Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

 
Profiel   

Maurits0407 schreef
Hoi allemaal!

Ik heb ook een 5 jarige Everdale... ze is niet simpel te rijden maar wel heel lief in de omgang. Ik vroeg me af hoe het karakter van jullie Everdales is?

Groetjes!


Welkom!

Mijn Everdale is in omgang en rijden heel fijn. Hij laat zich heel goed bewerken, zodra ik er op zit is alle aandacht bij mij.

Ik heb al wel vaker van mensen gehoord dat Everdales niet makkelijk zouden zijn maar ik kan dat van dit van mij echt niet zeggen. Laatst was ik bij de fysio en die had ook een Everdale, ze zei: fijn om mee te werken maar als ie iets niet wil dan wil ie het echt niet. Misschien dat dat een Everdale dingetje is..?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 09:05 



 
Profiel   

Ik heb het ook wel eens voorbij horen komen dat ze lastig zijn, maar kan me er op de ervaring met mijn eigen hengst niet in vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 09:45 



 
Profiel   

De verkochte Everdale heeft een super karakter, de 2jarige die we nog staan hebben zal vermoedelijk wel wat meer pit hebben :) Maar hoe die in het werk zal zijn valt dus nog af te wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 09:53 



 
Profiel   

Gisteren mijn Everdale gebruikt als trappetje bij het plukken van de peren

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 08:11 



 
Profiel   

Wat leuk Maurits dat je ook een Everdale hebt. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de foto's. Ik rijd zelf een 7 jarige Everdale merrie, Izaïra, en heb een 2 jarige Everdale ruin, Nirell. Ze zijn beide gevoelig en erg lief en knuffelig. Met de juiste aanpak doen ze alles voor je en zijn ze heel werkwillig. Ik vind het super fijne paarden maar ik ken ook de andere verhalen. Ik denk zelf wel dat dat te maken heeft met de manier van aanpak en ook wel welke moederlijn erop zit. Een harde aanpak werkt bij die van mij averechts.

Wat een leuke foto's Saarie en Esther. En wat een handig trapje. Leuk dat jullie beide de kop eraf hebben in het L1 en dat het zo goed is gegaan. Ik ben nu ook gestart in het L1. Ik heb een keer een filmpje opgestuurd en heb weer een wedstrijd gereden en we zitten nu op 3 winstpunten.

Gaaf Nessie. Leuke foto's ook. Ik ben heel benieuwd hoe hij het in het Z gaat doen en wat gaaf dat je een cross gereden hebt. Wij gaan morgen meedoen aan de Tripalon in Bussloo. Dit is een cross, springparcours en een dressuurproef. Met de springles gaat het nu ook erg goed met Izaïra. Alleen nieuwe gekke dingen bij de hindernis vindt ze erg spannend en dan moet ik haar flink overtuigen om er overheen te gaan. Maar het gaat steeds beter, we springen al over een slootje, tonnetjes, pionnen, houten blokken en gekke planken (vaak wel iedere les weer min. een keer weigeren). Ik verwacht morgen dan ook wel een aantal weigeringen bij de gekke hindernissen.

Hier nog een aantal foto's van ze beide.

De knuffelige Nirell:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En de knappe Izaïra:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 20:54 



 
Profiel   

Inverness gefokt door Redd hier werd net 2de op het BK op ZZ niveau ;) Wij hebben er van dit jaar echt een heel stoer hengstveulen van. Voor volgend jaar weer een Everdale veulen te verwachten en een Everdale die naar de merriekeuring en de zadelmakmaakklas mag, ik moet dringend nog eens foto’s trekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 19:59 



 
Profiel   

Prachtige foto’s Annique! Vooral Nirell vind ik erg leuk, mooie aftekening :j

Mooie prestatie van Inverness :j en ben benieuwd naar foto’s Stral!

Hier vandaag meegedaan aan een clinic met Eston :) In het roze voor de aandacht voor borstkanker maand.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 14:28 



 
Profiel   

Wat is Eston knap! <3 <3

Ik herbekeek de proef van Inverness van zaterdag en amai, wat een leuke zeg!

Aniique: Wat een prachtige blik heeft Nirell...
Hier net hetzelfde, Jena is een topkarakter, maar haar met een harde aanpak van iets overtuigen zou echt niet werken (dénk ik, want heb het nog niet geprobeerd/nodig gehad).

Zoals Stral dus zegt is Jena inderdaad een toppertje! Ik ga NOOIT meer zo'n leuk paard hebben. Ze is braaf op de trailer, ik kan er zo alleen mee weg, ze is flink om te wandelen, braaf op een groot wedstrijdterrein tussen veel andere paarden en ze is ongelofelijk werkwillig. Hier alleen maar positief over de de combo met Jena haar mama én papa!
Deze winter haar voor het eerst scheren, dat wordt wel nog spannend denk ik...

Ondertussen is het LRV-wedstrijdseizoen ten einde en hebben we mogen meedoen aan het provinciaal (2de plek) en nationaal kampioenschap (6de plek, en er had meer ingezeten als ik wat netter had gereden, maar goed!) in L1. Trots op mijn kleintje <3

Nu eventjes rustig en dan gaan we er weer vol tegenaan!

2 foto's van zondag op het nationaal kampioenschap:


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 14:53 



 
Profiel   

Die tweede foto geeft wel echt goed de toestand van de bodem weer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:43 



 
Profiel   

Ploeteren was het :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 19:25 



 
Profiel   

Fijn dier zo te horen en zien! Die bodem is inderdaad ploeteren, hierom weiger ik echt op gras te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 21:08 



 
Profiel   

Wauw goed gedaan Saariewaarie! En dat al helemaal op zo'n bodem.

Knappe Eston! Wat een hals dit daar op he? <3

We hebben vorig weekend onze tweede L2 wedstrijd gereden en wederom 2 winstpunten mee naar huis genomen. Afgelopen januari gestart in de B, versnelt gestart in L1 en L2. Nu is mijn planning om tot volgend jaar voorjaar sowieso L2 te blijven rijden en te perfectioneren naar minimaal 2 winstpunten per proef. Ik sta er versteld van hoe makkelijk King zich laat bewerken en hoe graag hij mee werkt. Zo fijn! Zoals Saariewaarie ook al zegt: zo'n leuk paard ga ik nooit meer hebben.

Gisteren voor King een knuffel gekocht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 09:04 



 
Profiel   

Leuk om zo al die Everdale's te mogen volgen! En wat bijzonder om te zien dat de karakters toch nog zo verschillen.

Inverness had het inderdaad goed gedaan. Ben benieuwd naar zijn volgende wedstrijden.

[ img ]


Zijn volle broer is inmiddels ook onder het zadel en heeft ook erg veel talent. Heel benieuwd waar hij gaat komem in de toekomst

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 17:42 



 
Profiel   

Superschattig Kingsdale met zijn knuffel! <3

Die volle broer is ook knap Redd :j

Hier volgt de hengst nog steeds de roze dresscode op :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 18:21 



 
Profiel   

Hahaha super stoer dat roze! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 07:55 



 
Profiel   

Hij kan het hebben :D Ik heb sowieso het meeste in het roze qua dekjes, hij heeft ermee te leven :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:45 



 
Profiel   

Ik vind het karakter van mijn Everdale fantastisch!
Toen Jena bij mij kwam, hebben we wel werk gemaakt van het trailerladen. Als ze iets eng vond, sloot ze zich wel af (aanvaardde bvb ook geen beloning op dat moment). Maar dit lag ook grotendeels aan het feit dat ze mij nog niet 100% vertrouwde denk ik.
Ze is nooit dominant of stout geweest op zo'n moment, zij ging enkel in 'freeze-modus' als ze het niet helemaal vertrouwde. Met tijd, liefde en aanmoediging liep zij na een paar dagen zo de trailer op. Vorige week laadde ik ze na een maand thuisblijven op en ze liep blindelings de trailer op. Ik kan haar alleen laden, en alleen opzadelen, opstappen etc op vreemd terrein.

Maar ik besef dat ik een héél braaf paard heb. Dat is opladen, afladen op een wedstrijdterrein waar ze nog nooit geweest is, opstappen en wegrijden. Ook met wandelen (alleen of in groep), groepsdressuurtrainingen,... is zij voorbeeldig. Op de weide haalt ze wel eens gekke capriolen uit (dagelijks eigenlijk), maar eens aan het werk heeft zij een super instelling en doet zij keihard haar best!

Ik ging haar dit jaar voor het eerst scheren, maar door corona zijn er nu toch geen wedstrijden... dus wij gaan voor een dekenloze winter... Ze is fluffy :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 23:01 



 
Profiel   

Mijn Everdale heeft ook een fijn meewerkend karakter. Zowel aan de hand als onder het zadel laat hij zich makkelijk leiden. Hij heeft met trailer laden een korte periode gehad waarbij we even moesten doorpakken omdat hij er langsop liep maar met longeerlijn en 'aanjager' loopt ie er nu zonder morren in. En zoals Saariewaarie hierboven ook zegt tijdens het rijden zo fijn meewerken. Eenmaal er op gaat het knopje om een is hij bij de les, hij wil zo graag werken.

Ik heb ook meer verhalen van mensen gehoord die van een ander hoorde dat Everdales lastig kunnen zijn maar eigenlijk nooit van de persoon in kwestie zelf ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 09:13 



 
Profiel   

Ik heb echt een supermakkelijk paard, inclusief dat het een super makkelijke hengst is. Laden kan alleen, nooit twijfel loopt er rustig op en af. Is door een kleuter te leiden / rijden. Geeft geen kick op merries / andere paarden, ook niet op vreemd terrein. Buitenritten, schrik/obstakeltraining en crosstrainingen ook geen probleem. Dressuur altijd zin om te werken, fijn voorwaarts maar heel braaf :j Staat met een ruin in de stal en op de weide, naast de merries. Zo mag elk paard wel zijn.

Zit te overwegen deze combinatie tussen zijn moeder en Everdale nog een x te herhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 09:47 



 
Profiel   

Nou goed te horen dat er ook succes stories zijn.... omdat mijne met periodes zo stout is hoor ik vaak: ohja dat hoor ik vaker van Everdales.

Nu kan ik ook het tegengeluid geven en hopen dat die van mij uit de peuterpubertijd komt haha. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 10:21 



 
Profiel   

Nessie schreef
Ik heb echt een supermakkelijk paard, inclusief dat het een super makkelijke hengst is. Laden kan alleen, nooit twijfel loopt er rustig op en af. Is door een kleuter te leiden / rijden. Geeft geen kick op merries / andere paarden, ook niet op vreemd terrein. Buitenritten, schrik/obstakeltraining en crosstrainingen ook geen probleem. Dressuur altijd zin om te werken, fijn voorwaarts maar heel braaf :j Staat met een ruin in de stal en op de weide, naast de merries. Zo mag elk paard wel zijn.

Zit te overwegen deze combinatie tussen zijn moeder en Everdale nog een x te herhalen.

Overweeg je dat nu pas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 16:09 



 
Profiel   

:P

Ik ben ook wel van ‘wat nieuws proberen’ :D , maar Everdale staat nog steeds hoog op het lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 16:13 



 
Profiel   

Maar beter geslaagd dan jouw zwarte parel kan je ze eigenlijk niet hebben he, ik zou ook voor Everdale gaan in jouw plek :~ *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 20:23 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de Everdales?

Hier nog een filmpje van vandaag, rustig zonder zadel (en zonder bit) aan het rondstappen met de ‘wilde’ hengst. Veel braver dan Eston krijg je ze sowieso niet in merrie, ruin of hengst.



De wedstrijden liggen stil, daar heb ik wel weer zin in! Heb hem laatst nog wel meegehad op clinic, was ook weer erg leuk en leerzaam :j Hopelijk eind januari ook nog 1 op de planning en in de loop van het jaar weer op wedstrijd. Ook willen we een weekendje naar de Cantharel in Apeldoorn op ‘vakantie’ als het weer mag van het voorjaar. Tot nu toe ben ik 2x met zijn moeder Carrera geweest, maar wil dit keer Eston (en Izzy zijn minipaard vriendje) meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 22:43 



 
Profiel   

Gisteren lekker in het zonnetje gereden met Kingsdale. Hij blijft het heerlijk doen. Alles wat ik hem vraagt pakt hij zo fijn op. We zijn nu aan het trainen voor de M1 en ik hoop dat we aanvang buitenseizoen M1 kunnen gaan starten.

Hier een foto van onze training gisteren:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 09:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen