Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 112 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van charmeur

 
Profiel   

Jord schreef
Sjarett schreef
Gefeliciteerd en een bruine. Super leuk.
Uit wat voor moeder komt het veulen?


Dank je wel.

De moeder is Zebalia Solitair x Lancer III x Ferrro (= moeder van ggh Jersey)


Moeder van Jersey is Kebalia : keur pref pres van Ferro

Ik heb een directe charmeur uit haar, 7 jaar loopt inmiddels Z
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 22:32 



 
Profiel   

Dat is niet leuk Zirano. Gelukkig dat jullie het nu weer een beetje op kunnen pakken. Zijn altijd zware tijden als je een ouder verliest.
Tonnie gaf hier in de buurt ook regelmatig les. Fijne vent en goede tips.

Mooi lijntje die Balia stam. Wees er maar zuinig op Snuupke.

Grande was vandaag weer mee. Voor het eerst 2 M2 proeven gestart. Beide proeven heel netjes door gekomen, en 1e en 2e geworden maar zonder winst jammer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 16:17 



 
Profiel   

Ik ben niet echt een actieve bokker, maar dit is toch wel een leuk topic.

Sinds ruim een jaar heb ik een Charmeur x San Remo ruin van 6 jaar oud (H'tje). Ik heb hem als menpaard gekocht en ik rij ook nooit onder het zadel. Toen ik hem kocht was hij net beleerd voor de kar, inmiddels mogen we Z (men) dressuur starten en rijden we M vaardigheid.
Volgend jaar gaan we de eerste samengestelde wedstrijden rijden. Het doel is om dan in een aantal jaar toe te werken naar het hoogste niveau.

Het is een zeer prettig maar wakker paard in de omgang en ik ben erg blij met hem.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 16:24 



 
Profiel   

Sjarett ja Tonnie geeft fijn les Mijn dochter was er weer super blij mee vandaag. Carola kan helaas de foto's niet zien maar welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 13:55 



 
Profiel   

Wauw Carola, prachtig paard en fijn dat hij het zo goed doet!

@ Sjarett, ik ben er zeker heel zuinig op, helaas gaat hij binnenkort toch de verkoop in. Is echt een paard voor het hogere werk en met 3 kids, waaronder 1 die zelf rijd wordt het me echt te druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 08:03 



 
Profiel   

Welkom Carola. Wat leuk een Charmeur voor de wagen. Ziet er heel goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 13:54 



 
Profiel   

Heb eens een vraag betreft de charmeurnakomelingen, misschien dat er mensen zijn dat me kunnen helpen want ik zit echt met mijn handen in het haar.

Heb mijn Charmeurtje nu al 3j en is steeds ontzettend nerveus geweest, heel vaak flippen dat het zowat zwart voor zijn ogen wordt en niet meer in staat voor de gevolgen.

Heb de indruk dat het met ouder worden (wordt 6j) alsnog erger wordt.

Ik heb al alles geprobeerd om hem minder stress te bezorgen, 24/24h buiten, verhuizen van stallingen, andere deur in de stallen zelfs tot kort een pony in de stal maar niets helpt.
Zo erg zelf dat hij vrijdag weer uit het niets begon te flippen op stal en helemaal zijn pony heeft vertrappelt.. Hadden we een half uurtje later geweest was zijn pony er niet meer. Kleintje helemaal toegetakeld en wonden van zijn hoefijzers en helemaal in shock.

In het rijden kan hij ook zo momenten hebben. Dan krijgt die precies een hele klik in zijn hoofd en gaat die er in een rodeo van door, hij zou werkelijk door de omheining heen lopen van paniek.

Het probleem is als hij zo'n flipmoment krijgt dat het zowat zwart voor zijn ogen wordt, hij niet meer rekening houdt met zijn omgeving en de omringende. Zit je der nou op, sta je er naast en wordt die eigenlijk levensgevaarlijk.

Ik heb echt al alles geprobeerd. Schriktrainingen (dan is die weer van niets bang tijdens zo'n training) veel op verplaatsing. Het is gewoon precies een tikkende tijdbom waarop ik moet wachten gaat hij weer zo'n paniekaanval krijgen of niet.

Zijn er nog mensen waarbij hun paard dit karaktereigenschap heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:18 



 

Nee
Mijn merrie is scherp maar liet zich makkelijk beleren en liep binnen een paar weken een Ibop in vreemde omgeving waarbij ze extra haar best deed
Ze is wel gevoelig en intelligent. Ik weet niet of je paard al uitgebreid gecheckt is? Ik schat de Charmeurs wel zo in dat als ze iets in de weg zit ze daar heftig op reageren. Of als ze een keer een slechte ervaring hebben onder het zadel zijn ze dat ook niet 123 vergeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:39 



 
Profiel   

[***] schreef
Nee
Mijn merrie is scherp maar liet zich makkelijk beleren en liep binnen een paar weken een Ibop in vreemde omgeving waarbij ze extra haar best deed
Ze is wel gevoelig en intelligent. Ik weet niet of je paard al uitgebreid gecheckt is? Ik schat de Charmeurs wel zo in dat als ze iets in de weg zit ze daar heftig op reageren. Of als ze een keer een slechte ervaring hebben onder het zadel zijn ze dat ook niet 123 vergeten


