Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:42

Wij een Negro (op de valreep, eergisteren drachtig gescand), Glamourdale en die Everdale-zoon uit dit topic waar de naam mij nu compleet van ontschiet :)

Knappe kerel hè!

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:18

Bedoel je inverness? Owh dat zijn drie knappe hengsten. De mijne is gedekt door gladiator, 3 jarige zoon van Glamourdale.

Hoe is het met jouw everdale?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:25

Inverness ja!

Gladiator ken ik niet! Glamourdale ben ik grote fan van :)
Alles goed met Noira! Echt een hele knappe, intelligent en nieuwsgierig maar wordt een beetje achteruit geschoven door het Negro-merrieveulen dat een maand jonger is, maar die is ook echt héél brutaal :) Jaagt gerust Noira en haar mama weg van de eetbak om te eten enzo :P

Ik moet drrrrringend foto’s trekken!

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 08:35

Ja leuk. Ik ben heel benieuwd naar foto's.
Ik kreeg laatst trouwens een veulen foto van de everdale die ik nu rijdt te zien, ze is nu 5. Lijkt veel op mijn Veulen en dat is erg leuk om te zien. Hier een foto.


Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:27

Wat is het rustig hier, verder geen ontwikkelingen rondom de Everdales?

Mijn Everdale-ruin staat op de lijst om zadelmak gemaakt te worden. Met een beetje mazzel kan hij er zeer binnenkort heen. Heel benieuwd hoe hij is in de omgang, hoe hij zich ontwikkeld, of hij het goed oppakt, etcetera... In de opfok waar hij nu staat heb ik hem nooit durven en kunnen opjagen dus weet niet eens of 'n beetje kan 'sjouwen' :=

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:20

Altijd leuk en spannend om te zien hoe ze onder zadel uitpakken!

Hier trainen we rustig thuis, door drukte heeft alles op een wat lager pitje gestaan. Eston is verhuisd en staat nu met mijn nieuwe minipaard Izzy op de wei en snachts samen op stal. Dit gaat erg goed :D Sowieso is Eston een heel fijne hengst nog steeds erg makkelijk in de omgang.

Afbeelding

Afbeelding

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:11

Mijn everdale is dit weekend naar de opfok gebracht. Dat ging heel Goed, hij was erg braaf op de trailer. Alleen bij de opfok was hij erg macho en dominant naar het andere veulen. Dat werd even goed gecorrigeerd en nu is hij dikke maatjes met het andere veulen.

En met de everdale waar ik momenteel op rij ga ik over 2 weken voor het eerst wedstrijd rijden.

Hier mijn everdale:
Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:24

Mooie foto's!
En spannend Essster! Maar komt vast goed, ik hoor qua karakter alleen maar positieve dingen over Everdale.

Onze Everdale gaat ook nog steeds goed. In de omgang een super paard! Laatst zijn we een lang weekend weg geweest en toen ik ook voor het eerst een "vreemde" (stalgenootje) en gereden en hij was super lief. :)
IPhone loopt ondertussen M2, we gaan zien wat het komende half jaar brengt want ik twijfel nog of we op tijd klaar zijn voor het Z1 maar mijn moeder is er heilig overtuigd van dat het gaat lukken om volgend seizoen Z1 te starten.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:50

welshfan97 schreef:
Mooie foto's!
En spannend Essster! Maar komt vast goed, ik hoor qua karakter alleen maar positieve dingen over Everdale.

Onze Everdale gaat ook nog steeds goed. In de omgang een super paard! Laatst zijn we een lang weekend weg geweest en toen ik ook voor het eerst een "vreemde" (stalgenootje) en gereden en hij was super lief. :)
IPhone loopt ondertussen M2, we gaan zien wat het komende half jaar brengt want ik twijfel nog of we op tijd klaar zijn voor het Z1 maar mijn moeder is er heilig overtuigd van dat het gaat lukken om volgend seizoen Z1 te starten.


Lol Iphone, mijn Everdale noemt Itunes :') :+ :D

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:39

Haha, ik ken ook nog een IPad, gekke jaargang die I. Laatst werd hij hier op de manege in een gekke bui door iemand Nokia genoemd. :')

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:00

Wauw, goede berichten allemaal! Jaargang I, die paarden zijn nu 6 jaar. Zeg is dat goed? En dan al M2, super zeg!

Ik hoop dat ik over een week of wat ook met leuke berichten kan komen. Er is plek bij de stal waar ie zadelmak gemaakt wordt dus donderdag gaat hij er heen :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:34

I'tjes zijn 5 nu nog :)

Knapperd zie ik passeren!
Ik loop echt gigantisch achter met foto's maken, doodzonde :( Blijf het vergeten!
Zijn nog niet gespeend ook, de veulens, laatste weken bij de mama nu :)

_Stephanie

Berichten: 659
Geregistreerd: 12-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:01

Wat leuk dat er weer updates zijn in dit topic! hoe meer foto's hoe leuker.

Anniique, ik vind jou veulentje zo knap! :wow:

Mijn Everdale gaat ook erg goed, 3x mee gehad op wedstrijd en braver dan verwacht, wat wil je nog meer? :D

Afbeelding

Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:29

Stephanie, die van jou mag er ook zijn! <3 hoe groot is hij/zij? Lijkt namelijk best een grote zo op de foto's.

Stral, ik zou zeker nog een keer foto's maken. Het is straks ontzettend leuk om te zien hoe ze veranderen.

De I's zijn idd 5 jaar, dus hij gaat erg snel maar lijkt het allemaal goed aan te kunnen. En de grootste reden waarom hij zo hard gaat is zn karakter, hij vind nooit iets eng op wedstrijd en doet ook nooit gek/wild onder het zadel dus we kunnen gewoon altijd ontspannen ons ding doen. Het enige waar hij iets minder van gecharmeerd is zijn koeien, maar ook dat gaat steeds beter.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:05

welshfan97 schreef:
Stephanie, die van jou mag er ook zijn! <3 hoe groot is hij/zij? Lijkt namelijk best een grote zo op de foto's.

Stral, ik zou zeker nog een keer foto's maken. Het is straks ontzettend leuk om te zien hoe ze veranderen.

De I's zijn idd 5 jaar, dus hij gaat erg snel maar lijkt het allemaal goed aan te kunnen. En de grootste reden waarom hij zo hard gaat is zn karakter, hij vind nooit iets eng op wedstrijd en doet ook nooit gek/wild onder het zadel dus we kunnen gewoon altijd ontspannen ons ding doen. Het enige waar hij iets minder van gecharmeerd is zijn koeien, maar ook dat gaat steeds beter.


Oh ja, wist ik ook! Mijne is ook pas 3 jaar 8)7

@Stephanie: van jou is ook een knapperd! En fijn dat hij/zij zou braaf was!

@Welshfan97: Ik hoop dat die van mij ook zo nuchter is. Dat klinkt heel fijn!
Als de mijne zadelmak is komt ie naar huis waar we nu de wei en stal klaar aan het maken zijn.

Afbeelding
Er komt helemaal hout omheen maar we hebben nog geen officiele buitenbak dus er zal een stuk 'omgeploegd' worden en dan zou een paard wat nuchter/braaf is wel heel fijn zijn :j

[off-topic]
Dit wordt trouwens zijn vriendinnetje, wat vinden jullie van haar? Ze is pas 2 jaar en ik was op slag verliefd dus dacht die moet ik hebben :D
Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:26

!!Kingsdale-spam!!

Mijn Everdale staat sinds 2 weken op stal en wordt zadelmak gemaakt. In de opfok was er nooit de gelegenheid om hem even op te jagen dus nu kon ik dan eindelijk zien of Kingsdale een beetje kan lopen. Afgelopen week hebben ze er ook al 3x opgezeten en hij heeft nog geen stap fout gedaan. Ook onder het zadel blijft hij goed gaan, niet korter lopen oid door onbalans dus so far happy mee :o

Hier filmpje van mijn gup:

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:57

Hij kan wel lopen :D Leuk!

Ik heb ook geprobeerd de onze nog eens te trekken maar ze lopen op een gigantische wei en dat was eh ja, geen succes :') De Negro heb ik wel een loopfilmpje van. Maar de Everdale niet.

Van links naar rechts:
- First Donna C (Jazz x Havidoff)
- haar Negro merrieveulen van dit jaar: Nirvana
- Everdale-merrieveulen Noira
- moeder van Noira: Ampéria (Ampère x Weltmeyer)

Afbeelding

Noira - Nirvana - Donna - Ampéria
Afbeelding

links vooraan Noira en daarnaast Nirvana (achteraan zie je mijn oldie van op mijn ava mee huppelen haha :D)
Afbeelding

mellanny

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Yese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:54

Leuk om jullie foto's te zien en inderdaad hoe meer foto's hoe leuker!

Hierbij nog een paar foto's van Jay-Z. Hij pakt het goed op!
Afbeelding
Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:29

Leuk om te zien Mellanny! Hoe is het karakter?

Kingsdale staat nu bij africhtingsstal en is nu week of 2-3 onder het zadel. Hij heeft werkelijk nog geen stap verkeerd gedaan. Hij vindt het schijnbaar allemaal wel prima, geen bok, geen spatjes, niks... Hopelijk blijft het zo. Ik heb met mijn vorige paarden genoeg te stellen gehad ;) Hopelijk kan en mag ik er binnenkort zelf op, zo benieuwd!

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:53

Wat goed dat Kingsdale zo braaf is!

Leuk paard Mellanny :)

Mooie foto's Stral!



Hier nog wat van Eston. Mijn zus gaat hem van de winter uitbrengen, ik kom er niet aan toe door tijdgebrek. Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:45

Geen tijd om zo'n knapperd te rijden? :D

Jay-Z wat zit daar achter langs moederskant? Ander hoofdje!

Wat fijn dat ze zo braaf zijn he, Noira is ook wel nuchter, veel nuchterder dan die Negro iig. Het spenen deze week is euhm, behoorlijk spannend verlopen (inclusief ontsnapping) maar goed, eind goed al goed.

Jullie durven goed, op die jonkies kruipen. Wij hebben 2 leuke 3jaarse staan maar ik durf niet goed overnemen :P Echt schrik mij pijn te doen (zit ook met een dubbele hernia dus ik kan geen sprongetjes verdragen). Maar ze zijn tegelijk zo leuk :')

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:54

Ik rijd 3-4 keer per week (dan wel 20-30 min) maar geen tijd om uit te brengen. Vandaar dat mijn zus hem gaat uitbrengen.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:55

Ohja op die manier! En wat gaat ze starten met hem dan? Hoe oud is ie nu eigenlijk? Is die al 9? Nee toch, ff gekeken, 5 :D Dacht al. Welk stamboek is da tdan met die E?

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:12

Ik heb hem bij het NRPS ingeschreven staan, zijn moeder is daar Nederlands Kampioen merrie van :)

mellanny

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Yese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:43

Bedankt!

@Esssther Zijn karakter is top. Hij doet echt zo zijn best voor je. Dat is echt super! Maar hij kan ook wel rillerig zijn en is dan echt bang van iets. Met rijden gaat dat best goed gelukkig, beetje stelling naar de andere kant en hij is meteen weer op mij gefocust.

@Stral Everdale x Jazz x Haarlem