Nakomelingen van Santano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:19

Welkom !!! Super mooi paardje !!! Volgens mij ook wel aardig hoog ? :)

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:00

Heb hem niet opgemeten maar gok dat hij de 1.70 wel haalt ja!

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:15

Mijn lieve jonkie is vorige week alweer 3 geworden, time flies when you're having fun!

Zeg een voorstel he. Zijn er hier Santano eigenaren die het bijvoorbeeld leuk zouden vinden om eens een soort meeting te gaan doen. Wat mij betreft een foto meeting, een schriktraining meeting of een ander leuk idee? Doen we ergens in het midden van het land of op een andere plek, maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.

Iemand?

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:23

count me in!
Je weet me te vinden Marlies :D Als ik het maar op tijd weet ivm concours

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:30

Ik zie dat ook zeker wel zitten Niekje51 !!
Maar voor mij liever op een Zondag en ff indd kijken naar elkaars concoursen en waar want
ik kom uit Rotterdam :D

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:04

Ik ben zelf ook voor een zondag. Op zaterdag altijd huishoudelijke klussen doen die er door de week niet van komen :o

Even kijken waar de Santano's die mee doen vandaan komen en dan prikken we samen een datum en locatie in het midden.

Inmiddels met 3, hoe denkt de rest er over?

emmelie8

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-09-13
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:01

Hè Bianca
Ik heb ook een santano X bredero merrie
Is dat dan dus volle broer en zus ? Dat zou leuk zijn? Moeder van mij is gracius lady
Zou leuk zijn om af te spreken :-) weet alleen niet of het mij gaat lukken ivm vervoer. Maar dan zien we dan wel

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:32

Hoi Emmelie! Ze hebben inderdaad dezelfde moeder! Die van mij is 8 jaar nu.

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:26

Ik heb de andere 7 Santano's een PB'tje gestuurd, ben benieuwd!

Wat gaaf trouwens, volle broer en zus hier in het topic!

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:25

Niekje51 schreef:
Ik heb de andere 7 Santano's een PB'tje gestuurd, ben benieuwd!

Wat gaaf trouwens, volle broer en zus hier in het topic!


Goed idee, Niekje51!!
Alleen is mijn lieve 5-jarige Santano merrie nog erg groen en heeft weinig zelfvertrouwen dus vlucht nog graag weg voor alles wat eng en onbekend is......mijn geduld wordt zeer op de proef gesteld zeg maar :D
Maar ik begreep uit je pb dat het idee is om na de zomervakantie af te spreken? Dan hebben wij onze eerste wedstrijdjes al wel achter de rug (is de planning) dus dan is ze hopelijk wat relaxter en vertrouwd ze mij wat meer :)

Herkennen jullie dit, trouwens? Elba is nu sinds september onder het zadel en staat sinds november op de pensionstal waar ik haar (en haar moeder) dagelijks train of knuffel (tis tenslotte nog een (hele grote) baby ^^).
Op die pensionstal gebeurt van alles, spelende kinderen, de sjofel die langs scheurt en het gebruik van de bladblazer i.p.v. een bezem in de stal (valt gelukkig mee met het stof).. Daarnaast wordt nu een binnenhal gebouwd dus is er elke dag wat nieuws om je als paard druk over te maken ;)
Hele goede oefening voor Elba dus wel: ze leert elke dag heel veel! Toch blijf ik zowel aan de hand als onder het zadel continu bezig met pogingen om haar vertrouwen te winnen en vooral haar aandacht bij mij te houden i.p.v. een kruiwagen, een sjofel of dat grassprietje die toch echt INEENS beweegt.. Ik heb ogen in mijn achterhoofd nodig om te voorkomen dat ze niet in m'n nek springt of me voorbij vliegt. Zijn nu dus veel bezig met grondwerk: als veulen liep ze je al bijna omver omdat ze zo graag wilde knuffelen (kan ze nog doen), dan kruipt ze bijna in je ^^ Zeer aandoenlijk, maar nu ze over de 1m70 gaat en zo schrikkerig kan zijn toch niet altijd handig :D
Langzaamaan win ik respect en vertrouwen, maar het duurt wel langer dan bij elk ander paard die we hebben gefokt.. Ondertussen ben ik smoorverliefd op d'r omdat ze zo'n grote laiverd is en nog megaknap ook!! 16 mei hebben we onze eerste officiële wedstrijd, ik ben zeer benieuwd.

Over springen gesproken! biancaroze! Elba heeft laatst vrijgesprongen en ik stond ervan te kijken hoeveel kwaliteit ze laat zien! Superleuk om te horen dat er nog een Santano springkwaliteit heeft :D

Nog even terugkomend op de meeting: ik stem fotomeeting! Ik krijg nu al een hartverzakking bij het denken aan een schriktraining XD (is ook pas bij ons op stal gegeven door John Erb dus weet wat het is haha)
Dan zal ik me als amateurfotografe wel in moeten houden om niet m'n eigen camera mee te nemen :D Maar het lijkt me dan een goed plan om een fotograaf te vragen zodat wij ons allemaal op onze en elkaars paardje kunnen richten :)
Ik kom uit Groningen en hoop tegen die tijd wel een E-rijbewijs te hebben dus reizen moet goedkomen. Max is wel midden van Nederland ja. Veluwe???? Misschien mogen we het KNHS centrum wel afhuren XD hahaha, moeten we In De Strengen even inschakelen, wie weet is er wel oor naar een artikel over de nakomelingen!

Ik herinner me nu dat we het hier ook wel eens hebben gehad over het bezoeken van Santano zelf......dat lijkt me ook nog steeds a dream come true..... hoe denken jullie daarover? Misschien dat eerst doen voor we onze eigen paardjes samen brengen? Kunnen we elkaar even in reallife ontmoeten en kletsen over wat we willen afspreken?
Santano staat bij Resim Stables dachten we, toch? Dat is in Harskamp: de Veluwe! Vlakbij Apeldoorn! Mooi centraal! Ik wil ze wel een mailtje sturen of we langs mogen komen :D

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:31

Zie mijn profiel en onderschrift :D

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:41

CK88 schreef:
Zie mijn profiel en onderschrift :D


Wat een knap ding, jouw Dante!!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:44

Herken veel aan de andere Santano's kwa uiterlijk. Dante had nog nooit een pas verkeerd gedaan, kon je een klein kind op naar buiten sturen :D

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:28

Heb even je topic doorgelezen, wat een mooie reis hebben jullie gemaakt van het B naar de M2. Pak je haar in het najaar weer op als het veulen gespeent is?

Enneh, ook voor jou dan de uitnodigiong om mee te gaan met een Santano meeting uiteraard ;)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:35

Helaas is ze drachtig verkocht naar Amerika :\

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:59

Santano ontmoeten lijkt mij ook gaaf!!

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:29

@ Emmelie; heet jou paard officieel carola? (zat even op horsetelex te kijken)

@ Iveldoen; heb mijne nog maar een maand maar vind hem ook wel wat schrikkerig. Hij is mij ook nog aan het uittesten maar hij kan ook uit het niets wegspringen. Is wel heel makkelijk terug te nemen.

saskia79

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-06

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:19

ik ga voor santano ontmoeten!!!
:)

emmelie8

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-09-13
Woonplaats: West Brabant

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 05:11

@biancoroze, Ja klopt en hoe heet jou paard?

Ik heb van de week startkaart aangevraagd en wil binnenkort gaan starten. Vind het wel heel spannend. Wordt mijn eerst officiele wedstrijd. Maar ik doe mee voor de ervaring, als ik rond kan komen ben ik al blij ;-)

In het begin dacht ik ook van wat een zeik merrie heb ik gekocht zeg, maar het wordt steeds ietsje minder. Ik kan al goed naar buiten, auto's en bussen die langsrijden zijn geen probleem, enkel een klein dingetje wat wij niet zien vind ze dan ineens eng......

Ik wil ook wel heel graag mee Santano ontmoeten.

Chimene15

Berichten: 1134
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Nagele

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:57

:wave: Hier een Santano x Rubinstein :D

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:48

@Chimene15, welkom! Heb je fotootjes en meer info? Altijd leuk om te lezen! En voor jou geldt ook dat als je mee zou willen gaan met de Santano meeting, ge zijt welkom :D

Chimene15

Berichten: 1134
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Nagele

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:49

Tuurlijk! Ik zal vanmiddag/vanavond is even wat posten! :)

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:30

Super leuk meiden, de groep wordt steeds groter!

Het lijkt me supergaaf om Santano in reallife te ontmoeten met ons Santano-clubje!
Gaan we daarvoor!

En hey, ik zie op de site van Resim Stables ook een kopje 'Nakomelingen'...
http://www.santano.nl/nakomelingen
Daar staat ook een Dante bij, CK88! Is dat de jouwe? En die is dus naar Amerika gegaan!? Hoor je er nog wel eens wat van?

Staan daar nog meer van een van jullie bij?
Zou Resim Stables zelf bepalen wie ze daar neerzetten, of zou je je nakomeling kunnen insturen?

Leuk feitje: er staan ook een springer bij ;)

Groetjes!

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:58

lveldhoen schreef:
Daar staat ook een Dante bij, CK88! Is dat de jouwe?

Ik gok van niet, deze Dante op de site is een hengst en volgens mij is de Dante uit het topic drachtig naar USA verkocht :')

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:12

Haha, ja stom!!! Ik besefte het me ook net :P