Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20106
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:07

Dankje, het is een hele fijne merrie in de omgang. ook met het veulen ze is heel makkelijk en rustig. wel een keer hinneken als ie niet braaf mee loopt met het naar binnen en naar buitengaan maar meer doet ze niet.

Tim is ook een leukerd!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:21

Tim 1.82!! :oo Wat groot! Is het dan niet moeilijk uitzitten? Vind namelijk, met mijn ervaring, dat ze heel hoog opgooien :')

Ik zal dan mijzelf ook even voorstellen! :)
Ben Saskia, 19 jaar en woon in Zuiden van Limburg. Rij pas sinds vorig jaar de 9-jarige Vince die ik nu momenteel uitbreng in het M2 maar we zijn al druk aan het trainen voor het Z aangezien het ontzettend hard gaat. Hiervoor had hij op wedstrijd L2 niveau gelopen maar was al twee jaar niet meer op concours verschenen, dat was mijn taak. We verschenen in mei/juni weer in de wedstrijdring en we hebben samen heel veel successen geboekt. Voornamelijk in het M1 hebben we mooie titels binnen mogen halen zoals onder andere Kampioen Klasse M1 Zilveren Ster te Haaksbergen waar we ons debuut hadden in deze klasse. Dat was het begin van een prachtig seizoen. We mochten ons met bijna 72% Limburgs Kampioen noemen en natuurlijk de mooiste titel dat we ons Nederlands Kampioen Klasse M1 mogen noemen. Vince is een ontzettend werkwillig en lichtvoetig paard.
Jazz staat wel misschien bekend als geen makkelijk karakter maar dat zie ik absoluut niks van terug. Een fijner en specialer paard kan ik me niet voorstellen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:26

Haha, dat valt gelukkig mee! Al zijn mijn buikspieren wel goed ontwikkeld door zijn grote beweging!

Jij hebt trouwens ook echt wel een toppertje!

Hier vind je een filmpje, dan heb je een idee van zijn bewegingen:
http://www.youtube.com/user/TheMarion1978?feature=mhum

Het is tijdens een training en er gaan nog dingen fout, ben ik me van bewust! Hoef ik dus ook geen commentaar op ;-)

Qua karakter heb ik met Tim ook niets te klagen, ik heb m wel op 4 jarige leeftijd laten ruinen omdat ie als hengst niet echt fijn te handelen was!

Als mensen vragen of het niet lastig is zo'n Jazz antwoord ik altijd dat die van mij ook een moeder heeft! :D

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:29

Wat kan die lopen :j Leuk paard!
Heeft die van jou moeite met de lengtebuiging? Of valt dit mee? Merk wel zo tijdens het filmpje trekken wat Vince ook heeft. Apart om te zien!

Je zit er netjes stil op als ruiter. Top!

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:33

Ik doe mijn best!

De lengtebuiging oefeningen vinden we inderdaad erg lastig, vooral om dat het moeilijk is zijn draf klein en vlug te houden. Tim loopt graag groot en dat is soms moeilijk te controleren... Wel weer een voordeel, het m2 zijn we doorgekomen met een slechte travers maar altijd 8en of 9s voor de uitgestrekte draf en zijn gangen!

Inmiddels kunnen we gelukkig wel voldoendes rijden voor de travers!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:34

Dat heeft Vince ook :j Hoe heb jij het aangepakt met de lengtebuiging?

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:37

Mijn naam is Rowna Swart, 17 jaar en ik woon in West-Friesland (Noord-Holland). Ik heb mijn Jazz pas enkele weken. De afgelopen 2 jaar is hij niet echt in training geweest, dus ik ga hem nu rustig oppakken en wanneer wij er allebei klaar voor zijn gaan we Z2 starten. Mijn Jazz ruin komt uit een merrie van Zeoliet is 11 jaar en 1.85 groot.

Afbeelding Afbeelding

@ 1978: Die van jouw kan erg lekker lopen!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:39

Wat een apart paard Rowna!
Wil ook even erbij vermelden dat die Painted Black van jou niet normaal is veranderd! :oo Wát een paard!

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:40

Tja, blijven oefenen ;-)

Als ik been gaf was het voor Tim een teken om groot te vertrekken, ik heb m een poosje met 2 zwepen gereden om zijn achterbeen kort en actief te houden, zo kon ik mijn been even gebruiken voor het zijwaarts drijven!

Ik ben ook heel veel gaan afwisselen op de lange zijde, van renvers naar travers om zo zijn achterhand wat beter onder controle te krijgen!

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:41

Hoi Rowna,

Knap kind heb je daar!
Ook al zo'n kasteel van Jazz!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:46

1978 schreef:
Tja, blijven oefenen ;-)

Als ik been gaf was het voor Tim een teken om groot te vertrekken, ik heb m een poosje met 2 zwepen gereden om zijn achterbeen kort en actief te houden, zo kon ik mijn been even gebruiken voor het zijwaarts drijven!

Ik ben ook heel veel gaan afwisselen op de lange zijde, van renvers naar travers om zo zijn achterhand wat beter onder controle te krijgen!

Die oefeningen gebruiken we ook veel :j
Vince maakt ook alleen maar lange passen. Grappig om te zien dat je dan toch zelfs soort problemen hebt die je tijdens het rijden! :)

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:46

Dank jullie wel :)

De Painted komt nu inderdaad mooi in z'n bespiering. Het heeft even geduurd, maar dan heb je wel wat. :P
Vince veranderd ook ontzettend veel! Staat er al een Z1 debuut gepland?

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:49

Ja Vince begint nu ook meer body te krijgen. Voornamelijk de laatste 4 maanden is hij veel veranderd.
De bedoeling is om in Haaksbergen Z1 te starten. Maar eerst kijken of dat we daar straks 100% klaar voor zijn. Anders stellen we het uit :)

Jij toekomstplannen voor nationaal te starten?

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:02

Dat is een vrij groot concours toch? Is het voor jouw de eerste keer Z?

Ik heb al sinds februari plannen om junioren te gaan starten, maar doordat hij erg laat is met wisselen heeft hij de afgelopen tijd wat moeite gehad met het lopen op stang en trens. Ik sta nu wel op de lijst voor de CHIO selectie in Ermelo volgende week, maar ik heb hem pas 2 weken geleden weer overgepakt op S&T dus ik weet nog niet of hij dan al stabiel genoeg is. Ik zie het wel ;)

Winola
Berichten: 69
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:53

Hallo,

Ik heb ook een zwart bruine jazz x Glendale. Ze is van 2003 en heb haar nu 3 jaar.
Ze was nog niet beleerd toen ze kwam en nu begint ze wat meer vertrouwen te krijgen
en gaat het super op de wedstrijden.
Die Jazz dag lijkt me erg leuk alleen woon ik in Drenthe dus wordt het wel heel ver rijden voor mij.

sorry krijg er geen foto bij in weet niet hoe ik dat moet doen

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 16:34

Wat gaaf, Rowna. Junioren! Lijkt me een fantastische ervaring.

Welkom Winola! Heb je misschien een foto van je knapperd? :D

Winola
Berichten: 69
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:00

zoals ik in mijn stukje al beschreven had weet ik niet hoe ik dat moet doen. Ik krijg het niet voor elkaar wat ik ook probeer iemand tips?

stephaniee20

Berichten: 88
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Limburg.

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:44

wauw!
Wat een paarden die van Jazz!
Ik heb er helaas geen. maar ik mooest echt even reageren. wat een toppaarden.;d

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:12

@winola, als je een foto in een web album (bijv. Mijnalbum.nl) zet en dan rechts klikt op de foto kan je naar eigenschappen (properties) daar kan je de link kopieren en die plak je tussen [img] [img] in je berichtje! Ben benieuwd!

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:56

1978 schreef:
Ik doe mijn best!

De lengtebuiging oefeningen vinden we inderdaad erg lastig, vooral om dat het moeilijk is zijn draf klein en vlug te houden. Tim loopt graag groot en dat is soms moeilijk te controleren... Wel weer een voordeel, het m2 zijn we doorgekomen met een slechte travers maar altijd 8en of 9s voor de uitgestrekte draf en zijn gangen!

Inmiddels kunnen we gelukkig wel voldoendes rijden voor de travers!



Aan je filmpje te zien heb ik wel eens bij jou gestart met mijn mini-jazz 1.62.
Ik heb een jazz x elberton x pion genaamd Tradition roepnaam Jazzy. Merrie. M2 Ik ben op het moment weer aan het opbouwen na een blessure (botvliesbeschadiging) en ik hoop haar drachtig te krijgen van Bon bravour.
Ze is een onwijze lieverd maar wel een echte jazz (kijkerig)

Seven

Berichten: 21193
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:03

meld zich,

Wij hebben en net 3 jarige jazz x havidoff merrie zwart veel uitstraling beweegd fijn en ruim.
Op dit moment wordt ze beleerd en doet heel erg haar best ze is wat eenkennig maar verder een heerlijk paard.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:06

Welkom Seven! :)

Heb je ook een foto van je knapperd?

Seven

Berichten: 21193
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:10

ja maar die zijn nou niet bepaald mooi :=
ze zat daar nog in de wintervacht en was nog schraal uit de winter gekomen gelukkig is dat in een maand of 2 volledig weg getrokken heb alleen nog geen fotos meer gemaakt.

Ze is een erg grootramige merrie van ruim 1.72
Afbeelding
Afbeelding
als 2 jarige
Afbeelding

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:52

pasdedeux schreef:
Aan je filmpje te zien heb ik wel eens bij jou gestart met mijn mini-jazz 1.62.


Klopt, we hebben elkaar zelfs gesproken! ;)

Winola
Berichten: 69
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:00

Afbeelding

hij staat er maar wel wat klein