nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:55

Stilletjes hier. Hopelijk iedereen gezond in z'n eigen huis...

Vienna groeit gelijk kool (mag nu wel stoppen in de hoogte) , en is een echte speelvogel met kleine (half) broer Thor.
Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:03

Ze heeft dezelfde bles en kleur als de mijne suzzy. Grappig om te zien. Komt ze uit een bruine merrie?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:05

Komt uit een bruine ja.

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:16

Hier vanmorgen lol gehad met mijn 3 jarige.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:40

Hier gaat het ook goed. Mijn kriebeltje is de braafste pony van stal. Met dit weer zijn buitenritjes in de polder heeerlijk. En meneer wandelt braaf voorop, terwijl hij nog geen 5 is en de andere 10 jarige mega aanstellers zijn. Echt een wereldpony!

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:49

Ik kan helaas niet naar mijn lieve paard, hij staat net over de grens in België, ik hoop dat deze poedersuiker ziekte snel voorbij is, en ik weer vlug naar hem toe kan.. |(

Afbeelding

Ecoline
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-20
Woonplaats: Tessenderlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:02

Dag allen,


per toeval op Bokt gesukkeld op zoek naar nakomelingen van Don Cremello. Wat een leuke groep hier zeg!
Ik verwacht zelf een Don Cremello veulen ergens eind april uit mijn Belgische rijpony merrie Ecoline! :D Ze heeft lang in België hoog niveau dressuur gelopen, waarna ik haar heb gekocht als recreatiepony. Uiteraard superbenieuwd naar de uitkomst van deze match :D Een lichtpuntje in deze crisistijden...

Gezien mijn merrie echt belachelijk braaf is, was dat één van de voornaamste redenen waarom ik voor Don Cremello gekozen heb (naast die belachelijk mooie kleur en gangen natuurlijk). Zijn jullie veulens ook zo braaf uitgedraaid?

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:06

Welkom Ecoline

De mijne is mega braaf. Heel lief en een open pony. Heb je een foto van je merrie?

Ecoline
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-20
Woonplaats: Tessenderlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:19

Dankje! Jazeker!


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Nu ze 10 maanden drachtig is, is ze wel wat ronder ;)

Afbeelding

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:32

Ecoline, wat leuk!
Ik heb ook een DC gefokt.. wordt dit jaar vier. Geen misstap gemaakt. Erg blij, eigenzinnig maar heel brave pony geworden! Ik heb haar verkocht en ze staat nu in de omgeving van Utrecht. Helaas het contact sinds afgelopen najaar verloren, maar ik verwacht dat zij er een hele leuke pony aan heeft!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:38

Spannend, aftellen naar je eigen DC-tje <3

Lilith is ook een schat. Heeft bijna niks van moeders extreem moeilijke karakter meegekregen. Ik zeg bijna niks, want af en toe merk je wel dat ze ook wat van mama heeft. Een beetje pit mag ook :j .

Ik antwoord van de week uitgebreid op de rest, ze zien er allemaal goed uit!

Layla, rotsituatie hè. Het is helaas even niet anders. Ik hoop ook dat we in afzienbare tijd van het virus in deze hoedanigheid verlost zijn.


Groetjes van Lilith!
Afbeelding

Ecoline
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-20
Woonplaats: Tessenderlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:24

Oh tof zeg, zo'n warm welkom! Wat een schitterende pony's zie ik hier allemaal voorbijkomen *\o/* Best wel jaloers! :D

Ik hoop inderdaad ook op zo'n topvijfjaarse die de kop trekt op buitenritjes. We kochten twee jaar geleden een oude langgevelboerderij in Tessenderlo (België) die vlak aan een natuurgebied ligt. Hoewel ik heel erg graag dressuur rijdt, zijn lange buitenritten wel echt de droom.

Maar voor ik te hard van stapel loop, nog 32 dagen aftellen tot de geboorte :)

bedankt alvast allemaal en stay safe!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:01

Vienna ziet er goed uit Suzzy! En al goed kindmak zo te zien :)

Hij heeft ruimte zat over yvonne! Leuk om te zien.

Super dat Kriebel het allemaal zo braaf doet.. 5 jaar alweer, wat gaat dat snel!

Wat jammer dat je nu even niet naar je kleintje kan Laylah.. Hopelijk zijn we snel van dit rot virus af zonder te veel slachtoffers en zijn de maatregelen niet meer nodig.

Welkom Ecoline! Leuk, nog een klein DC-tje! Ze heeft al een lekker bol buikje :D Mijne is ook erg braaf en vriendelijk, net een grote hond in omgang.

Dat koppie van Lilith <3

Auryn is nog steeds vies, eet haar buikje rond en groeit.
Afbeelding

Ik kon die vieze manen met happen er uit niet meer aanzien, dus even met de schaar er doorheen geweest:
Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:21

Spierwitte manen nu.. Voor zo lang het duurt :'). Ze kunnen zich vuil maken op de gekste manieren.

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:26

Wat leuk om ze weer even te zien <3

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:01

Evita, wat een herkenbaar probleem die manen. Gelukkig zijn die bij mij niet wit

Ecoline, welkom! Mijn DC is nu bijna 5. Loopt sinds hij ingereden (met 3, na paar weken ging hij mee op pad ) is voorop op buitenrit. Kan leuk een dressuurrondje looen, de B stond deze maand op de planning, maar helaas moeten we even wachten nu natuurlijk. Ook een mini sprongetje is hij niet vies van.
Hij is vrolijk, vriendelijk en lief. Iedereen is gek op hem en hij is de favoriete pony op stal.

Loe_Loe

Berichten: 582
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:17

Afbeelding
Hallo allemaal,

Wat een leuk topic en wat een prachtige nakomelingen van Don Cremello!
Wij verwachten een veulentje op 14 april. Heel spannend allemaal. De moeder is onze Gorey Kit, een bruine Irish Horse. Ze doet het hartstikke goed. Ik blijf het topic volgen en zal jullie oo de hoogte houden als het veulen er is!

Hier staat ze lekker in het zonnetje te soezen met de dikke buik <3

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:23

Wat leuk, weer een paar DC veulens er bij, hoe oud is de mama to be?


Ik heb trouwens nog een cassanova baby erbij gekocht, nog 6 maanden en we mogen haar halen :Z

Loe_Loe

Berichten: 582
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:33

Wat een leuk vooruitzicht Laylah2002!

Mams is 17 jaartjes. Al wat ouder, maar zekers fit genoeg voor nog een dracht. De bedoeling is dat het veulen haar opvolger wordt.

Ecoline
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-20
Woonplaats: Tessenderlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:50

Laylah2002 schreef:
Wat leuk, weer een paar DC veulens er bij, hoe oud is de mama to be?


Ik heb trouwens nog een cassanova baby erbij gekocht, nog 6 maanden en we mogen haar halen :Z



Heb je foto's van je Cassanova baby Laylah? Proficiat alvast!

Mijn merrie is op dit moment 19. Zeker niet meer de jongste, maar wel fit en soepel. De dierenarts en osteopaat die ik consulteerde voor ik aan het inseminatieproces begon, waren erg positief. Tussen haar sportcarrière door is Ecoline ook fokmerrie geweest, zes gezonde veulens tussen 2004 en 2014, dus ik maak me niet al te veel zorgen :)

Zo leuk om te lezen over al die toffe pony's! :D Met al die leuke verhalen erbij kan ik zo mogelijk nóg minder wachten ;) Helaas, het is nog maar dag 314 dus m'n geduld zal nog wel even op de proef gesteld worden.... en jij zal de spits mogen afbijten Loeloe! Benieuwd! Heeft je merrie nog al veulens gehad?

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:05

Sommige die in de cassanova nakomelingen zit die heeft haar waarschijnlijk al gezien, hier is ze Phallon MT. <3

Afbeelding
Afbeelding

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:45

Prachtig beestje Layla!

Ik ben net bij Don wezen kijken die vandaag 5 weken in training staat en hij doet het erg goed! Wel wat eigenwijs geloof ik, maar braaf!

Afbeelding
Afbeelding

Over 14 dagen ga ik er waarschijnlijk zelf op dus dan volgt weer een update!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:08

Kelly, dat herken ik wel hoor :=
Wel braaf, maar soms ~~}>


Hier staan mijn maatjes weer lekker op de wei. Kriebel, samen met mama en zijn halfzusje en een jaarling van iemand anders.
Heerlijk om die drie zo samen te hebben. Waarschijnlijk is het ook het laatste jaar waarop dat kan.
Afbeelding

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:56

Kelly_J schreef:
Prachtig beestje Layla!

Ik ben net bij Don wezen kijken die vandaag 5 weken in training staat en hij doet het erg goed! Wel wat eigenwijs geloof ik, maar braaf!

[ [url=m/JgXXAy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eo0b4i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over 14 dagen ga ik er waarschijnlijk zelf op dus dan volgt weer een update!

Wat een apart kleurtje is dit! Lijkt alsof de merrie er eerst een Don Cremello van gebakken had, zich bedacht, née... liever zwart... maar geen tijd meer had om het helemaal af te maken :')

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:37

Haha klopt.. maar hij is elk seizoen anders. Ik bracht hem valk heen (5 weken terug) en krijg hem straks zwart terug.

En dat terwijl hij zo is geboren..
Afbeelding

In de zomer wordt ie weer meer goudkleurig en dan krijgt ie de herfst weer een zwart Zorro masker en volgt de rest donker en zo gaan we het hele jaar rond :D .