Nakomelingen van Santano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:29

Oh wat leuk !
De mijne is indd ook PROK en word ster als we de Z dressuur bereiken (heb er zelf weinig verstand van)
Toch moet ik eerlijk zeggen dat het idee van een Santano dag nog niet zo gek klinkt in mijn oren, lijkt me kick maar hoe te regelen ?
Ik heb btw een tijdje gesnuffelt op youtube naar nakomelingen van Santano en er zitten gave tussen en ook veel waar ik mijn merrie in terug kan vinden ! Zoals de nakomeling b.u.c.k

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:02

Hoi mede-Santanonakomeling eigenaren :)

Geinig dit, wij hebben thuis ook een eigen gefokte 4-jarige Santano x Ferro x Samber merrie, Elba.
Ze is ontzettend aanhankelijk en eerlijk. Dit voorjaar wordt ze keuringsgereed gemaakt voor de stamboekkeuring in juni.
Daarna zal ze worden ingereden en ze is pas PROK verklaard :)
We zijn erg enthousiast over haar, zowel over haar karakter als haar bouw. Benieuwd wat de toekomst brengt!
Hoe is jullie ervaring met een Santano onder het zadel?

Even over Santano zelf..
Hebben jullie enig idee waar hij is gebleven?
Je hoort er niets tot zo weinig meer van..

Ik ben erg benieuwd hoe het met de hengst gaat/waar hij staat!
Het is tenslotte voor de fokkerij ook interessant om te weten hoe de vader het doet!
Mochten jullie toevallig iets weten, please let me know!

Groetjes en veel plezier met jullie Santano's!

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:37

Hallo kveldhoen, welkom in t topic. Er hebben zich al een aantal santanonakomelingen eigenaren zich in t topic vermeld. Hopelijk vinden nog meer bokkers ons. Enne, foto!

Mijn santano merrie is erg soepel onder het zadel, heeft na haar PROK /ibob weinig gedaan, maar is door trainingstal in de tijjd dat ze te koop stond voor ik haar kocht weer opgetraind. Rijd haar nu een halfjaartje en aan t werk om haar lekker door te trainen. Ze is erg werkwillig en voorwaarts, maar niet ril. Schrikt ook niet gauw van iets of iemand in of langs de bak. Nieuwe dingen heeft ze snel door. Basis zit er goed op p. Ze heeft vooral een goede draf, veel impuls, komt goed los vd grond. Stap en galop zijn wat harder werken om te sluiten, maar zeker niet verkeerd. Ze is redelijk lang gelijnd dus dit hangt samen met het trainen van het onderbrengen van haar achterhand, zodat ze meer gaat dragen. Buiten doet ze super, kijkt wel maar gaat overal langs. Ik heb t nog niet echt geprobeerd maar ik vermoed wel dat ze geen springtalent heeft anders dan wat balkjes. Had ze ook geen goede punten op de ibob voor. Gelukkig liggen mijn ambities bij de dressuur :-)

Santano zelf staat bij resim stables ter dekking, maar wordt niet meer uitgebracht in de sport. Lees t topic nog eens door. Als we met meer zijn gaan we eens echt werk maken van een santanonakomelingen meeting :-)

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:10

Mijn Santano merrie is echt enorm werkwillig onder het zadel en je moet bij haar daarom zelf goed controleren
tot hoe ver je traint op een dag want ze is zo gedreven ! Het is een echt dame'tje maar onder het zadel heb ik
daar niet zo last van en neemt ze alles ook goed op ! Ik rijd zelf in een buitenbak waar veel omheen gebeurd maar
daar blijft ze altijd heel koel onder, ook op wedstrijden en concours is ze relaxed, wel zit er dan een stuk meer show in !
En als ze dan iets spannend vind krijg je haar er gemakkelijk langs zonder stakingen je ziet het enkel aan de enorm
strak naar voren oortjes en de kont die ze een beetje laat schieten langs het 'enge' ding.
Ook mijn merrie heeft een mooie draf en haar galop wordt ook steeds sterker maar de stap vind ze moeilijk.
Verder ken ik de Santano nakomelingen als makkelijk en mooi opgebouwd en opgericht te rijden !
Oftewel ik ben erg tevreden over mijn Santano nakomeling, zeker onder het zadel !!! +:)+

Sybriich

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Bergum

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:17

Hallo,

Via PB kreeg ik een berichtje over dit topic.
Ook ik heb een Santano nakomeling, uit het eerste jaar. (2006)
Banca is niet een van de makkelijkste merrie's, dit gaat echter nu ik haar een langere tijd heb steeds beter. :P

[RT-HAW] Banca Fuga, mijn 5 jarige Santano.
- Filmpje is al tijdje terug, hier waren we L1.
Inmiddels mogen we M2 starten, echter staat het wat op een lager pitje omdat de rechter keertwending nog ontzettend moeilijk is.

[ITP] Mijn 4 jarige Santano Merrie.
- Hier een aantal foto's van toen ik haar net gekocht had.

Banca Fuga is merrie van 1.77 m.
Santano X Goodwill X Ahorn.

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:54

@Sybriich, leuk nog meer Santano's in het topic :D

femkejong
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:49

Leuk nog zo'n Santano! Ik ben druk bezig met foto's ein-de-lijk hahaha
Maar hier alvast een van toen ik haar kocht! Als hij het nog steeds niet doet zeg het even!
En kijk dan maar even op mijn profiel! :)

We zijn nu hard aan het werk ondanks dat ze door onze zware bak een kleine blessure aan haar
voorbeen is opgelopen en allemaal pirouette sprongetjes begon te doen wat volgens mijn lerares best knap was haha :+
Wat ik ook merk is dat ze echt een lieverd is maar dat als ze boos is ze echt heel erg boos is en dan vol karakter en zeer pittig!
We gaan in september onze eerste wedstrijd doen ( groene proef bij nabije club) omdat ze nog erg jong
is en ik vind dat we echt een band moeten krijgen, wat al best goed gaat ze loopt alleen maar achter me aan
en ze is erg jaloers als ik met andere paarden bezig ben haha.
Ik zie veel gelijkenissen in jullie paarden en erg grappig om te zien ook al is die van @Sybriich een stuk groter!

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/69036_369762473129300_2000202973_n.jpg

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:07

Mooi beessie zeg Femkejong ik zie er indd ook wel mijn Santano merrie in alleen is die van jou iets lichter volgens mij maar een super mooi beessie zeg, zou ik wel voor vallen !!
Die van sybriich vind ik ook super, doet het ook erg goed zo te zien aan het filmpje !!
Heb je ook een foto of filmpje van nu @ sybriich ?
Mijn Santano merrie was trouwens wel erg smal toen ik haar in September kocht doordat ze flink in de lengte was gegroeid, dat komt nou al weer aardig bij, ze krijgt wat dikkere billetjes en een nekkie hihi !
Hier nog twee foto's tijdens onze tweede x in het M1.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5044_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1746_n.jpg

btw deze foto heb ik van de eigenaar gehad, Cantana als baby, missch zien jullie iets van die van jullie erin terug. :)
https://www.facebook.com/jamie.smits.7? ... =3&theater

femkejong
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 11:20

Ja inderdaad @xxjamiexx mijne is lichter! Die van mij was juist een beetje te dik maar nu ook weer mooi afgevallen, ik merk dat ze hele mooi vluchtige pasjes heeft en erg haar benen optrekt meteen de eerste keer toen ik op haar reed, herkennen jullie dat?

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:30

Hai allemaal,
Het topic ligt alweer een tijdje stil, zie ik!
Hoe gaat het met jullie Santano's?

@ xxJamiexx:
Jullie dag op het TTC klinkt als een ontzettend leerzame ervaring!
Hoe is dat afgelopen?
[RIJ-ITP] Cantana (santanoxooseven) TTC Zuid Holland selectie

Onze 4-jarige Santano, Elba (mv. Ferro) is nu sinds een maand onder het zadel en doet het fantastisch! Ze is ontzettend braaf en laat het allemaal over zich heen komen. Ik heb haar nu een paar keer gereden en het voelt al erg goed. Ze is net als Cantana van Jamie vrij koel en wil onder begeleiding heus wel langs een enge kruiwagen of plastic zak o.i.d. Ze is ook enorm aanhankelijk.
Ze staat nu nog op de africhtingsstal die haar hebben opgeleid, maar ze komt waarschijnlijk volgende week op de pensionstal staan waar ook haar moeder (huidig wedstrijdpaard) staat. Daar zijn nu net gestart met de bouw van een binnenhal die naast de buitenbak komt, dus ik ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren!

Houden we elkaar op de hoogte!?
Groetjes!

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:13

Heehoi, leuk dat je ons topic gevonden hebt, natuurlijk benieuwd naar een foto van elba :-)
Mijn santano dame heeft tot maart dit jaar op n stal gestaan met een voerbeleid waar ik het niet mee eens was, en we hebben de afgelopen vijf maanden vooral gebruikt om op te bouwen in lichamelijke conditie en kracht. Ik heb haar ( precies vandaag trouwens) 1 jaar en we beginnen echt een team te worden. Vol goede moed het indoorseizoen in :-)

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:00

@lveldhoen, welkom :) Mijn Santano wordt deze maand 2,5 jaar dus nog lang leve de lol en nog steeds hengst. Hij neemt zijn tijd met groeien, dus dat zal ook pas rond de leeftijd van die van jou zijn dat hij beleerd gaat worden. Hoop dat ie na zijn castratie nog een spurt gaat maken. Hij staat inmiddels wel al 'thuis', erg leuk on hem nu zoveel te zien. Ik heb hem uit de opfok gehaald omdat hij aan het wegteren was, opgehaald net voor zijn tweede verjaardag afgelopen maart en sindsdien in volpension. Dat heeft hem goedgedaan. Ook hier een koel en aanhankelijk dier :)

femkejong
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:17

Hai,

wat leuk allemaal, weer wat leven in de brouwerij!
nog iets leuks gebeurd? karaktertrekjes gevonden? haha
Of nog een wedstrijd? Ik ga over 2 weken met Dolana op onze eerste wedstrijd (groene proef)
als het goed gaat misschien meer wedstrijden! Maar we doen het vooral voor de ervaring :)

@Iveldhoen veel succes en geluk met je paardje ik hoop dat je er niet zo veel plezier aan beleefd als wij aan onze paarden.

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:26

@Femkejong, denk dat je bedoeld ´hoop dat je er net zo veel plezier` :')
Veel succes op de wedstrijd, laat je even weten hoe het is gegaan? Erg benieuwd!

lveldhoen

Berichten: 70
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:33

Hahaha, ja ik neem ook aan dat ze dat bedoelt ;)
Dank je wel, Femke!

@Niekje51, hoe groot is de jouwe nu dan? Je hoopt dat ie nog de lucht in schiet, dus?
Onze Elba is nu rond de 1m70 en zal nog wel wat groeien met haar 4-jarige leeftijd. Gelukkig is haar lijf verder mooi in verhouding.
Ze is trouwens ook ster + voorlopig keur geworden op de keuring afgelopen juni :) Supertrots!
Nu dus klaarmaken voor de IBOP om keur + elite te worden :)

Foto' volgen! Ben nog niet zo actief op bokt, dus moet nog even uitvinden hoe ik dat doe ;)

Succes vladimir1979 en femkedejong met jullie (voorbereidingen op de) komende wedstrijden!

femkejong
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:50

Haha stomme voorspelling!! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan! Ik heb er erg zin in maar vind het ook mega spannend.

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:01

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot hij is, zal eens kijken of ik em kan meten. Ik hou nogal van grote paarden, dus vandaar dat ie nog wel wat meer mag groeien van me, hoop dat ie minimaal de 1.68 aantikt en liefst over de 1.70 ;) Dit is ie een paar weken geleden dat ik er naast sta, niet zo'n hele beste foto, maar dan kun je een beetje inschatten. Ik ben 1.66m http://i42.tinypic.com/103hhjt.jpg (de rechter :P)

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:09

@lveldhoen
Heey wat leuk !!!! Ik ben nou wel heel erg benieuwd naar je Santano merrie !!!
Ik wil ook heel graag keuringen met haar lopen, ze is nu PROK, ik moet me daar nog in verdiepen heb daar weinig verstand van maar het lijkt me wel heel erg gaaf !


De mijne is nog steeds erg braaf, we waren door naar de finale van het TTC en hebben zeer mooi commentaar meegekregen maar waren net niet in het team opgenomen. Wel lekker verder bezig
met wedstrijden nu M1+15, we willen nog even door in het M1 om de puntjes op de i te zetten voordat we naar het M2 struinen. Afgelopen Zondag nog op wedstrijd geweest waar naast de bak een BMX fietsenrace werd gehouden, ze was super braaf maar toen er een BMX door de bosjes tegen de bak aan botste vond ze dat erg interessant in die hoek, dus nog steeds super braaf en helemaal niet gek of schrikkerig maar wel afgeleid door zo'n mooie fiets haha !
Wat ik wel merk aan mijn Santano merrie is dat ze heel erg aanhankelijk is, ze weet precies wanneer ik op stal ben. Ook heeft ze gekke trekjes als dat
ze altijd eerst een slokje drinken wilt voordat we afspoelen en d'r hooi/kuil met water sopt haha ! Ik weet niet of dat iets Santano's is, wat ik wel denk is dat Santano's erg werkwillig zijn, Cantana wil heel graag werken voor me, heel ijverig type en daar heb ik wel meerdere Santano's van gezien !
Ook scoort ze goed op d'r draf en daar heb ik ook wel meerdere Santano's sterk in zien zijn, zag ook dat er een stuk of 4 meereden tijdens de hippiade, heel tof !!

Hier ff drie foto's in een link van Cantana
Heb ook nog een rijfilmpje van twee maandjes geleden die zou ik eventueel via pb kunnen sturen als iemand dat leuk vind :o

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4894_n.jpg
(De voorste)
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4054_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0240_n.jpg

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:12

@Niekje51 Wat een lief koppie heeft die van jou zeg !!!
@femkedejong Laat indd gelijk ff weten hoe het is gegaan op wedstrijd, alvast heel veel succes !!

femkejong
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 19:18

Haha Jamie volgens mij is het echt een santano trekje dat ze willen drinken voor het afspoelen haha en ook inderdaad dat ze geel werkwillig zijn! Mooie foto's

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:31

Gaat goed jamie, op naar de Z :-) mijn santano is ook niet schrikkerig, ze kijkt absoluut wel, maar ze gaat er eigenlijk altijd langs. Morgen laatste outdoorwedstrijd voor mij dit seizoen, hoop mn laatste puntjes voor de L binnen te slepen :-) ik zal weer eens een nieuwe foto plaatsen, hopelijk morgen een mooi plaatje. Na een zware winter begint ze nu weer mooi uit te zwaren, echt al meer paard.nu nog wat rondere billen kweken, hahah

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:49

Had je topic gezien idd, echt super stoer! Ben je al gebeld met uitslag? Enneh, ja graag pb voor filmpje :)Ik moet nog een poos wachten, dus zie graag wat jullie Santano's doen. Ik hoor vooral vaak dat het zulke fijne paarden zijn om te rijden, kan niet wachten om het zelf te ervaren. Tot die tijd, youtube :D
xxjamiexx schreef:
@Niekje51 Wat een lief koppie heeft die van jou zeg !!!

Dank je wel :o !

l0esjj
Berichten: 4824
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:02

Leuk, een Santano topic! Ik heb ook een Santano, gekocht in 2010 al weer dus al weer 3 jaar op stal.
Sinds 2,5 jaar onder het zadel. Echt een heerlijk paard om op stal te hebben, echt een knuffelaar en aandachtvrager, hij vindt iedereen lief.
Het is overigens een vos (Santano x Farrington).

saskia79

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-06

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:05

Ik heb sinds juli een 7 jarige ruin van Santano
Rij hem sinds 1 december
Santano x Feinerstern X Sultan

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nakomelingen van Santano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:43

hi Jamie, zou idd graag ook je filmpje zien, pb?
vandaag helaas net niet de punten gereden die ik nodig had... nouja, dan weer op naar het indoorseizoen.
Welkom l0esjj en sakia79: l0esjj, mijn Santano is ook een vos (ze is ook meer het evenbeeld van zijn VM Houston, dan een typische santano; de lijne lijnen en fijne hoofdjes komen dan zeker wel weer van Santano). Saskia, heb je ook nog een fotootje van jouw Santano? ben erg benieuwd :-)