Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 114 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van charmeur

 
Profiel   

Oehh wat een knapperts allemaal. pupje van 4 doet het goed zeg mooi hoofd. En wat een gave charmeur voor de kar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 19:27 



 
Profiel   

Hoi iedereen ,
Ik gooi even wat leven in dit topic, hopend op wat reacties .
Heb alles doorgelezen maar zoek eigenlijk een beetje karakter ervaringen .
Ik heb een Charmeur x UB40 merrie gekocht ze is 6 jaar .
In de basis een super lief dier, alleen ze kan ook best lelijk doen , bv bij het opzadelen , ze heeft onwijs last van singelnijd , en zou me dan zo bijten , dus Hoofdstel gaat tegenwoordig eerst in , dan zadel erop
Dat gaat beter.
Verder is ze schrikkerig als je voor d’r staat en je een onverwachte beweging maakt met je arm ofzo.

Ze is met rijden super geweest al die tijd , ik heb haar nu zo’n drie maanden , alleen drie weken terug ging het mis.
Uit het niks mega ontploffen wat in een echte rodeo sessie eindige , en ik een gebroken enkel heb.
Inmiddels denk ik bijna zeker dat het door het zadel komt , ze is ook nagekeken door de dierenarts /fysio , en de zadelmaker is uiteraard geweest , maar die zegt dat mn zadel goed is ( alleen wil ze er aan de longeer lijn ook niet onder lopen )
Dus er komt een andere, maar ik hoor van veel mensen zo ook mijn eigen dierenarts dat tja ik zou hebben gekozen voor een “lastige “ afstammeling , dat Charmeur lastige paarden geeft en UB40 ook niet de makkelijkste is .
Dat die sensibel zijn , en spanning op kroppen Etc dat het ook daardoor gewoon zou kunnen komen .
Is dat zo ? Wie kan me wat over het karakter van hun Charmeurs vertellen ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:56 



 
Profiel   

Tja, zo staat Charmeur helaas wel een beetje bekend. Misschien niet helemaal wat je wilt horen, maar ik heb al van veel Charmeurs gehoord dat ze ze niet onder het zadel hebben gekregen.

Mijn Charmeur x San Remo is bij mij menpaard, en ook echt verkocht als menpaard. Bij hem is het inrijden ook volledig mislukt en het is onverantwoord om er op te gaan zitten, en dit is echt door professionele mensen gebeurd.
Op stal, aan de hand en voor de kar is hij een schat. Echt best braaf en de fratsen die hij onder het zadel uithaalde, doet hij nu echt niet voor de kar. Maar het is ook aan de hand en voor de kar geen beginners paard. Hij is groot en best veel mans, dus je moet daar wel mee om kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 15:57 



 
Profiel   

Hey Stroller

Sensibel maar niet stout lijkt me het gewoon


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 23-08-22 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 11:06 



 
Profiel   

Hoi ,
Mmm oké , ik hoop met geduld een heel eind te komen , en voor regelmaat te zorgen ,ik heb ook een anatomische singel , maar zonder elastiek .
Ik ga er 1 aanschaffen met elastiek kijken of dat ook wat helpt .En dan dus een ander zadel
Ik heb haar nu 3 maanden , geef haar zeker een paar maanden de tijd maar heb geen zin in er met regelmaat af te vliegen .
Ik zit nu al drie weken in het gips en heb er nog 3 te gaan.
Wat doet die van jou als ze gaat overkoken ? Opzich heb ik bij de mijne me op haar rug juist nooit onveilig gevoeld , schrikt niet snel juist en niet snel onder de indruk van iets.
Dus dit kwam als een complete verassing.
Wat voor pre/pro biotica geef jij en waarvoor is het precies ?
Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:27 



 
Profiel   

Singelnijd lijkt inderdaad veel voor te komen. Bij een van de merries gebruiken wij een anatomische singel met bont die we beetje bij beetje aantrekken. Als het zadel goed ligt hoeft de singel natuurlijk ook niet op z'n strakst, door de elastiek is hij vaak strakker dan dat het aanvoelt.
Hier zijn vreemde prikkels een aanleiding, dus als we dat weten geven we van te voren een pasta genaamd "Good as Gold." Het is een legaal soort kruiden gecombineerd met magnesium + Vit B dat de anxiety toch wel iets afneemt, we gebruiken het ook veel bij de off-track renpaarden.

Charmeur zelf gaat dit jaar trouwens niet dekken -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:35 



 

Mijn 8 jarige Charmeur merrie is sinds kort weer onder het zadel na 3 veulens (ze heeft wel Ibop gelopen toen ze 5 was)
Ze pakt het fijn op, wat een powerhouse. Maar alles moet wel kloppen: harnachement, klik met ruiter, geen pijntjes
Denk dat het wel eens een hele goede kon worden als het meezit en met juiste begeleiding

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 18:41 



 
Profiel   

Aan de kwaliteiten van de Charmeurs twijfel ik zeker niet! De onze ook een echte powerhouse, en naast 3 uitstekende gangen laat ze enorm talent zien in het springen!

Zoals Janne zegt, alles moet wel kloppen, ik probeer er ook echt op te letten.
Janne, ik ben wel benieuwd, welke veulens heb je eruit? (welke hengsten gebruikt, zijn ze goed gelukt,...?)


Snow-White hoe komt het dat Charmeur niet dekt dit jaar?


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 02-05-22 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:40 



 

Ik heb een 4 jarige voorl. keurmerrie uit haar van Toto jr. Hele lieve werkwillige merrie. Is vorig jaar zadelmak gemaakt.
Ook wel scherp maar zit net als moeder geen kwaad in, mijn zoontje van 9 kan haar binnen en buiten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 11:31 



 
Profiel   

Hier heb ook een charmeur merrie echt een ongelooflijk fijn paard om te rijden ze heeft zoveel werkwilligheid. Maar kan wel heel scherp zijn. Dit jaar is de planning om haar te laten insemineren. Ze heeft inmiddels haar sport ster en DOC predicaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 11:54 



 
Profiel   

Stroller schreef
Hoi ,
Mmm oké , ik hoop met geduld een heel eind te komen , en voor regelmaat te zorgen ,ik heb ook een anatomische singel , maar zonder elastiek .
Ik ga er 1 aanschaffen met elastiek kijken of dat ook wat helpt .En dan dus een ander zadel
Ik heb haar nu 3 maanden , geef haar zeker een paar maanden de tijd maar heb geen zin in er met regelmaat af te vliegen .
Ik zit nu al drie weken in het gips en heb er nog 3 te gaan.
Wat doet die van jou als ze gaat overkoken ? Opzich heb ik bij de mijne me op haar rug juist nooit onveilig gevoeld , schrikt niet snel juist en niet snel onder de indruk van iets.
Dus dit kwam als een complete verassing.
Wat voor pre/pro biotica geef jij en waarvoor is het precies ?
Groetjes


Volgens mijn fysiotherapeut vinden de meeste merries een anatomische singel juist niet fijn. Ik had bij mijn merrie ook singelproblemen en kreeg het advies een gewone singel te proberen.

Overigens heb ik ook een Charmeur een 3 jarige (net) ruin, nog niet aan het werk is maar tot nu toe heel fijn karakter, maar dat hebben ze allemaal uit die moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:20 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd waarom Charmeur dit jaar niet zou dekken? Daar hebben ze 'm toch juist voor gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:23 



 
Profiel   

Het zal wat zoeken zijn, mijn andere 2 merries lopen er fijn op, hebben ook totaal geen singelnijd, enkel de Charmeur als ze is gearriveerd, maar is dus quasi weg nu, ze blaast zich hoogstens nog een beetje op, maar ik singel sowieso in 4-5 keer. dat helpt ook al veel!

Stroller: om nog te antwoorden op de probiotica vraag. Ik geef Proferm, is een maagbeschermer, en is ook gunstig voor de darmflora.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:42 



 
Profiel   

[***] schreef
Ik heb een 4 jarige voorl. keurmerrie uit haar van Toto jr. Hele lieve werkwillige merrie. Is vorig jaar zadelmak gemaakt.
Ook wel scherp maar zit net als moeder geen kwaad in, mijn zoontje van 9 kan haar binnen en buiten zetten.


Ik denk dat ik die merrie heb gezien in het Toto topic, prachtig dier! Wat heeft Toto verbeterd tov de Charmeur merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:49 



 

Ze is iets compacter en ik had het niet gedacht :+ maar ook super luxe.
Haar moeder is een Charmeur x Spielberg met heel veel lengte en maat. De Toto jr zit net wat makkelijker in elkaar en werd als 3 jarige 1.65 gemeten dus eindmaat 1.68 vind ik ideaal.
Ze had hoogste punten van de 3 jarige die dag

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:59 



 
Profiel   

Jord schreef
Ben ook benieuwd waarom Charmeur dit jaar niet zou dekken? Daar hebben ze 'm toch juist voor gekocht?


De eigenaresse is in gesprek met een journaliste van eurodressage om het bekend te maken, maar de kans dat hij ooit nog gaat dekken is klein -O-
Meer info kan eventueel via PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:18 



 
Profiel   

Wat jammer ik vindt wel dat hij ook genoeg goeie punten heeft gebracht in de fokkerij

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:34 



 
Profiel   

Janne: Jaaa die was het, echt beeldmooi, heel luxe idd! <3 Ga je haar IBOP laten lopen?
En de Charmeur moeder, rij je die zelf, of laat je ze trainen?


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 02-05-22 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 14:57 



 
Profiel   

_Snow_White schreef
Jord schreef
Ben ook benieuwd waarom Charmeur dit jaar niet zou dekken? Daar hebben ze 'm toch juist voor gekocht?


De eigenaresse is in gesprek met een journaliste van eurodressage om het bekend te maken, maar de kans dat hij ooit nog gaat dekken is klein -O-
Meer info kan eventueel via PB



-O- :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 14:58 



 
Profiel   

galop https://vimeo.com/505225148

drafstukje https://vimeo.com/505239129

sprongetje https://vimeo.com/505246710

eerste parcoursje https://vimeo.com/505221174

allemaal van vorige maand


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 02-05-22 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 15:33 



 
Profiel   

Stroller schreef
Hoi iedereen ,
Ik gooi even wat leven in dit topic, hopend op wat reacties .
Heb alles doorgelezen maar zoek eigenlijk een beetje karakter ervaringen .
Ik heb een Charmeur x UB40 merrie gekocht ze is 6 jaar .
In de basis een super lief dier, alleen ze kan ook best lelijk doen , bv bij het opzadelen , ze heeft onwijs last van singelnijd , en zou me dan zo bijten , dus Hoofdstel gaat tegenwoordig eerst in , dan zadel erop
Dat gaat beter.
Verder is ze schrikkerig als je voor d’r staat en je een onverwachte beweging maakt met je arm ofzo.

Ze is met rijden super geweest al die tijd , ik heb haar nu zo’n drie maanden , alleen drie weken terug ging het mis.
Uit het niks mega ontploffen wat in een echte rodeo sessie eindige , en ik een gebroken enkel heb.
Inmiddels denk ik bijna zeker dat het door het zadel komt , ze is ook nagekeken door de dierenarts /fysio , en de zadelmaker is uiteraard geweest , maar die zegt dat mn zadel goed is ( alleen wil ze er aan de longeer lijn ook niet onder lopen )
Dus er komt een andere, maar ik hoor van veel mensen zo ook mijn eigen dierenarts dat tja ik zou hebben gekozen voor een “lastige “ afstammeling , dat Charmeur lastige paarden geeft en UB40 ook niet de makkelijkste is .
Dat die sensibel zijn , en spanning op kroppen Etc dat het ook daardoor gewoon zou kunnen komen .
Is dat zo ? Wie kan me wat over het karakter van hun Charmeurs vertellen ??



Ik krijg regelmatig de opmerking, Charmeur geeft gezeur naar mijn kop gegooid.

Ik heb 2 jaar terug een, toen, 4 jarige Charmeur x Trento B gekocht. Voordeel, ik ken de fokker, moederlijn en andere nakomelingen uit die lijn. Allemaal stuk voor stuk goede en fijne bewerkbare paarden.

Was voor mij toen op dat moment een lastige keuze om hem te kopen. Hij was en 1.76mtr hoog, ik had 2 mnd ervoor mijn topmerrie in moeten laten slapen en dat zat nog behoorlijk hoog.
Fokker zegt tegen mij, kom hem gewoon eens rijden, wie weet is het hem wel helemaal niet voor jou.
Ik erna toe, ouders mee, ik kon echt opstappen en wegrijden. Hij was op dat moment eigenlijk pas net weer een maandje onder het zadel nadat ie een jaar terug de wei op was gegaan.
Overlegd, gekeurd en gekocht. Maand later al op de jonge paarden wedstrijd gestart.

Hij heeft zijn gebruiksaanwijzing, maar ik had een hele eigenwijze en bloedhete merrie onder mijn kont gehad, dus ik was wat gewend.
Nu 2 jaar later is hij nog flink gegroeid, inmiddels 1.83mtr. Hij krijgt alle tijd bij mij, maar dit paard wilt zo ontzettend graag werken. Hoe meer je vraagt, hoe leuker hij het vindt. September 2019 L2 gestart in Haaksbergen, jaar niet meer mee geweest, afgelopen jaar in Haaksbergen Z1 gestart, 6 proeven in de prijs, waarvan 3 gewonnen met 30 punten los. Inmiddels springt hij 3 wissels op een diagonaal en moet ik hem echt afremmen. Gelukkig zijn er geen concoursen.. }>
Hij blijft sensibel, extreem gevoelig voor geluid. Vooral in het begin moeite gehad met juryhokjes, dat gaat nu goed gelukkig.

En hij heeft onwijs veel weg van mijn merrie.. Dus dat zorgt wss ook voor de hele goede klik. Daarbij staat regelmatig de zadelmaker naast mij. Een aangemeten hoofdstel en bitten. Osteo, DA, Hoefsmid, Tandarts alle contacten zijn heel kort voor mij.

Foto's van afgelopen september. Zie je goed dat hij nog flink kracht moet ontwikkelen. Inmiddels beginnen z'n billen duidelijker een stuk voller te worden.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:18 



 
Profiel   

Klinkt goed, mooi paard Damoiseux

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:36 



 
Profiel   

Ook wij hebben een Charmeur. Lolbroek is het. Maar idd het adel is echt heel belangrijk voor meneer dat die precies goed ligt. Na veel ellende met zadels gaan wij nu iedere keer naar country mill waar een super service ervoor gezorgd heeft dat het zadel echt top ligt. Genlty geeft duidelijk aan als hij het daar niet mee eens is. Hij is 181 groot en wordt in juni 10 jaar en mag de ZZZ lopen
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 13:09 



 
Profiel   

Stroller schreef
Hoi iedereen ,
Ik gooi even wat leven in dit topic, hopend op wat reacties .
Heb alles doorgelezen maar zoek eigenlijk een beetje karakter ervaringen .
Ik heb een Charmeur x UB40 merrie gekocht ze is 6 jaar .
In de basis een super lief dier, alleen ze kan ook best lelijk doen , bv bij het opzadelen , ze heeft onwijs last van singelnijd , en zou me dan zo bijten , dus Hoofdstel gaat tegenwoordig eerst in , dan zadel erop
Dat gaat beter.
Verder is ze schrikkerig als je voor d’r staat en je een onverwachte beweging maakt met je arm ofzo.

Ze is met rijden super geweest al die tijd , ik heb haar nu zo’n drie maanden , alleen drie weken terug ging het mis.
Uit het niks mega ontploffen wat in een echte rodeo sessie eindige , en ik een gebroken enkel heb.
Inmiddels denk ik bijna zeker dat het door het zadel komt , ze is ook nagekeken door de dierenarts /fysio , en de zadelmaker is uiteraard geweest , maar die zegt dat mn zadel goed is ( alleen wil ze er aan de longeer lijn ook niet onder lopen )
Dus er komt een andere, maar ik hoor van veel mensen zo ook mijn eigen dierenarts dat tja ik zou hebben gekozen voor een “lastige “ afstammeling , dat Charmeur lastige paarden geeft en UB40 ook niet de makkelijkste is .
Dat die sensibel zijn , en spanning op kroppen Etc dat het ook daardoor gewoon zou kunnen komen .
Is dat zo ? Wie kan me wat over het karakter van hun Charmeurs vertellen ??


Hoi! Ik heb een Charmeur die heel gevoelig is en bij pijn ook heftig reageert. Ik weet niet hoe het nu gaat, maar ik lees signalen van een maagzweer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 00:10 



 
Profiel   

Daar heeft onze Charmeur nooit last van gehad . Wel vorig jaar een andere Charmeur helaas emt KS
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 114 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen