Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Up to Date

 
Profiel   

De hengst Up to date
[ img ]

Omdat ik in oktober officieel de trotse bezitter word van een Up to Date hengst veulentje vind ik het leuk om hier een topic te openen voor bokkers die ook een afstamming hebben van deze hengst.
Wat zijn jullie ervaringen met zijn nakomelingen? Zitten er schimmels tussen enz? Kortom kom maar op met die info en foto's zijn natuurlijk ook leuk!


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-11 18:16 



 
Profiel   

Ik heb een vier jarige (wordt dit jaar vijf) up to date merrie in training.
Ze is schimmel (al bijna wit) en ong. 1.65m.
Ze heeft een heel vriendelijk en zacht karakter in de omgang, met werken kan ze wel iets feller zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-11 18:19 



 
Profiel   

Wat een leuk veulentje!
Ik heb een 5jarige Up to Date (x Apache du Forest) ruin. 1.70m. Wordt ook wit. :) Een echte macho!
Fijn paard met mooie ruime gangen. Wel erg dominant :o!
Springt fijn.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-11 22:23 



 
Profiel   

Wat een leuk paard Annevs! Hoe uit het dominante zich?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-11 21:08 



 
Profiel   

Dankje!
De dominantie uit zich bij hem op verschillende manieren. Heb hem als 3jarige gekocht en zelf beleerd. Toen ik begon met longeerwerk uitte het zich door gericht trappen en op me af rennen. Onder het zadel door recht omhoog te komen, dat was echt minder! Hij zocht steeds de grens op en was de eerste periode echt een draak:). Het heeft wel een aantal maanden geduurd voor ik zijn "respect" verdiende.

Hij is nu bijna 5 en is erg fijn te rijden. Het steigeren is er gelukkig helemaal uit, maar het dominante blijft er altijd wel een beetje inzitten. Nu gelukkig in veel mindere mate! Het is wel een paard waar ik altijd zeer consequent mee om moet blijven gaan.

Maar nu genoeg vervelende dingen!;) Naast dominant is hij super nuchter, een echte grapjas en heeft hij eigenlijk maar een heel klein hartje. Op wedstrijd doet hij zijn uiterste best en gedraagt hij zich keurig. Heb er nu een toppaard aan!

[ img ]

Ben erg benieuwd of dit dominante alleen in die van mij zit, of dat meer u2d bezitters dit herkennen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-11 22:33 



 
Profiel   

Met Glenn gaat het goed. Hij groeit goed en is een lekker brutaal veulen.

Hierbij een kleine fotoupdate!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-11 17:05 



 
Profiel   

Wat een ontzettend gaaf dier is het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-11 22:21 



 
Profiel   

Allereerst, ik ben echt al een eeuwigheid niet meer op bokt geweest, dus mijn profiel is alles behalve up to date :+
Wat een ontzettend leuk veulen emilia, ziet er erg goed uit! En vind jouw ruin ook echt onwijs stoer annevs! Heel apart kleurtje heeft hij nu!
Zelf ben ik sinds november 2010 eigenaar van mijn eerste echt eigen paard:

Capital Challenge C (oftewel Cach, afkorting uit te spreken als Catch, maar meestal gewoon Schaapie)
Up to date x Voltaire
Ruin
14-05-2007
Schimmel

Ik heb hem gekocht op de fokkerij waar ik gewerkt heb en het was liefde op het eerste gezicht. De eerste keer dat ik daar kwam was hij de enige van de circa 60 paarden die mijn aandacht trok en die ik een aai gegeven heb. Toen ik daar eenmaal aan het werk ging, heb ik gevraagd of ik naast mijn werk wat met hem mocht doen (hij was een beetje weggestopt kindje). De eerste keer had ik hem even aan een halstertje gelongeerd, toen ik hem losmaakte om nog even te kunnen rollen liep ik naar de uitgang van de bak, hij liep achter me aan en legde zijn hoofd op mijn schouder met zijn ogen dicht, je begrijpt VERKOCHT!

Sindsdien heb ik hem rustig aan (opnieuw) zadelmak gemaakt en daarna een tijdje rustig aan gedaan (lekker naar buiten etc.). Sinds een paar weken zijn we eigenlijk pas echt serieus aan het werk. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een paard is met een geweldig karakter: stal ontzettend lief en aanhankelijk en met rijden een echte doorzetter met pit in zijn donder. Ik ben verliefd!
Ben heel benieuwd of andere up to date's ook dit karakter hebben.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-11 02:04 



 
Profiel   

Leuk paard Lovelucky! Ik ben ook zo benieuwd naar Glenn onder zadel. Alleen nog eventjes 3 jaartjes wachten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-11 09:04 



 
Profiel   

Inmiddels heeft Glenn z'n moeder verlaten en staat nu in de opfok. Het is zo'n lief dier. Ik vind het heel apart om te zien hoe hij veranderd is. Van een best brutaal veulen, is het nu een heel lief zachtaardig veulen geworden.

Glenn en z'n Fjordenvriend :D
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-11 18:02 



 
Profiel   

Het is al weer een tijd geleden dat hier gepost is, maar ik ben eigenlijk zeer benieuwd of er nog meer nakomelingen van Up to date op bokt te vinden zijn. Las laatst een heel positief artikel over de een andere Up to date, de hengst Cosun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-12 00:10 



 
Profiel   

Cosun is echt een super gaaf dier. Ik heb vorig jaar stage bij Reinie Tewis gelopen en ook wel met deze hengst gewerkt. Ik ben nogsteeds helemaal fan van hem! Ben echt zo ontzettend benieuwd naar zijn nakomelingen. Ook verwacht ik wel dat hij het ver gaat schoppen in de sport. Zen cijfers tijdens wedstrijden zijn altijd erg goed geweest!
http://www.youtube.com/watch?v=4XEZfRB6 ... ature=plcp

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-12 13:06 



 
Profiel   

Ik heb bij stoeterij 't centrum gewerkt (eigenaar is vader van Sonja) daar komt Cach ook vandaan. Stonden heel veel up to date jaarlingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-12 19:11 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar mijn numero uno merrie bij up to date doen.
ik hoop op een mooie schimmel. dus hij of zij zal wel bruin worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-12 14:56 



 
Profiel   

[KS-ITP] Glenn alweer een jaar oud!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-12 17:21 



 
Profiel   

Rilithya is hoogdrachtig van Up to date! Ze is 4 mei uitgerekend. Rilithya is een Purioso x Recruut. Ze heeft 2 jaar geleden ook een veulen gekregen van Up to Date, een hengstveulen, schimmel vos geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-12 18:53 



 
Profiel   

zeg muis92 dan heb je celeste ook op stal gehad een merrie van up to date die jullie voor ons naar ermelo hebben gebracht voor de keuring
een groot ramige schimmmel merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-12 19:34 



 
Profiel   

kameraad van me heeft er 4 lopen waarvan 3 merrie,s 1 hengst

en ze doen het super

nu afwachten voor de sport

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-12 18:44 



 
Profiel   

Mijn verzorgpaard is een Up to Date :)
Ze heet Caronette. Vader van de moeder is Cavalier.
Caro is nu voor de 3e keer gedekt door Indoctro, dus heeft nu haar 2e veulen. Eerste was een merrie, deze een hengst. Wat n boef :p

Caronette is heel fijn om mee te werken. Een pittige dame, dat wel.
Ze heeft echt de kans om een goede sportmerrie te worden! Had met ibop 82.5 punt waarvan 90 punten voor vermogen.

Helaas heeft ze pas heel heftige koliek gekregen waardoor we ondertussen al een maand uit de running zijn. Het gaat nu goed met haar maar ze moet nog 2 maanden rust houden. 45 minuten stappen is wat ze per dag mag. Al haar bespiering kwijt en ontzettend mager geworden. Komt wel weer goed maar was even balen. We zijn in dat ze nog leeft!!


En ander leuk nieuws, haar halfzusje Eronette is gedekt door Up to Date!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-12 22:17 



 
Profiel   

Leuk Lyanne_sanne, heb je ook een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-12 15:04 



 
Profiel   

Jaa die heb ik wel! Moet ik even opzoeken op de computer! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-12 16:08 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is Caronette met Garonette (Genette voor ons :P). Het veulen van vorig jaar. Is flink gegroeid nu en heeft een mooie vacht met goed beenwerk. Zeer belovend :D

[ img ]

Dit is Hendriek. Het veulen van dit jaar. Als je goed kijkt staan z'n beentjes niet helemaal goed. Hij is de eerste week echt heel wankel geweest. Op de eerste keuring hebben de keurmeesters dit ook opgemerkt. Was wel een hele strenge keuring (selectie voor Borculo). Volgende week zaterdag gaan we nog een keer naar de keuring (selectie voor veulenveiling Midden Nederland). Deze knappe heer staat dus te koop! :)

[ img ]

En deze knappe dame is Eronette. Zij is dus dit jaar gedekt door Up to Date. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-12 17:18 



 
Profiel   

Leuk paard!! En een schimmel. Die van mij is geen schimmel maar een bruine met 4 witte beentjes. Ik zal even een recente foto zoeken.

<3
[ img ]

Hij staat er hier een beetje bezopen bij :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-12 20:40 



 
Profiel   

Als je de In de Strengen van deze week leest staat er een verslag in van de Centrale Keuring bij CH de Wolden te Veeningen. De kampioen van de springveulens is daar geworden Hanco B. Dit geweldig mooie veulen heeft als vader Up to date en is gefokt en in bezit van een goede kennis van mij. Het een lief maar brutaal veulen. Hanco is ook nog eens kampioen van het Zuidenveld geworden. Tevens zijn er nog 2 veulens uitgekozen van Up to Date voor Ermelo. Je kan niet zeggen dat de hengst het slecht doet. Heel veel plezier met jou prachtige paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-12 16:40 



 
Profiel   

Bij ons op stal (Stal Haikens) staan ook heeeeel veel van Up To Date. Prachtige paarden met veel show en leuk karakter !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-12 16:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen