Paarden van Ponyland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:31

Okee, ik gelukkig nog niet.
Beide zijn aardig gezond.
Heb ik misschien geluk gehad.

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:29

die van mij had een navelbreukje waar hij aan geopereerd is.
dit is hem

zijn koppie
Afbeelding

en zijn spikkels :+
Afbeelding

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 07:30

Wat een leukerd :D

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:01

heel lang geleden dat ik hier heb gereageerd maar ik wou toch even laten zien hoe knap mijn paard is geworden.
Weliswaar niet allemaal even makkelijk geweest maar kijk het resultaat voor een 4 jarige mag ik zeker niet klagen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1175745_10151739613745999_1909806981_n.jpg[/img

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:39

Deze is zeker knap geworden!

TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:04

dank je, is een echt paard meet 1.65 :P

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:55

Dan heb je er goed op gepast, complimenten! Kwamen ze allemaal maar zo goed terecht..

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:24

leuk dier..
dit is de mijne <3
Afbeelding

Afbeelding

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:07

Beide heel mooi geworden!!

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:09

Wat een leuk dier TGS , heb wel eens op hun site gekeken maar wist niet wat ik ervan moest denken.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:37

Uit principe wil ik geen ponylandpaarden op stal. Het zijn de foute broodfokkers in de paardenwereld en no way dat ik dat ooit zal stimuleren, maar aparte kleurtjes verkopen ze wel. Jammer van al die veulens die zonder leuk kleurtje geboren worden ......

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:43

Lante schreef:
Uit principe wil ik geen ponylandpaarden op stal. Het zijn de foute broodfokkers in de paardenwereld en no way dat ik dat ooit zal stimuleren, maar aparte kleurtjes verkopen ze wel. Jammer van al die veulens die zonder leuk kleurtje geboren worden ......


Ga ik helemaal in mee.

Als je de Ponyland veulens op de Zuidlaardermarkt ziet staan, ben je ook al gauw genezen van 'leuke veulens voor leuke prijzen'. Of koop je er 1 uit pure medelijden (wat je eigenlijk ook niet zou moeten doen, want ze blijven maar doorgaan op deze manier).

Daar staan ze vrijwel allemaal met schurft, rainrot, schimmel, luis, niet netjes op de hoeven, flink verkouden, vieze snottebellen en ontstoken/smerige oogjes. men krijgt zelfs nog bijna het verkeerde paspoort mee (heb ik onder m'n ogen zien gebeuren. hengst kreeg paspoort van een merrie mee, en andersom).

Schandalig dat men dit 'fokken' noemt. Een kudde merrie's op de drek gooien, gooi er een willekeurige hengst bij die alle merrie's wel ff dekt en ondertussen niet weten wie vader en wie moeder van een veulen is. Juist door die 'aparte kleurtjes' proberen ze mensen daarmee in te pakken, om de veulens (zijn toch maar restproducten!) nog te kunnen verkopen.
en gezien het merendeel v/d reacties in dit topic, lijkt dat nog aardig te lukken ook nog.

Het is een kleine moeite om dan te dekken met papier. En zelfs goedgekeurde hengsten te gebruiken. Als je dan echt voor het fokken gaat ipv. voor het meerderen, voeg je ook nog eens wat toe aan een merrie met een bepaalde, daarvoor geselecteerde hengst.
Nu is niet te achterhalen welke bloedlijnen er achter zitten, en of (en zo ja, welke) er erfelijke gebreken en/of veterinaire gebreken aanwezig zijn. Dan kan je zonder te weten dat er allemaal in fokken. Tuurlijk zijn er genoeg paarden mét papier met 'gebreken', maar als je je er wat serieuzer mee bezig houdt, heb je daar wel wat meer controle op.

Maarja........ kost weer moeite en tijd (en dus geld) hé...... passende hengst bij merrie zoeken en in de gaten houden welk veulen uit welke ouders komt.....

leoni1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:19

patserke schreef:
leuk dier..
dit is de mijne <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


hoe groot was jou veulen met 5 maanden? ik heb zelf een veulen gekocht bij pony land die rond de E zou worden,
vandaar de vraag mijn veulen is nu ook 5 maanden?

Groetjes Leoni

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:33

Ik denk 1 meter? Hij is nu rond de 148

leoni1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:44

patserke schreef:
Ik denk 1 meter? Hij is nu rond de 148


Oke dankje,
Ik zal vanmidag even kijken hoe groot ze nu is,

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:10

Jeempje dan word de mijne wel erg groot, al is die niuet van ponyland..
De mijne was met bijna 6 maanden 1.18.. Nu 1,40 op 19 maanden oud.. En die hoort maar 1,50 te worden..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:10

Mag ik vragen waarom jullie ervoor gekozen hebben om je paard daar weg te halen? Combi van leuk kleurtje en spotgoedkoop of nog andere overwegingen?

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:13

Die van mij stond op mp. Die mensen hadden daar een merrie gekocht met hem aan de voet...
maar ik ben via bokt er achter gekomen dat hij daar vandaan kwam.
toen ik die van mij ging ophalen stond die al op een handelstal.
heb er nie bewust voor gekozen

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:16

Okay, dat vind ik dan wel interessant om te horen. :)

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:21

En dat was niet omdat die goedkoop was. Maar wel voor zijn kleurtje en bouw.
maar toen ik hem ging bekijken had hij een ontsteking in zijn in hoef en een navelbreuk. .
maar daar had ik t voor over

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:13

ik fiets elke dag langs ponyland hahah :') ziet er altijd wel keurig uit, maar wel heel veel veulens elk jaar ...

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:29

Ik zag ze destijds op marktplaats staan, en viel inderdaad voor het kleurtje.
Dus ben gaan kijken, heb ook gelet op hoe de andere paarden erbij liepen, en dat zag er toen keurig uit.
Hoefjes netjes bekapt van de moeders, genoeg te eten, geen magere paarden er tussen of andere rare dingen.
Die van mij stonden nog bij de moeders overigens.
Dus heb er 2 uitgezocht.
Ik was al een poos op zoek naar een paar leuke veulens met een leuk kleurtje, maar die waren iedere keer net verkocht.
Ik heb ze nu 6 jaar, en al die tijd heeft ze, op de snotneuzen in de eerste weken na, nooit iets gemankeerd.
Zijn kerngezond, en hebben beide een geweldig karakter, makkelijk met inrijden, en gewoon beide heel lief.
Ik heb toevallig net kort geleden een merrie MET papier gekocht bij een fokker, maar daar mankeert nu al heel wat meer aan, dan aan die 2 van ponyland zonder papier.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:33

De laatste jaren vind ik ook dat de pony's er beter bij staan. Voorheen stonden ze in de winter op een maisveld de hele winter met grote groepen.... Dan kan je wel bedenken hoe dat eruit zag. En in februari liepen de veulens er al bij... Althans; die lagen op de kuilbult met z'n allen, want ze konden niet lopen in de modder. Wat dat betreft is de situatie inderdaad verbeterd.

Dat je meer kosten hebt aan je pony met papieren is trouwens pure pech, het blijven dieren.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:29

Een papier bepaald helemaal niks qua gezondheid! Gewoon grote onzin.
Bij geen enkel paarden ras/stamboek of wel de 'vuilnisbakken' komt zoveel ocd voor als bij de kwpn stamboek paarden met papier...

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:35

Nou nee, geen pure pech, meer een gevolg van de slechte verzorging en het weinig voeren tot ik haar kocht.
Hoefsmid kon aan de hoeven zien, hoe veel periodes ze geen tot weinig had gehad en welke periodes ze vol in de wei stond.