Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Voice!!

 
Profiel   

Detroit schreef
Mooie punten hoor!

De mijne is ook meestal wel vrolijk, maar hij was echt boos op me omdat ie in de regen moest werken van me xD


Haha, Franco wordt er niet boos van, maar leuk vindt hij het ook niet! Hij probeert dan de hele tijd tijdens het rijden zijn kont in de richting van de windrichting te draaien, met als resultaat dat je soms wel hele gekke bochten maakt haha. Maar na verloop van tijd gaat hij gewoon goed lopen en loopt hij soms beter dan als het niet regent!
Maar ik ga nu begin december met Franco verhuizen naar Stal Vos van Joyce de Vos in Wadenoijen. Daar hebben ze een 20x40m binnenbak, een 20x60m buitenbak, 2 paddocks, een longeerbak buiten, een wasplaats met koud/warm water en een grote kantine MET verwarming, haha. Maar gelukkig is dat pas na de clinic en niet ervoor, anders heb ik hem die dag helemaal van het padje XD Ben benieuwd hoe Franco het op de nieuwe stal gaat vinden.... en ik ook!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 22:22 



 
Profiel   

Detroit schreef
Dit was Detroit een paar weken terug tijdens de privéles:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]



Ziet er erg mooi uit, hoor! Niet te geloven dat hij 1.65m is. Hij oogt veel groter op de foto's! De mijne is nu 3,5 jaar en ongeveer 1.62m. Ben benieuwd hoe hij gaat opdrogen. Hij begint nu weer erg overbouwd te raken en door het rijden is hij ook best gegroeid. Hoop dat hij net zo mooi wordt als jullie "opgedroogde" kanjers! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 22:27 



 
Profiel   

Jij krijgt lekkere luxe met een binnenbak dan zeg! Voor ons niet echt praktisch, aangezien we de paarden aan huis hebben staan. Maar een binnenbak zou ik echt geen nee tegen zeggen!

Hihi Dankje! Denk dat Detroit groter oogt omdat ik ook maar een kleintje van 1.57 :7 Maar met 3,5 kan hij nog aardig groeien hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 22:36 



 
Profiel   

Detroit schreef
Jij krijgt lekkere luxe met een binnenbak dan zeg! Voor ons niet echt praktisch, aangezien we de paarden aan huis hebben staan. Maar een binnenbak zou ik echt geen nee tegen zeggen!

Hihi Dankje! Denk dat Detroit groter oogt omdat ik ook maar een kleintje van 1.57 :7 Maar met 3,5 kan hij nog aardig groeien hoor!


Ja, klopt! Franco's ouders zijn beide 1.68m, dus Franco zal langzaamaan die kant op gaan. 1.65m zal hij zeker wel redden, denk ik :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 23:02 



 
Profiel   

Er komen mooie foto's voorbij zeg! En een Z2 debuut met mooie punten!

Ik mocht gisteren ons Voiceje van mijn zusje rijden (we ruilen wel eens, ik heb zelf een half zusje van de Voice en dat is een Negro). Was ie helaas kreupel. Niet heel ernstig maar heb 'm toch maar ff gekoeld en rust gegeven. Hopelijk is het niets ernstigs en is ie snel weer opgeknapt.

Hij doet het nog steeds erg goed. Heeft nu 5 proeven gelopen en heeft 9 winstpunten. De 1e selectiewedstrijd was ie 2e, dus hopelijk loopt ie de andere 2 selecties ook goed en mag ie weer naar de kampioenschappen.

Het is rondom Voice zelf weer rustig he???

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-13 16:51 



 
Profiel   

Wat een luxe Kimmetjuh! Daar krijgt Franco het vast naar zijn zin.
Nog tien dagen tot je clinic :):) haha!

Hoop ook dat het niets ernstigs is Lizzy!
Zag het er vanmorgen al weer beter uit?

Voice zou in de ring verschijnen een maand geleden (Odense) maar Edward Gal heeft toen 's morgens afgemeld.
Ben benieuwd wanneer Voice weer op de startlijst staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-13 16:45 



 
Profiel   

Ja, het wordt inderdaad luxe! :D Al ben ik wel erg nerveus; ben ik weer "de nieuwe" op de stal. Ach ja, ik hoop dat Franco en ik het er allebei naar ons zin hebben. Dat is het voornaamst...

