nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:59

Laylah, mijn Kriebel is inderdaad ook al aan het verharen. Hij heeft dit jaar ook geen dikke wintervacht gekregen.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:02

Die van mij verhaard nog niet. Hij loopt nog 24/7 buiten. Hij zit wel in een groeispurt.

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:04

Hahaha die van mij ook enorm in de groeispurt, ik was gister weer wezen knuffelen, ik ga mijn merrie er ook heen brengen naar die plek, ze hebben er een leven als God in Frankrijk.

Afbeelding

En hier zijn maantjes vind die zo apart

Afbeelding

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:34

hier ook alles al aan het verharen, nu maar hopen dat het in febr. niet ineens streng wordt !

Afbeelding

Afbeelding

Jeeej de Don Cremello zoon, Damon du Bois is geslaagd voor zijn verrichtingsexamen !!! (Y)

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:48

Leuk eens een foto van Sunshine te zien Janneke, jullie gaan lekker!

Hij is inderdaad groot Laylah!

Ik was vorige week bij Auryn en die zit nog lekker dik in haar vacht. Ze maakt nog geen aanstalten om te verharen.

Wat goed Marjolein! Prachtige hengst!

Dieuwke_
Berichten: 4541
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:39

Hoe gaat het hier met de DC's?

Die van mij is net weer wat bij de pinken. Hij had een gek hoestje (meer van zijn groep) en heeft wel wat van zijn overconditie in moeten leveren. Maar nu weer helemaal gezond volgens de DA. En smerig, wat een varken! Echt zin om hem te wassen :')

Afbeelding

Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:03

Fijn dat ie weer is opgeknapt dieuwke.
De mijne gaat goed. Zit weer in een groeifase.


Afbeelding
Afbeelding

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:10

Onze Caya
Afbeelding
Totaal onverwacht dit weekend reservekampioen geworden op de regiokampioenschappen. Was pas de 4 de wedstrijd en ongeveer het 10 de ritje met deze ruiter

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:11

Gefeliciteerd Christel *\%/*

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:58

Gelukkig weer opgeknapt Dieuwke. Altijd zo vervelend zo'n hoestje, kan soms zo hardnekkig zijn.

Die van jou doet het ook lekker Yvonne. Lekker spelen met zijn maatje <3 .

En Caya, wat gaat die goed zeg. Dat prachtige koppie ook <3 .

Dockje gaat ook prima, wordt een echte Dock langzaamaan. Afgelopen maandag heeft hij voor het eerst bij de merries gelopen. De dames zijn duidelijk, hij mag meedoen, maar wel als derde wiel aan de wagen. Verder moet hij als er gegeten wordt minimaal een meter of 3 afstand houden :D . Geloof dat hij daar wel een beetje teleurgesteld over is :+ .
En Dock's moeder is dit weekend Limburgs kampioen geworden. Die mag naar het NK dus *\o/* . Zo'n fijn karakter ook dat dier. Ereronde lekker ontspannen met de oortjes erop ronddraven met voor het eerst in haar leven een klappend publiek en muziek. Ben dan stiekem toch maar weer trots dat ze haar opvoeding 5 jaar bij ons genoten heeft :o .

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:53

Fijn dat hij weer opknapt Dieuwke! En ik herken dat om niet te kunnen wachten tot er weer gewassen kan worden. Die van mij is ook een stofwolk.

Yvonne, fijn zeg! Lekker dat ie een maatje heeft om mee te spelen.

Cristel, wauw wat goed zeg! Gefeliciteerd!

LDRD, fijn dat Dock ook zo goed gaat! En ja.. Merries he. Kriebel is heel blij mst zijn zusje, want die is ook erg speels.. Maar andere merries vind hij niet zo interessant.

Hier heeft van de week een vriendin voor het eerst op Kriebel gezeten. Dat was direct de eerste keer dat er een ander op zijn rug stapte.
En wat een gouden pony is dat. Vriendin is helemaal verliefd omdat hij super fijn is en hij onwijs goed zijn best doet.
En ik super blij dat hij zo braaf is.
Nog even wachten tot het voorjaar en dan ga ik mijn 3e startkaart aanvragen, deze voor Kriebel dus.
Afbeelding

Hier dus onder het zadel met die vriendin er op. Vond het ook zo fijn om te kunnen zien hoe hij dan loopt. Want wat wordt die pony knap <3

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:59

Doet hij goed Mirthee! Altijd fijn als paarden eens even in andersmans handen zijn. Leren ze veel van.

Dieuwke_
Berichten: 4541
Geregistreerd: 10-12-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:15

Wat zien je er goed uit allemaal! Leuk om te horen dat ze het allemaal zo goed doen! Ik kan niet wachten tot Danomar zover is :))

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:15

Fijn dat Danomar weer de oude is Dieuwke! Dat smerige herken ik helaas, Auryn was ook liever een valkje geweest..

Om te huilen dit -O-
Afbeelding

Hij ziet er goed uit Yvonne! Leuk vriendje heeft ie ook :)

Gefeliciteerd Christel, knap hoor! En wat is Caya knap!

Leuk dat Docks’ moeder het zo goed doet! En wat flauw dat hij een beetje buiten de boot valt bij je merries, je zou denken dat ze zo’n knappe vent er wel bij zouden willen hebben :P Komt vast goed!

Leuk dat jullie gaan starten Mirthe! Hij ziet er goed uit :D

Dieuwke_
Berichten: 4541
Geregistreerd: 10-12-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:30

Neeee is dat Auryn haar staart?! _O-

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:13

Ja, erg he? ;( Geen wit plukje meer te bekennen.

Dieuwke_
Berichten: 4541
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:02

Dat gaat je een heel pak biotex kosten :')

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:49

Vraagje :
Hoe fokt Don Cremello ? Hoe zijn de karakters, hoe zijn ze gebouwd en hoe zit het met hun beweging ?

Ik wil graag mijn bonte D pony laten dekken door Don Cremello

Afbeelding

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:54

Haha Auryn de vet klep.

Hier mijn lieverd. Afbeelding


Hey lightninggg de karakters zijn zeer braaf en heel leergierig!

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:09

De mijne heeft een top karakter. De beweging wel iets verbeterd tov zijn moeder. Wel echte ponygangen. Hij komt uit een New forrest merrie.

Als veulen Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jaarling:
Afbeelding
2 jaar:
Afbeelding
Afbeelding
3 jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:41

_yvonne schreef:
De mijne heeft een top karakter. De beweging wel iets verbeterd tov zijn moeder. Wel echte ponygangen. Hij komt uit een New forrest merrie.


Mijn D pony zijn gangen zijn echt beroerd dus dat zou hij toch moeten kunnen verbeteren. Het springen doet mijn pony dan weer top.

Dieuwke_
Berichten: 4541
Geregistreerd: 10-12-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:42

Neem anders eens contact op met marjolein88, die kan je nog het meeste vertellen over de du Bois pony's

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:36

Leuke pony lightning! Volgens mij is het karakter van alle DC-tjes geweldig. Die van mij heeft in elk geval een heerlijk karakter. Ze beweegt goed, met name haar galop.

Ik heb destijds getwijfeld tussen Don Cremello en Cassanova. En heb gekozen voor Don Cremello omdat deze zich ruimschoots bewezen had in combinatie met paardmerries. Met name de maat was een dingetje voor mij, bij Marjolein op stal vond ik Cassanova veel kleiner ogen dan Don Cremello.

Ik vind wel dat de nakomelingen van Cassanova iets meer expressie in de beweging hebben.

Dit was de mijne als veulen en jaarling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:46

Die staart is hoe Lilith er volledig uit ziet in de winter :+ , ik heb de hoop op een schone pony al opgegeven bij Smellith (haar bijnaam die ze kreeg als veulentje wegens duidelijke reden := ). Ze heeft ook aan het begin van de winter midden op haar hoofd geschuurd tegen iets en nu blijft die plek dus korter/kaal tov de teddybeervacht die ze verder heeft. Heel charmant is het allemaal niet, haha.

Leuk om hier weer wat foto’s te zien verschijnen!

Naar mijn idee fokt DC redelijk maat mee en vooral karakter. Ik vind de beweging prima, maar als je merrie geen goede beweger is dan denk ik niet dat je ineens een extreem bewegingswonder krijgt. Bij Du Bois staan er ook die expressiever bewegen, maar in mijn geval was vooral karakter enorm belangrijk en dat heb ik gekregen <3 . Lilith komt uit een moeder van 1.34 en is zelf 1.41 geworden. Ze heeft goede voeten, is wat lang in de rug, heeft een groeistoornis gehad in de kaken waardoor deze scheef op elkaar staan (maar dat kan even goed door trauma veroorzaakt zijn, dat weten we niet), is enorm lief en knuffelig en echt mijn vriendinnetje. Ik ben enorm blij met de keuze die ik toen gemaakt heb om met DC te dekken.


Afbeelding

Afbeelding

En in wintervacht
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:07

Hoe fokt DC, ja.
Mijn merrie fokt vrij dominant. Kriebeltje is dan ook 2 druppels met zijn moeder. Alleen hij is minder heet dan zijn moeder.
Ook is hij onwijs breed, weet niet van welke kant dat komt, maar hij heeft een extra extra wijde boom in zijn zadel zitten. Qua formaat durf ik niks te zeggen, want mijn merrie is 1.58. Gemiddelde schofthoogte was 1.53 van deze combinatie, en dat is ook exact hoe hoog hij is.
Ik vind Kriebel top, maarja, hij is bijna zijn moeder, alleen dan in ruin vorm.