Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:34

Goed bezig dus :)) nou ben benieuwd hoe t dan gaat en goed van je dat je hem de tijd gunt die hij nodig heeft :))

Ja dit is een ontzettend leuk paard om mee te werken puur omdat je hem iets kan leren in een dag en je hem echt ziet veranderen in de laatste 4 maand dit ook dankzei mn wow zadel hij heeft zo'n gespierde rug gekregen :) en hij heeft plezier echt een verandering van de panische bijna robot achtige paard wat we dec voor t eerst zagen :D

hallo laurie :D
ik begrijp dat jullie een jazz hadden en nu verkocht hebben?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:35

Nee, we hebben hem helaas in moeten laten slapen.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:36

o :oo sorry wat vreselijk :(:)

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:37

Natuurlijk Laurie :j
Wat is er gebeurd met de Jazz-nakomeling? Heb je misschien een foto?

Ja de Zilveren Ster!
Voor mij heel fijn omdat ik in het beging moeilijk vind om de proeven te rijden en daarnaast kan ik nog even de puntjes op ï zetten voordat ik dan de selecties meerij in November.

Wat een zadel wel niet kan doen! Zo te horen heeft hij ook een heel werkwillig karakter; dat heeft Vince ook :j

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:37

Jeetje Laurie :oo
Wat erg!!! What happened? :(:)

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:39

Ja hij is erg werkwillig hij wil zo graag goed doen ik beloon dan ook veel tijdens het rijden zowel vocaal als door even stappen een lange teugel etc :)

Zadel is zo belangrijk :))

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:41

Laatst bijgewerkt door Laurie op 31-05-11 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:42

Ik herken hem nu ook wel ja van een itp topic volgens mij, sterkte nog het is een prachtig paard :))

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:43

SaskiaKur schreef:
Ja de Zilveren Ster!
Voor mij heel fijn omdat ik in het beging moeilijk vind om de proeven te rijden en daarnaast kan ik nog even de puntjes op ï zetten voordat ik dan de selecties meerij in November.

Is inderdaad ideaal en een leuk evenement!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:43

Seven schreef:
Ik herken hem nu ook wel ja van een itp topic volgens mij, sterkte nog het is een prachtig paard :))

Dat zou goed kunnen ja. Thanks. :)

We zijn stiekem al een tijdje weer op zoek naar een ander paard, liefst weer een Jazz natuurlijk.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:48

Jazz geeft hele fijne paarden :)) werkwillig extreem slim en gevoelig ik heb nu 4 jazzen gereden en dit waren stuk voor stuk heel fijne paarden snap dat je er weer 1 wil :))

Ik heb mijn jazz te koop gehad had heel weinig tijd voor 2 paarden, maar wil toch eerst kijken hoe t gaat met rijden en de tijd die ik nu heb, heb namelijk ineens minder werk dus nu moet het te doen zijn :))

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:00

Zie ik je daar weer verschijnen Laurie? Of kom je even langs bij Haaksbergen?
Jeetje... wat zonde van zo'n prachtig paard ;(

Ik zou ook niet meer zonder Jazz kunnen. Geen makkelijke paarden maar als je hun hartje hebt verovert, doen ze alles voor je :)

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:13

Laurie schreef:
Geeft niet, kon je niet weten. :) Het was een Jazz x Roemer, 14 jaar en we hebben 'm tien jaar gehad:
Zonder twijfel de koning van stal... [IM] De grote Vos met het kleine hartje.


Jeetje wat een verhaal zeg. Ik was echt in shock toen ik las dat ze al op jonge leeftijd zenuwsnede hebben toegepast, echt bizar. Vandaar al die jaren kwakkelen, dat ze dat doen. Denk je een jong gezond paard te kopen. pffff

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:38

SaskiaKur schreef:
Zie ik je daar weer verschijnen Laurie? Of kom je even langs bij Haaksbergen?
Jeetje... wat zonde van zo'n prachtig paard ;(

Ik zou ook niet meer zonder Jazz kunnen. Geen makkelijke paarden maar als je hun hartje hebt verovert, doen ze alles voor je :)

Ja hoor, ik denk dat ik wel weer even in Haaksbergen kom kijken. :j

pasdedeux schreef:
Laurie schreef:
Geeft niet, kon je niet weten. :) Het was een Jazz x Roemer, 14 jaar en we hebben 'm tien jaar gehad:
Zonder twijfel de koning van stal... [IM] De grote Vos met het kleine hartje.


Jeetje wat een verhaal zeg. Ik was echt in shock toen ik las dat ze al op jonge leeftijd zenuwsnede hebben toegepast, echt bizar. Vandaar al die jaren kwakkelen, dat ze dat doen. Denk je een jong gezond paard te kopen. pffff

Ze doen zoiets bij paarden met hoefkatrol. Hij is bij ons echt op hoog niveau getraind terwijl hij überhaupt nooit de sport in had gemogen. Maar inderdaad, vandaar dus dat gekwakkel en nu we het weten verklaart het ook wel veel.

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:27

SaskiaKur schreef:
of hij gaat rennen en maakt zich te strak of hij heeft wel meer verhevenheid maar moet hij niet te traag worden.


Ohw, dit is zo herkenbaar!!!

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:33

Ik heb mijn jazz helaas moeten verkopen begin 2008
maar ik ben er zeker van dat als ik in de toekomst weer een paard neemt dat het ook weer een jazz gaat worden.
Heerlijke paarden zijn het :D

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:42

Ik heb dat topic destijds glezen Laurie, de foto herkende ik direct weer.
Wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je zo'n dier elke dag nog mist!

Saskia heeft stevig getraind, las ik!

Voor de rest ben ik het even kwijt!

Ik heb gisteren ge-viertalt met mn Otje! Hadden we beide nog nooit gedaan maar vond het erg leuk.
We proberen een M viertal op poten te krijgen, Otje snapte er erg geen reet van maar was erg braaf en liep fijn. Ga zo even rijden en dan mag ze lekker de wei op :)

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:24

Ik sta alweer klaar om naar stal tegaan :)) lekker rijden.

zo sneu voor het paard laurie, en zoals iris al zegt logisch dat je dit geweldige dier eke dag mist.

Nog maar een paar dagen en dan gaan we bij de jazz kijken ben zo benieuwd hoe ze het doet :))

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:25

Spannend hoor :D

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:32

ja vind het inderdaad heel spannend, ze is wat stout soms dus ben benieuwd ze zijn dan 2 weken bezig :D

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:30

Spannend maar leuk neem ik aan. :D

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:26

ja heel leuk maar toch apart je paard niet zelf beleren ik doe t normaal zelf maar heb nu geen bak waar de jazz staat dus dat wordt lastig :D

Heb net ongelovelijk lekker gereden op de prestige :)) De zijgangen gaan geweldig tegenwoordig hij ging met los stappen al zo braaf zitten hij voelde zo anders := Met draven ging hij swingend door de bak met swung en ook de zijgangen deed hij zo makkelijk kon door de bak zigzaggen heb voor t eerst wat contra mee gepakt dat vond hij lastig maar deed hij ook erg braaf. Zelfs de galopwissels begint hij goed te snappen ben dus appe(n)trots :))

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:37

Dat lijkt me idd behoorlijk lastig, Seven :+

Wat heb je met je Prestige gedaan dat ie zo fijn loopt? :D

Dan ook maar even over mijn beesten van vandaag ;)

Otje ging zooooo ontzettend fijn. Kon heel klein draven in mn losdraven terwijl ze dan mooi de hals liet vallen, galop is nog wat moeilijker. Vervolgens opgepakt. En wat oefeningen gereden, dat vind madame mooi, schakelingen voelen echt spectaculair dan en in de oefeningen gaan super dan. In het galoperen echt doorsluiten en wat wissels gesprongen, toen naar een serietje toegewerkt en dan gaan dr grote flappers (dr oren zijn echt groot) erop en springt ze heel fijn door :D

Blacky (Een 4 jarige Dreamcatcher) was ook eindelijk weer beter vandaag laat ook fijner de hals vallen en werd niet zo hectisch, dat is mn grootste probleem eigenlijk. Dan word ik namelijk passagiers inplaats van ruiter :D

Barbie (een 3 jarige Vivaldi maar zo;n knapperd dat ze tegenwoordig Barbiepaard heet) aan de longe gehad, moet met 2 weken naar de centrale keuring in Ermelo!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:03

:wave:

Volgens mij is het vandaag goede paardentraining-dag want Vince ging ook fijn :j
Vince is er helemaal klaar voor! Getrained en helemaal gewassen. Heerlijk! Alle spullen zijn schoongemaakt, straks even alles klaar leggen voor morgen concours Limbricht! Selectie Zuid proef om half 12 en Jeugdrubriek om half 4!
Duimen jullie? :)

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:58

Mijn Jazzy ging ook super, ik had vanochtend zitles op mijn hoogopgooiende gribaldi en daarna was zitten op mijn jazz appeltje eitje. Heb nu wel spierpijn op plekken waar ik dat nog nooit heb gehad dus zie dat als een goed teken, heb ook voor het eerst mijn zitknobbels gevoeld. Ik ben op het moment heel erg bezig met houding en zit gezien ik dit jaar met de 2 paarden toch wel goede z proeven wil neerzetten en zit mezelf en het paard regelmatig in de weg doordat ik niet onafhankelijk zit...maar er is licht aan het eind van de tunnel :D