Vandaag weer een zeer pittige training gehad met Franco. Franco loopt de laatste tijd namelijk wat te vervelen op allebei de kanten. Hij geeft dan zeg maar rechterstelling, zet zijn hals daarin vast en gaat rennen. Dit doet hij op beide kanten. Hij weet namelijk dat er nu meer van hem gevraagd wordt en hij vindt dit moeilijk. En hij weet ook dat als hij zo raar doet IK dit heel moeilijk vind ;) Maar het fijne van een training is, is dat de instructrice meekijkt haha. Franco had geen schijn van kans :+ En ik ook niet haha! Na even 5 tot 10 minuten ploeteren, had ik hem precies daar waar ik hem hebben wilde! :D Knap paard! Hij kan het wel! ;)

[ img ]
[ img ]

Merk wel dat Franco snel heel erg heet wordt. Dan gooit hij zijn hoofd de lucht in, maakt rare stappen waardoor hij mij uit evenwicht brengt, wilt weer de hele tijd aangalopperen... Pffft! Ff rustig uitdraven met een iets langer teugeltje is tegenwoordig een stuk moeilijker dan voorheen. Hoe heet zijn jullie Voicejes? /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 18:56 



 
Profiel   

Fijn dat de training jullie heeft geholpen!

Mijn voice is ook wel een heethoofdje. Heeft ook 0,0 geduld. Met halthouden kan ie niet wachten en zit ie steeds te dreigen dst ie omhoog komt (doet ie niet). Halthouden wordt al wel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 20:05 



 
Profiel   

Ja, ik herken het. Franco kon eerst wel netjes stil staan, maar de laatste tijd heeft hij toch te veel kriebels in de benen. Blijft hij stapjes naar achteren maken, dan weer naar voren (als ik dan met mijn benen kom), dan gooit hij zijn hoofd omhoog tegen mijn hand aan, dan gaat hij maar naar opzij... Pffft! Ben blij als we een half jaartje verder zijn in training ;) Haha. Wel een lekkere uitdaging om meneer goed aan het lopen te krijgen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 20:22 



 
Profiel   

Heet? Hoe kom je erbij... :')
Aan de hand is het het makste paard van stal, totdat je erop gaat zitten...
Gister avond een drama rit gehad. Hij was weer zo heet, ging weer als een idioot door de bak heen. Echt totaal niet fijn gereden. Vandaag even aan de longeerlijn gegooid, juist in de bak zodat hij misschien leert dat hij daar ook rustig kan lopen, dat dat minder ruzie geeft. Aan de lijn was het een mak lammetje. Heel braaf en rustig... Valt af en toe geen touw aan vast te knopen. Wil morgen lekker met hem naar castricum, kan hij misschien een beetje stoom af blazen.
Dat die nek erop zetten is trouwens heel herkenbaar. Kop in de lucht, nek erop en ik kan doen wat ik wil maar dring toch niet door.
Heb overigens van de week ook een aantal keer gereden dat hij heel fijn liep, hoop dat dat steeds vaker de overhand krijgt. We rommelen weer verder. :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 20:31 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Heet? Hoe kom je erbij... :')
Aan de hand is het het makste paard van stal, totdat je erop gaat zitten...
Gister avond een drama rit gehad. Hij was weer zo heet, ging weer als een idioot door de bak heen. Echt totaal niet fijn gereden. Vandaag even aan de longeerlijn gegooid, juist in de bak zodat hij misschien leert dat hij daar ook rustig kan lopen, dat dat minder ruzie geeft. Aan de lijn was het een mak lammetje. Heel braaf en rustig... Valt af en toe geen touw aan vast te knopen. Wil morgen lekker met hem naar castricum, kan hij misschien een beetje stoom af blazen.
Dat die nek erop zetten is trouwens heel herkenbaar. Kop in de lucht, nek erop en ik kan doen wat ik wil maar dring toch niet door.
Heb overigens van de week ook een aantal keer gereden dat hij heel fijn liep, hoop dat dat steeds vaker de overhand krijgt. We rommelen weer verder. :p


Haha, echt sprekend Franco!! :j Doe ik hem voor het rijden nog enkele rondjes longeren, zo mak als een lammetje. Ga ik erop zitten en moet meneer aan het werk, dan is het *YIIIHHHAAAAA!!!* en dan is het voor mij weer super super super ploeteren tot ik hem weer goed heb. En dit gaat goed totdat ik klaar ben met galopperen, want daarna nog normaal draven is SUPER moeilijk... XD

En dan krijg je dit soort taferelen.... ;( Echt verschrikkelijk... Mensen staan wel eens te kijken langs de kant.... o0 En dan tijdens de training, gaat het echt veel beter en kan ik er wel doorheen prikken. Als ik alleen rijd, mis ik iemand die tegen me zeg wat ik moet doen als ik ergens tegenaan loop.

Hete Franco:

[ img ]
[ img ]

Brave Franco :D <3 :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 20:40 



 
Profiel   

Nou die eerste plaatjes dat is net Easy. Easy die niet zo Easy is, Easy.... :') Gehe.
Hoelang duurde het bij jullie voordat je er een beetje doorheen was? Ik vind het zelf langzaam gaan, maargoed zo lang zit ik er ook nog weer niet op dus misschien zeur ik wel... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 20:44 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Nou die eerste plaatjes dat is net Easy. Easy die niet zo Easy is, Easy.... :') Gehe.
Hoelang duurde het bij jullie voordat je er een beetje doorheen was? Ik vind het zelf langzaam gaan, maargoed zo lang zit ik er ook nog weer niet op dus misschien zeur ik wel... :o


Het verschilt heel erg, maar toen Franco 3,5 maand onder het zadel was liep hij dan wel met zijn neus in de lucht, maar met wat meer ontspanning. Toen kwamen dingen naar voren als dat hij op de rechterhand erg linksgebogen was en ontzettend naar binnenviel, of dat hij op de linkerhand dus teveel stelling gaf en zowat over zijn buitenschouder wegviel. Dus daar ben ik toch wel enkele weekjes mee bezig geweest.
Zie filmpjes hieronder:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4gUliVOdJg
http://www.youtube.com/watch?v=y6jgyOLwmN0

Toen dat eenmaal allemaal lukte, merkte ik dat Franco zich ineens heel erg vast ging zetten in de hals, weer de kop omhoog ging gooien, mij uit balans bracht door andere passen te maken tussendoor. Ook heeft hij veel moeite om rechtsom in de goede galop aan te springen. Hij doet dit verkeerd of overkruist. Om hem steeds terug te nemen en weer opnieuw te proberen, wordt hij ook heeeeeerlijk heet van. Dan geeft hij weer gaf, zet zich vast en uiteindelijk heb ik nog maar op een teugel druk, de ander hangt er los bij, krijg ik een vermoeide arm die vervolgens omhoog gaat en..... zucht... te veel.... ;) Dus hier zijn we nu mee bezig. Langzaam leer ik hoe ik hem weer kan losmaken in de hals en dat is echt al een overwinning. Dan komt hopelijk het juist aanspringen in de rechtergalop ook beter uit de verf. En die heetheid is denk ik gewoon een kwestie van hoe leer ik daarmee om te gaan en hoe kan ik dat omzetten in de juiste actie? Maar ook hier ben ik al enkele weekjes mee bezig ;)

Hieronder een filmpje van vandaag waarin je ziet hoe ik hem langzaam probeer los te krijgen:

http://www.youtube.com/watch?v=kLhxcRA8 ... e=youtu.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 21:28 



 
Profiel   

Met name het laatste filmpje is herkenbaar. Het enige is dat ik nog erg met het tempo te kampen heb. Alles gaat hard. Alles wat hij moeilijk vind, dat moet zo snel mogelijk en als je hem afremt dan krijg je het plaatje van de filmpjes. Maargoed, komt welg goed. Vind het een plaatje hoor, franco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 21:41 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Met name het laatste filmpje is herkenbaar. Het enige is dat ik nog erg met het tempo te kampen heb. Alles gaat hard. Alles wat hij moeilijk vind, dat moet zo snel mogelijk en als je hem afremt dan krijg je het plaatje van de filmpjes. Maargoed, komt welg goed. Vind het een plaatje hoor, franco.


Haha, dankjewel! :D <3

Wat ik altijd grappig vind, is dat ik echt het gevoel heb heel hard te gaan op Franco en als je dan terug kijkt op die filmpjes, dan lijkt het allemaal in een best mooi tempo te gaan (mag soms zelfs iets meer voorwaarts! :o). Maar zo ervaar ik het echt totaal niet in het zadel! Haha.
Maar komt inderdaad goed! Dat houd ik mezelf ook altijd voor. Uiteindelijk komen we er!

Had toevallig vandaag contact met de fokker van Franco en die zeiden dat ik het neusje van de zalm had qua bloedvoering. Ze hadden gezien dat uit dezelfde moederlijn als Franco's moeder twee paarden op de Hannoverveiling verkocht waren. Is wel leuk om dat soort dingen te horen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-13 21:48 



 
Profiel   

Ja dat is zeker leuk om te horen! Zo heb ik ook een prachtige gribaldi staan. Gribaldi heeft geen toelichting nodig, moederlijn alles keur en prefferent. Mindere punt is, hij is kreupel. Komt ook niet meer goed, heb je dan een ruin welke giga veel potentie had en een geweldig papier. Kan ook geen veulentje uit komen... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 00:24 



 
Profiel   

Kimmutjuh, ik zou hem voorlopig eens een tijdje bitloos gaan rijden. Een deel van dat vastzetten kan een reactie zijn op hoe je aan dat bit zit in combinatie met het wisselen dat hij waarschijnlijk aan het doen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 09:56 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Ja dat is zeker leuk om te horen! Zo heb ik ook een prachtige gribaldi staan. Gribaldi heeft geen toelichting nodig, moederlijn alles keur en prefferent. Mindere punt is, hij is kreupel. Komt ook niet meer goed, heb je dan een ruin welke giga veel potentie had en een geweldig papier. Kan ook geen veulentje uit komen... -O-


O jee! Dat is inderdaad jammer! Dat zou een mooie potentiële kandidaat zijn geweest voor de dressuursport. Gelukkig heb je nu ook een super mooi Voiceje ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 10:55 



 
Profiel   

Waratje schreef
Kimmutjuh, ik zou hem voorlopig eens een tijdje bitloos gaan rijden. Een deel van dat vastzetten kan een reactie zijn op hoe je aan dat bit zit in combinatie met het wisselen dat hij waarschijnlijk aan het doen is.


Als ik wil dat ik mijn nek breek, moet ik Franco bitloos gaan rijden ;). Dat is iets wat je moet oefenen, dat kun je niet zomaar ineens doen, vooral niet met zo'n hele hete als Franco. Misschien ooit, later.... Maar bitloos is niet echt mijn ding.
Dit is gewoon weer iets dat Franco en ik samen moeten leren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 10:58 



 
Profiel   

Als bitloos voor jou zo gevaarlijk lijkt, vraag ik me af of je niet wat stappen in de opvoeding hebt overgeslagen. :? Bitloos is helemaal niet zo ingewikkeld en is JUIST bij jonge paarden heel nuttig omdat je basishulpen duidelijk zijn en je ze niet in hun zere bekkie zit te rommelen. Juist het bit is iets voor later, als hij "groot" is, met bit kun je heel subtiel aanwijzingen geven, maar als hij nu daar slechte ervaringen mee opdoet heb je daar straks behoorlijk last van.
Je paard is 3,5 jaar, die zit middenin het wisselen, die heeft om de haverklap last van zijn wisselende kiezen en daar zit jij dus ook nog aan dat bit te plukken.....
Hang gewoon eens een setje teugels aan zijn neusriem en ga daarmee rijden, teugel van het bit hang je door een bokriempje zodat hij direct beschikbaar is als het nodig zou zijn. Hang desnoods een longe eraan als dat een veiliger gevoel geeft, het is echt niet zo moeilijk of gevaarlijk als je een netjes opgevoed jong paard hebt.
Enne, veel hete paarden worden rustiger van een bitloze optoming, geloof het of niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 14:25 



 
Profiel   

Luister, er is niks mis met mijn paard, met de manier waarop ik hem opvoed en ook niet met de manier waarop ik hem rijd. Ik ga geen onnodige risico's lopen door nu bitloos te gaan rijden. Klaar. Wil er ook geen discussie over. Trouwens, daar is dit ook niet de juiste topic voor. Als je een discussie wilt houden over bitloos rijden of niet, of kritiek wilt leveren op de rijstijl en opvoeding van paarden door anderen, dan moet je daarvoor een andere topic zoeken. Ik sta er niet voor open en dat niet alleen. Dit topic gaat over de Voice-nakomelingen en dat wil ik graag zo houden. Hopelijk heb je daar begrip voor. Dankjewel.

Ps: dit is niet lelijk bedoeld, maar je weet niks van mij en mijn paard, de wijze waarop ik hem opgevoed heb, etc. Ik ken mijn paard het beste en ik weet wat wel en wat niet werkt :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 17:16 



 
Profiel   

Ik denk dat ik hetzelfde gezegd als kim idd. Oefening baart kunst kim! Eventueel een appelbitje zou nog kunnen helpen, maar uiteindelijk moeten ze t ook netjes kunnen aannemen op een "gewoon" bitje. Wij hebben onze driejarige uphill op een appelbitje lopen, omdat ze het ijzere bitje niet aannam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 17:56 



 
Profiel   

Detroit schreef
Ik denk dat ik hetzelfde gezegd als kim idd. Oefening baart kunst kim! Eventueel een appelbitje zou nog kunnen helpen, maar uiteindelijk moeten ze t ook netjes kunnen aannemen op een "gewoon" bitje. Wij hebben onze driejarige uphill op een appelbitje lopen, omdat ze het ijzere bitje niet aannam.


Dankjewel! De paardenwereld bestaat echt uit zoveel mensen die zoveel denken te weten... word er werkelijk doodmoe van. Fijn dat ik daarin niet alleen sta ^^. Ik denk niet dat het iets is van het bit niet aan willen nemen, want dan had ik een jaar lang problemen gehad met dit bit. Zolang heeft hij al dit bit ^^. Ook heb ik een dubbelgebroken dus die ligt zachter in de mond. Maar een appelbit zou een mooie tip zijn als hij het bit zou willen aannemen ^^.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 18:05 



 
Profiel   

Jaa dubbelgebroken zij vaak wel fijne bitjes! Komt wel goed kim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 18:36 



 
Profiel   

Franco is en blijft een knap paardje! Het ziet er al heeeeel erg netjes uit hoe je hem rijdt. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-13 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen