Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

 
Profiel   

Wij hebben Jena gefokt die nu van bokker Saariewaarie is hier, die zit rond de 1.60 en dat is voor ons (ook met het oog op de foklijnen) te klein, dit jaar ook 2 driejaartjes te koop die te klein zijn gebleven helaas dus we zitten nu wel te hopen dat de volgende baby's wat groter worden haha :D

Oh wat zonde dat je hem zou weg moeten doen! Zelfs als dat even een tijd is die je moet overbruggen door drukte toch het overwegen waard, je hebt ook niet zomaar een nieuwe op dat niveau (waarvan je de achtergrond kent) ook he.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 16:24 



 
Profiel   

welshfan97 schreef
Wat bedoel je met alles er om heen? Trailer laden en aan de hand? Ik denk dat het helemaal goed komt in de B volgend jaar als ik je foto's zo zie!


Het trailer laden, opzadelen enzo gaat nog gepaard met spanning. Ik wil dat nog enigzins proberen te verminderen voordat we echt op wedstrijd gaan. Ik heb geen haast en denk dat als ik thuis lekker door train de eerste klasses niet zo'n probleem zijn #hoop-ik

Wat jammer dat Iphone niet door alle gezinsleden te rijden is maar inderdaad hopelijk valt het te combineren met je co-schappen.

@Nessie: ik hoorde inderdaad van een vriendin van mij ook al goede verhalen over Seniores Priores dus na mijn zak Speedibeet ga ik over naar Seniores Priores.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 16:55 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Mijn 2,5 jarige Everdale word rete gaaf al zeg ik het zelf :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:07 



 
Profiel   

Gaaf hoor Lisadliam! Staat ie nog in de opfok of ben je er al wat mee aan het doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 15:05 



 
Profiel   

Leuk dier met dat vele wit, mooi getekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 15:07 



 
Profiel   

Die is al zeer volwassen qua bouw zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 15:09 



 
Profiel   

Esssther schreef
Gaaf hoor Lisadliam! Staat ie nog in de opfok of ben je er al wat mee aan het doen?


Hij staat op niet in de opfok maar op de zelfde stal als mijn andere paard. Hij staat daar samen met een jaarling en een wat ouder paard zomers dag en nacht buiten. In de winter gaat hij in de avond op stal.

We hebben al wat grondwerk met hem gedaan omdat hij nogal baldadig was haha. Maar nu word hij alleen buiten en binnen gezet. Verder komt hij niet in de hand want ik ben zwanger. In mei word hij 3 en wil ik hem zadelmak laten maken. Ik heb lang getwijfeld of ik hem dan niet te jong vind maar hij is zo nieuwsgierig, leergierig en brutaal dat ik denk dat hij er al wel aan toe is. Hij komt altijd naar je toe gedraafd en eist van iedereen alle aandacht op. Hij vind het echt heel leuk en interessant als we wat met hem gaan doen. Hij is ook nergens bang voor en stormt overal op af. Het is soms net een dolle hond. Maar tegelijker tijd zoo gevoelig en slim.

Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen met beleren. Ben niet van plan hem daarna ook echt helemaal op te pakken onder het zadel. Laat hem eerst maar wat meer volwassen worden, denk dat grondwerk met hem heel leuk is.

Kwa bouw vind ik hem ookal erg 'af' maar soms denk ik jeetje wat een puppie nog. Het slungelige begint er nu wel een beetje vanaf te gaan maar hij is echt lang behoorlijk iel en slungelig geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:31 



 
Profiel   

Joepie, afgelopen zondag onze eerste wedstrijd gehad. Met voldoende goed resultaat *\o/*

Tijdens het opzadelen was ie wel een beetje gespannen maar er eenmaal op niks aan de hand. Super! Hij liet zich ook goed bewerken. Helaas had ik zelf teveel spanning in de proeven waardoor ik niet heb gereden zoals ik had willen rijden. Desondanks toch 184 en 190 punten *\o/* De kop is er af! Op naar de volgende wedstrijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 16:08 



 
Profiel   

Wat fijn Esther! Nu is de kop eraf! Op naar de volgende wedstrijd *\o/*
Hoe meer wedstrijden je start, hoe rustiger hij zal zijn bij alle randzaken zoals opzadelen en opstappen. Komt helemaal goed <3

Bij Jena is opstappen op wedstrijd ook een dingetje geweest. En opstappen bij Stral hier ( op de wasplaats of in de gang) is ook nog stressy. Op wedstrijd en thuis gaat dit ondertussen wel erg goed!
Jena is inderdaad geen grote, voor mij niet erg, wel benieuwd hoe groot haar nakomelingen gaan zijn als we ooit eens fokken.

Lisadliam, wat een mooie Everdale heb jij. Echt al vrij veel ‘paard’ voor zijn leeftijd precies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 14:41 



 
Profiel   

Eston in de hoefslag gespot :)

En Inverness gaan we meer in de sport zien lopen, leuk voor Redd! Onze merrie is er terug van uitgerekend op 12-4!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:29 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de Everdales hier in het topic?

Mijn Jena is zoveel veranderd de laatste tijd, ook veel body en spieren gekregen dankzij de goede begeleiding van Stral ;-)

Benieuwd hoe we de COVID-19-periode doorspartelen (weet niet of ik tijd blijf hebben om ze goed te blijven trainen door mijn werk in de frontlinie, of ik zelf gezond blijf,...) maar jeetje, ik heb een goudklompje in mijn bezit!

Ik kijk om eens recente foto's te plaatsen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:15 



 
Profiel   

Saariewaarie, ik ben wel benieuwd naar een recente foto van jou prachtige Everdale!

Onze Everdale gaat ook goed. Op wedstrijd gebied rijden we nog steeds Z1, maar er zitten steeds meer kloppende vliegende wissels bij! Ook zijn we na 2 jaar weer eens gaan proberen om buiten te rijden, en hij is ineens verstandig geworden en gaat nu super fijn mee! En mijn zusje heeft hem laatst voor het eerst gestart (zij rijdt hem ongeveer 2 keer per 2 weken ivm op kamers wonen), ze moesten meteen in het M1 beginnen maar halen in 2 proeven meteen 3 winstpunten en prijs. Super trots dus op zowel mijn zusje als onze lieve Iphone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:21 



 
Profiel   

[ img ]

Deze grappenmaker word in mei alweer 3jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 07:56 



 
Profiel   

Saariewaarie: dat gevoel ken ik, dat goudklompje in bezit hebben ;) Fijn is dat he?

Ik ben ook zo blij met mijn Everdale.
Als veulen had ik weinig connectie met hem en ik had dus nooit verwacht dat ik er zo'n fijn paard aan zou hebben. We zijn nu 3 wedstrijden gestart in de B, 8 winstpunten verder en 4x 1e en 2x 3e dus we mogen niet klagen. Helaas nu door Corona een tijdelijke wedstrijdstop maar dit geeft ons wel de mogelijkheid om door te trainen voor de L1.

Iphone is mooi! Ik heb je op instagram en zag laatst nog weer een foto voorbij komen, knapperd hoor!

Lisadliam; ook een knapperd! Wie is vader van moeder? Ook al van plan om binnen aanzienlijke tijd zadelmak te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 10:29 



 
Profiel   

Het is alweer eventjes stil hier. Vandaag wordt mijn Everdale 2 jaar dus ik dacht laat ik maar weer eens wat delen.

@Lisadliam: Ik ben erg benieuwd hoe jouw Everdale het tijdens het zadelmak maken binnekort gaat doen.

@Essther: wedstrijd rijden met spanningen en dan toch nog zo'n mooie punten halen vind ik erg knap. _/-\o_ . Wat leuk, jij zit met jouw Everdale op het zelfde niveau als ik met de Everdale die ik momenteel rij. Wij hebben ook in 3 wedstrijden +8 gereden in het B en zijn nu hard aan het trainen voor de L1.

@Saariewaarie: Ik ben erg benieuwd naar foto's van jouw goudklompje. <3

@Welshfan: Iphone is zo te horen ook een topper. <3

Als het met de coronacrisis allemaal wat rustiger wordt, komt mijn vader een keer foto's maken van mij en de Everdale die ik momenteel rij. Van mijn eigen Everdale Nirell kan ik gelukkig zelf foto's maken.

Ik heb Nirell laatst gemeten en hij is nu 1,62m. En hij heeft zo'n fijn karakter. Echt een gevoelspaardje en heel erg knuffelachtig.

Hier wat foto's van veulen en 2 jaar:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dit is Nirell toen hij net 1 jaar geweest was samen met zijn moeder (photoshop, ze zijn niet samen geweest natuurlijk).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 10:36 



 
Profiel   

Da’s al een grote! Onze tweejarige moet ik eens meten, hoop ook zoiets. Ze is iéts schuwer aan haar hoofd dan de Negro die erbij staat. Raar want als veulen waren ze omgekeerd. Vrij fel ook als de hoefsmid komt maar goed, dat is een kwestie van wat meer oefenen, ze zijn altijd wel handiger na de winter (loopstallen en dagelijks eten krijgen) dan als ze op de zomerweides lopen hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 11:35 



 
Profiel   

Ooee ik ben heel benieuwd hoe groot jouw 2 jarige is. Van welke maand is ze? Die van mij staat het hele jaar door buiten met schuilstal. Ik ga er wel regelmatig naar toe en ben dan wel met hem bezig (borstelen, stukje wandelen etc.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 13:10 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels een beetje begonnen met grondwerk. Hij vind het erg leuk! Het is net een hondje. Wel een hondje die op kleine dingen extreem kan reageren. Hij is vrij brutaal en nergens bang voor maar als het anders gaat zoals hij het had bedacht kan hij inneens heeeel erg in de war zijn, en zich heel groot maken. Maar hij is zijn spanning ook wel vrij vlot weer kwijt gelukkig.

Moedersvader is Jackson. Beetje springbloed dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 13:22 



 
Profiel   

Anniique schreef
Ooee ik ben heel benieuwd hoe groot jouw 2 jarige is. Van welke maand is ze? Die van mij staat het hele jaar door buiten met schuilstal. Ik ga er wel regelmatig naar toe en ben dan wel met hem bezig (borstelen, stukje wandelen etc.).

Morgen is ze jarig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 13:29 



 
Profiel   

Owh leuk dan schelen die van ons maar een dag. Dan ben ik erg benieuwd hoe groot de jouwe nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 16:43 



 
Profiel   

Ik probeer straks eens te gaan maar met meetstok in loopstal kruipen is meestal niet zo’n succes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 17:21 



 
Profiel   

Zonder de meetstok schat ik haar zo’n 162 nu! Begin 160 alleszins, ze leek ongeveer zo groot als mijn minipapa :') Volgend jaar mag ze naar de keuring als alles goed gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 12:24 



 
Profiel   

Owh wat leuk dan zijn ze ongeveer even groot. Gaat de jouwe binnenkort ook weer lekker naar buiten?

Ben nu wel benieuwd hoe die eruit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 13:04 



 
Profiel   

@Stral, dan is ze al groter dan lieve kleine knappe Jena ;)


foto's zijn eventjes moeilijk: goede camera (en vooral lens) ligt (en is van) mijn mama en met corona in het achterhoofd niet zo verstandig om die nu op te halen en te gebruiken. Ik hoop er dit weekend te kunnen maken met mijn toestel, daar komen er ook wel oké foto's uit normaal.
Ondanks dat Stral ons nu niet kan begeleiden heb ik Jena voorlopig nog wel leuk aan het lopen, al doen we vooral basiswerk, heeft ze ook deugd van. Vanaf volgende week mag er in Be terug privéles gegeven worden, dus dan terug trouw wekelijks op post!


Aniique, Nirell is een knapperdje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 14:32 



 
Profiel   

Anniique schreef
Owh wat leuk dan zijn ze ongeveer even groot. Gaat de jouwe binnenkort ook weer lekker naar buiten?

Ben nu wel benieuwd hoe die eruit ziet.

Ze staan in de winter in loopstallen met uitloop naar een kaal stuk, nu het gras aan het opbouwen en dan mogen ze er weer op. Nog even bedenken hoe we de groepen indelen dit jaar. als ze op het gras loopt trek ik foto’s’!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen