Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 113 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van charmeur

 
Profiel   

Ik ben nog steeds gek met onze Charmeur merrie. Ze is nu acht en Z gestart. Nog nooit een dag ziek of kreupel geweest. Jammer genoeg op haar eerste Z wedstrijd in een konijnenhol gestapt en nu kreupel. Ze is drachtig dus we geven haar rust tot het veulen eruit is.
Heerlijk dier, maar zeker niet voor iedereen. Ze reageert heftig op dingen die haar niet bevallen. Een zadel dat niet perfect past geeft problemen, je moet sterk in je schoenen staan in de omgang en rijderij, maar dan is ze geweldig en echt een zalig dier die voor je door het vuur durft te gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 15:20 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, maar weet niet goed waar deze te stellen.
Twee jaar geleden heb ik hier een berichtje over mijn Charmeur x Lancet ruin geplaatst.
Inmiddels heb ik Ivanhoe met veel verdriet moeten verkopen. Eigenlijk zou degene hem gaan rijden, maar helaas is hij doorverkocht naar Finland. Schijnbaar aan een particulier iemand, maar we hebben helaas geen contactgegevens.
Mijn hart ligt bij hem en ik zou er alles voor over hebben om hem nog eens te zien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hoe ik de eigenaar/eigenares in Finland zou kunnen vinden?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 15:20 



 
Profiel   

Hoi,

Misschien ondertussen niemand meer met een Charmeur :D maar ik doe toch een poging haha.

Ik voeg me even erbij, heb net een Charmeur merrie van 4 jaar gekocht.

Sensibel is ze zeker en vast. Maar dat zijn mijn andere merries ook en daar hou ik van. In hoeverre eerdere slechte ervaringen nu zullen meespelen kan ik helaas niet voorspellen...maar ze is maar 4 dus de gok wel waard.
Op termijn zou ik graag eens fokken dus ook die optiek speelde mee om haar te kopen, ze heeft namelijk een heel leuk papier en mooie scores op de merriekeuring (voorlopig keur met 80/85

*edit, even tekst wat aangepast, wil niet te hard zijn voor vorige eigenaars/ruiters


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 23-08-22 12:33, in het totaal 4 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 12:58 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe het met jou Charmeur gaat lopen Diortje.

Ik heb de mijne ook nog steeds, 2 jarige hengst, zal eens kijken of ik een recente foto kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:06 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:12 



 
Profiel   

Hey hallo! :wave:

Wat een knap dier Jord! Ik had de foto als veulen ook gezien bij het teruglezen, en was al heel aansprekend. Wat zijn je plannen ermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:13 



 
Profiel   

Als veulen heb ik 'm te koop gehad, maar ik wil 'm nu aanhouden voor mezelf als sportpaard. Ik fok met zijn moeder en rij nu een 11 jarige zus van Zizi Top van hem in het Z, deze wil ik ook graag een keer dekken, dus kan hij mooi zijn zus opvolgen.
Heb ook nog een jaarling van High Five, die moet wel echt verkocht worden, moeder is nu drachtig van Jayson.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:18 



 
Profiel   

Fijn! Maak je zelf zadelmak, of laat je het doen?

Jayson, dat zie ik nog niet zo vaak voorbijkomen hier, al vind ik het wel een heel leuke hengst.

Ergens kriebelt het al om de Charmeur te laten dekken, maar het is praktisch niet het ideale moment, wij hebben alles op pension staan. En ik wil toch ook eerst de sport in met haar als alles goed verloopt.
Hengstenkeuze zal ook makkelijker gaan als ik meer weet over haar sterke en zwakke punten.

Naast drie heel goede gangen heeft ze trouwens ook meer als gemiddelde aanleg voor springen, mijn vriend heeft haar nu al paar keer wat sprongetjes laten nemen, we doen dit met alle paarden, en ze pakt dit super op. ook helemaal niet kijkerig op de sprongen ondanks ze dit nog nooit gedaan had. Nu de moeder heeft ook een Intern. springpaard gegeven dus zit wat in de genen wschl.
Volgens mijn vriend zou het de ideale eventer zijn, maar daar waag ik me niet aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:02 



 
Profiel   

Geen idee nog over zadelmak maken, tot nu toe alle paarden zelf gedaan, maar eens kijken tzt hoe hij alles oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:14 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik ben goed bevriend met de huidige eigenaresse van Charmeur. Zij zou graag wat meer foto's/informatie van zijn nakomelingen krijgen voor haar website/social media, ze is hiervoor op zoek naar goede kwaliteit foto's van nakomelingen die gepubliceerd mogen worden.

Alvast bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:25 



 
Profiel   

Oh zo leuk, ik had inderdaad gelezen dat Charmeur naar Canada was vertrokken.

Kwalitatieve foto's heb ik helaas nog niet, enkel wat still beelden van filmpjes gemaakt op de smartphone :')

De merrie is momenteel ook niet zo heel mooi, aangezien ze slechts een viertal weken geleden zeer mager bij ons is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:36 



 
Profiel   

Met onze charmeur gaat het super. Een zeer vriendelijk en meewerkend paard. Helemaal geen spoken of rottigheid. Gewoon een leuk dier. Fijn bewegen en nu langzaam aan ook wat mee aan het springen. Heerlijk ongecompliceerd. Maar ja. Zijn moeder was ook de liefste merrie die je je kunt bedenken en fokt alleen maar sociale paarden. Hij is nu 8. Charmeur x Gribaldi x Saros zwartbruin en een beetje groot.... 1.84

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:59 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Oh zo leuk, ik had inderdaad gelezen dat Charmeur naar Canada was vertrokken.

Kwalitatieve foto's heb ik helaas nog niet, enkel wat still beelden van filmpjes gemaakt op de smartphone :')

De merrie is momenteel ook niet zo heel mooi, aangezien ze slechts een viertal weken geleden zeer mager bij ons is gekomen.


Door de Corona staat hij nog steeds in Nederland haha.
Als het goed is vliegt hij dit najaar naar Canada :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 16:57 



 
Profiel   

Wat leuk om weet wat van de charmeurtjes te horen

Die van mij heeft inmiddels haar sport predicaat gehaald en is vandaag op de keuring ster geworden

Wat voor foto's zoek je precies Snow white

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 21:25 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Wat leuk om weet wat van de charmeurtjes te horen

Die van mij heeft inmiddels haar sport predicaat gehaald en is vandaag op de keuring ster geworden

Wat voor foto's zoek je precies Snow white


We zijn op zoek naar alle leeftijden in portret of onder het zadel. Moet vooral gewoon een leuke foto zijn van goede kwaliteit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 00:03 



 
Profiel   

Ik heb je Pb gestuurd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 13:12 



 
Profiel   

Wat leuk om weer even wat berichten te lezen van de Charmeurtjes! Voor mij ook nieuw om te lezen dat Charmeur zelf naar Canada vertrekt.

Met mijn vier jarige gaat het goed! Ze heeft zich het afgelopen jaar mooi ontwikkeld, is werkwillig en een grote knuffel op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 12:50 



 
Profiel   

Foto vandaag bij fotomeeting Amsterdamse bos
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-20 19:18 



 
Profiel   

Knap paard!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 09:59 



 
Profiel   

Helemaal gek ermee!

We doen lekker rustig aan, ik rij ze ongeveer 3 x per week een half uurtje, en het enige wat ze voorlopig moet doen is zich ontspannen, proberen wat contact te maken op het bit en het lateraal evenwicht vinden. En dat gaat langzaam maar zeker beter.

Mijn vriend springt ze eenmaal in de week een beetje, en dat doet ze bovengemiddeld goed!


Ik heb er eigenlijk al bovenmaats veel vertrouwen in ondanks dat ze maar 4 is en een hete stoomtrein, het voelt allemaal heel eerlijk.
Ze is ook al makkelijk bijna 100 kilo aangekomen denk ik.


Laatst bijgewerkt door Diortje_vds op 23-08-22 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 14:55 



 
Profiel   

edit * 50 kilo zal er meer op lijken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 11:28 



 
Profiel   

Hallo, leuk om al die Charmeurs hier te zien. Leuk dat het topic weer wat leven krijgt.
Ik heb zelf een 8 jarige Charmeur x San Remo ruin. 1.73 groot, zwart en heel fijn karakter. Enorm lief en vriendelijk paard. Ik rijd hem voor de kar, inmiddels starten we ZZ dressuur, Z vaardigheid en M samengesteld (marathon).


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 21:13 



 

Wat leuk een charmeur voor de wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 07:56 



 
Profiel   

Carola, die is echt leuk!
Superleuk zo voor de kar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 09:17 



 
Profiel   

Wat super leuk Carola!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-20 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 113 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen