Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Larino

 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe de Larino´tjes het doen hier van bokt.
Ik weet dat er een aantal bokkers zijn met een Larino dus hoop dat we hier wat ervaringen kunnen delen :D

Mijn nu 4-jarige Larino (C jaargang) is een kleine (1.60m) merrie.
Ze is heerlijk te rijden en een enorm sprinkanon.
Hier een foto van haar op concours afgelopen maand.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-11 13:10 



 
Profiel   

LARINO


Concorde X Armstron X Ridder
LARINO - KWPN - Unire - SF
Schimmel - geb: 1993 - stokmaat: 168 cm

Larino is een zoon van de springpaardenvererver Concorde. Larino voert het springbloed van vier topverervers op een rij. Zijn moeder Erina is een dochter van de bekende Ramiro-zoon, Armstrong. In het moederrapport wordt Larino¹s moeder beschreven als een rijtypische merrie met ras. De hengst Larino komt uit een prestatiestam bij uitstek. De overgrootmoeder Rosalinda (sportnaam Cassy) won onder Janny Horsey diverse ZZ-rubrieken. De Ridder-merrie Warina is een ster-preferente-prestatie merrie. Haar bekendste kinderen zijn het internationale springpaard Romulus onder Peter Geerink (o.a. 2e Grote Prijs van Gothenburg) en de goedgekeurde hengst Couperus; de vader van Mr. Blue van Bert Romp. In 1999 behaalde Larino tijdens de Zwolse Paardendagen de titel ³Coming Stallion². Larino maakte met zijn ruiter Peter Geerink zijn opwachting in de internationale rubrieken voor jonge paarden, met onder andere goede klasseringen in Arnhem, Den Haag en Mechelen.

In het najaar van 2001 maakte Larino zijn Grand Prix-debuut en behaalde hij 2e plaats in Den Haag, 2e en 3e in Valkenswaard en een fantastische nulronde de in de landenwedstrijd van Rotterdam, alsmede ex aquo 6e in de Grand-Prix. Als jongste deelnemer was Larino 6e in het Nederlands kampioenschap in Mierlo. Verder was Larino 4e in de Grand Prix van Hickstead, 5e in de Grote Prijs van Bremen en 1e in de Landenwedstrijd. Ook won Larino de VHO-trofee 2003. De oudste nakomelingen van Larino zijn inmiddels zeer succesvol. Zoon Redefin werd winnaar van de IAN-competitie in 2002 en dochter Arco¹s Rebel (VM. Fier de Lui) was hier ook finalist. In 2003 deed Larino wederom van zich spreken met twee opvallende finalisten in de IAN-competitie, o.a. Siep (Larino x Voltaire). Op de Hipiade werd dochter Rimini (VM. Burggraaf) Nederlands kampioen springen. Dochter Tolett (VM. Julio Mariner) won met afstand de vrijspringwedstrijd te Saasveld. Dit is een zeer opmerkelijk resultaat, gezien het geringe aantal dekkingen van Larino. Hierdoor staat Larino als eerste op de KWPN-springindex. Larino¹s nakomelingen hebben internationale belangstelling. Redefin werd verkocht aan de Canadese topruiter Ian Millar en Rivel C. vertrok naar de Amerikaanse ruiter Kris Kappler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-11 15:55 



 
Profiel   

Dit is een 5-jarige Larino x Mill Reef VDL.
Grote ietswat slappe merrie, goede galop, veel vermogen en voorzichtig. Erg gevoelig in de omgang.
[ img ]

Dit is een 5-jarige Larino x Lando
niet te grote ruin, veel vermogen en voorzichtig en gevoelig in de omgang.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-11 18:09 



 
Profiel   

Leuk een topic over Larino's.

Ik meld mij ook even, wij hebben een 5 jarige Larino. Een laatbloeier en is nog erg puppyachtig.
In de omgang een doetje en onder zadel erg wakker en vlug, hij wil ook nog wel eens kijkerig zijn maar voor de rest ontzettend braaf.
Hij wordt gereden door mijn 13-jarige dochter en is ongeveer 1.66.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-11 22:19 



 
Profiel   

O wat leuk!!

Ik heb een 4jarige Larino, ook een C'tje dus, ongeveer 1.70.
Hij is nu 5maanden onder het zadel.
Braaf in de omgang kan goed springen, alleen op het lage nog wat lomp.. maar wel hele fijne galop!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-11 20:06 



 
Profiel   

Grappig om te lezen dat ze "allemaal" zo gevoelig zijn.

Die van mij is ook super gevoelig en voorzichtig. Ze heeft ook last gehad van maagzweren omdat ze zich dan zo druk maakt, gelukkig hebben we dat nu volgens mij onder controle. Op wedstrijd is ze trouwens wel heel relaxt, maar wel weer supervoorzichtig met springen. Verder heeft ze een erg grote galop (gelukkig want ze is maar 1.60 m) en of ze echt vermogen heeft durf ik nog niet te zeggen. In haar manieren springt ze erg goed, opend mooi van achter, wil er altijd overheen.

Over het algemeen fokt Larino wel wat klein zeggen "ze". Maar hier zijn toch wel een paar grote erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-11 15:46 



 
Profiel   

Wat is het toch stil hier..

Toch wil ik nog even reageren.

Hoe zijn die van jullie qua kijkerigheid, die van ons is momenteel echt een ramp. Hij ziet steeds spoken en altijd op dezelfde plaats. Op een gegeven moment krijg je hem er wel langs maar als je even niet oplet ben je hem kwijt.
Afgelopen weekend een B-dressuur wedstrijd gereden op onze eigen manege en ja hoor daar ging hij weer, hij bleef klieren.
Voor de 2de proef even heel goed moe gemaakt en toen loerde hij nog wel in die hoeken maar ging er wel langs.
Resultaat was 1ste proef laatste en de 2de proef de 1ste prijs.
Hoe moet dit wel niet gaan op vreemd terrein in een vreemde bak... :+

Hij is altijd wakker en gewoon razendsnel, licht in de hand maar als hij schrikt is hij loeisterk.
Voor de rest een superbraaf en lief paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 12:00 



 
Profiel   

dat is iets wat van Concorde af komt. Ik heb graag een kijkerig paard, omdat die vaak attenter zijn op de sprong, maar voor de dressuur is dat natuurlijk lasig.
De 4 Larino's hier op stal zijn een klein beetje kijkerig, maar niet zo dat het lastig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 12:04 



 
Profiel   

Soms lijkt het ook wel of hij het er een beetje om doet, hopelijk is het even een fase waar ze samen doorheen moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 12:13 



 
Profiel   

Ook wij hebben enkele Larino's (maar de meesten worden snel verkocht voor de springsport) Ze zijn allemaal super meewerkend.
Springen kunnen ze als de beste. Kijk maar eens op horsetelex en klik de nakomelingen aan. Zie daar hoe ze allemaal springen
Ze hebben natuurlijk ook allemaal een moeder he, zijn die ook kijkerig??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 12:16 



 
Profiel   

Hij is juist super meewerkend en zal altijd doorgaan, hij heeft echt voor de rest een superfijn karakter.
Mijn dochter van 13 rijdt ermee en die kan er goed mee uit de voeten. Alleen dat kijkerige is lastig maar bang is ze er absoluut niet van.
Springen kan hij zeker, ik durf hem niet eens meer alleen in de paddock te zetten.
Daar springt hij zo uit, hek is maar 1.60m

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 12:24 



 
Profiel   

Die van mij is ook erg kijkerig maar niet vervelend. Ze is bv bang voor schaduwen. Je kan misschien eens een tijd magnesium bijvoeren. Dat kan goed helpen ook ze een beetje relaxer te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-11 21:50 



 
Profiel   

Schaduwen vindt hij ook eng en lichtstrepen ook trouwens.
Ik zal eens kijken voor magnesium maar het is niet dat hij altijd druk is hoor, dat valt best mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 12:12 



 
Profiel   

Die van mij is eigenlijk helemaal niet kijkerig. Hij begint nou steeds fijner naar de sprong toe te lopen. Hoop over een paar weken een BB parcourtje mee te pakken en als dat goed gaat gewoon B starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 18:48 



 
Profiel   

Ik heb een grote E-pony van afstammeling Larino!
Super brave pony, maar heeft zo nu en dan een beetje
concentratie probleempjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-11 19:13 



 
Profiel   

Ik heb sinds een paar weken ook een afstammeling van Larino, hij word binnenkort 4 en is superbraaf onder het zadel. Hij is nergens bang en super rustig maar wel lekker voorwaarts. Hij is met de lage sprongen wel wat lomp maar als het hoger word kan je zien dat hij super springt. Hij heeft ook een super lief karakter, doet gaan vlieg kwaad.[

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-12 12:34 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Er is al heel lang niets hier gezegd, toch ben ik benieuwd of U de nakomeling van Larino nog heeft? En of haar naam Cacharelle is? Dan is ze namelijk een nakomeling van ons inmiddels overleden Matinka. Ik ben heel benieuwd naar haar nakomelingen en hoe zij zijn.
Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-19 14:57 



 
Profiel   

Het is al lange tijd stil hier zag ik, maar hier ook een eigenaar van een Larino nakomeling
C-jaargang (Centaura)
V Larino
Moeder Isaura

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 17:40 



 
Profiel   

Hier even een stipje, ik reageer later even wat uitgebreider. Hier ook een Larino waar ik mee hobbymatig cross, sprong Z en crosste 3* bij vorige eigenaresse.

Wat bijzonder om het gevoelige te lezen, hier ook een heel gevoelig paard, bijna hoog sensitief en reageert dat af in kijkerig/schrikkerig/spoken..
Momenteel regelmatig in behandeling Guasha, wat super goed bevalt. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar na 5 jaar kan ik hem redelijk ‘lezen’ en begrijpen.

Heel fijn meewerkend paard, mijn once in a lifetime paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 02:53 



 
Profiel   

Hier ook een Larino x Nimmerdor merrie. Ik doe vnl dressuur met haar, ook buitenritten. Is ook spokerig/schrikkerig als ze iets moeilijks moet doen. En verder ook heel gevoelig. Ik voer haar magnesium bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 08:30 



 
Profiel   

[ img ]

Hier nog een foto van mij larino
Hoe uiten jullie paarden hun schrikreactie? Centaura is inderdaad soms ook wat schrikachtig en weinig consentratie. Maar ik moet zeggen dat ik haar reactie vrij matig vind vaak iets opzij schieten, plots stilstaan of hooguit een paar passen weggaloperen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen