Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 158 van de 162 [ 4042 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen van Don Cremello du Bois

 
Profiel   

Ik kan je niet adviseren over verkoopprijzen Gimmick, wij laten de verkoop doen door iemand anders. Wel jammer dat je moet verkopen.

Ik had Auryn al voorbij zien komen op insta, staat superknap zo in de knotten <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 16:20 



 
Profiel   

Wat jammer dat je gaat verkopen gimmick! Qua prijzen ben ik ook niet heel erg bekend.

Van de week is mijn beste vriendin langs geweest en heeft een paar foto's gemaakt.

Ondanks dat ze een andere moeder hebben. En een een Welsh achtergrond heeft en de ander paard achtergrond, zijn ze ergens toch wel duidelijk broer en zus.
(Let niet op mij, ik zie er niet uit hahaha)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 10:25 



 
Profiel   

Max heeft zijn eerste tandarts bezoek gehad en heeft zijn eerste wolfskiesjes uit gekregen en zijn haakjes weg gehaald [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 19:36 



 
Profiel   

[ img ]

Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 23:07 



 
Profiel   

Ik weet dat er wat mensen een pony groter als een d of een paard met dc hebben gedekt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke schofthoogtes (dus bijvoorbeeld m. 1,54 harrie 1,53 op 6 jarige leeftijd gemeten). Zeker nu er ook steeds meer uitgegroeide paarden/pony's zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 05:47 



 
Profiel   

Inkie75 schreef
[ [url=m/NswERa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Die van mij is donker gebleven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:00 



 
Profiel   

lailapri schreef
Ik weet dat er wat mensen een pony groter als een d of een paard met dc hebben gedekt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke schofthoogtes (dus bijvoorbeeld m. 1,54 harrie 1,53 op 6 jarige leeftijd gemeten). Zeker nu er ook steeds meer uitgegroeide paarden/pony's zijn.


Geen DC maar Don Carino en Cassanova gebruikt. De Carino is uitgegroeid tot 1.65m en de Cassanova is nu als 4 jarige 1.63m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:48 



 
Profiel   

Ik heb een DC uit mijn Jazz merrie gefokt. Merrie is zelf 1.69.
Veulen heb ik destijds verkocht, maar naar de laatste berichten is hij rond de 1.60. Hij is nu 6 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:51 



 
Profiel   

Citaat
Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Maya werd de eerste winter ook echt heel donker, nu deze zomer wel wat lichter geworden maar zeker geen lichte valk kleur. Op deze foto's zie je het wel aardig.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:57 



 
Profiel   

Dus allemaal 1,60+ tot nu toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:25 



 
Profiel   

Mijn DC x paard is een mooie e-pony. Hij is 1.52 laatst gemeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 04:46 



 
Profiel   

Mijn DC x paard zit op 1.64 (5 jaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 07:12 



 
Profiel   

Auryn komt ook uit een rijpaard-moeder en is met haar 3 jaar nu 1.57

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:50 



 
Profiel   

Dock kwam uit een paardgefokte E merrie en is zelf met 3 jaar gemeten op 1.54.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 16:43 



 
Profiel   

_Liv schreef
Citaat
Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Maya werd de eerste winter ook echt heel donker, nu deze zomer wel wat lichter geworden maar zeker geen lichte valk kleur. Op deze foto's zie je het wel aardig.

[ [url=m/2ruPf8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CmNstS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel Liv!
Ik vind haar erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 00:53 



 
Profiel   

hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 16:32 



 
Profiel   

[ img ]

Ik volg even. Ik wil komend jaar mijn rijpaard merrie (AESP, bruin, 1.60m, Z2 dressuur), zie foto hierboven, met Don Cremello laten dekken.

Ze heeft een geweldig karakter en ik zou graag een grote. veelzijdige pony met een geweldig karakter (dat kan dus hopelijk niet misgaan als papa ook een super karakter heeft), met ruime en losse beweging en het liefst een leuk kleurtje voor mezelf en later mijn kinderen willen fokken. Vermoedelijk zal bruin x cremello = valk worden lees ik hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:24 



 
Profiel   

Lolali1 schreef
[ [url=m/tgcT7k.png]Afbeelding[/url] ]

Ik volg even. Ik wil komend jaar mijn rijpaard merrie (AESP, bruin, 1.60m, Z2 dressuur), zie foto hierboven, met Don Cremello laten dekken.

Ze heeft een geweldig karakter en ik zou graag een grote. veelzijdige pony met een geweldig karakter (dat kan dus hopelijk niet misgaan als papa ook een super karakter heeft), met ruime en losse beweging en het liefst een leuk kleurtje voor mezelf en later mijn kinderen willen fokken. Vermoedelijk zal bruin x cremello = valk worden lees ik hier?


Wat leuk! Mijn fokmerrie valt in dezelfde maat en haar moeder was ook EASP toevallig toen ik haar kocht.

Bruin * cremello heb je kans op valk palomino en smokey black. Zo de eerste keer zonder kleurtest van je merrie kan je niet precies berekenen hoeveel kans je hebt op welke kleur.

Ik heb met de moeder van mijn merrie bruin * cremello een valk veulen gekregen. Met haar dochter vos * perlino een valk en een palomino. Nu is er uit dezelfde vosmerrie nog een in de maak van Don Cremello dus dit jaar is het niet zo spannend wat het wordt qua kleur haha.

Gimmick11 schreef
hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?


Dit is voor zover ik weet niet te berekenen. Gemiddeld ertussenin gok ik altijd. 1e veulen van een merrie zal vaak wat kleiner zijn maar dit is ook geen garantie.

Ik heb een merrie van 1.60 uit 1.58 * 1.71 (eerste veulen).

Haar 2e veulen is 1.47 uit 1.58 * 1.43.

Nu heb ik een veulen lopen van Cassanova uit een merrie van 1.60, die is echt vele malen groter lijkt vergeleken met haar volle broer van vorig jaar. Zij is ook veel hoogbeniger dan haar broer dus ben benieuwd als ze beide volwassen zijn wat het dan scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:18 



 
Profiel   

Gimmick11 schreef
hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?


Dat zegt niet zoveel, volgens de groeicurve had die van mij rond de 1.68 moeten eindigen. Die is nu 3,5 en vorige maand officieel gemeten op 1.56,3.... Afwachten is het enige wat je kan doen. Auryn is wel precies tussen paps en mams geëindigd qua maat.

Leuke merrie Lolali1! Benieuwd naar haar veulentje :j

Ik wil jullie fijne feestdagen wensen, ook namens Auryn, die weer mocht shinen met een kerstkrans om haar hals <|-

[ img ]

Begin maart gaat ze naar haar beleer adresje, ik ben zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 13:49 



 
Profiel   

Dank Bonnieaw en Binau!
Wat een beauties zijn jullie nakomelingen zeg. Ook benieuwd hoe het beleren gaat Binau!

Ik heb de kleur van mijn merrie laten testen en die uitslag is dusdanig dat er met een Cremello Vader 50% kans is op valk en 50% kans op Palomino. Wordt dus sowieso een leuk kleurtje met een topkarakter (hopelijk)! Kan niet wachten

Hele fijne dagen allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 14:35 



 
Profiel   

Hi all!
Zoals hierboven gemeld ben ik van plan mijn AESP merrie te laten dekken volgend jaar met Don Cremello.
Nu viel mijn oog deze week ook op Casanova; die vind ik een erg fijne beweger en lijkt iets meer bergop en vierkant gebouwd maar is lastig te vergelijken.

Ik kan nergens echt terugvinden welke pony wat precies doorfokt en wat de sterke punten zijn ten opzichte van de andere. Don Cremello is ietsje duurder dus dan denkt mijn logica dat hij ook wat beter zou zijn maar ik hoop dat iemand hier mij wat verder kan helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 20:48 



 
Profiel   

Je kunt Marjolein gewoon een bericht sturen, die is super toegankelijk en helpt je graag met de keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:13 



 
Profiel   

Don Cremello geeft alleszins meestal zijn hele fijne karakter door. Ik denk dat Don Cremello zichzelf al meer heeft kunnen bewijzen qua vaderdier en daarom ietsje duurder is, verder denk ik niet dat hij perse ‘beter’ is. Je moet vooral kijken naar wat je zelf wil verbeteren aan je merrie en wat daarvoor passend zou zijn qua combinatie, denk ik.

Marjolein is overigens erg behulpzaam naar mijn ervaring, dus die kan je daar zeker bij helpen.

Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:15 



 
Profiel   

Thx allemaal! Ik ga in het nieuwe jaar inderdaad even de stoeterij contacten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:00 



 
Profiel   

Ember doet zijn werkje zo knap <3 [ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 18:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 158 van de 162 [ 4042 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen