingen op verlof zijn haha! In vrijheid draaft ie veel groter en heel mooi en onder de man krijg ik (zal mss ook grotendeels aan de ruiter liggen) er amper een verruiming uit, vrees dat het nog wat tijd en boterhammen vraagt want hij is ook nog heeeel puppy.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:06

Hij toont wel groot, leuke vos!

Ik ben met mijn 4 jarige Charmeur merrie begonnen. Veulen loopt er nog bij maar daar gaat ze boven verwachting makkelijk bij weg en het longeren gaat ook goed. Ze is erg sensibel maar blijft op mij gericht dus kun je er super mee werken. Ik had er van te voren een beetje een hard hoofd in maar ben blij dat ze het zo oppakt

Charmeur is al 2 jaar ofzo niet meer in de wedstrijdring gestart, of heb ik dat mis? Iemand die weet waarom?
Laatste keer dat ik hem in in Den Bosch gezien heb was hij snel afgeleid en erg veel hengst maar wel super getalenteerd paard

Anoniem

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:07

Afbeelding

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 13:58

Op de fb pagina van Madeleine Witte staat een filmpje van charmeur tijdens een show. Erik de schrijft ze dat hij bijna grand prix klaar is. Denk dat ze m thuis hebben doorgetraibd tot dit niveau

Kayleigh1904
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:07

Hai,

Ik zag dat er al even niks meer werd gepost hier.

Ik heb een knappe en hele lieve merrie van Charmeur x Housten genaamd Jumbo Beauty...
Ze is nu 3 jaar en 1.63m. Ik heb haar zelf beleerd en doorgereden.
Ze is vrijwel nergens bang voor en super fijn te rijden op vreemd terrein. Al is ze wel een "bitch" naar andere paarden.

Ik herken dus niets van het extreem sensibele gedrag. Jumbo voelt zich af en toe zelfs te stoer waardoor ze juist wat lomp kan overkomen :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:34

Ik ga ook even volgen, mijn merrie is drachtig van Charmeur.


Fleurke_1608
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:33

Ik heb deze topic al even gevolgd. En ik wil graag mijn 4-jarige merrie van Charmeur x Spielberg eens voorstellen. Ze is 1m67 groot. We hebben ze volledig zelf opgeleerd. Er zijn nog maar weinig problemen geweest, super makkelijk in omgang. Ze kan wel best wel nerveus worden maar koelt al snel weer af. Tijdens het rijden valt het allemaal goed mee, kan soms wat kijkerig zijn maar eenmaal goed gekeken gaat ze op haar gemak voorbij. Ze heeft 3 goede basisgangen maar niet super expressief.

Anoniem

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:37

Heb je een foto?