nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:18

Gefeliciteerd Jessica!

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:23

Wel een knapperd! Leuk!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 03:17

Jessica gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

enne een schimpie zie ik, geweldig zeg <3 <3 <3 *\o/* *\o/*




ik heb vandaag niet gereden ivm mn blessure, maar heb in de allerlaatste les, wel mn grote vriend ff uitgestapt. lang genoeg voor mij, omdat ik nu niet zo heel veel kan.


wat een heerlijk dier is universal toch ook <3 <3 <3

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:19

Gefeliciteerd Jessica met een mooie schimmel!!! veel poetsen en wassen :P maar toch blijven schimmels heel mooi! Hoe oud is die?

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:59

Marijkeeee schreef:
Gefeliciteerd Jessica met een mooie schimmel!!! veel poetsen en wassen :P maar toch blijven schimmels heel mooi! Hoe oud is die?


Bedankt allemaal!

Ja gelukkig vind ik het ook wel weer leuk om lekker te wassen en tuttelen.

Ze wordt in mei 7 jaar :)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:31

Hoe gaat het bij jullie? Blij dat de vorst weer uit de grond is?

Vanochtend hebben we weer eens WE kunnen oefenen, dat was alweer veel te lang geleden.
Wij vinden het allebei erg leuk om af te wisselen en dit past daar prima in thuis.

Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:58

nja, universal is nog niet vooruit te branden.

ik hoop dat ie in het voorjaar, wat frisser is, vaak is hij dan prettiger, maar aangezien hij veel te lang vastgezeten heeft, weet ik niet of dat ook nu dan is.


verder heb ik vorige week woensdag, mn allerliefste witte herder vriendje, in moeten laten slapen. dus was niet echt actief hier.

mis hem enorm. |( |( |( |(

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:33

Jeetje dat is nooit leuk. Sterkte met het verlies van je hond Ketaki!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:37

Dank je wel myca.


Hij was idd echt mn soulmate, mis hem verschrikkelijk.

Volgende week vrijdag moet ik naar den orthopeed toe, ivm mn slijtage in mn ruggenwervels, waar ook nog verkalking bij zit

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:01

Het is stil hier!

Vanaf half januari konden wij niet veel buiten de deur doen, omdat ik net te laat was met de jaarlijkse enting van Twister. We moesten ineens de basisvaccinatie weer over doen. Daarna brak er een neurologische variant van Rhino hier in de buurt uit dus toen waren we weer aan onze eigen stal gebonden. Dit weekend had ik weer eens een wedstrijd staan, maar die is door de Rhino gecancelled. Als het nu even rustig blijft, dan kunnen we toch snel weer op pad.

We hebben nog een WE training, een PTV wedstrijd en nog een gewone wedstrijd in de planning en daarna gaan we naar het Texelweekend. Daar ga ik maar 1x starten (de planning is ons M debuut) want ik wil ook nog lekker genieten van de omgeving met Twister.

Gaan er nog meer Indoctro-kinderen naar Texel?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:59

ik heb universal vandaag maar een kwartier gereden. mn rug trok het niet meer.


van de orthopeed mag ik gewoon rijden, maar moet ik het zelf aanvoelen hoelang ik kan doorrijden. vorige week een half uurtje gereden, vandaag een kwartiertje. nja ik moet naar de fysiotherapeut van het zh toe, om een behandelplan op te stellen. ik hoop dat het ooit goedkomt

antonsweers
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-02-07

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:47

ik heb verscheidene indoctro's, vooral de combinatie indoctro x nimmerdor doet het fantastisch.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:10

Leuk antonsweers, wat doe je er mee?
Zelf rijden of voor de handel?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:20

antonsweers schreef:
ik heb verscheidene indoctro's, vooral de combinatie indoctro x nimmerdor doet het fantastisch.

de combi indoctro x ahorn schijnt ook veel voor te komen.
:)

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:27

Ketaki schreef:
antonsweers schreef:
ik heb verscheidene indoctro's, vooral de combinatie indoctro x nimmerdor doet het fantastisch.

de combi indoctro x ahorn schijnt ook veel voor te komen.
:)



Wij hebben ook een vosje gehad, indoctro x ahorn ;-) pittige tante.

Hoe is het hier? Rustig de laatste tijd. Ik heb zelf niet zo heeeel veel nieuws. Mijn merrie gaat binnenkort weg, heel bot gezegd misschien maar ik beleef er geen plezier meer aan met haar. 5 jarige Carrera x Kannan heeft een maand geleden een veulen gekregen en daar ga ik mee verder. Heeft meer talent voor springen en ik heb zoveel zin om met haar aan de slag te gaan! Daarnaast nu erg druk met werk en afstuderen. Is tegenover de grote merrie ook niet eerlijk, heb geen tijd om er twee te rijden en vind haar ook te goed om te laten staan. Dus dan is het keuzes maken.

Volgend jaar worden de beide K'tjes Zirocco Blue x Indorado x Indoctro en de Freeman x Kannan zadelmak gemaakt en doen we die beide of 1 van de beide bij de hengst. Kan de vijfjarige mooi straks eind juni hopelijk mee op concours en die een tijdje uitbrengen en dan over twee jaar verder met de K'tjes als die 4 zijn. Dus hier wat rijden betreft nu nog rustig. Begin deze week met opbouwen en merrie voorzichtig bij het veulen weg te halen. 20 minuten longeren en dan vanuit daar verder als het allemaal wil. :-)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:27

Bij ons gaat het goed hoor! Wij hebben laatst een Working Equitation en een PTV (TREC) training/wedstrijdje gehad. Dat was erg leuk.

Komend weekend hebben we een dressuurwedstrijd, waar ik mijn laatste puntje in de L2 probeer te halen. Ik vind dressuur best lastig en het is ook niet Twister's favoriete bezigheid, maar het is een goede stok achter de deur om hem goed over zijn rug te laten lopen zodat hij nog lang mee kan.

Afbeelding
(Dit is Twister's: Pfff ik moet weer in de dressuur-modus gezicht)


Op Texel wilde ik eigenlijk M1 starten en dan misschien nog voor de lol een BB parcoursje. Ik had al een tijdje niet meer gesprongen omdat ik voor de M1 de contragalop wilde bevestigen en dat lukt maar niet als we ook springen.
Gister bij die PTV waren er weer wat hindernissen en dan zie ik wel hoe vrolijk Twister daarvan wordt. De slalom met 6 palen nam hij foutloos in galop met 5 vliegende wissels. Nu durf ik bijna niet meer te proberen of hij nog in contragalop gaat blijven.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:50

Nou, de contragalop gaat nog prima, alleen de wedstrijdplanning gaat niet lukken.
Er is nu al voor de tweede keer Rhino bij ons in de buurt geconstateert. Heel akelig voor iedereen die daarbij betrokken is. Hopelijk komen er nu geen nieuwe gevallen meer bij. Wij blijven voorlopig thuis.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:01

Leven jullie nog? Hoe gaat het met iedereen?

Wij zijn op Texel, eindelijk weer eens een wedstrijd gereden en gister mijn laatste puntje binnen voor de M1. Verder starten we hier niet meer, of ik nou 10 of 14 wp heb, maakt me niet uit. Morgen gaan we lekker een buitenrit maken.


Afbeelding


Volgende maand gaan we de M maar eens proberen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:57

ik leef net weer een beetje idd.

heb een beginnende keelontsteking gehad, dus 2 en halve week, ziek in bed gelegen.

begin er net weer een beetje bovenop te komen.

daardoor heb ik dus ook niet gereden / gelest bij de manege :)

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:54

Wat super dat je de punten binnen hebt voor de M ! MYca! gefeliciteerd

Met die van mij gaat het ook goed. 4 jarige Zavall x Indoctro nu twee keer mee gedaan in de BB, doet het erg leuk. De grote Indoctro springt weer mooi het L rond en de Baltic x Indoctro wordt wat stabieler in het M.

Puppy
Afbeelding

Grote
Afbeelding

Gucci
Afbeelding

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:34

Je hebt ze lekker aan het rijden Marijkeeee!
Als ik naar je Gucci foto kijk, zie ik net zo'n brede beenhouding als Twister heeft.
Bevalt die Micklem bij de grote? Ik vind dat heerlijke hoofdstellen.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:49

De Micklem bevalt heel goed! voorheen reed ik haar wel lage neusriem. In het begin van beleren met gewoon gecombineerde neusriem en op een bepaald moment over gestapt op lage neusriem en daar werd ze al wat rustiger van. Maar met dit hoofdstel loopt ze het fijnst en geeft haar voldoende rust en ontspanning.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:07

Ik ben ook begonnen met een gecombineerde neusriem, maar daar werd Twister onrustig van. Na het rijden moest hij toen ook stevig zijn hoofd schuren. Met de Micklem is hij veel rustiger. Toen ik hem net was, was het nog een bezienswaardigheid, tegenwoordig zie je ze steeds meer.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:39

Afgelopen zaterdag met drie paarden op concours geweest en eerste keer op gras. Alle drie moesten het eerste parcours wat wennen en ik moest iets te snel van de een op de andere. Ging wat te koste van het L paard vermoed ik haar eerste parcours. Maar bij alle drie het tweede parcours top, foutloos of 1 balk en zat ook nog in de prijzen. Afgelopen woensdag (zand) ook nog met twee op wedstrijd geweest en toen ook in de prijzen. Gaat erg fijn momenteel :D

Ff korte foto spam

Puppypaard Zavall x Indoctro
Afbeelding

L paard Indoctro x Matterhorn
Afbeelding

M paard Baltic x Indoctro
Afbeelding

Afbeelding

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:04

Ik vind het knap hoor dat je 3 paarden op 1 dag kan uitbrengen.
Moest je ook nog stiften in draaien, of heb je een handige groom?

Allemaal hebben ze nog ruimte over, jullie kunnen zo verder naar de volgende klasse.

Gebruik je voor alle drie het zelfde zadel met dekje?