Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Sultan

 
Profiel   

Bedankt Carien87! De San Remo blijftnog even, word dit jaar 4 en we zijn hem nu zadelmak aan het maken. Dit doet hij allemaal braaf tot nu toe. Helaas word hij toch wat te groot voor mij ben ik bang, hij is nu +- 1.72 m dus misschien dat ik hem ga verkopen. Maar je kan begrijpen, dit ligt nogal gevoelig. Hij staat dus nog niet te koop, maar mocht ik een goed tehuis voor hem kunnen vinden, dan gaat hij mij misschien verlaten... :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-12 22:16 



 
Profiel   

Wat zonde voor jou dat hij zo de hoogte in schiet, echt een prachtdier. Die zal niet misstaan in de ring, hopen voor jou dat ie niet meer groeit :+ Fokken jullie nog met jullie Sultan merrie? Fijne nakomelingen zo te horen/zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-12 23:08 



 
Profiel   

Mijn paard(genaamd Sultan) had Sultan als opa:) Het is een ontzettende lieverd! <3 Ik wil wel een foto van hem plaatsen, maar weet niet hoe dit moet (tips?). Mooi paar heb je trouwens Ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-12 23:17 



 
Profiel   

Wij hebben een ontzettend lieve Sultan gehad. Dit was een Sultan x keur v. Nelson x ster v. Gloriant. Hij is in 2007 overleden op 20-jarige leeftijd. Remco was een ontzettend lief paard. Toen ik klein was wilde ik wel graag rijden, maar durfde ik niet zo goed. Remco heeft mij dat vertrouwen gegeven, hij was altijd super voorzichtig. Het was ook zo'n enorme doorzetter, wilde altijd voor je werken. Hij had zijn hele leven lang al cornage, maar toen hij ouder werd, werd dat steeds slechter. Hij heeft ook een aantal prednisonküren gehad, waarna het weer een tijd goed ging. Uiteindelijk kon het gewoon niet meer, hij had het ontzettend benauwd. Zelfs toen was 'ie nog altijd vrolijk. Een ontzettend lief beest. Hij kon ook erg fijn lopen en was erg braaf.

Er staat wel een foto in mijn profiel, de onderste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 19:04 



 
Profiel   

Ik heb interesse in een merrie die te koop staat, Neoliet x Sultan... Nu maar hopen dat ze het karakter van Sultan heeft als ik het zo lees. Neoliet kan ik niet veel over vinden maar zijn vader wel, Zeoliet. In dat topic stond geschreven, Zeoliet geeft verdriet. Nou doe mij de sultan dan maar!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-12 16:47 



 
Profiel   

sultan15 schreef
Mijn paard(genaamd Sultan) had Sultan als opa:) Het is een ontzettende lieverd! <3 Ik wil wel een foto van hem plaatsen, maar weet niet hoe dit moet (tips?). Mooi paar heb je trouwens Ts!


Gelukt om een foto te uploaden:)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-12 22:42 



 
Profiel   

Wat een gave kop zeg! En die blik, wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-12 22:45 



 
Profiel   

thanks:) Ik vind de meeste sultan nakomelingen ook echt mooie hoofden hebben! Bij die van mij kun je echt precies zien wat hij denkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-12 22:55 



 
Profiel   

Klopt, vaak toch wat sierlijk hoofd en open blikken. En daar zeg je wat, hebben wij met onze Sultan ook. Ohh maar dat hoofd van die van jou, echt wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-12 22:58 



 
Profiel   

klopt hele open blikken! echt leuk vind ik dat:0 ik moet wel zeggen dat het hoofd van die van mij vrij sierlijk is in vergelijking met de rest van z'n lichaam;) hij heeft een beetje korte beentjes en een (te) lange nek. (op de foto had hij wel al twee maanden niks gedaan, en was hij voor zijn doen 'dik')

[ img ]

Ik zag dat er in die van jou ook Lector zit! leuk:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-12 23:17 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de Sultannetjes? :)

Onze Sultan merrie is geconstateerd met hoefkanker in beide achterhoeven... De kans achten we klein dat het goedkomt, maar we proberen nog te genieten van de gegeven tijd die we hebben totdat er een beslissing gemaakt wordt.

Hoop dat het met de andere Sultannetjes welvarender gaat als bij ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-12 06:51 



 
Profiel   

Mijn paard Norton heeft als opa Sultan. Zijn vader is Excellent W en zijn moeder komt uit Kaiserstern xx. Fijn paard maar niet geschikt voor de sport. Erg flegmatiek en kan behoorlijk dwars zijn. Toen ik hem kocht was het staken ook echt een probleem (denk dat dit karakter meer van moeder komt hoor, Kaiserstern afstammelingen kunnen wat typisch karakter hebben). Ik vraag er niet te veel van en dan gaat het wel. Heb zelf geen wedstrijdambities meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-12 07:07 



 
Profiel   

Carien, wat naar voor je paard, hopelijk heeft ze er niet te veel last van.
Mijn Sultano merrie is vorige zomer overleden door koliek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-12 11:32 



 
Profiel   

Wat ontzettend naar Carien87 dat er bij Jessy hoefkanker is geconstateerd! Hoe zijn jullie daar achter gekomen? Wat zijn de vooruitzichten? Heel veel sterkte! Mijn 'mijn' Sultan gaat het best goed. Ik krijg steeds meer door qua rijden hoe hij in elkaar zit en in de omgang is het echt een schatje. Hij heeft alleen nu z'n ijzer voor er half af getrapt dus nu maar weer een weekje vakantie totdat de hoefsmid komt.... Sizzle, aan wat voor een soort koliek is jou merrie overleden? Die van mij is erg gevoelig voor koliek(meestal gaskoliek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-12 13:29 



 
Profiel   

De maag is gescheurd. Oorzaak onbekend, maar 3 weken ervoor heeft ze een erg groot veulen gekregen en daar leek ze lichamelijk moeilijk van bij te komen.
Volgens de DA kon het geen verband houden, maar ik denk daar anders over.
Dit paard heeft in de 14 jaar ervoor nog nooit 1 krampje gehad.
We zullen het nooit weten. Ik heb er gelukkig een mooie dochter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-12 13:35 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de Sultannetjes? :)

Sizzle, wat naar dat jullie je merrie op die manier hebben moeten verliezen.
Hoe groeit d'r dochter uit? :)

Sultan, wij hebben inmiddels vorig jaar augustus afscheid moeten nemen van onze Sultan merrie. Nog steeds heeft ze een grote plek in ons hart, we hebben mooie herinneringen aan een geweldig paard. Voor diegene die geinteresseerd zijn in ons verhaal staat in mijn onderschrift nog een topic.
Hoe gaat het met jouw Sultan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-13 01:01 



 
Profiel   

Ik heb ook afgelopen augustus afscheid moeten nemen van mijn Sultan merrie.

Ze heette Ischa en ik heb haar 20 jaar gehad.
Ischa is geboren op 18-5-1990 in venray.
ze was 1.70m groot en een van de weinige schimmels.

ik heb met haar Prix st. george en bij de junioren en young riders gereden.
ik heb 1 merrie veulen van Junior stv en 1 hengst veulen van Santano bij haar gefokt.
de Junior is een copie van Ischa.
helaas heeft zij in 2009 een tweeling miskraam gehad en heb ik besloten niet meer met haar te fokken.

ischa had een geweldig karakter.
geen mannen liefhebber, deed altijd haar best onder het zadel, had een hekel aan de longeerlijn, wilde graag mee met de trailer of vrachtwagen en mijn dochter die toen 5 jaar was reed met haar los door de bak in alle 3 de gangen. dit zijn maar een paar dingen die haar voor mij speciaal maakte.
Nadat ik mijn dochter heb gekregen heb ik haar beschikbaar gesteld aan een amazone die blind is voor de aangepaste sport.
ze zijn 2 x nederlands en 1x reserve kampioen geworden.
daarna is ze weer naar huis gekomen en hebben we met haar een veulentje gefokt en liep ze af en toe met een autistisch meisje lesjes.
verder gebruikte ik haar als leerpaard voor lesklanten die moeite hadden om een bepaalde oefening onder de knie te krijgen.
Ischa is in 2009 met pensioen gegaan maar daar was ze niet mee eens. een jaar later heb ik haar weer naar huis gehaald.
ze was toen broodmager en stond er troostenloos bij. ik ben haar weer gaan rijden en ze bloeide weer op.
het laatste jaar reden mijn dochters op haar en heeft mijn oudste dochter (toen 11 jaar) een B proef gereden bij de paarden en werd 4e met 192 pnt.

kortom een goud paard!!!

in bijna al mijn andere paarden die ik heb gehad zat altijd wel wat Sultan bloed in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-13 18:01 



 
Profiel   

Ik heb een 27 jarige Sultan x Nimmerdor merrie(keur preferent prestatie) Ze heeft 9 veulens gehad, o.a. van Voltaire, Flemmingh en Libero. Een geweldig paard, heethoofd en niet heel makkelijk te rijden maar goudeerlijk. Ik heb enorm veel plezier van haar gehad. Ze is nu met pensioen en loopt lekker bij ons thuis in de wei.
Ik hoop dat ze nog een aantal jaren mag genieten, tot op heden is ze kerngezond. Het is echt een toppaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-13 18:45 



 
Profiel   

Dat klinkt goed Wilmers! Hoe heet die merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-13 15:05 



 
Profiel   

Ze heet Eldina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-13 22:46 



 
Profiel   

Ik heb een verre sultan,

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/172612

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-14 19:16 



 
Profiel   

Al hele lange tijd niks gepost dussss bij deze. Ik heb een kleinzoon van sultan. Jetset D x Brunesse

Deveraux Jet is nu 9 jaar en 1,85 een flinke jonge dus. Het is een gevoelig dier en super lief maar wel wat rillerig op zijn tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 00:49 



 
Profiel   

Dat gevoelig, lief en rillerig herken ik van mijn Sultan x Nimmerdor merrie. Ik heb haar helaas de zaterdag voor Pinksteren dit jaar in moeten laten slapen op 31 jarige leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 09:48 



 
Profiel   

dat is wel een hele mooie leeftijd! Ik hoor veel dat nakomelingen best oud worden, de moeder van mij Ruin heeft hem nog gebaart op 25 jarige leeftijd en is uiteindelijk ook ruim 30 geworden.

Dit is Devereaux Jet.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 18:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen