Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van charmeur

 
Profiel   

hoi,
Jolanda, sterkte met wegspuiten

Janne, grappig dat jij ook voor charmeur hebt gekozen, dus 2 op terschelling volgend jaar!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 14:43 



 

Ik was er op de HK al gek van, samen met de Oscar, maar die is niet goedgekeurd, de Winningmood was ook gaaf, maar ik denk eigenlijk dat Charmeur wat beter op een klassieke merrie past, in Stegeren was ik om, wat een persoonlijkheid.

Ben benieuwd!

Monique: balen dat er nog 2 zitten.
Hopen dat er één blijft zitten na het wegspuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 16:26 



 
Profiel   

ik vond hem echt fenomenaal, heb de laatste jaren niet zo'n goede 3 jarige hengst gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 16:28 



 

Ik hoop dat hij net zo fenomenaal fokt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 16:33 



 
Profiel   

dat idd, de moederlijn is iig goed zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 16:35 



 
Profiel   

Monique, ik heb zitten denken hoe lang mijn merrie drachtig was van die tweeling voor er eentje verdween, maar ik durf het niet meer met zekerheid te zeggen. Ieder jaar neem ik me weer voor om alles precies op te schrijven, maar het blijft bij het voornemen.
Ik hoop voor je dat het nu wel goed gaat en dat er nog eentje weg te knijpen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 17:35 



 
Profiel   

ik bedoelde sterkte monique met wegspuiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 18:31 



 

Mijn 5 jarige ruin was in den beginne ook een tweeling. Maar ze zaten tegen elkaar aan dus er kon niet geknepen worden. Wel was de ene wat groter dan de andere. We hebben toen vanaf 18 dagen om de 4 dagen gescand, als er op 40 dagen nog 2 hadden gezeten had ik naar de wal gemoeten voor prikken maar ik geloof dat toen rond de 35e dag het andere vruchtje gestopt was met groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 19:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Janne, leuke combi, wat zit er nogmeer achter je merrie?
Spannend Monique, zal duimen dat er 1tje blijft zitten na donderdag!
Wij zijn net weer wezen insemineren. Dus het lijstje kan weer aangepast ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-10 22:08 



 
Profiel   

bedankt voor jullie medeleven.
de DA heeft ze het liefst tussen de 28 en 33e dag om weg te spuiten, dus houd ik me daar maar aan.
ik hou altijd alles bij, maar ik heb tot nu toe geen tweeling drachten gehad.
succes Jolanda
en de andere natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-10 06:39 



 
Profiel   

Monique: Disconto x flemmingh gedekt 28-5-10 drachtig gescand
Overzee2: Rhoduim x cassis xx gedekt 3-6-10 drachtig gescand
Fokfanaat: Ro-lex x Hemmingway gedekt: 6-6-10 drachtig gescand
[***]: Flemmingh gedekt 8-6-10 drachtig gescand
Sjarett: Doruto x Ulex gedekt 19-6-10 scannen:
salitka : Farrington x Zeoliet gedekt 20-6-10 scannen:2 juli
Jolanda: Rhodium x Sultan gedekt 28-6-10 scannen:



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-10 06:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd voor diegene waarvan de merrie drachtig is gescand.

Ik zou graag willen weten om welke reden men heeft gekozen voor deze hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 00:09 



 
Profiel   

eigen bovenmatige aanleg, geweldige moederlijn, maat, front, souplesse, houding, 3 goede gangen, uitstraling, fijne karakter.


Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 01-07-10 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 07:35 



 
Profiel   

Monique: Disconto x flemmingh gedekt 28-5-10 drachtig gescand
Overzee2: Rhoduim x cassis xx gedekt 3-6-10 drachtig gescand
Fokfanaat: Ro-lex x Hemmingway gedekt: 6-6-10 drachtig gescand
[***]: Flemmingh gedekt 8-6-10 drachtig gescand
Sjarett: Doruto x Ulex gedekt 19-6-10 scannen:
salitka : Farrington x Zeoliet gedekt 20-6-10 scannen:2 juli
Jolanda: Rhodium x Sultan gedekt 28-6-10 scannen:
Fokfanaat: Ro-lex x Hemmingway



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 07:36 



 

krackertje schreef
Ik zou graag willen weten om welke reden men heeft gekozen voor deze hengst?


Daarom wat fokfanaat zegt.
Ik vond het de uitschieter van het hele spul. Als je echt wat te zeuren hebt is het enige wat ik bedenken kan een wat minder fraai hoofd.
Bovendien past hij goed bij mijn merrie, die is klassiek gebouwd door haar Gelderse moeder en ook in het karakter wat flegmatiek, de hengst zelf is goed wakker met veel instelling, ik verwacht dat hij bij mijn merrie een beter dressuurmodel gaat geven en omdat zijn moederlijn zo bewezen is ook een redelijk grote kans dat hij daadwerkelijk goed gaat fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 08:00 



 
Profiel   

waarom gedekt; Ik zocht een hengst die lengte en beweging van het voorbeen kon toevoegen, souplesse en een opwaarts gebouwd paard met front. Mij was Jazz geadviseerd of een (klein)zoon daarvan door regioinspecteur en door het kwpn. Ik had zelf tango bedacht maar in combi met rhodium vond de hengstenhouder dat qua souplesse niet handig om te doen. Vandaar charmeur. We hebben ook nog aan vivaldi gedacht maar die was qua front niet passend. Nu maar hopen dat hij deze dingen doorgeeft.
Degene die de moeder van mijn paard heeft gereden was ook helemaal voor charmeur. Mijn paard is rillerig en dominant maar zij vertelde dat de moeder dit ook is. Het kost even tijd maar als je haar eenmaal voor elkaar hebt, werkt dit voor je ipv tegen, stelt zij, zoals nu het geval is. Daarom durfde ik deze combi uiteindelijk toch aan.

Ik heb zelf heel lang ook nog aan uphill gedacht maar dat is het toch niet geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 11:55 



 
Profiel   

Hallo Charmeur fans!

Ik ga dit topic ook even volgen. Ben zeer benieuwd wat er volgend jaar allemaal uit rolt! Volgend jaar wil ik mijn San Remo x Pion waarschijnlijk ook laten dekken, dus ik ben ook zeer benieuwd naar de Charmeur nakomelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 15:02 



 
Profiel   

Waarom Charmeur?? Omdat hij een dressuurpaard is zoals we allemaal willen fokken. Ik in ieder geval wel.
Lengte, maat, ruimte, karakter en super moederlijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb een jaarling en een veulen van Jazz lopen, super dieren, maar het dekgeld is niet meer op te brengen vind ik. Ook daarom heb ik voor een zoon gekozen.
Ik heb ook een merrie met veel bloed drachtig van Tango.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 16:40 



 
Profiel   

<3 Charmeur is echt een goed beest.

Ik wilde mijn merrie ( 4-jarige stermerrie van Krack C x Gribaldi ) dit jaar laten dekken door hem, maar ze is zo aan het rommelen met de hengstigheid, iedere keer fopt ze me door een tussen cyclus.
Daardoor waren we te laat met insemineren, en nu wachten tot de volgende hengstigheid word me te laat.
Helaas helaas, volgend jaar begin vroeg en hoop ik dat ze beter haar best gaat doen voor me.
Dan is ze zeker aan de beurt.

Mag ik even goed een beetje mee kletsten hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 17:53 



 
Profiel   

He leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik ga woensdag weer scannen met de oude merrie. Ben echt nerveus, wil zoooooooo graag nog een veulentje van haar. Na woensdag als het er niet in zit probeer ik het nog een maand en dan stop ik er definitief mee.

Er is een dochter van haar te koop van Jazz, echt een super gave merrie, maar ik heb al zoveel geld uitgegeven om haar drachtig te krijgen dat Bruin dat niet kan trekken. Maar ik zou die merrie graag kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 19:01 



 

Sjarett schreef
Ook daarom heb ik voor een zoon gekozen.


Kleinzoon 8-)

Maar hij heeft idd veel meer van Jazz dan van Florencio.
Ik vind Jazz ook een beetje prijzig, mijn merrie is 4, wordt het eerste veulen, dan gelijk zo'n peperdure hengst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 21:04 



 
Profiel   

Natuurlijk mag iedereen hier meekletsen. Leuk juist! Enne ik denk dat we allemaal reuze benieuwd zijn naar de nakomelingen. Dat is het leuke met een jonge hengst. Je neemt een risico, want je weet niet hoe hij fokt.Aan de andere kant is het ook heel leuk want als het goed uitpakt, hebben wij de eerste lichting Charmeurs. *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 21:15 



 
Profiel   

Ik ga naar de tweede lichting |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-10 06:38 



 
Profiel   

dat is het enige dat ik jammer vind, is dat hij zoveel dekt. Maar aj wel logisch, tis wel een aparte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-10 06:39 



 

Ik vind veel dekken niet echt een nadeel. Om nou een hengst te nemen die minder is en die dus ook minder dekt...

Ullaatje: hoe zo dan eigenlijk? Het is toch helemaal nog niet zo laat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-10 07:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen