nakomelingen van Zizi Top

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:25

Hallo

Ik ben benieuwd hoe de nakomelingen zijn van deze hengst. Qua bewegingen, karakter en maat.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:26


ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:03

Ik heb een merrie van zizi top. Het is een beauty geworden. Ze heeft een korte rug maar alles is goed in verhouding. Bovendien is een korte rug een voordeel bij moeilijke oefeningen. Ze heeft vreselijk mooie gangen en is erg lief. Ze is aanhankelijk en zodra ze onder de ruiter is geeft ze zich helemaal! Ze is nu 1,63. Voor mij niet zo groot maar voor mijn dochter de ideale maat. Ik hoop dat ze nog wat gaat groeien. ze is nu 4 jaar en we zijn afgelopen maandag voor het eerst naar de les geweest. Ze was kijkerig maar wederom toen ze onder de ruiter was ging ze zich daarop concentreren. Het ging helemaal goed. Iedereen was onder de indruk. Ze is wel iets dominant maar alleen naar andere paarden. Tegen ons is ze erg volgzaam en stelt ze heel veel vertrouwen in ons. In ben in korte tijd heel erg aan haar gehecht geraakt. Ik ben zeer onder de indruk van dit geweldige paard. Ik denk dat ze met gemak Z zal kunnen halen. Volgens mij lijkt ze helemaal op de hengst , zelf de kleur is gelijk. Haar rug is ook mooi recht maar dat komt misschien ook omdat ze nog even door mocht groeien. Haar hoeven groeien opvallend langzaam, maar zijn wel stevig en niet grof. Ze heeft niet snel scheurtjes eraan, Ook is ze buiten op de weg erg rustig en reageert haast niet op auto's en vrachtwagens. Kliko's zijn ook geen probleem. Behalve een sproeier dat was erg eng, maar alles moet leren. Wij zijn zeer content met dit mooie en lieve paard.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:11

Sinds kort ben ook ik de trotse eigenaresse van een nakomeling van Zizi Top. De vader van zijn moeder is Houston. Ik vind het een erg mooi paard met goede beweging. Hij kwam als hengst, maar is nu ruin. Hij wordt mei 3. Het is een lief paard.

http://www.youtube.com/watch?v=bEcfx6lx ... ata_player

Hier een filmpje van deze knappe vent!

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:25

Wauw wat een knapperd. en hij loopt mooi, heeft een mooi hoofd mooie rug en ziet er ook lief uit.
Ik ben benieuwd hoe groot hij is en wordt. Is hij ook dominant?




Poffie schreef:
Sinds kort ben ook ik de trotse eigenaresse van een nakomeling van Zizi Top. De vader van zijn moeder is Houston. Ik vind het een erg mooi paard met goede beweging. Hij kwam als hengst, maar is nu ruin. Hij wordt mei 3. Het is een lief paard.

http://www.youtube.com/watch?v=bEcfx6lx ... ata_player

Hier een filmpje van deze knappe vent!

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:42

Dank je! Hij is nu rond de 1.70. (Misschien iets groter) wordt in mei 3. Hij is niet dominant, echt een knuffel! Ik vind dat hij nuchterder is dan mijn 16-jarige tuigpaardmerrie:-) ;-) hij heeft een bobbeltje op zijn neus, in de opfok opgelopen. Heeft daar geen last van. Ook niet met hoofdstel of halster. Ondanks dat heeft hij nog steeds een mooi hoofd! Ik ben heel blij met hem! ;-) het is wel een elastiekje als hij losloopt! Kan bokken! En is heel wendbaar!

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:17

Ik denk dat hij nog wel groter wordt. Mijn merrie heb ik laatst weer gemeten en ze is nu 1,64 meter. Zizi- top was ook een langzame groeier. toen hij 5 was , was hij 1,68 meter en nu is hij al 1,72 meter.

Doe je al wat met hem? En wanneer ga je hem beleren? Mijn merrie is pas beleerd toen ze haast 4 jaar was. Ik denk dat het wel goed voor haar was dat ze niet te vroeg beleerd is. Ik heb haar sinds vorig jaar mei. Het was in het begin erg wennen( ze was 6 weken onder het zadel), ik was met name oudere paarden gewend maar we (ik en mijn dochter) hebben goede begeleiding gezocht en krijgen nu iedere week priveles en daar ben ik heel blij om.
Ze krijgt nu meer spier en wordt breder. Het blijft altijd wel een slank paard maar ze is al 2 centimeter gegroeid en met meer spieren lijkt ze 2 keer zo mooi. Het is een schat en ook zij kan heel hoog bokken en met 4 benen de lucht in, maar dat doet ze alleen als ze vrij mag lopen. Tijdens het rijden bokt ze ook wel eens maar daar heb je weinig last van. We hebben wel een probleem gehad met de trailer. Daar wilde ze niet in en ze nam een loopje met ons. Met snoepjes en lekker dingen stapte ze voor de helft in de trailer en nam ze het aan, waarna ze weer achter uit van de klep af stapte. Wilde je ze dwingen dan begon ze te steigeren en alle risicovolle situaties van dien. We hebben er weken mee zitten te knoeien totdat ik het vreselijk zat was. Toen heb ik ze behoorlijk aan gepakt en daarna was het klaar. Nu snapt ze dat ze moet! af en toe probeert ze het nog eens, maar dan gebruiken we dezelfde methode en dan begrijpt ze dat ze moet! Eng vindt ze het zeker niet. Ook wilde ze niet vast staan. Ze ging dan hangen aan het touw. Nu is het al een stuk beter en begrijpt ze dat ze vast staat. Maar daarbij laat ik haar nog nooit alleen. We bouwen alles langzaam op en hebben geen haast. Misschien dat we in het najaar eens een wedstrijd gaan proberen. Met rijden blijkt ze erg slim te zijn. Ze snapt alles goed en als ze iets moeilijk vindt gaat ze galopperen. Daar houdt ze ook erg van. Hard galopperen vindt ze geweldig.
Naar de groepsles gaan we nu iedere week. Ook dat gaat iedere week beter. Ze begint te wennen aan het lopen in de bak met andere paarden. Oh ja en wendbaar is ze ook heel erg.
zij is ook heel nuchter. ze schrikt niet van een kliko of auto.Harde geluiden zijn ook niet zo een probleem. Ze hinnikt als ik thuis kom. Als ze mijn voetstap hoort dan hinnikt ze al. Dat is heel erg leuk. De waterspuit is ze nu ook al aan gewend. Een pion en afzetlint is ze ook al aan gewend. Een paraplu laten wapperen is ook niet meer eng. Ik wil nu binnenkort nog eens de paarse krokodil proberen. Maar neem haar maatje onze shet niet mee want dan is er grote paniek.Daar is ze erg aan gehecht.

Houston vind ik ook een mooi paard en dat blijkt dus, maar ik ben wel verbaast dat hij zo groot is. Dat zal dan wel van houston zijn denk ik.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:20

Hoi! Gideon staat nu bij Niels Brussen, hij is springruiter. Niels is al begonnen met beleren, hij doet dit fijn rustig aan. Gideon is heel braaf en het is de bedoeling dat hij dat ook blijft. Vorige week heeft Niels erop gezeten en deze week gaat hij ook stappen enz. Gideon staat al netjes op de poetsplaats en na het rijden worden zijn benen afgespoten. Gaat allemaal goed. Ik vind het geweldig zoals het allemaal gaat. Lekker relaxed! Wat fijn dat het bij jullie ook zo lekker gaat, leuk om te horen dat ze slim zijn en nuchter.volgens mij is Houston niet zo heel groot, maar misschien zit het ook in de moederlijn. En daarbij Zizi Top 1.72m, is ook niet klein! :-) voor mij fijn, ik ben ook lang. Groetjes!

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:53

Ik en mijn dochter krijgen les van Jaap van den Heuy. Die heeft op prix st george niveau gereden. We zijn erg blij met zijn steun. Helaas maar ook heel blij zijn we met ons nieuwe veulen. Onze shet heeft onverwachts een veulen gekregen, we wisten helemaal niet dat ze dragend was. Een hele verassing. Omdat we moeder en veulen wat ruimte wilden bieden hadden we ze voor nood in de trailer gestopt, maar daarna was mijn escape in de war want waar was haar maatje gebleven? Ze is zelfs nog ontsnapt geweest op zoek naar haar maatje. Waarna ik ze toch weer naast elkaar heb gezet. Mijn paard blij en de shet blij, maar het blijft krap. Na 14 dagen wilde ik ze samen zetten in het weiland met het veulen erbij maar mijn paard jaagde het veulentje na waarna ik ze nu weer uit elkaar heb gezet. Ze was erg dominant naar het veulen. Wel balen want nu staat mijn paard alleen en de shet in het zicht. Maar daardoor is ze minder rustig en schrikt eerder. Ik wacht nog wel een tijdje voordat ik het weer probeer want ik wil dat het veulen zich goed redden kan.
Onze escape krijgt steeds meer spier ze ziet er nu prachtig uit. Laatst waren er lessers die vroegen of ik een nieuw paard had maar het was hetzelfde paard! Ze ontwikkelt zich heel goed! wij rijden nu 3 keer in de week en hopen dat ze nog verder groeit.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:18

Hoi Yinid,

gefeliciteerd met je veulentje! Jammer dat Escape zo dominant is! Gideon is dat ook naar andere paarden. Maar heel lief naar mensen. Ik ben ook erg benieuwd hoe dat straks gaat als hij hier thuiskomt... ik ben afgelopen woensdag bij Bart Bax geweest om te kijken naar de lessen die hij geeft. Ik vond het erg leuk! Ik wil ook goede begeleiding. Wat fijn dat Escape zo mooi wordt! Heb je ook een foto van haar? Ben wel benieuwd of ze op elkaar lijken...Heeft ze ook heel weinig wit aan haar hoofd? Gideon is nu aan het draven met Niels erop, gaat goed dus. Hij heeft er wel een bobbel bij, aan zijnlinkerachterbeen, boven het spronggewricht. Hij had vastgelegen, hele deken aan gort ook! De brokkenpiloot :-) was niet kreupel, toch maar een foto laten maken, voor de zekerheid! Gelukkig alles goed. Waar woon jij ergens? Lijkt me leuk je paard te zien! Groetjes!

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:20

Hahaha, ik zie net in Beneden Leeuwen, niet zo ver! Ik woon in Gendt, moet het adres nog veranderen. ;-)

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:37

Vervelend dat Gideon een bobbel heeft op zijn achterbeen. Hopelijk hersteld het nog in de loop van de tijd.
Ik zou jouw paard ook wel een willen zien. Kijken of er overeenkomsten zijn. Ben ook benieuwd hoe Gideon zich ontwikkeld en hoe lang het duurt dat je er zelf op kan rijden. fijn is in ieder geval wel dat hij ook nuchter is. Dan gaat het allemaal wat makkelijker. Ik vond het zelf ook heel wat toen ik ging rijden op escape. Ik heb ook een tijdje niet gegaloppeerd. Ik wilde eerst goed wennen aan haar. Toen ik meer vertrouwen had durfde ik het wel. Maar ze gaat nog steeds heel erg hard.
Misschien kunnen we eens afspreken via een persoonlijk berichtje.
Dat lijkt me wel leuk.
Groeten,

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:58

Ik lees ook even mee, heb ook een Zizi Top.

Met een aantal anderen hebben wij daar ook al een ander topic over misschien willen jullie daar ook in meekletsen?

[HK] Fokt er nog iemand met Zizi Top?

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:07

Ik mag niet mee kletsen in dat andere topic omdat ik nog niet genoeg nuttige berichten heb geplaatst.

Dus helaas!


Ik heb trouwens Zizi top weer zien lopen bij de hengstenshow in Heerenwaarden. Hij werd helaas niet bereden maar het blijft een prachtig paard. Mijn paard is trouwens heel fijn gesneden, maar naarmate ze ouder wordt krijgt ze veel meer body en spier.En lijkt ze veel groter en is ze ook groter. Ze is niet meer te vergelijken met vorig jaar. Toen oogde ze klein en fijn maar wel met super mooie gangen. Ze is zeer mensgericht en in de stal super lief.

Oh ja en ons paard heeft een witte ruit op haar voorhoofd en witte sokjes. Verder donkerbruin en donkere manen. Het is me nog niet gelukt om een foto te plaatsen. Misschien in een later stadium.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:59

Hallo, ook Jord,
Met Gideon gaat het heel erg goed, hij is braaf onder het zadel. Ik zal zometeen even proberen een filmpje te plaatsen. De Betuwe is ook hier! Allemaal dichtbij. Trouwens, Jord, Gideon is gefokt door Riekus Veninga.

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:48


Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:07

O haha Ynid dan moet je maar even veel berichten plaatsen...

Poffie de video is prive....

Mijn Zizi heb ik zelf gefokt en haar afgelopen weekend voor het eerst gestart met winst *\o/*

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:09

Gendt ligt richting Arnhem is het niet? Ik zit echt helemaal in de West Betuwe.

o_sandra_o
Berichten: 77
Geregistreerd: 20-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:23

Ik ken een aantal nakomelingen van Zizi Top vanaf veulen. Paarden zijn nu zadelmak en de eerste is al mee geweest op wedstrijd. Stuk voor stuk mooie paarden met ruim voldoende maat. Zouden voor het mooie iets meer lengte mogen hebben. Hebben drie goede basisgangen, waar vooral de galop en stap opvallend zijn. In draf zouden ze iets meer ruimte in het voorbeen mogen hebben.
Paarden hebben allemaal een heel fijn karakter, hele harde werkers! Ik ben zeer te spreken over de nafok van Zizi Top!

Fantasycat

Berichten: 57
Geregistreerd: 03-05-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:57

Klinkt als een fantastisch paard!

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:09

Wat een leuke berichten hier allemaal!

@Jord: prive? Ik snap het niet? Je kunt de video niet kijken?

http://m.youtube.com/watch?v=dLJ7kUgbCN4

nu wel te zien? Anders even op youtube Gideon (Zizi Top x Houston) intoetsen.... excuses... Ik vind Gideon in ieder geval een geweldig paard, en als ik de berichten over andere Zizi's lees, dan lijkt het of de meesten van die topkarakters hebben. En bovendien erg mooie paarden zijn met lef! Leuk!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:14

Als ik op je linkje klik staat er dat je video privé is. En op you tube vind ik 'm ook niet (om dezelfde reden?). Vind een zwarte merrie Fabia op youtube ook Zizi x Houston...

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:48


Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:03

:n

Poffie

Berichten: 251
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Gendt

Re: nakomelingen van Zizi Top

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:02

Nou, jammer! Dan moeten jullie me maar geloven als ik zeg dat hij heel braaf is... hij loopt heel tactmatig en neemt het bit al aardig goed aan! Iemand die stond te kijken zei dat hij al een B-proefje zou kunnen lopen, zo braaf! Stap, draf, galop en een stuur zitten er al op! Erg leuk om te zien!