Mijne was ook heel snel weg met beleren, liep inderdaad na 2mnd zadelmak ook al mee op zo'n nationale presentatiedag. Wordt nu 6j en loopt als een Z2 proef met 68% dus op dat gebied is hij super slim en meewerkend.
Is ook geen enkele figuur of oefening waarin hij protesteert het is ineens een klik in zijn hoofd. Kan bij gewoon rustig ronddraven in de piste zijn en zelf gewoon op stal.
Want stel dat er medische problemen zouden zijn, rug hals en etc zou ik dit toch in mijn hand moeten voelen maar dat verklaard dan weer nog steeds niet waarom hij ineens op stal hysterisch paniekerig kan worden en daardoor een pony helemaal vertrappelt..

Ik heb hem ook sinds zijn 2j en hij heeft nog nooit iets traumatisch meegemaakt bij ons. Netjes laten zadelmak maken door profs. Ikzelf steeds onder begeleiding getraind en ben helemaal niet hardhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 17:17 



 

Ik zou toch nek, hals en rug eens laten checken, eigenlijk alles incl tanden en spieren voor je gaat gissen naar oorzaak van zulk heftig gedrag
En misschien vindt je de oorzaak wel nooit, maar daar zou ik niet direkt van uitgaan


Een pony in de stal, tja dat weet ik niet. Ik heb ook een paar Shetlanders die lopen in de wei bij mijn paarden maar die zou ik nooit in 1 stal zetten samen. Als het paard ze uit hun persoonlijke ruimte wil hebben kunnen ze geen kant op en dat lijkt me inderdaad levensgevaarlijk. En ik heb gewoon brave paarden maat dat lijkt me echt geen handige actie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 18:33 



 
Profiel   

Ons charmeurtje is 6 en heeft helaas ook al aardig wat pech gehad in zijn leventje (bij ons geboren, opgegroeid en beleerd). Maar hij is juist heel vriendelijk en meewerkend. Ook met pijn of problemen wordt hij niet vals of gemeen. Gelukkig maar.

Ik herken dit gedrag dus helemaal niet sc1990. Maar wel super vervelend zeg. En gevaarlijk voor hemzelf en iedereen om hem heen. Uitsluiten van een probleem lijkt me de eerste stap, onze ruin zag je ook niets aan maar de “swung” was af en toe weg. Het bleek veel ernstiger dan we allemaal dachten en hij was dus keihard voor zichzelf. Misschien heeft jou charmeur toch ergens een flinke blessure die zo piekt qua pijn of beperking dat hij dan “ploft” maar zich op andere momenten red.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 21:54 



 
Profiel   

[***] schreef
Ik zou toch nek, hals en rug eens laten checken, eigenlijk alles incl tanden en spieren voor je gaat gissen naar oorzaak van zulk heftig gedrag
En misschien vindt je de oorzaak wel nooit, maar daar zou ik niet direkt van uitgaan


Een pony in de stal, tja dat weet ik niet. Ik heb ook een paar Shetlanders die lopen in de wei bij mijn paarden maar die zou ik nooit in 1 stal zetten samen. Als het paard ze uit hun persoonlijke ruimte wil hebben kunnen ze geen kant op en dat lijkt me inderdaad levensgevaarlijk. En ik heb gewoon brave paarden maat dat lijkt me echt geen handige actie


Dierenarts is vandaag geweest en hij is helemaal gekeurd.
Zo gezond als een hoentje was de uitslag.. Beetje stram in het bekken van zijn gespannen houding en dit hebben ze wat behandelt maar nu niet om te zeggen dat dit de oorzaak kon geweest zijn van dit heftig gedrag.

Betreft de pony in de stal wordt dit bij heel veel bloedpaarden gedaan, renpaarden en zelf bonfire v Anky had een shetlander heb ik me laten wijsmaken. Onze boxen zijn heel ruim 4 op 5m dus de pony kon gerust in een andere hoek gaan staan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 17:38 



 
Profiel   

wiranda schreef
Ons charmeurtje is 6 en heeft helaas ook al aardig wat pech gehad in zijn leventje (bij ons geboren, opgegroeid en beleerd). Maar hij is juist heel vriendelijk en meewerkend. Ook met pijn of problemen wordt hij niet vals of gemeen. Gelukkig maar.

Ik herken dit gedrag dus helemaal niet sc1990. Maar wel super vervelend zeg. En gevaarlijk voor hemzelf en iedereen om hem heen. Uitsluiten van een probleem lijkt me de eerste stap, onze ruin zag je ook niets aan maar de “swung” was af en toe weg. Het bleek veel ernstiger dan we allemaal dachten en hij was dus keihard voor zichzelf. Misschien heeft jou charmeur toch ergens een flinke blessure die zo piekt qua pijn of beperking dat hij dan “ploft” maar zich op andere momenten red.



