Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van charmeur

 
Profiel   

Leuk dat je er ook bijkomt. Wat is de afstamming van jouw merrie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 13:16 



 
Profiel   

Mijn merrie is een Farrington x Zeoliet van 11 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 18:00 



 
Profiel   

Zoƫ is drachtig van Charmeur, jammer genoeg wel een tweeling, dus woensdag nog een keer scannen. Hopelijk is is de kleinste dan weg.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 20:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Monique !!
Nu hopen dat er eentje afsterft, en anders kan de dierenarts er nog wel eentje wegnemen toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 20:52 



 
Profiel   

Ik ben, zoals vele anderen, erg gecharmeerd van de hengst Charmeur. Maar ik vraag me af of onze merrie geschikt is voor deze hengst. Het is merrie met een oudere pedigree (Wellington x Amor) en heeft wellicht iets te weinig bloed voor deze hengst (hoewel er achter Wellington zowel bij vaders- als moederszijde toch wel Engels volbloed zit). De merrie kan wel een langgelijnde hengst gebruiken, dus ik denk dat dat wel goed zit bij Charmeur. De merrie heeft nu een veulen van Zizi Top, dat goed lijkt, dus terugdekken met Zizi Top is ook nog een optie.

Wie kan mij meer informatie geven over Charmeur?
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 21:03 



 
Profiel   

Dank je,
ze zitten gelukkig niet tegen elkaar aan, dus dan proberen we er 1tje weg te spuiten.



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 21:46 



 
Profiel   

hoi monique,

Geweldig dat het bij jou ook is gelukt. Alleen nog een domper dat het er twee zijn. Ik weet bij mijn vorige paard dat dat balen is m er eentje weg te spuiten. De dierenarts vroeg mij toen (omdat ze er allebei mooi bij lagen en goed ontwikkeld waren) links of rechts? Ik heb toen niet geantwoord want dat vond ik akelig. Gelukkig sterft een groot deel toch nog spontaan af, dus ik ga voor je duimen dat er strakjes eentje weg is! Enne anders kun je inderdaad gelukkig er eentje alsnog wegspuiten (of hoe dat ook heet).

Steffie ik denk dat je beter even op de site van het KWPN kunt kijken. Daar staat ook een aanparingsadvies. Wat je uiteindelijk kiest is persoonlijk dus daar waag ik me niet aan! Groot "nadeel" van charmeur is dat er geen nakomelingen van zijn dus dat het blijft bij verwachtingen t.a.v. zijn nafok (wat hij meegeeft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-10 07:43 



 
Profiel   

Gisteravond is een nieuwe poging gewaagd. Nu maar hopen dat het deze keer wel lukt.
Over 16 dagen weten we meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 08:50 



 
Profiel   

succes Sjarett,

worden een spannende 16 dagen!

gr. anita

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 11:02 



 
Profiel   

Ach wat jammer Sjarett, we zullen allemaal duimen voor je dat het deze keer wel lukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 16:47 



 
Profiel   

Ja, het zou super zijn als het dit jaar gaat lukken om haar nog een keer drachtig te krijgen, ze ziet er nog super goed uit, maar is echt niet meer de jongste.
Vanochtend heb ik nog een keer sperma moeten bestellen, jammer genoeg was het ei blijven zitten ondanks dat het eraf gespoten was. De koude zal wel mede oorzaak zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-10 11:47 



 
Profiel   

Ja het weer schijnt erg op de merries in te werken dit jaar.
Vorig jaar ben ik ene jaar lang bezig geweest mijnmrrie drachtig te krijgen van Vivaldi, helaas niet gelukt...Daarom dit jaar maar voor een andere hengst gekozen. Mijn merrie is 11 en nog nooit drachtig geweest, vandaar dat ik toch dit jaar echt wil dat het gebeurt, zo niet stop ik met het dekken, dan is het ons gewoon niet gegunt en blijft ze gewoon in de sport lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-10 16:46 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat het heel veel kan schelen welke begeleiding je krijgt om je merrie drachtig te krijgen.
Mijn huidige veearts staat er echt om bekent dat hij veel "hopeloze" gevallen toch drachtig krijgt.
Misschien een idee om eens om je heen te kijken en te vragen of er een andere arts is voor de begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-10 17:28 



 
Profiel   

Ja inderdaad is het ook de begeleiding, maar ik heb hele goeie begeleiding. Mijn dierenarts begeleid de merries van heel veel Stoeterijen, hij is kind aan huis bij Lauw van Vliet, hij begeleid de merries van de HBC stal, en de fokker van de merrie lijn van Charmeur. Dus het is wel iemand met kunde en ervaring. Dus als het niet lukt, is het gewoon echt domme pech....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 08:24 



 
Profiel   

Onze merrie is zaterdag nog eens gescand en alles was OK :-)

Nu wordt ze nog op 35 dagen gescand en dan hopen op een gezond veulentje volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 15:16 



 
Profiel   

super, helemaal leuk :))

Ik scan morgen maar vrees het ergste. Ze is denk ik hengstig.



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 22:45 



 
Profiel   

Overzee2, veel succes vandaag, we duimen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 08:23 



 
Profiel   

Ga jij niet meer scannen op 6 weken? Ik doe dat altijd en dan nog een keer op 10 weken en in de laatste week van Augustus voor de zekerheid in verband met de gust verklaring.
Ik ging dit jaar ook vol vertrouwen met een merrie voor de 6 weken kijken en ze was leeg. Ik heb haar dus echt totaal niet meer hengstig gezien en was verbijsterd.
Nu ga ik vanavond weer scannen op de 16 dagen en hoop dat het gelukt is.

Overzee, ik hoop dat het gelukt is, maar als jij denkt dat ze hengstig is zal dat waarschijnlijk wel zo zijn. Op hoeveel dagen zit ze nu?



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 12:44 



 
Profiel   

ik scan ook vandaag, om 6 uur, maar vrees ook het erste, nou was het ook veulnhengstigheid.



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Quote verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 12:45 



 
Profiel   

Monique: Disconto x flemmingh gedekt 28-5-10 drachtig gescand
Overzee2: Rhoduim x cassis xx gedekt 3-6-10 scannen: 23 juni
Fokfanaat: Ro-lex x Hemmingway gedekt: 6-6-10 scannen: 23 juni
Jolanda: Rhodium x Sultan gedekt 9-6-10 scannen:
Sjarett: Doruto x Ulex gedekt 19-6-10 scannen:
salitka : Farrington x Zeoliet gedekt 20-6-10 scannen:



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 12:46 



 
Profiel   

hoi allemaal,

Wat leuk dat iedereen met elkaar meeleeft!
Ik scan morgenochtend vroeg. Dee veearts (heel slim) zei dat als ze niet drachtig is ze 21 dagen verder is en hij dan meteen het ei kon meten en sperma bestellen. uit kostenoverweging vond hij dat beter. Dat vond ik ook (fijn een veearts die aan de centen denkt) maar ja nu weet ik het nog niet.

Ik zie haar niet superhengstig maar de staart komt iets omhoog. We zullen zien.

Sjarett dat is balen, dat je na 60 dagen niets zag....... . Hopen dat he tnu raak is!

Fokfanaat, ik duim voor je hoor, hengstigheid hoeft niet altijd iets te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 14:20 



 
Profiel   

tja 21 dagen kan ook weer te laat zijn, ik ging met de andere merrie op 17 dagen scannen, en daar kon de volgende dag ook weer direct sperma in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 14:25 



 
Profiel   

maar begin hem een beetje te knijpen, over 3 weken zit ik in frankrijk, had toch wel hoop dat ik de dames dan drachtig heb.,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 14:26 



 
Profiel   

Sjarett schreef
Ga jij niet meer scannen op 6 weken? Ik doe dat altijd en dan nog een keer op 10 weken en in de laatste week van Augustus voor de zekerheid in verband met de gust verklaring.
Ik ging dit jaar ook vol vertrouwen met een merrie voor de 6 weken kijken en ze was leeg. Ik heb haar dus echt totaal niet meer hengstig gezien en was verbijsterd.
Nu ga ik vanavond weer scannen op de 16 dagen en hoop dat het gelukt is.

Overzee, ik hoop dat het gelukt is, maar als jij denkt dat ze hengstig is zal dat waarschijnlijk wel zo zijn. Op hoeveel dagen zit ze nu?


Jawel, op 35-40 dagen ... (ongeveer hetzelfde als 6 weken he ;) ) , en dan nog een keer in augustus, september ivm de gustverklaring.

Iedereen veel succes vandaag of morgen met het scannen !



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 16:14 



 
Profiel   

nou wel drachtig en vruchtje zag er goed uit, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar er zat vocht omheen.
poging wagen met regumate. dinsdag weer scannen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 18:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen