Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:09

Detroit, leuk en chique paard om te zien en zo te zien ook een lekker achterbeen!

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:14

danoesje schreef:
The stig, mijne is ook een VoicexUB40, grappig.
Juliamandy, ik denk dat die Voice erg leuk op gaat drogen hoor! Hij is nog een puppy maar als ie wat uitgroeit, kon hij je nog wel eens gaan verbazen!


Ja klopt, hij is echt nog puppy, zo word hij ook genoemd, het is hier altijd van, wie zet puppy even in de paddock, hahaha, lekker dier, mooie voice'jes hier zeg!!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 23:24

juliamandy schreef:
danoesje schreef:
The stig, mijne is ook een VoicexUB40, grappig.
Juliamandy, ik denk dat die Voice erg leuk op gaat drogen hoor! Hij is nog een puppy maar als ie wat uitgroeit, kon hij je nog wel eens gaan verbazen!


Ja klopt, hij is echt nog puppy, zo word hij ook genoemd, het is hier altijd van, wie zet puppy even in de paddock, hahaha, lekker dier, mooie voice'jes hier zeg!!


Haha, mijn koosnaampje voor Franco is ook guppie. En dit is aardig overgenomen op stal en thuis :D

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:23

Haha, mijn koosnaampje voor Franco is ook guppie. En dit is aardig overgenomen op stal en thuis :D[/quote]

Hahahahahaha, allemaal van die puppy's, ben ook echt wel verliefd op join voice <3__<3

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:24

Mijne is ook een guppie nog hoor...noem m ook altijd pup met die zachte ogen van m. Op stal noemen ze m ook wel eens Eagle the Beagle, omdat ie zo vreselijk eigenwijs is :+

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:25

Wij noemen El Sombrero in de omgang Elsom, maar vaak praten we over onze grote vriendelijke reus. Hij is nl. inmiddels 1.80m. :j en gruwelijk lomp maar oooooh zo lief en braaf!

Toen ie 3 was hadden wij het steeds over ons puppy paard, maar dat is ie echt niet meer... :)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 09:49

lizzy1 schreef:
Wij noemen El Sombrero in de omgang Elsom, maar vaak praten we over onze grote vriendelijke reus. Hij is nl. inmiddels 1.80m. :j en gruwelijk lomp maar oooooh zo lief en braaf!

Toen ie 3 was hadden wij het steeds over ons puppy paard, maar dat is ie echt niet meer... :)


Tjee, nee inderdaad! Echt wonderbaarlijk een Voice van 1.80m. De meeste waarvan je hoort zitten toch tussen de 1.60 en 1.65m in :p. Alhoewel ik er nog wel een ken die de 1.70m gepasseerd is (Cypress Hill). Maar hoe groot was jouw knapperd dan toen hij nog 3 jaar was? En hoe oud is hij nu?

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:37

1,80 is inderdaad aardig aan de maat ja! maar goed dat de mijne niet zo groot is geworden met mijn 1,68! Zijn 1,66 (tenminste, zeiden ze bij de verkoop, nooit nagemeten) past precies bij me. Nu nog weer erop, maar als ik heel goed oplet voel ik soms weer een paar kriebels :P

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 11:08

danoesje schreef:
1,80 is inderdaad aardig aan de maat ja! maar goed dat de mijne niet zo groot is geworden met mijn 1,68! Zijn 1,66 (tenminste, zeiden ze bij de verkoop, nooit nagemeten) past precies bij me. Nu nog weer erop, maar als ik heel goed oplet voel ik soms weer een paar kriebels :P


Haha, ik herken het. Heb ook altijd kriebels haha! Maar mag je er nu niet op?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:51

Mijne noem ik altijd puppy, pony of kleintje. Duidelijk waarom natuurlijk, maar ik moet zeggen dat hij weer een.groeispurt gehad heeft en hij Denk ik nu de 165 nu wel aantikt. Nu nog lekker de breedte in en dan wordt het nog wat haha :p

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:18

Mooie foto van de clinic Kim! Leuk dat je wat hebt gehad aan de tips en adviezen, fijn dat hij zo braaf was en jullie zijn weer een ervaring rijker!

@ The_Stig: wat een knapperd! Jammer van zijn vertrouwen maar met veel geduld komt dat vast weer goed.

Mooie foto Arianne! Zo te zien gaat hij erg fijn.

@ Lizzy: haha nee niet echt een puppy paard meer.. als je Elsom naast Evitha zet, lijkt ze denk ik net een shetlander :P

Gaat helemaal goed komen met jouw Voice danoesje! En die kriebels om weer te gaan rijden snap ik helemaal.. nog heel even volhouden ;) heb je al een afspraak gemaakt bij de DA?

Leuk al die bijnamen. Evitha noem ik vaak Madammetje ;) ze is een echte merrie qua gedrag :+ TJE omdat ze ook nog echt een ukkie is (ong. 1.61m)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:23

RivellaLight, gister maar weer eens gemaild met Edigit omdat ik geen antwoord had gehad..waren ze net gister in Amsterdam aan t werk. Beetje jammer dus, want moet nu 2 weken wachten ofzo. Ze gaan kijken wanneer ze me in kunnen plannen. Ben erg benieuwd, al vinden de meeste mensen t onzin omdat het gaat om het klinisch beeld. Is natuurlijk ook wel zo, maar als hij ondanks alle training,osteopathie, oefeningen, voeding, supplementen etc achteruit gegaan is, moet ik me toch serieus gaan afvragen of ik dat risico wel wil lopen, want dan gaat ie geheid weer een keer exploderen, wat ik niet op kan vangen. Dan gaat i ieder geval de geldkraan dicht denk ik en moet ik op zoek naar iemand anders voor m. Zou eeuwig zonde zijn van mijn penny-droom maar beter voor mijn gezondheid :P

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:36

Oh jeetje wat stom dat ze net in Amsterdam waren, maar na al die tijd revalideren maken die extra twee weekjes ook niet meer zo veel uit.. Al snap ik wel dat je graag wilt weten waar je aan toe bent!
Groot gelijk dat je hem nog een keer op de foto laat zetten. Dat geeft je iets meer zekerheid..
Hoop dat hij je pennydroom weer kan gaan verwezenlijken.. dat de geldkraan iets minder hard gaat stromen en dat jij zonder kleerscheuren kunt rijden :P

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:40

Hallo allemaal!
Laat ik jullie voorstellen aan mijn exverzorgpaardje, een voice x Krack C merrie. 5 jaar op het filmpje en bijna een jaar goed en wel onder de vrouw.

Kijk in HD!!


Ze stond te koop, maar helaas heeft de eigenares besloten om haar te schenken als fokmerrie. Ik weet waar ze staat en bij wie, maar god wat mis ik haar.
Een eigenwijze merrie, hoog in het bloed, snel op haar tenen getrapt, maar op verplaatsing oh zo braaf.
Aan de hand een echte knuffel, had ze minder bloed was ze een ideaal tienerpaard.

Klein detail, ik heb haar volledig van nul doorgereden.
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 26-11-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:40

Ja dat was wel even jammer! Maar inderdaad, heb expres op advies van de dierenarts een half jaar gewacht met foto's, omdat de ontsteking dan toch echt weg zou moeten zijn zonder belasting of met de juiste. Wat dat betreft heb ik goede hoop. En de kosten voor die foto's (e250 ongeveer) daar zou ik een jaar geleden stijl van achterover zijn gevallen. Nu denk ik: ach, gooi maar op de grote hoop, ben nu toch al blut, hahaha.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:10

Leuke merrie Sheenegro.

Elsom is nu 4,5 jaar dus kan nog doorgroeien.... (hoop natuurlijk van niet). Hij was met z'n 3 jaar denk ik zo'n 1.73m. Is dus nog flink doorgegroeid. We hebben het daarom ook heel rustig aan met 'm gedaan en dat heeft echt z'n vruchten afgeworpen. In het begin wist ie soms geen raad met z'n lange slungel lijf. Eigenlijk vlak voor de zomerkampioenschappen begon ie pas echt lekker te lopen en dat gaat tot nu nog steeds zo *\o/* .

Z'n halfzusje (uit dezelfde moeder) van Negro (waar ik zelf mee rijd) ik krap 1.60m. Terwijl Negro toch echt groter is dan Voice. Raar he := .

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:12

Vind Elsom ook wel passen bij zo'n flinkerd! die lange slungels hebben toch wel ff wat meer tijd nodig. maar ook mijn kleintje is echt hypermobiel en daardoor niet echt stabiel zeg maar :P Die zoekt zich een ongeluk naar balans.

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:40

Wat leuk om dit te lezen! En ook herkenning!

Ik reed eerst een Voice uit 2009 bij, die was op 3 jarige leeftijd ook pas net aan 1.60. Helaas heb ik de (hopelijke) groeispurt niet mee kunnen maken want ze is vroegtijdig overleden..

Nu ben ik bezig met haar volle broer uit 2010. Hij is in juli 3 jaar geworden en nu al ruim 1.75. Grappig om het verschil te zien met zijn zus. We zijn nu nog niet van plan om er op te gaan zitten vanwege zijn lengte en slungeligheid. Hij mag eerst nog wat bijtrekken.

Ik zie iig erg gave paarden voorbij komen!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:05

@ danoesje: :(:) jaaa leuk hè paarden... Evitha is dit jaar ook geblesseerd geweest en de rekeningen liepen echt veeeel te hoog op, maar gelukkig is ze nu weer 100% in orde. Hoop dat die kosten het ook waard zijn voor jou paard!

Welkom SheeNegro! Leuke merrie, wat jammer dat ze weg moest. Wil de vorige eigenaar je niet vertellen waar ze nu staat?

En welkom Claire! Jammer dat je al zo vroeg afscheid moest nemen van je paard :( hoe kwam dat?
Wel heel leuk dat je nu een volle broer van haar in training hebt. Dat is ook een joekel zeg! Ik denk dat hij het paard van Lizzy achteraan gaat ;)

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:11

De verklaring voor haar dood wil ik evt. wel in een pb geven voor diegene die interesse hebben, maar zet het liever niet openbaar op het internet. Ik ben ook niet de eigenaresse namelijk.

Ik zie trouwens erg veel zwarte Voices voorbij komen. Die van mij zijn allebei donkerbruin.
Herken ook het puppyachtige wel!


Edit: en die koppies blijven van allemaal erg leuk! Ze hebben allemaal erg aansprekende hoofden!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:16

Oh dat geeft niet hoor.
Evitha haar moeder is een vos, en als veulentje wisten ze denk ik niet goed te beoordelen welk kleurtje het uiteindelijk zou gaan worden.. In haar paspoort staat donkerbruin maar ze is zwart, of op z'n minst zwartbruin :P
Claire, heb je een fotootje van ze?

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:28

Ja ik ga even een foto van ze opzoeken en naar je sturen!

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:50

Ik weet waar ze staat hoor rivellalight ;) het straffe nog is dat het heel dichtbij is. En dat de eigenaar ons clubles geeft. Alleen ik heb de stoute schoenen niet aan durven trekken om te vragen of ik ze mocht blijven rijden..
Helaas ga ik nu ook te weinig tijd hebben om er 2 te kunnen rijden, mede omdat mijn paard terug 100%. Maar als ik ooit terug de kans heb <3

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:56

RivellaLight schreef:
Oh dat geeft niet hoor.
Evitha haar moeder is een vos, en als veulentje wisten ze denk ik niet goed te beoordelen welk kleurtje het uiteindelijk zou gaan worden.. In haar paspoort staat donkerbruin maar ze is zwart, of op z'n minst zwartbruin :P
Claire, heb je een fotootje van ze?


Ik heb ze naar je verstuurd :)

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:16

_Claire schreef:
Ik heb ze naar je verstuurd :)
Thnx :) wat een knapperds! En wat jij straks al zei, de Voice nakomelingen hebben stuk voor stuk aansprekende hoofden!

@ SheeNegro: oh sorry ik ging er zomaar vanuit dat je dat niet wist.. :o weet degene wel dat jij haar bijrijder bent geweest? Als ik jou was zou ik het gesprek gewoon een keertje aangaan met haar nieuwe eigenaar. Zeker als het zo'n kort lijntje is. Al heb je alleen maar een leuk gesprek, je hoeft haar nog niet meteen weer te gaan rijden, maar je weet nooit waar het toe leidt ;)