Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 162 [ 4042 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 162  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen van Don Cremello du Bois

 
Profiel   

Wat liggen ze gezellig samen zo!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 21:44 



 
Profiel   

Mijn vriendje <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 10:16 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle DC-tjes hier?

Auryn is inmiddels 2,5 jaar en komt nu wat meer in handen. Ze is heel braaf met nieuwe dingen, werkelijk nergens bang voor. Momenteel tast ze de grenzen erg af en moet ze zo afentoe wel echt op haar plaats gezet worden.

Ik ben echt zo gek op haar, ik ga haar steeds leuker vinden (en ik vond haar al heel leuk!!)

Eerste keer een dekje op
[ img ]

Overduidelijk nog in de groei, maar ze kan fijn bewegen :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 14:35 



 
Profiel   

Wat ziet ze er goed uit! Leuk om ook zo met haar bezig te zijn lijkt me. Heeft ze nog veel last van haar been?

Ik ben vorige week even bij Daan wezen, hij groeit wel als in het wordt een echt paardje al voor dat ie nog maar anderhalf jaar oud is. Echt hoog is ie nog steeds niet :')

Dat grenzen opzoeken herken ik wel. Daan is heel vriendelijk en heeft een fijn karakter, maar hij laat echt niet over zich heen lopen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 16:26 



 
Profiel   

Wat een leukerds allebei! Fijn als je iets meer met ze kan gaan doen.

Maya doet het heel goed. Ze is super braaf, de hoefsmid had nog nooit zo'n makkelijk veulen bekapt, toch een mooi compliment. Momenteel is ze wel een beetje in de "ik stop hier en loop niet meer mee" fase... naar dat houdt vast wel weer eens op :Y)

Afgelopen week lag ze lekker te tukken met dr vriendinnetje Philou
[ img ]

Alvast fijne feestdagen gewenst iedereen <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 18:33 



 
Profiel   

Och, ook al een heel paardje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 18:37 



 
Profiel   

Al die knappe paardjes <3 !

Auryn wordt ook echt een paardje-paardje nu, zo leuk om te zien.

Haha Dieuwke, hoop je dat hij nog hard groeit of mag hij ook wat kleiner blijven?

Gezellig zo, _Liv!

De mijne gaat incognito, haar bijnaam is niet voor niks Smellith. Moet nog steeds niks behalve knuffelen, vinden we beiden wel ok :+
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 19:07 



 
Profiel   

Het zou voor mij beter zijn als ie gewoon te klein blijft, dan is het makkelijker afscheid nemen straks.

Smellith _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 20:32 



 
Profiel   

Dieuwke_ schreef
Wat ziet ze er goed uit! Leuk om ook zo met haar bezig te zijn lijkt me. Heeft ze nog veel last van haar been?


Gewricht is nog wel iets gevuld, maar ze heeft er verder geen last van gelukkig :D Ik denk dat je over een paar maanden het amper nog ziet, bovenverwachting goed genezen.

Danomar wordt ook al een hele jongen! Is het sowieso de bedoeling om te verkopen of enkel als hij te klein blijft?

Heerlijk als ze zo makkelijk zijn Liv! Knap koppie <3

Lilith is knap, met of zonder modder! Ik vind haar altijd zo’n vrolijk hoofd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:03 



 
Profiel   

Oh fijn dat het zo goed hersteld is! Altijd afwachten natuurlijk.

Nee ik heb wel echt serieuze verkoopplannen. Misschien haal ik hem wel eerst naar huis om te beleren e.d. Maar ik wil met de tijd een allround sportpaard van minimaal 1.70m. Dan moet Daan nog wel heel goed z'n best doen, wil ie dat halen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:16 



 
Profiel   

Oei, ik denk niet dat hij dat gaat halen. Al zijn de wonderen de wereld nog niet uit.. Weet je hoe groot hij ongeveer is?

Er is vast iemand die tzt heel blij met hem zal zijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 16:49 



 
Profiel   

Zou wel leuk Dieuwke als hij zo groot zou worden... misschien nog een beetje extra gras en zonlicht?

En fijn dat Auryns gewricht goed herstelt!

Ik blijk toch een varkentje te hebben ipv een schattig veulen. Nieuwe hobby vanaf vandaag: in modder plassen rollen en spelen *D

Sidenote: tot voorkort flipte ze compleet als ze nat was en weigerde madam door een plas te lopen..



Het resultaat:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 19:29 



 
Profiel   

Hoi iedereen, ik kom hier even binnenvallen (en hopelijk op de langere termijn mee praten). Normaal gezien krijg ik dit jaar de kans om eindelijk mijn lang gedroomde combi te maken tussen Don Cremello en een paardenmerrie. Ik vroeg me echter af in welke stamboeken zijn veulens ingeschreven kunnen worden. In de brochure staat dat hij voor RBP dekt.
Mijn merrie is BWP geregistreerd en ook ingedragen bij Rheinland. Voor mij maakt het stamboek niet, als ik maar met DC kan fokken, maar ik ben een namenfreak en wil dus al beginnen fantaseren over een mooie naam haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 16:17 



 
Profiel   

Balte schreef
Hoi iedereen, ik kom hier even binnenvallen (en hopelijk op de langere termijn mee praten). Normaal gezien krijg ik dit jaar de kans om eindelijk mijn lang gedroomde combi te maken tussen Don Cremello en een paardenmerrie. Ik vroeg me echter af in welke stamboeken zijn veulens ingeschreven kunnen worden. In de brochure staat dat hij voor RBP dekt.
Mijn merrie is BWP geregistreerd en ook ingedragen bij Rheinland. Voor mij maakt het stamboek niet, als ik maar met DC kan fokken, maar ik ben een namenfreak en wil dus al beginnen fantaseren over een mooie naam haha.


Super leuk dat je gaat fokken met DC! De mijne staat ingeschreven bij het RBP en is van 2015. Toen was de beginletter 'S'. De mijne heet dus officieel So Marvelous Lilith, maar dus eigenlijk gewoon Lilith :D

Volgens mij kunnen zijn nakomelingen ook bij het NRPS worden ingeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 16:23 



 
Profiel   

Onze Ember (voluit: Dreams to Remember) is ingeschreven bij het NRPS. Zijn moeder was een New Forest pony. Zijn naam moest met een D beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 16:32 



 
Profiel   

Leuk dat je voor DC kiest! Daan is ook bij het NRPS ingeschreven, moest ook met de letter D beginnen. Zijn moeder staat bij KWPN ingeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:26 



 
Profiel   

Ja dat verbaasde mij dus, op de site staat dat hij RBP gekeurd is maar ik zag een hele hoop nakomelingen passeren die bij NRPS ingeschreven zijn. Met een D zou ik al wel iets weten haha, de grootmoeder van de merrie heet Dageraad, haar eigen zoon heet dageraad in het Frans (had de naam al gekozen en toen bleek dat het dus dageraad betekende) en mijn eigen Chinese zoon zijn Chinese naam betekent Dageraad van de lente.
Bij RBP heb ik al gefokt maar ik kan nergens vinden wat hun letter in 2022 gaat zijn, als ik die van dit jaar zou kennen, zou het ook al helpen natuurlijk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:48 



 
Profiel   

Balte schreef
Ja dat verbaasde mij dus, op de site staat dat hij RBP gekeurd is maar ik zag een hele hoop nakomelingen passeren die bij NRPS ingeschreven zijn. Met een D zou ik al wel iets weten haha, de grootmoeder van de merrie heet Dageraad, haar eigen zoon heet dageraad in het Frans (had de naam al gekozen en toen bleek dat het dus dageraad betekende) en mijn eigen Chinese zoon zijn Chinese naam betekent Dageraad van de lente.
Bij RBP heb ik al gefokt maar ik kan nergens vinden wat hun letter in 2022 gaat zijn, als ik die van dit jaar zou kennen, zou het ook al helpen natuurlijk haha.


Hij is denk ik niet voor het NRPS gekeurd, maar omwille van zijn bloedvoering kan je met een sportpaard merrie of andere merrie met voldoende bloed daar je nakomeling registeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:55 



 
Profiel   

Leuk Balte! Cremello dekt volgens mij best een hoop rijpaard merries. Mijn 2,5 jarige, waarvan de moeder ook een KWPN-er was, is ook ingeschreven bij het NRPS in de rijpaardenrichting. Bij dit stamboek moet bij een hengstenveulen de naam beginnen met dezelfde letter als de vader en bij een merrieveulen heb je vrije keuze.

Je krijgt dan een reg.A en kan ook gewoon meedoen aan keuringen mocht je dat willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:25 



 
Profiel   

De mijne is ook bij het RBP ingeschreven daar heb je elk jaar een andere letter, ik had toen de letter W ongeacht merrie of hengst, dus dit jaar is het de letter Y en het jaar daar op de letter Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 23:03 



 
Profiel   

Maar veel stamboeken doen x y en z niet dus wel spannend.
NRPS lijkt me wel interessant, zal me daar ook eens in verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 23:48 



 
Profiel   

Deze merrie heeft wel een persoonlijkheidje hoor! Ze vindt zichzelf heel wat! :')
[ img ]

[ img ]

Ik kan echt niet wachten om wat met haar te gaan doen, maar we doen het rustig aan! Ze is nog zo puppy. Volgend jaar rond deze tijd hoop ik er toch wel op te zitten, ik kijk er naar uit! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:35 



 
Profiel   

Heerlijke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 22:41 



 
Profiel   

Zo’n vrolijk dier, die Auryn <3

Wij hadden vorige week een meningsverschil over het wel of niet over de plas stappen in de paddock. Ik vond dat dat prima kon, Lilith absoluut niet. Maar aan haar uiterlijk te zien, zie je ook dat ze zonder halster aan geen enkel probleem heeft met het stappen door plassen :+

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:11 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed gaat met de meeste!

Binau, gaaf ding zeg!

Ine, Lillith blijft een beetje een moddermonster het? :')

Hier gaat het opzich goed. Kriebel heeft zichzelf laatst pijn gedaan door zich vast te rollen in het draad. Niet dik, niet open, niet warm, alleen mag je er niet aan zitten. Hij loopt verder ook niet kreupel. Daarbij hebben we steeds zadel problemen waardoor hij al een tijdje niks doet.

Kleine Dory gaat met sprongen vooruit. Heeft in de zomer natuurlijk lekker dag en nacht met de kudde buiten gestaan. Ze wordt steeds stabieler en krijgt veel meer balans. Ze kan nu gewoon opstapjes op en af sprongen en lekker steigeren en bokken met de rest.
We zijn nog rustig bezig met rechtrichten, maar ik heb stiekeme hoop dat ik in april of mei toch op kan stappen. *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 162 [ 4042 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 162  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen