Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Santano

 
Profiel   

emmelie8 schreef
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3150_n.jpg

Als het goed is kun je de links nu wel aanklikken en de vorige ook! ;-)

Ja ik kan ze zien !!! *\o/*
Super gaaf paardje zeg !!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-13 20:59 



 
Profiel   

Dankjewel! Ben er erg blij mee, ben er sinds augustus mee aan het rijden en hoop in het nieuwe jaar te gaan starten. In het begin was ze wat traag, maar nu ik er steeds me mee bezig ben wordt ze steeds heter en begint al helemaal op te stijgen haha.. Hoop dat ze straks op concour een beetje cool blijft..

Jullie paarden mogen er ook zeker zijn, heel mooi! Zat net je verhaal te lezen Jamie, vreselijk dat je schimmel er niet meer is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-13 21:04 



 
Profiel   

@xxjamiexx haha ik zou het geen doorhobbelen noemen als ik jouw was! M1 super goed joh! dan heb ik nog een heeeeel lange weg te gaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-13 21:06 



 
Profiel   

Emmelie, jaaa kan 'm ook zien: mooi paardje! grappig om te zien dat de meeste Santano's hier de mooie bruine looks van papa hebben geerfd, maar toch ook de vosjes uit de moederlijnen (o.a. die van mij en van Niekje51) komen terug. de lange lijnen en fijne hoofdjes zijn erg herkenbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-13 21:35 



 
Profiel   

het zijn allemaal echt mooie paarden met sprekende hoofden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-13 21:43 



 
Profiel   

Ik rij een 5-jarige Santano x Gribaldi. Het is een enorme (ruim door de 180) vos met veel beweging en tact.

Hieronder een paar foto's

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 00:14 



 
Profiel   

Welkom LLHorses! Wow, die stelten, mooi dier :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 10:30 



 
Profiel   

Wat een knap ding, LLhorses! Like!!
Welk niveau rij je hem/haar? Hoe is hij/zij onder het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 10:50 



 
Profiel   

Toen hij net zadelmak was was hij heel bang en kon hij er heel hard vandoor gaan maar dat is gelukkig helemaal over en nu is hij heel makkelijk te rijden en erg lief. Ik train hem nu op M/Z niveau maar of ik hem nog ga starten weet ik niet want hij is te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 00:06 



 
Profiel   

En meiden.. hoe gaat het nu met de Santano'tjes :D ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-13 16:57 



 
Profiel   

op dit moment even rustig, werk zelf in een slagerij.
drukke dagen!
paard wordt wel lekker doorgereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-13 20:47 



 
Profiel   

Hier gaat het langzaam beginnen, wat vliegt de tijd!! Ik zat laatst nog foto's te kijken van hem als 5 weken oud veulen toen ik hem kocht en nu is hij een super stoere vent van formaat die bijna aan zijn opleiding gaat beginnen :D Hij is super leergierig, maar mag nog niet teveel doen van me, dus veel verder dan wat licht grondwerk en dit steeds beetje bij beetje uitbouwen komen we niet. Hij vindt het leuk! Ik zal binnenkort weer eens foto's van hem maken, maar ik trek hem nu letterlijk dagelijks uit de klei, dus erg fotogeniek is het allemaal niet haha! Lol heeft ie wel iig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-13 01:05 



 
Profiel   

Met mijn Santano'tje Elba gaat het hartstikke goed.
Toevallig hebben we gister een IBOP gelopen! Helaas niet voldoende punten om van voorlopig keur naar elite te gaan, maar we zijn wel een hele mooie ervaring rijker!
Even ter reminder: Elba is van 't zomer ster geworden op de stamboekkeuring en voorlopig keur op de centrale keuring in Tolbert. Ook is ze in het voorjaar prok verklaard.
In augustus is ze ingereden waarbij ze zich erg braaf gedroeg en sinds oktober/november zijn we aan het trainen voor de IBOP die dus gister was. Hierbij had ze elite kunnen worden wanneer we 75 punten zouden halen.
Helaas was ze zo onder de indruk van de entourage in de manege van Tolbert dat ze 'weg dook' en heel voorzichtig ging lopen. En dat terwijl ze juist moest spetteren en showen!
Ik moest het er dus uit rijden en dat betekende hard working voor ons allebei!
Het inrijden ging redelijk goed, maar toen we de hoofdring inkwamen wist Elba het niet meer zo goed. We hebben misschien 1 lange zijde op de hoefslag gereden, de rest op de binnenhoefslag: de lieverd vond het allemaal veel te eng ^^
Na de proef moesten we nog een keer terugkomen in de ring met nog een deelnemer waarbij de jury in het midden van de bak kwam staan en wat commando's gaf. Dat ging al een stuk beter.
Helaas kon de jury niet door het spooky-gedrag van Elba heen kijken en vond haar niet spetterend genoeg. We kregen 66,5 punten. Ik mag niet zeuren, want het blijft een jurysport dus daar moet je je aan over geven, maar toch hebben ze een aantal zaken erg streng beoordeeld in ons nadeel (souplesse, achterhand).
Hoe dan ook: ik ben ontzettend trots op onze knappe merrie!!! Die scheet is nog maar een paar maand onder het zadel, nog maar twee maand serieus aan het werk met veel rustdagen tussendoor om nog lekker jeugdig te kunnen zijn en was nog nooit op onbekend terrein geweest: TOPPER!!!
Wij weten hoe ze kan lopen, het is jammer dat de jury dat niet zag en ze het ook niet goed kon laten zien door alle toestanden.
Het plan is nu dat we rustig doortrainen en in het nieuwe jaar wat wedstrijdjes gaan rijden :)
Dan gaan we het in de tweede helft van 2014 mooi nog een keer proberen met een grotere rugzak aan ervaring en spierkracht!

Voor foto's van de IBOP, zie mijn facebook-album: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1053746376506.2010618.1011182411&type=1&l=2c736258fc

Ben benieuwd naar de andere verhalen!
Groetjes, Linde

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-13 11:41 



 
Profiel   

@Linde, net wat je zegt, ze heeft het prima gedaan :j Ervaring rijker en de volgende keer kom je dr wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-13 11:47 



 
Profiel   

@lveldhoen Je mag er zeker super trots op wezen, Elba heeft het goed gedaan en jullie zijn nu zeker een ervaring rijker die je nu lekker uit kan gaan bouwen en gewoon opnieuw kan proberen !
Heb natuurlijk de foto's bekeken, ze is donker geworden zeg ! Het ziet er iig super en veelbelovend uit onder het zadel !!

@Niekje51 Leuk he als je zo ziet veranderen, ik ben echt benieuwd naar je foto's !
Ik merk dat de meeste Santano's wel erg leergierig zijn, je moet indd zelf goed de grenzen stellen
je kan ze anders makkelijk overvragen wat ze zelf amper laten merken !

Ik zelf zal binnenkort ook weer even een verslagje plaatsen. Met ons gaat het ook heel goed. We zijn overgestapt naar een andere kring en vereniging binnen de regio, de lat ligt hier veel hoger en dat maakt het allemaal spannender en echt een stuk moeilijker ! We hebben mee gedaan aan de selecties en ondanks ik er één niet mee heb kunnen doen en er één selectie niet zo lekker ging staan we alsnog reserve voor de regio. Verder wil ik met haar in het voorjaar (waarsch. begin outdoor seizoen) M2 gaan
starten. Verder heb ik me toevallig gister opgegeven voor een masterclassdagje, hiervoor moet je uitgekozen worden, ik dacht wie niet waagt wie niet wint dus heb ons er gewoon voor opgegeven !
Verder heb ik contact opgenomen met het KWPN om meer info te krijgen over de keuringen omdat ik
zeker n.a.v. het verhaal van Linde het me heel tof lijkt om daar ook met Cantana wat meer mee te doen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-13 14:38 



 
Profiel   

Hallo Meiden.

leuk om jullie verhalen te lezen.

Ik mag mijn Santano nu echt van mij noemen want ik heb ze gekocht inmiddels. :-)
Heb er eventjes uitgelegen ivm droes op stal en een niet goed liggen zadel. Maar ben nu weer begonnen met trainen. Lekker ook aan het wandelen buiten want ze was nog nooit naar buiten geweest en ik wil van de zomer wel graag naar het bos :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-14 02:04 



 
Profiel   

@Emmelie, van harte gefeliciteerd met je 'nieuwe' aanwinst :P Vervelend van de droes, maar fijn dat alles nu weer goed is en je kan gaan oppakken! Hoop voor je dat je deze zomer lekker door de bossen kunt zwerven :)

Mijn Santano is net gister teruggekomen uit Utrecht, niets ernstigs hoor. Nou ja, noem het maar niets ernstigs haha, hij is gecastreerd :D Hij was een lange tijd klophengst, maar het verloren voorwerp besloot een paar weken geleden toch om zich bij het feestje te voegen. Voor de zekerheid in Utrecht laten castreren, maar alles verliep heel normaal, zelfs ruim volgens het boekje. Gelukkig maar! Ik mocht er helemaal bij zijn en heb het zelfs op film haha!

We zijn inmiddels vorige maand begonnen met heel voorzichtig oppakken van wat grondwerk en loswerken in de bak, niet langer dan een minuuut of 15 per keer en max twee keer per week hoor ;) Ik hoopte eigenlijk dat we hem langzaam klaar konden stomen om beleerd te worden deze zomer (hij wordt volgende maand 3 jaar *\o/*), hij pakt alles ontzettend goed op, vandaag uitleggen is de volgende keer snappen, maar hij is nog te jeugdig in zijn koppie. Ik denk dat ik gewoon verder ga met kleine stapjes richting beleren, maar dat het nog wel een volgende zomer zou kunnen worden voor we hem een zadel opdoen.

Ik merk aan heel veel dingen dat hij gewoon net wat meer tijd voor ontwikkelen nodig heeft dan andere paarden. Hebben die van jullie dat ook?

