Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:31

Hier nog iemand met een Voice x Ilmeo merrie. Helaas staat ze momenteel stil door een zware peesblessure door botwoekering aan het hoefbeen :( -O-
Mijne is ook geen kleintje met haar 1,72m.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:55

Oh, dat is balen Lauran :( .
Hoe oud is jouw Voice en moet ze nog lang revalideren?

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:59

Ze is 6. Moet nu nog 3 weken absolute boxrust. Dan rustig per dag 5 min uit de stal rondstappen. En dan nog 2 weken opbouwen met iedere week 5 min erbij. Over 6 weken weer terug voor echo. Als herstel dan goed op gang is zou ze na een half jaar weer rustig aan het werk kunnen. Dus moet nog ff geduld hebben helaas.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:00

Dat is niet leuk! Maar belangrijkste is natuurlijk dat het weer goed komt!

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:04

Dat is te hopen. Ligt aan het herstel van de pees.... Kansen liggen beetje 50/50. Ze weten het niet zo goed. T was zeldzaam wat ze had en herstel bij de voorgaande 3 (en dan ben ik niet bij een kleine kliniek geweest) was niet zo voorspoedig als ze hadden gehoopt. Maar wel meest positieve beeld wat ze tot nu toe gezien hebben gelukkig. We houden hoop! Anders heb ik een fantastische merrie in de wei die ik kan vertroetelen. Voordeel is dat er wel een veulentje mee gefokt kan worden :)

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:07

Is de pees beschadigd door dat deze langs de botwoekering schuurt?

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:15

Daar is het waarschijnlijk door begonnen ja. Maar daarboven op komt dat er waarschijnlijk in de wei een keer iets extra gebeurd is. Ze was toen van de een op de andere dag super kreupel... Terwijl je er dus eerst niks aan zag.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:45

OOOhhh dat is echt balen Lauran. Maar er is hoop!
Trek mijn paard gister van stal, heeft ie twee olifantenbenen! Warm en gevoelig, dus zouden geen gewone stalbenen moeten kunnen zijn...

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:58

oei! dat is ook balen danoesje :(

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:01

Nja komt wel weer goed. Vast ontstekinkje ofzo met zijn vieze stalmanieren :+

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:56

Oei, wat een pechvogels hierboven! ;( Moet er niet aan denken dat er iets met guppie is! :s
Echt heel veel succes en sterkte gewenst! :(:)

Gisteren heb ik even lekker gerelaxt met Franco. Hij was er duidelijk even aan toe haha :p
(Ook zie je goed waarom ik hem altijd guppie noem <3 )

Afbeelding
Afbeelding

En heb enkele foto's nabesteld van de clinic! Hier zijn de mooiste! :D <3 *\o/*
(Ongelooflijk dat dit hetzelfde paard is, niet waar? :D )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:30

Mooie foto's en wat heeft hij een lekkere ruime stal. Elsom had eigenlijk een stal van 3,5 x 3,5, maar met z'n 1.80 zullen we hem dat maar niet aan doen. Hij staat bij ons in de merrie stal die toch niet meer gebruikt wordt. Die is 3,5 bij 5 en dat heeft hij echt nodig!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:30

Hij blijft een knapperd, die Franco. Mijn peerd was gister weer wat vrolijker maar zijn benen nog net zo dik. Volgens de DA gewoon een virusje dus weekje rust dan maar en beentjes afspuiten.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:03

lizzy1 schreef:
Mooie foto's en wat heeft hij een lekkere ruime stal. Elsom had eigenlijk een stal van 3,5 x 3,5, maar met z'n 1.80 zullen we hem dat maar niet aan doen. Hij staat bij ons in de merrie stal die toch niet meer gebruikt wordt. Die is 3,5 bij 5 en dat heeft hij echt nodig!


Haha, gelukkig is Franco niet zo groot! :p Deze stal is 3 bij 4m als ik me goed heb laten informeren. En in Wadenoijen krijgt hij een stal met volgens mij dezelfde afmetingen. Wat wel een verschil is, nu staat hij op vlas en daar komt hij op stro te staan. Ben benieuwd of hij nu weer zijn hele stal leeg gaat eten, zoals hij dat deed toen hij een jaarling was (de reden van het vlas). Maar toen verveelde hij zich ook heel erg, want hij kwam bijna niet buiten (is zijn oude stal in Alphen). Dit is nu niet meer het geval, dus ben benieuwd of hij het erin laat liggen. Ook hebben we hem op vlas gezet, omdat hij er met stro een mega zooitje van maakte en een echte zwijn was. Met vlas is hij netter. Maar misschien is hij wel gewoon volwassener geworden. We zullen het vanaf maandag zien! :P

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:03

danoesje schreef:
Hij blijft een knapperd, die Franco. Mijn peerd was gister weer wat vrolijker maar zijn benen nog net zo dik. Volgens de DA gewoon een virusje dus weekje rust dan maar en beentjes afspuiten.


Oei, ik hoop dat het helpt!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:09

Toevallig, mijne eet ook veel stro en maakt een bende van zijn stal. de staleigenaresse zei laatst: 'Hij is geen paard, hij is gewoon een varken!' Hebben jullie ook zo'n viespeuk?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:12

Wij hebben beide paarden op vlas staan. Vind stro echt stinken en heb ook een paard gehad wat z'n stro op at.

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:13

Wauw mooie foto's Kim!! Die met de copyright verdient echt een vergroting op canvas en een mooi plekje aan de muur ;)

Ik heb de paardjes ook op vlas staan.. ideaal :) en ze krijgen een plakje stro om te knabbelen (naast hooi, brok, liksteen, appeltje etc). Evitha is gelukkig niet zo'n viespeuk. Ze plast keurig op dezelfde plek maar poept wel overal. Dat haal ik daarom ook 2x per dag uit de stal.
Mijn schimmel daarentegen gaat graag in de poep liggen.. :Y) :P

Balen danoesje! Hopen dat het inderdaad een virus is, dan is het zo weer over.

Jij hebt ook pech met je paard Lauran :( het paard van mijn tante heeft iets vergelijkbaars en daar zijn de kansen op goed herstel ook niet heel groot. Maar zeker weten moed houden! :(:)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:14

Je wilt ook niet weten hoe zijn deken eruit ziet, hij gaat er gewoon lekker in liggen rollen. Bah! En hij krijgt niet heel veel omdat ze vrij zuinig zijn met stro.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:27

Wij hebben ook ooit zo'n viespeuk gehad die door de hele stal poepte en er dan doorheen ging lopen en dus ook in ging liggen.
De 2 die we nu hebben zijn beide heel proper. Die van mij poep helemaal tegen de muur aan en zal er dus nooit in gaan liggen. Enige nadeel is dat ze soms precies in de waterbak poept _-:( . Elsom is ook vrij schoon. Poept iig op dezelfde plek en doordat hij een grote stal heeft ligt hij er nooit in. Elsom is alleen gruwelijk lomp. Als zijn vriendin is rijden en hij mag niet mee wordt ie boos en mept ie soms zo een plank uit de stal. := . De klippen van zijn deken heeft ie op de een of andere manier ook altijd zo gemold. Het is een echt sloper.

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:37

Stal van Chapeau is echt een rampenplan! Zeker nu ze er de hele dag in staat... ze loopt heeeeel veel rondjes in haar stal dus aan het einde van de dag is de hele stal vies :+
Ze staat op stro, de korte tijd dat het schoon is eet ze er wel van. Op vlas of zaagsel zetten heeft geen zin, dat eet ze ook gewoon op haha.
In de kliniek lag zaagsel op de bodem. Ze had nog geen 4 stappen in de stal gezet en had al een hap te pakken :Y) konden ze mooi heel de stal leeg halen en er stro in gaan leggen :')

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:48

lizzy1 schreef:
Wij hebben beide paarden op vlas staan. Vind stro echt stinken en heb ook een paard gehad wat z'n stro op at.

Ja viespeuk eerste klas! Eet eerst tot er geen schoon strootje meer over is. En hij heeft de tik om na een zware training te rollen in zijn stal(blijf erbij en is een ruime stal!) Maar heel af en toe moet ie eerst plassen en dan in zijn natte bezeikte stro rollen. Heerlijk...

Edit: poepen in zijn drinkensbak of voerbak is ie ook niet vies van....

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:53

detroit, jouw varkentje is nog erger dan de mijne dus :+

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:55

Ik wil ook even mijn Voice showen. Voice X Jazz.
Mijn nu 16 maanden oude lange slungel. Hij is nu al enorm!

Afbeelding

Hier nog met verbandje om zijn neus. Mijn man (ernaast) is 1.87

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:58

Inderdaad flink maatje! En schimmel!