nakomelingen van Zizi Top

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:23

Hee Poffie,

Mijn escape was laatst niet meer zo braaf. Ze heeft mijn dochter eraf gebokt. Er was geen houden meer aan! Ze was net een dolle stier. Ze leek daarvoor heel rustig , maar we hadden haar van tevoren niet even laten rennen wat we meestal wel doen. Mijn dochter stapte erop en meteen als een dolle stier ervan door. Ja daar blijft volgens mij geen enkele ruiter op zitten. Ze had de tiedeman over het hoofd gebokt. Helaas heeft mijn dochter nu de pols gebroken en mag ze voorlopig niet rijden. Dus moet ik nu helemaal zelf. Maar eerst laten we als het kan haar los rennen, daarna longeren en daarna stap ik op. Maar ik heb gemerkt dat als het ruig weer is met harde wind en veel buien dat we dan op moeten passen. Als het rustig weer is, is er niets aan de hand. Kennelijk is ze dus gevoelig in haar gehoor en reageert ze erg op het weer. Best wel lastig allemaal. Maar ja nu wel geleerd hier rekening mee te houden. Maar ja gemeen was ze niet volgens mij maar nogal uitbundig dus.
Ook wil ze even niet de trailer in stappen. We hebben al eerder daar erg veel moeite mee gehad en nu doet ze weer zo vervelend. Ik hoop dat het vanavond wel gaat lukken.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:41

heeeeey ynid!

Das nie zo moooi! Pubergedrag? verder alles goed met je dochter? het is ook geen weer op het moment! met trailerladen gelukt vanavond? Morgen ga ik even overkeggen wanneer ik op Gideon ga.... Durf niet zo goed, ben beetje bang iets fout te doen omdat hij zo braaf is.... erg he? heb ik eigenlijk voor het eerst... maar ja.... hoort er tegenwoordig bij... komt denk ik omdat mijn oude merrie zo totaal anders is qua karakter... zij is niet cool in het hoofd, hij wel... ik hoop dat je dochter snel opknapt! en jij hebt groot gelijk dat je eerst losgooit, longeert en er dan opstapt. ik las laatst nog een artikel van een ruiter van de 'oude stempel' die zich afvroeg waarom er niet meer eerst gelongeerd werd voor het rijden. dus, zo gek nog niet! :-) groetjes! carmen

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:36

Hoi hoi,

Gisteren is het gelukt hoor! Ze stapte redelijk snel de trailer in. Ik heb weer even gereden gelukkig. Wel eerst gelogeerd en los gegooid. Nou dat was echt nodig. Ze rende enorm hard de bak door en bokken dat ze deed! maar goed ze deed het niet bij mij en was heel braaf. Ook terug stapte ze meteen de trailer weer in. Hehe ik ben wel blij. Had door dat gedoe niet veel meer met haar gedaan. Nu kunnen we gelukkig weer verder!
Als je gaat rijden met Gideon zou ik hetzelfde doen als ik doe. eerst losgooien en logeren! En niet meteen overvragen en vooral de teugels niet te straks houden en erop leunen.! En altijd met iemand erbij. Desnoods ga je eerst aan de logeerlijn rijden. Ik snap dat je best wel even over een drempel heen moet voor jezelf. Dat heb ik ook nog regelmatig. Maar goed naar je paard kijken en welke stemming of hij is. Als je het niet vertrouwd moet je het zeker niet doen. Ik wil wel een keertje helpen hoor.
Met mijn dochter gaat het wel goed. Ze heeft al weer minder last van haar arm. Ik denk dat het wel goed heelt. Maar als het gips er af mag denk ik niet dat ze meteen gaat rijden. We moeten zeker weten dat het goed zit met die arm voordat ze er weer op stapt.

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:44

Oh ja en mijn escape heeft het veulen geaccepteerd. Ik hoefde niets te doen, het veulen was onder de stroomdraad doorgegaan en stond ineens bij ons paard. Toen heb ik de moeder ook in het weiland gelaten en het gaat nu goed. Alleen vind ik het veulen helemaal niet bang. Ons paard doet dan wel niks maar als ze een keertje schrikt kan ze het veulen zo omver lopen. En daar maak ik me nog wat zorgen over. Het veulen gaat gewoon liggen en rollen vlak bij ons paard.
Dus ik heb nu een echte kudde!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:17

Ai Ynid dat is niet zo fijn voor je dochter, beterschap. Loopt Escape niet buiten overdag? Esteé is eigenlijk altijd braaf, maar loopt overdag de hele dag buiten en in de winter ook een aantal uur dus heb eigenlijk nooit problemen met bokpartijen ofzo, gelukkig, want zit er niet meer op te wachten in het zand te belanden eigenlijk, dat heeft haar moeder al genoeg met me gedaan! ;(

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:22

Hoi Jord,

Deze dame is wel overdag lekker buiten hoor. Zo veel als mogelijk is. Alleen heb ik niet veel weiland dus als het echt nat is gaat ze wel naar binnen.

Vandaag met onze es op vreemd terrein gereden. Ze was eerst helemaal in de stress. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, het viel mij 100 % mee eigenlijk. weer een goede les voor haar , want ze is nergens anders geweest dan thuis of in de manege. We laten haar ook altijd als het even kan even vrij rennen zodat ze alle bokken alvast kan maken en wij er dan meestal geen last meer van hebben.

Oh ja en weer kuren met de trailer. Ze vertikt het gewoon! Nu hebben we eerst het hoofdstel aangedaan en daaroverheen een halster. Met de lijn aan het hoofdstel net zoals met de longeerlijn stapte ze erin. Maar ik heb wel helemaal tabak van dat gedoe. zo kan je ook nooit een tijd afspreken want je weet nooit wanneer je haar de trailer in krijgt.

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:36

o ja en Jord,

Ik heb je foto's bekeken en ik zag jouw zizitopper maar ze lijkt toch echt niet op de mijne. Heb je ook foto;s onder het zadel of een filmpje? Dan kan ik de gangen ook eens zien. Of je woont bij mij in de buurt. Ik zou het ook leuk vinden om eens te kijken naar jouw paard. Hoe is jouw paard in gedrag en hoe oud? Ben je er tevreden over? Ik vindt de mijne best wel vergelijkbaar met Zizitop alleen is ze kleiner en heeft ze helaas geen topruiter. Ik hoop dat ze nog lekker doorgroeit. In het jaar dat ik haar heb is ze zeker flink gegroeid en ook veel breder geworden. Ook zijn de hoeven veel breder geworden en ze heeft supersterke hoeven. Bij mijn vorige paard moet ik de hoefsmid om de 6 weken laten komen maar bij haar moet ik er gewoon aan denken om zo nu en dan de hoefsmid eens te laten komen om te kijken of de stand goed is, maar eigenlijk is er dan helemaal geen reden voor.
De man die haar keurde in Lienden bij aankoop zei tegen mij gefeliciteerd. U heeft een geweldig paard gekocht. En die keuringsarts was niet de eerste de beste. Hij reist de hele wereld door in opdracht van mensen om paarden te keuren

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:53

Hallo! Hier ook weer even een berichtje van mij...

Ik dacht eerst te lezen dat het trailerladen aardig ging, maar jammer dat het toch weer mis was...

Gideon gaat ook goed, er rijdt nu ook een medewerkster van Niels op. Hij accepteert haar ook goed. Ik ga een dezer dagen eindelijk erop. Misschien eerst utistappen, maar dat weet ik nog niet.

Omdat ik zelf nog geen bak heb, heb ik bij een pensionstal hier op 5 minuten loopafstand gevraagd of ik er mocht komen rijden, en dat was prima! Dus als hij komt kan ik ook gewoon verder rijden.

Ik laat het jullie weten als ik op hem heb gezeten.

Dat het goede paarden zijn, is een ding wat zeker is. Van Gideon zijn ze allemaal enthousiast voor wat betreft zijn karakter en taktmatigheid. Volgens mij twee niet onbelangrijke eigenschappen!

Groetjes!

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:07

Hoi Poffie,

Ik ben benieuwd hoe het de eerste keer zal gaan. Ik zou een rustige dag uitkiezen met weinig wind.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:04

Aanstaande woensdag wordt het. Niels doet mee aam outdoor Gelderland. Dus hij is te druk... en ik moet maandag en dinsdag gewoon werken. Dus ik denk in de ochtend, heb er zin in en ben benieuwd... ik hoop inderdaad op een beetje rustig weer. :-)

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:10

Jammer die dag moet ik werken. Anders was ik komen kijken. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. We horen het wel!

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:21

hoihoi,

Ik heb sinds kort ook een nakomeling van zizitop, een 8 jarige z1 dressuur merrie.
Ze is super braaf alleen in de winter seizoen en je gaat buiten rijden met veel wind etc dan wilt ze er wel van door gaan en ze probeert je wel echt uit maar dat is na pa weken eigenlijk ook zo goed als weg weer en nu gaat het super en gaan we binnenkort voor het eerst op concours.
Ze heeft een super instelling en kan super lopen en een zeer aansprekend koppie!

Ze heet Daphne (Day by day) en Day op concours
De mijne heeft een bloedlijn van Zizi top x Gribaldi x Pion

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/722278

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:39

Leuk paard Chelaseaxr, jammer dat de rij foto's zo onduidelijk zijn.

Ook leuk dat je het topic weer omhoog schopt. Misschien dat er nog meer reageren hoe het met hun Zizi topjes is.

De mijne doet het super goed. Doel is volgend jaar M2 te gaan starten, maar start haar moeder ook nog en heb eigenlijk niet genoeg tijd om beiden uit te brengen. Ze is ook pas 7 dus ook geen haast.

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:35

Ze lijkt op een paard van een vriendin die ook een zizi heeft. Helemaal niet op de mijne. De bloedlijenen van jouw paard zijn super goed! Wij hebben nog al moeite gehad, met onze zizi inrijden. \ze was supergevoelig en schrikkerig, We begrepen haar niet. Nu is de klik er wel. ze is nu 7 en het gaat supergoed! Binnenkort gaan we ook wedstrijden proberen!