Paar weken geleden een mooie shoot met hem gehad. Ik denk nog steeds dat hij dat kleine ukkie is van vroeger maar inmiddels is hij al een echte grote vent geworden <3
[ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-14 10:57 



 
Profiel   

Ik heb vorige week mijn eerste spiegelreflexcamera aangeschaft en gelijk wat foto's
van Cantana geschoten afgelopen Zondag (kan het natuurlijk niet laten om ze te laten zien):

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6290_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0671_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2509_n.jpg

Verder kan ik bekend maken dat ik met Cantana uitgekozen ben als voorbeeldcombinatie voor de masterclass van Paard&Lifestyle !! Ik weet niet of één van jullie van plan is om erbij te zijn, maar als één van jullie
gaat hoor ik het graag, altijd leuk ! (http://www.paardenlifestyle.com/event) *\o/*

@emmelie8 super gefeliciteerd met je aanwinst !! Zul je vast geen spijt van krijgen !! :D
@Niekje51 Wat grappig he het gaat zo snel dan, gelukkig is alles wel goed gegaan in Utrecht ?
Qua ontwikkeling herken ik het enkel alleen qua bouw, Cantana wordt dit jaar 7 en is nu eindelijk
'uitgebouwd' en in goede proporties. Wat betreft de ontwikkeling qua leren kan ik Cantana daar niet
in terug vinden, ze is juist heel snel in het leren en moet de grenzen hier zelf in aangeven zodat ik
d'r niet overvraag !

Hoe is het met de andere Santano's ? Zou het toch zo leuk vinden als we met z'n alle konden meeten of een clinic ofzo zouden kunnen regelen onder de Santano's !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-14 18:18 



 
Profiel   

@xxjamiexx, mooie foto's en gefeliciteerd met je deelname, gaaf joh! Het overvragen is juist ook een valkuil bij ons, hij doet alles en wil zo graag meer, maar hij is er nog niet aan toe. Geruststellend dat jij het qua bouw ook had met Cantana, geeft de burger moed haha!

Ik ben zeker voor een clinic, lijkt me super leuk! Wordt wel alleen als supporter, mijn Santano duurt nog even voor hij daar klaar voor is, maar zoveel Santano's bij elkaar <3 :~

Is er iemand die stoute schoenen aan wil trekken en het voortouw te pakken? Normaal zou ik me er best voor op willen geven, maar helaas nogal druk met een ander evenement. (heb nog n Shet waar ik actief mee ben, http://wedstrijddag.bellahoeve.nl) Ik ben iig van de partij!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-14 01:01 



 
Profiel   

Helaas ik niet neer, ik heb mijn Santano dame na lang wikken en wegen toch verkocht vorige maand, vooral omdat ik mijn wedstrijdambities niet kan combineren met baan en gezin, en Dame niet echt toe is aan (en geschikt voor) het meer recreatieve leven. Helaas was de koper niet helemaal eerlijk, want ze zei als eigenaresse van een stal dat ze een goed dressurpaard voor zichzelf wilde, maar ze had haar met een paar dagen al op mp staan. Al contact gehad dat ik dat niet echt fair vond, want wilde niet aan een handelaar verkopen, maar zelf vond ze dat ze helder had gemaakt dat ze met haar wedstrijden ging rijden 'in de tussentijd dat ze nog niet verkocht is' ... anyway, als er nog iemand een goede, kwaliteitsvolle santano-merrie zoekt (prok, 1.70m, donkere koffievos, mei 2006) dan kan ik je het adres per pb doorgeven. Ik heb me er verder bij neergelegd, het is wel een goede plek waar ze nu staat. En weer wat geleerd voor een evt volgend paard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-14 21:17 



 
Profiel   

@Vladimir1979, he bah.. Ook dat is helaas de paardenwereld :( Ik weet niet of de dame die via mij contact met je op had genomen nog interesse heeft, zij heeft nog steeds geen aankoop gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-14 10:01 



 
Profiel   

Even spam, maar dit is mijn Santano van zijn meest.. ehhh... charmante kant! Haha :o
Niekje51 @ [ITP] Lekker puh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-14 15:36 



 
Profiel   

@xxjamiexx, Wat een eer dat je bent uitgekozen voor de masterclass :-) IK ben er nog nooit geweest, maar hou het zeker in gedachte. Zou leuk zijn om een keer te meeten alleen jammer dat we allemaal zo ver bij elkaar van daan wonen.
En die laatste spring foto is gaaf haha!!!

@Vladimir1979, wat zonde zeg dat het zo gelopen is. Ik hoop dat hij uiteindelijk een goede baas vindt.

Ook leuke foto's Niekje, ik blijf het maar lastig vinden om foto's bij m'n berichten te plaatsen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-14 06:40 



 
Profiel   

Ik meld mij ook! Sinds 1 maart trotse eigenares van een 8 jarige ruin Santano x Bredero.
Bedoeling is om het buitenseizoen in de dressuur te starten en wie weet nog een keer een springwedstrijd (springt namelijk ook graag)

[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-14 19:33 



 
Profiel   

@Bianca, Leuk dat je hier ook bent, welkom!! Ik kom hem snel bewonderen hoor, ben super benieuwd naar hem <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-14 12:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen