Elberton de Nimmerdor zoon.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ras_rimaire

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Elberton de Nimmerdor zoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:30

Volgende week gaan we ons veulen Esprida (Elberton X Jetset-D) ophalen.
Elberton (Nimmerdor X Lucky Boy xx) is zelf ZZ springen en ZZ dressuur geweest en is inmiddels 25 jaar en sinds een paar jaar terug uit het buitenland (Denemarken, Zweden) en staat nog ter dekking.
Bij de stal waar we Esprida gekocht hebben staat deze hengst ook zelf en ik heb hem dus ook (live) zien bewegen! (super mooi en krachtig).
Ik weet dus al aardig wat over deze hengst, maar nog niet zoveel over zijn nakomelingen.
Nou ben ik heel benieuwd of jullie zelf een nakomeling van Elberton gehad hebben, of nog hebben en me er een beetje over kunnen vertellen, hoe ze zijn in het karakter en in de sport (als hij/zij in de sport loopt).
Hier foto's van Esprida en Elberton.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ras_rimaire op 14-08-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:39

ik heb een Elberton merrie van 1993. Helaas E-pony gebleven (1.54,5m). Zz spr bij de pony en ZZ bij de paarden. Superkarakter maar wel een heethoofd en iets wat drammerig. Er loopt nu een veulen bij maar straks gaat ze de sport weer in. Wilde dat al mijn paarden haar karakter hadden. Ik heb haar al sinds dat zij 9 maanden was.
Elberton is al weer een paar jaar terug uit het buitenland. Jammer dat hij in NL zo ondergewaardeerd wordt.

ras_rimaire

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:45

@ caro29;
Aah wat leuk!
De meeste Elberton's blijven wel klein ja, Esprida zal ook niet zo groot worden volgens de kenners.. Maarja zo lang ze maar gezond zijn :)
En dat karakter herken ik ook wel terug in Esprida, ze is heel lief alleen je kunt al goed zien dat zij wel pit in zich heeft en dat laat ze in een paar opzichten ook al wel merken.:P
En thx heb het aangepast :o En dat vind ik ook jammer, het is hengst die echt wel wat berijkt heeft! (volle broer van Wellington zelfs)
Heb je misschien ook foto's van haar? of van haar veulen(s)??

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Elberton de Nimmerdor zoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:35

elberton is toch de volle broer van de kwpn hengst: wellington?

ras_rimaire

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:41

@ketaki; ja zeker :P

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:17

Hoi,
ik weet niet of je er nog op zit te wachten, maar ik heb ook een nakomeling van Elberton gehad, Uncas, zijn moeder was een Appolonios. Ik heb 10 jaar van hem mogen genieten en heb net in oktober afscheid van hem moeten nemen, hij had hoekatrol, hoefkraakverbening, zeer ernstig en hij had nog wat op zijn been. Ik kan alleen maar zeggen dat het een echt toppertje was, echt een super karakter en dat kwam echt van Elberton, die nakomelingen zijn echt super lief en betrouwbaar.
Uncas heb ik zelf als veulen gekocht, mijn eerste eigen paard, toen hij nog hengst was, was hij ook superlief. Heb hem zelf beleerd, wat ik nooit had gedacht dat ik dat zou durven en hij heeft dan ook nooit echt een stap bij mij verkeerd gezet. Ik mis hem nog elke dag.
Overigens had zijn moeder ook hoefkatrol, dus dat is niet ervelijk geweest van elberton, alleen zijn superkarakter wel.
Uncas was echter niet een echt kleintje, hij was 1,70m terwijl zijn moeder rond de 1.65 zat.
ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst.

esthertjeeej

Berichten: 50
Geregistreerd: 19-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:29

Hier ook een Elberton. Een schimmelmerrie van 1.60, met een lief karakter <3


Afbeelding