Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:27

ja erg stil :)

met onze jazz gaat het goed met beleren wel kreeg ik t bericht dat ze wat stout is := zondag wil ik gaan kijken en evt fotos maken ben heel benieuwd

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:30

Waarschijnlijk was het stil omdat het ineens over eten en foto's ging :P niet interesses die alle Jazz eigenaren delen. Denk dat het leuker is om voornamelijk de belevenissen met je jazz of foto's daarvan te delen, verder geen kritiek hoor :o

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:32

op 1 of andere manier vallen alle jazz topics door := we belven blijkbaar niet genoeg.

over de fotos vind ik lastig een menign te geven is toch weer erg persoonlijk :D

mariekske

Berichten: 115
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: langenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:36

Ik heb ook een Jazz, hij is alleen nog maar 2 jaar dus dat zal niet meevallen om de clinic mee te rijden (helaas)
Hij is van 2 april en loopt nu in de zomerweide en hij meette al 167,5 voordat hij wegging in april dus dat word ook een kasteel.
Maar bewegen dat ie kan, heb er nu al zin in om hem volgend jaar zadelmak te maken.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:44

Naja goed als het stilvalt over de verhalen van je Jazz en de foto's dan maar misschien meer over de algemene praat erbij? Daarom heb ik dus de foto's ook neergezet. Maar beide werkt niet :n
Wij moeten er zelf voor zorgen dat het topic blijft draaien en vind het erg jammer aangezien Jazz de beste nakomelingen levert.

Iemand nog wedstrijdplannen oid?
Ben benieuwd naar de foto's Seven :j Aarzel maar niet om ze te plaatsen!

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:47

Met mijn Jazz geen wedstrijdplannen, ben nog aan het revalideren, mag net weer stappen en draven na een botvliesbeschadiging. Verwacht eind van de zomer weer te kunnen starten in de M2. Ga wel starten met mijn Gribaldi, maar daarvoor moet ik weer naar een ander topic;-)

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:52

wedstrijd plannen heb ik wel mn prestige ruin wordt nu in de L2 gestart die heeft nogal een lastige jeugd gehad dus ben daar erg trots op dat hij naar 5 maand dit niveau al aan kan. Met de jazz hoop ik volgend jaar te kunnen starten :D

@marieske
heb je een foto? onze jazz was als 2 jarige ruim 1.68 en is nu ruim 1.71 :)) ben heel benieuwd of ze nog erg in de hoogte gaat gelukkig was ze helemaal 100% op de fotos DA gaf haar een groot kompliment voor dr schone en sterke been werk zag hij niet vaak bij zulke jonge grote paarden :D

Fotos zal ik proberen te maken ze is al zo veel mooier geworden
Laatst bijgewerkt door Seven op 31-05-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:53

Ik heb afgelopen zaterdagavond gestart! Ik zelf en ook de omstanders waren super enthousiast over de 1e proef! Maar helaas de jury wat minder, wel een 2e plaats maar met maar 200 punten... Beetje een tegenvallertje...

Maar Tim gaat nu ook in de proeven lopen zoals hij in de training loopt! *\o/* (of ik ga beter rijden in de proef :o ) Dus ben echt heel tevreden!

De 2e proef was veel minder, het was meer gaan waaien en Tim vond het nodig z'n kont tegen de wind in te gooien, geeft hele bijzondere oefeningen :D Hier had ik 194 punten, erg weinig verschil met de eerste proef voor mijn gevoel... Had zeker wel een verschil van 15 punten verwacht...

Volgende wedstrijd start ik met Pinksteren; de voorronde van de CHIO zuid holland cup voor verenigingen.

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:55

Citaat:
onze jazz was als 2 jarige ruim 1.68 en is nu ruim 1.71


Tim was op de hengsten keuring (dus als 2,5 jarige) 1.71m en is uitgegroeid naar 1.82. Ik heb nog een Jazz gehad, deze was op de hengsten keuring 1.74 en is uitgegroeid naar ongeveer 1.85m

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:55

Aj heftig Pasdedeux :oo

Allemaal grote Jazz's zeg := Ik heb dan maar een mini vergeleken met die van jullie :')

1978; Wat jammer dat je niet de waardering kreeg in de punten. Wat stond er precies op het staatje of was het puur maar een 6'jes coupon? Belangrijkste is dat je zelf tevreden bent en al helemaal zeker dat je het gevoel in de training nu ook in de proef kan laten terugkomen. Top :)

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:56

welk niveau rijd jij met tim? kan t niet terug vinden :=

mn ruin had zn eerste wedstrijd helaas bij beide geen winstpunt hij was zo onder de indruk van alles en heel bang voor een voorlezer die met de rug naar onze ring stond := (paard was 5 maand geleden nog zo bang dat er niemand bij kon komen die hij niet kende)

ja verwacht dat ze rond de 1.75 wordt omdat ze de laatste maanden niet veel in de hoogte lijkt te groeien maar wie weet.

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:58

Inderdaad een jury die wel een 3 of 4 gaf voor een fout maar om een 7 te scoren moest het toch wel tegen perfectie aanzitten! Voor de stap maar een 6 draf 7 galop 6, dit is normaal allemaal al een punt hoger... Maar mijn goede gevoel neemt niemand meer weg!!! *\o/*

@Seven: Z1

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:00

had ik t toch wel goed :D

jammer dat je niet de punten hebt gehad maar een goed gevoel bij een proef is ook erg belangrijk :))

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:04

Dat zeker! :j

Jammer dat hij zo schrikt Seven maar als je straks helemala zijn vertrouwen hebt komt dat wel goed!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:18

ja komt wel goed met B hij was nog nooit op gras geweest nog nooit op concour etc en toch hij deed zo goed zn best :))

6 maand geleden was zn rug heel kaal en had hij last van zn bekken etc nu is hij al zo veel voller geworden en is eigenlijk niet echt bang meer maar deze vrouw met de rug naar hem toe was toch wel heel spannend :)

hier wat fotos van hem tis wel geen jazz maar toch :=
eerste keer dat ik dr op zat bij de verkoper
Afbeelding

nu 6 maand later en 3 maanden gereden op zn eerste concour (ik ben daar niet de ruiter)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tis geen makkelijk paard en doordat hij was kriebelig is en ook nog eens erg groot is hij niet altijd makkelijk te rijden maar de amazone heeft het echt super gedaan :))

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:23

Zo! Die is flink veranderd :j

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:27

ja ben blij met hem nu tis echt een blok van een paard :) heerlijk karakter wil heel graag werken. helaas liep hij niet zo als hij kan op het gras maar deze maand zien we wel weer :))

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:40

Super!

Nou dames ik ga jullie weer verlaten. Misschien tot vanavond! :wave:
Ik ga Vince trainen in de stromende regen :')

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:41

*Stille meelezer meldt zich* :o Stoer dier is het geworden, Seven.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:02

bedankt laurie :D ben benieuwd hoe hij straks wordt :))

train ze saskia ik ga ook maar eens rijden :))

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:07

Ohw, ik moet nog tot 5 uur werken dus pas vanavond trainen...

Have fun!

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:17

:wave:
Terug van training en heb ook even lekker avondeten gehad.
Vince en ik snappen nu langzaam beide het niveau van het Z. Sommige stukken voelen echt fijn en de verzamelde galop beheerst hij nu heel fijn. Draf is nog wat moeilijker; of hij gaat rennen en maakt zich te strak of hij heeft wel meer verhevenheid maar moet hij niet te traag worden.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:25

zo ik ben dr ook weer heb gelongeerd B deed het super heb heel wat overgangen gedaan in galop en draf je ziet hem met de dag sterker worden :))

draf is ook lastig saskia :)) je ziet heel veel paarden op hogere niveau's ineens sloom of traag worden dat is jammer. Ik heb t idee dat heel veel ruiter er wel blij me zijn en denken dat ze verzameling hebben wanneer het dier langzamer kan bewegen met veer maar die drang naar voren is juist zo belangrijk :)) Ik werk daar heel veel aan terug rijden weer naar voren etc ook in de zeigangen en andere oefeningen.

wanneer ga je Z starten saskia?

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:29

Wat fijn dat je de progressie ziet :)

De bedoeling is om in Haakbergen eind September ons Z1-debuut te starten. Maar als hij Augustus nog teveel twijfelachtig aanvoelt, verschuif ik mijn debuut naar eind Oktober/begin November. Wil Vince de tijd geven die hij nodig heeft :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:31

Weer tijdens de Zilveren Ster?

Ik kom hier trouwens wel een beetje asociaal binnen vallen, maar vind het, als het mag, leuk om jullie Jazz-nakomelingen te volgen. We hebben er tot februari dit jaar zelf ook een gehad en zo'n paard vergeet je nou eenmaal nooit meer.