We hebben hem vandaag helemaal binnenste buiten laten keren en hij is zo gezond als een hoentje.
Dierenarts zei dat het zijn gedrag wel wat is, dat hij nog zo jazz en charmeurnakomelingen kent.
Maar hiermee is mijn probleem dus niet bepaald opgelost |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 17:40 



 
Profiel   

Balen zeg. Je hoopt toch dat er ergens iets is wat de oorzaak kan zijn. Een gedragstherapeutische onder je kennissenkring? Die eens mee laten kijken als het ontstaat. Maar dat zal best lastig zijn omdat hij het niet altijd vertoont gok ik. Super lastig zo.
Enne die shet in de stal had ik vroeger ook hoor bij onze Zeus x Furioso ruin. Ging super goed. Paard blij en vele malen leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 23:13 



 
Profiel   

De mijne is hier geboren en een heerlijk paard. Maar super sensibel en gevoelig.
Als het zadel een mm te ver naar voren ligt of iets scheef dan reageert ze al. Wij weten nu dat als ze begint te steigeren of staken dat er ergens in haar lichaam iets niet goed is. Ze reageert echt heel overdreven. Tot nu toe is er uiteindelijk steeds iets gevonden. Nadat het was opgelost liep ze bijna meteen weer als vanouds. Andere paarden lopen daar gewoon mee door, maar bij deze moet echt alles kloppen en dan is ze geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 13:11 



 
Profiel   

Gently is er ook zo eentje geweest. Kon kegelrecht omhoog komen en het kasteel is bijn1 180 groot dus mega hoog. Vanaf het moment dat wij naar een andere stal gegaan zijn en weer finaal terug naar de basis betreft lessen is hij totaal veranderd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 00:58 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu sc1990?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:43 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Wij zijn aan het overwegen om een aantal rietjes naar Canada te importeren.
We hebben veel informatie gevonden over de rijdbaarheid van de nakomelingen bij de profs, maar hoe is het karakter van de "gewone" nakomelingen?
Zijn ze lastig, of gewoon werkwillig en een beetje heet?

Alvast bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:08 



 
Profiel   

Ik ben zeer blij met mijn Charmeur ze is werkwillig zeer veelzijdig maar is wel scherp. Ze is nu 8 jaar en mag Z2 starten. Ze heeft oefeningen zomaar door en ze is absoluut niet gemeen. Als je de kans hebt en er een geschikte merrie voor hebt zou ik het zeker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:22 



 

Mijn Charmeur merrie komt uit een hele fijne stam en lieve moeder. Het is een prettig dier in de omgang maar wel erg sensibel, heet en wat eenkennig. Ze werkt wel altijd mee maar ik zou Charmeur zeker op een brave merrie gebruiken en niet op 1 die lastig is want als je zo’n sensibele krijgt die niet meewerkt of geen vertrouwen in mensen heeft heb je een probleem...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:55 



 
Profiel   

Mijn charmeur komt uit een vriendelijke merrie en is zelf absoluut een grote vriendelijke reus. Toppaard en wil en doet alles wel. Kan best pittig zijn maar gewoon een heel fijn rijpaard. Ik ken meerdere charmeurs en allemaal (uit verschillende types merries) gewoon goed op te voeden en rijden. Soms wat rillerig soms juist niet. Niets echt aparte zaken tov andere hengsten. Kan prima. Als t mooi past op t bloed wat je zelf hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 22:51 



 
Profiel   

Ik heb een charmeur uit een Ferro merrie: ontzettend fijn en werkwillig paard, slim en wil altijd meedenken. Kan soms wat rillig zijn in de omgang, maar ik merk dat wanneer je er zelf geen punt van maakt hij dan ook denkt van het is ok. Zelfs mijn dochter van 10 heeft er een aantal keer opgezeten en dat gaat prima. Ik denk ook dat het een kwestie is van de juiste opvoeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:31 



 

Nou ik voed alle merries hier zelf thuis op maar de Charmeur is toch de enige die ik bijv niet zonder halster een deken om kan doen, die elke dag nog schrikt als ik een plakje stro of hooi in stal gooi, die ik uit wei moet halen voor ze auto van de hoefsmid ziet anders krijg ik haar niet meer etc
Het is een lief dier en goed te managen maar vergeleken met mijn andere paarden, allemaal nauw verwant is het wel een stuk sensibeler dier waar je voorzichtiger mee om moet gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:46 



 
Profiel   

Die van mij heeft ook zijn dingetjes hoor, ik stoor me er gewoon niet aan. Wat jij zegt Janne herken ik wel, naarmate die van mij ouder is geworden werd het wel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:46 



 

Ik heb een enorme klik met mijn Charmeur
Ze zou na haar eerste merrieveulen de verkoop in maar ze is nu drachtig van haar 3e veulen :D
Kan slecht afscheid nemen
Dus het is echt een leuke merrie maar dat karakter goedpraten met het is ook een stukje opvoeding of de moeder is ook belangrijk vind ik tekort door de bocht. Charmeur nakomelingen zijn berucht bij zadelmak makers want makkelijk zijn ze niet en er is ook een groot aantal die gewoon niet onder het zadel komen. Charmeur is een hele complete hengst die extra beweging geeft maar het karakter is wel een aandachtspunt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 112 van de 114 [ 2850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen