Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:19

Leuk veulen!!

Mijn jazzie heeft zich gelukkig gedragen gisteren tijdens een junioren proef. Wel te veel rommeltjes, maar toch fijn gereden! 61,42% happy!

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:54

Setteli en Vulina, wat naar zeg! Sterkte allebei.. :(:)

Mooi veulen zeg!

Gefeliciteerd Mavantos :)


Mijn driejarige.. Karakter is nu wel duidelijk; merrie + Jazz + jong = niet makkelijk! Maar ze wordt elke dag weer wat braver. Hier voor het eerst een dekentje op:

Afbeelding

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:39

Renske_NW schreef:
Setteli en Vulina, wat naar zeg! Sterkte allebei.. :(:)

Mooi veulen zeg!

Gefeliciteerd Mavantos :)


Mijn driejarige.. Karakter is nu wel duidelijk; merrie + Jazz + jong = niet makkelijk! Maar ze wordt elke dag weer wat braver. Hier voor het eerst een dekentje op:

[ Afbeelding ]



Wauw dit paard lijkt echt ontzettend veel op een jazz merrie bij ons op stal. (volle zus van onderstaand paard)

Ik ben sinds vier/vijf maanden bezig met een jazz merrie, en wat een fantastisch beest is het! Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt, ze is vijf jaar oud, helemaal pikzwart en zo'n 1.73m.
Ik vind het een bloedmooi paard met ontzettend veel beweging en balans. Ze leert asociaal snel en wil altijd lopen.

Gisteren mijn debuut gehad en we werden gelijk 1e met 198. Mevrouw was nog nooit op een andere plek geweest dus wel erg fijn dat ze ook totaal niet gespannen wordt of kijkerig is.
Wat een topper!

ik ga nog even terug lezen, maar vind het wel leuk om in dit topic aan te sluiten.

Afbeelding

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:29

Gina wordt op het moment zadelmak gemaakt. Ze hebben er nu een paar keer opgezeten en ze is best braaf. Gaat de goede kant op!


Beetje teddy en ze mag aan de voorkant nog wel een beetje bijkomen.. Maar ze groeit prima, gaat toch al gauw richting de 1.70 denk ik!

Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:20

Hoe is het met alle Jazzen?

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:47

Met die van mij gaat het prima! Vandaag echt heerlijk getraind.

Afgelopen wedstrijd (junioren) in de landenproef 61,97% en de individuele proef 63,49%. En nog zat te verbeteren!

Nu hard aan het trainen voor het ZZL

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:54

Hoi Hoi, met mijn Jazzy gaat het nu weer goed. Ze zou afgelopen woensdag worden geinsemineerd, alleen stond ze de avond ervoor ineens met 40 graden koorts op stal. Echt heel sneu. DA gebeld en haar een dosis AB en bute gegeven. De volgende ochtend leek ze wat opgeknapt, maar nog steeds 39,9. Toch nog de DA gereden en daar heeft ze spuiten met AB gehad. Ook nog even gescand of ze evt de volgende ochtend nog gedekt kon worden en dat was mogelijk. 's Middags was de temp alweer gezakt naar 37,4

Helaas was ze de volgende ochtend nog niet goed opgeknapt, wel 38,2 maar ze at slecht en had eigenlijk niks gedronken. Dus de inseminatie afgeblazen. Volgende dag de DA nog een keer erbij gehad omdat ze echt weinig dronk en ook inmiddels was gaan hoesten. DA heeft haar nog een keer gespoten en sindsdien is ze goed opgeknapt.

Gelukkig zitten we nog vroeg in het jaar, dus we gaan binnenkort een nieuwe poging wagen. Ook zaten er dit keer weer 2 eieren op, dus ook niet heel gunstig. Op naar de volgende keer.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:55

mavantos schreef:
Met die van mij gaat het prima! Vandaag echt heerlijk getraind.

Afgelopen wedstrijd (junioren) in de landenproef 61,97% en de individuele proef 63,49%. En nog zat te verbeteren!

Nu hard aan het trainen voor het ZZL



Goed zeg Mavantos! Zo jammer dat ik mijn Jazzy niet meer onder het zadel heb :(

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:04

Balen zeg! Uiteindelijk zal het vast allemaal wel goed komen.

Thanks! Hij wordt echt steeds fijner en zijn galop wat sterker. Hij heeft geen goede galop, maar met de training verbeterd dit wel. Als de galop nu eens gemiddeld een 6 word, dan is mijn draf en stap goed genoeg om het op te halen. Draf en stap zit op ongeveer 65/66% (mits foutloos), maar de galop trekt dit echt flink naar beneden.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:25

Met die van mij gaan we ook weer de goede kant op! Naar 6 maanden uit de running geweest te zijn door haar blessure, ziojn we inmiddels weer bijna terug op ons oude niveau en zullen we binnenkort wel weer een wedstrijdje starten denk ik :)

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:57

Klinkt goed allemaal.

Balen van de inseminatie, Setteli.

Leuk paard Renske, is ze inmiddels zadelmak? Mooie maat ook!

Die van mij zit om en om de 1.73. Nog twee keer wedstrijd gereden en beide prijs, ook op de selectie, dus dat is erg fijn. Het is echt een heerlijk paard, ze is totaal niet kijkerig ofzo, erg fijn!

binnenkort mag ze weer mee, nu met het weer is het even lastig om te trainen, wat een regen zeg!

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:29


bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:56

die klonen kwamen van de week op tv. Lieten ze ze erven los in de binnenbak. Waren niet precies hetzelfde. Ik kan me even niet herrineren welk programma het was. Ik dacht nieuwsuur

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:16

Wij zijn gisteren met Gina naar de dierenarts geweest voor een PROK-keuring, en de dierenarts vond haar PROK waardig. :) Nu het oordeel van het KWPN afwachten..

@mychamp: ze is inmiddels zadelmak. Ik heb er zelf nog niet opgezeten maar ik denk dat dat niet al te lang meer moet duren.

Pepper2010

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:04

Ik heb sinds kort een Jazz de vader van de moeder is Polansky.
Endoline is 1,73 Meter hoog. sinds januari zadelmak en we zijn ons aan het voorbereiden op de wedstrijden.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik foto`s moet plaatsen.

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:00

Leuk Pepper!

Foto's kun je plaatsen door ze eerst te uploaden, bv via facebook.
Daarna kun je ze hier in een link plaatsen.

Gefeliciteerd Renske!
Heb je er inmiddels zelf al opgezeten?

Mijn merrie heeft inmiddels al 9 winstpunten. Ze liep er zondag 3 bij elkaar (213 punten) en afgelopen donderdag 2 (195 punten. )

Ze blijft maar prijzen meepikken, het is ook zo'n fijn paard!
Ontzettend veel looplust en totaal niet kijkerig.

Donderdag was de wedstrijd ineens naar binnen verplaatst, omdat het buiten te nat was. Eliana was nog nooit binnen geweest, maar liep gewoon haar proef alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Daarbij was het zo dat er een terras vast zit aan de binnenbaan! Wat een beest!

Ik kwam er toevallig deze week achter dat haar moeder een stermerrie is!

Ook kwam ik nog een filmpje van haar tegen

https://www.youtube.com/watch?v=6ac-yjCS_1o

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:40

Vandaag liep ze 205 punten en een 2e plek op de selecite. Ben nu wel zeker dat ik kampioenschap mag rijden *\o/*
Ze liep echt toppie!

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:15


Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:36

Gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen voor het eerst sinds bijna een jaar weer op m'n Jazzy gezeten. Vorig jaar was ik gestopt met rijden omdat er KS is geconstateerd. Ze bleef maar in verzet komen en daar had ik geen puf meer in.

Vanmorgen werd ik wakker en ik had echt zin om wat met haar te doen. Ik heb haar gepoetst, opgezadeld en hop erop. Ik heb alleen gestapt, kwartiertje ofzo, maar ze was heel braaf.
Gepruts in de dressuur doen we niet meer, maar ik ga kijken of we lekker buitenritjes kunnen maken.

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:17

Wat fijn Setteli, mooi dat ze zo braaf is!
Wel heel vervelend van de KS.. wel fijn als je lekker naar buiten kunt.

Eliana liep vandaag weer een super tweede plek! wat een fijn paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de training deze week
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:52

Ik zie gave foto's voorbij komen!!

Mijn Jazzie doet het erg goed, begint steeds beter de oefeningen uit te voeren en we leren elkaar steeds beter kennen, ondanks dat we hem al 6 jaar hebben merk ik nu we nog fanatieker aan het rijden zijn gegaan dat ik (ondanks dat ik hem al super leuk vond natuurlijk) dat ik echt nog gekker op hem wordt dan dat ik al was!

Want zeg zelf? Knappe koppen niet te stoppen <3

Afbeelding

mychamp

Berichten: 628
Geregistreerd: 06-01-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:12

Wauw die lijkt erg veel op mijn merrie! Mooi paard!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:07

Ze hebben allemaal dezelfde oogopslag!
Mijn jazz lijkt ook op die van jullie. Alleen heeft zij enorme oren!

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:59

Hallo allemaal.
Heb me hier in het begin van dit topic al eens aangemeld met twee jazz nakomelingen. Inmiddels heb ik alleen nog de 8 jarige ruin. Hij loopt Z2 dresuur en is vooral aan de hand een druk baasje. Onder het zadel is hij wat terughoudend, mede omdat het nogal een angsthaas is. Door consequent met hem te werken is hij inmiddels goed aan de hulpen, dwz in de training. Zodra ik de ring in kom slaat hij dicht en sluit zich voor mij af. Het is dan een hele kunst om na het halthouden op de X weer voorwaarts te komen. Op zijn kwaliteiten halen we dan wel een voldoende score, maar hij kan zoveel beter. Op het losrij terrein waar andere paarden bij zijn loopt hij dan weer als een tierelier. Dat is zo frustrerend. Heb dan zelf nog de neiging om hem in de ring te veel achter de vodden aan te zitten. Maar ja, als ik niets doe staan we stil en dat is ook zo wat.

Herkennen jullie dit bij jullie jazzjes en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:06

dat ligt toch aan jezelf. Gewoon goed oefenen. Als ze in het losrijden vlot zijn en in de proef ineens niet meer, dan rij je onbewust toch echt anders in de proef dan dat je doet tijdens het losrijden. Misschien keer HC met een zweepje erbij? Of gewoon heel veel blijven oefenen. Wat bij mij wel hielp is de proeven uit m'n hoofd te rijden, hierdoor bleef ik er zelf beter aan rijden.