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:38

Dankje Jord, helaas zijn ze wel zo onduidelijk. Ik ga over 2 weken mijn eerste concours rijden met haar. Ookal is ze z1 geweest, ik zou eigenlijk heel graag willen weten wie de oude eigenaar voor mij was het enigste wat ik weet is dat ze maar 1 iemand had gehad en dat ze haar weg heeft gedaan omdat ze zwanger was. En de fokker is A.F. De baat, verder heb ik geen informatie over haar en had al via de KNHS geprobeerd maar krijg dan alle concoursen waar ze naar toe is geweest met de uitslagen alleen dan niet met de ruiter erbij helaas

De nakomelingen van zizitop zijn meestal wel
Heel erg leuk vind ik zelf, succes alvast!

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:41

ynid1 schreef:
Ze lijkt op een paard van een vriendin die ook een zizi heeft. Helemaal niet op de mijne. De bloedlijenen van jouw paard zijn super goed! Wij hebben nog al moeite gehad, met onze zizi inrijden. \ze was supergevoelig en schrikkerig, We begrepen haar niet. Nu is de klik er wel. ze is nu 7 en het gaat supergoed! Binnenkort gaan we ook wedstrijden proberen!


Wat grappig, ik zag ookal ergens een foto die ook heel erg op haar lijkt! Deze is vooral beetje eenkennig, ze laar zich niet zomaar door iedereen geaaid worden.

Weet niet of dat bij de andere ook zo is?

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:06

Die van mij is erg eenkennig. Ze houdt niet van mannen; er zijn maar enkele mannen die haar mogen benaderen. ook vrouwen moet ze eerst echt leren kennen voordat ze vertrouwen geeft,

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:10

Hier ook een zizi-topje! Merrie van nu 5 jaar oud. Superlieve knuffel maar mega sensibel en gevoelig.
Afbeelding

Afbeelding

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:25

Ik denk dat zizitop dat dat wel doorgeeft aan zijn nakomelingen, de mijne houd idd ook niet heel veel van mannen maar ze moet je vooral leren vertrouwen, ben nu ook met haar bezig met springen en dit vind ze geweldig en daardoor is het vertrouwen ook een stuk beter geworden.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:26

Zelf geen nakomeling van hem, maar heb een tijdje eentje op proef gehad voor te kopen. Was een zalig paard om te rijden en een top mentaliteit, helaas had hij bij röntgenologische keuring spat dus zijn we niet doorgegaan met de koop.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:36

Die van jou lijkt wel wat op die van mij Jeska. Mijne is helemaal niet sensibel, eigenlijk gewoon een heel fijn paard om te rijden. Haar moeder is wel heel erg sensibel maar heeft dat dus niet doorgegeven.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:39

Chelseaxr schreef:
Dankje Jord, helaas zijn ze wel zo onduidelijk. Ik ga over 2 weken mijn eerste concours rijden met haar. Ookal is ze z1 geweest, ik zou eigenlijk heel graag willen weten wie de oude eigenaar voor mij was het enigste wat ik weet is dat ze maar 1 iemand had gehad en dat ze haar weg heeft gedaan omdat ze zwanger was. En de fokker is A.F. De baat, verder heb ik geen informatie over haar en had al via de KNHS geprobeerd maar krijg dan alle concoursen waar ze naar toe is geweest met de uitslagen alleen dan niet met de ruiter erbij helaas

De nakomelingen van zizitop zijn meestal wel
Heel erg leuk vind ik zelf, succes alvast!


Heb je haar niet van de vorige eigenaar gekocht dan? Misschien via google dat je wedstrijduitslagen kunt vinden?

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:08

Jord schreef:
Chelseaxr schreef:
Dankje Jord, helaas zijn ze wel zo onduidelijk. Ik ga over 2 weken mijn eerste concours rijden met haar. Ookal is ze z1 geweest, ik zou eigenlijk heel graag willen weten wie de oude eigenaar voor mij was het enigste wat ik weet is dat ze maar 1 iemand had gehad en dat ze haar weg heeft gedaan omdat ze zwanger was. En de fokker is A.F. De baat, verder heb ik geen informatie over haar en had al via de KNHS geprobeerd maar krijg dan alle concoursen waar ze naar toe is geweest met de uitslagen alleen dan niet met de ruiter erbij helaas

De nakomelingen van zizitop zijn meestal wel
Heel erg leuk vind ik zelf, succes alvast!


Heb je haar niet van de vorige eigenaar gekocht dan? Misschien via google dat je wedstrijduitslagen kunt vinden?



Nee, bij een handelaar en die weten dus niet meer van wie ze was alleen dat een vrouw haar weg had gedaan omdat ze zwanger was

Chelseaxr
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:58

Ik heb de vorige eigenaar voor mij gevonden! En heb foto's van haar toe gestuurd gekregen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:32

Wat leuk! Ook een super leuk paard!